Інформація
Реєстраційний номер
0821U102051, Дисертація доктора філософії
На здобуття
Доктор філософії
Дата захисту
02-07-2021
Статус
Запланована
Назва роботи
Архітектурно-планувальна організація шкільних комплексів на територіях зі складним рельєфом України
Здобувач
Карбан Анна Анатоліївна,
Керівник Слєпцов Олег Семенович
Опонент Уреньов Валерій Павлович
Опонент Шулдан Лариса Олександрівна
Рецензент Ковальська Гелена Леонідівна
Рецензент Булах Ірина Валеріївна
Опис
Дисертаційна робота присвячена архітектурно-планувальній організацій шкільних комплексів на територіях зі складним рельєфом України – як альтернативним закладам освіти. Її актуальність визначається потребою вирішення проблем, що пов’язані з урбанізацією, тотальною забудовою, відсутністю вільних ділянок для будівництва – проблем, що зумовлюють труднощі у забезпеченні житлових районів закладами освіти, а також визначають необхідність оновлення освітніх установ до теперішніх потреб. «Шкільні комплекси на територіях зі складним рельєфом» – це об’єкти закладів освіти, що передбачають підготовку за рівнем початкової, базової середньої, профільної середньої освіт, у індивідуальних випадках – додатково за рівнем дошкільної освіти. Будівля закладу сформована в умовах територій зі складним рельєфом і включає в себе об’єкти різного призначення, що пов’язані з функціями навчання, виховання, відпочинку, фізично-спортивного розвитку, культурно-видовищних процесів, харчування, а також медичним, адміністративним і господарським обслуговуваннями. У дослідженні проаналізовані й узагальнені теоретичні напрацювання у галузі проектування і будівництва закладів освіти загалом і на складному рельєфі зокрема. Визначено нормативну базу для проектування і будівництва об’єкта дослідження. Розглянуто виникнення й еволюцію розвитку навчальних установ на території нашої держави, сучасний стан освітньої галузі. Вивчення території України, її інженерно-геологічних умов, демографічної ситуації у містах і селах, дало змогу провести аналіз доцільності будівництва на складних рельєфах, що показав ефективність такої забудови з погляду містобудівної, архітектурно-будівельної, економічної, демографічної й екологічної галузей. Проаналізовані проектні рішення та реалізовані об’єкти будинків та споруд закладів освіти, дозволили виявити закономірність до зростання в останні роки кількості навчальних установ, що формуються на територіях зі складним рельєфом і простежити потребу використання у закладах освіти принципів і прийомів архітектурно-планувальної організації будівель у таких умовах. На основі аналізу головних і другорядних процесів, що відбуваються в учбовому середовищі, визначенні необхідні функціональні зони для діяльності типових закладів освіти і шкільних комплексів, що досліджуються, була сформована схема функціонально-технологічного процесу об’єкта дослідження. У роботі були встановлені загальні вимоги до проектування об’єкту дослідження і критерії для вибору ділянки організації шкільних комплексів: містобудівне розташування, величини кута схилу, орієнтації відносно сторін світу, площа території, горизонтальне і вертикальне розчленування, конфігурації ділянки. Створено алгоритм розробки об’ємно-планувальної організації шкільних комплексів за допомогою стадійності роботи від загального до часткового – від об’ємно-просторового вирішення розміщення всієї будівлі комплексу на території проектування до об’ємно-планувальної структури її окремих елементів. Встановлено п’ять діапазонів кутів схилів для проектування об’єктів шкільних комплексів на територіях зі складним рельєфом. Визначено принципи, за якими формується архітектурно-планувальна організація таких шкільних комплексів. Встановлені правила взаємодії архітектури і ландшафту, вказані підходи і засоби щодо їхнього створення. Результати дослідження доповнюють загальноприйняті підходи архітектурного та містобудівного проектування у галузі забудови територій зі складним рельєфом. Основні теоретичні положення та результати дослідження можуть бути використані науково-дослідними і проектними організаціями під час розробки громадських будинків і споруд та зокрема освітніх комплексів і закладів в умовах складного рельєфу. Частину отриманих результатів можна адаптувати до будинків інших типологічних груп. Напрацювання можуть бути використані при складанні завдань на проектування, розробці відповідних нормативних документів та науково-методичних посібників, підготовці теоретичних праць, у навчальному процесі – при підготовці архітекторів та фахівців споріднених професій.
Дата реєстрації
2021-07-06
Додано в НРАТ
2021-07-06
Підписка
Повідомити вам про надходження повного тексту?
Оновлено: 2025-12-08
