Інформація
Реєстраційний номер
0824U001632, Дисертація доктора філософії
На здобуття
Доктор філософії
Дата захисту
17-05-2024
Статус
Запланована
Назва роботи
Адміністративно-правовий статус детектива в державних правоохоронних інституціях в Україні
Здобувач
Семеняка Анна Геннадіївна,
Керівник Бортняк Валерій Анатолійович
Опонент Мосьондз Сергій Олександрович
Опонент Лесько Наталія Володимирівна
Рецензент Губарєв Сергій Володимирович
Рецензент Вінгловська Олена Іванівна
Опис
Дисертацію присвячено дослідженню адміністративно-правового статусу детектива в державних правоохоронних інституціях в Україні та розробленню пропозиції щодо його удосконалення. Визначено, що детективна діяльність як складова правоохоронної діяльності державних інституцій України – це комплексна система дій, рішень та заходів слідчого, оперативно-розшукового та інформаційно-аналітичного характеру, що реалізується спеціально уповноваженою посадовою особою – детективом у порядку та межах повноважень, визначених законом, та спрямована на виявлення та розкриття правопорушень і злочинів у сфері, віднесені до відання спеціально уповноважених правоохоронних органів, а також на попередження вчинення відповідних правопорушень та злочинів з метою захисту економічних інтересів держави, прав, свобод та інтересів осіб та забезпечення національної безпеки. Доведено, що до державних правоохоронних інституцій, у структурі яких утворено підрозділи детективів, відносяться Національне антикорупційне бюро України та Бюро економічної безпеки України як органи виконавчої влади зі спеціальним статусом; спільними ознаками правового статусу цих органів є те, що їх правоохоронна діяльність пов’язана з виявленням, розкриттям та попередженням спеціального виду правопорушень та злочинів, які вчиняються вищими посадовими особами, уповноваженими на здійснення функцій держави та місцевого самоврядування, а також правопорушень, що посягають на державну економіку; ці органи наділені спеціальними гарантіями, що забезпечують їх незалежність та недопущення неправомірного втручання в їх діяльність зі сторони Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України. Розроблено класифікацію функцій детективів Національного антикорупційного бюро України та Бюро економічної безпеки України за критерієм змісту діяльності, покладеної в основу тієї чи іншої функції, на такі види: 1) оперативно-розшукова діяльність у сфері корупційних, інших правопорушень та злочинів, що посягають на економічну безпеку держави; 2) слідчі дії під час розслідування корупційних, інших правопорушень та злочинів, що посягають на економічну безпеку держави та 3) аналітично-профілактична діяльність у сфері запобігання та протидії правопорушенням, що посягають на економічну безпеку держави. Запропоновано повноваження детективів Національного антикорупційного бюро України та Бюро економічної безпеки України доцільно об’єднати у такі групи: 1) повноваження, пов’язані з виконанням вказівок та доручень прокурора, слідчого судді, інших державних органів та посадових осіб, а також міжнародних організацій або правоохоронних органів інших держав у визначеному законом порядку; 2) повноваження, які реалізуються детективом за згодою або рішенням директора Національного антикорупційного бюро України та Бюро економічної безпеки України, керівника підрозділу або слідчого судді у межах розкриття правопорушення чи злочину, віднесеного до підслідності Національного антикорупційного бюро України та Бюро економічної безпеки України або, якщо право розслідування такого правопорушення чи злочину покладено на відповідний підрозділ детективів за рішенням директора Національного антикорупційного бюро України або прокурора Спеціалізованої антикорупційної прокуратури; 3) повноваження, що здійснюються детективом самостійно та не потребують погодження керівника, прокурора чи судді. Виявлено, що особливостями адміністративно-правового забезпечення детектива як посадової особи державного правоохоронного органу є: 1) об’єктом є правоохоронна діяльність детектива; 2) метою є упорядкування адміністративних правовідносин, що виникають у процесі виконання детективом правоохоронних завдань та функцій, здійснення управління правоохоронною діяльністю детектива та створення належних управлінсько-правових умов для ефективного здійснення детективом своєї правоохоронної діяльності; 3) є інструментом розмежування компетенції та визначення меж повноважень детектива у системі інших посадових осіб відповідного правоохоронного органу – Національного антикорупційного бюро України та Бюро економічної безпеки України. Ключові слова: посада детектива, державна правоохоронна інституція, службова діяльність, слідчі дії, негласні слідчі дії, оперативно-розшукова діяльність, адміністративно-правові засади, Національне антикорупційне бюро України, Бюро економічної безпеки України.
Дата реєстрації
2024-04-19
Додано в НРАТ
2024-04-19
Підписка
Повідомити вам про надходження повного тексту?
Оновлено: 2025-12-05
