Information
Registration Number
0825U002193, PhD dissertation
Status
Доктор філософії
Date
04-07-2025
popup.evolution
.
Title
Increasing of the navigation efficiency by dredging areas of waterways hydrographic landscape.
Author
Igor V. Krupov,
popup.head Volodymir A. Golykov
popup.opponent Olena Tymoshchuk
popup.opponent Margaryta Kapochkina
popup.review Oleksandr M. Volkov
popup.review Ihor M. Petrov
Description
Крупов І.В. Підвищення ефективності судноплавства поглибленням ділянок гідрографічного ландшафту водних шляхів. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 271 – Морський та внутрішній водний транспорт (галузь знань 27 – Транспорт). – Національний університет «Одеська морська академія» Міністерства освіти і науки України, Одеса, 2025. Дисертаційне дослідження спрямоване на розв’язання науково-прикладного завдання – підвищення ефективності судноплавства в прибережних морських та річкових акваторіях під час виконання днопоглиблювальних робіт. Головною мотивацією проведених досліджень є наявність сьогоденних запитів практики: • забезпечення ефективності судноплавства під час проведення поглиблення ділянок гідрографічного ландшафту водних шляхів; • своєчасне виконання технологічних робіт із підтримання та поновлення фарватерів, каналів та суднових ходів; • підвищення енергетичної та екологічної ефективності днопоглиблювальних суден. Головне завдання наукового дослідження – підвищення енергетичної та екологічної ефективності процесу днопоглиблення прибережних морських та портових акваторій. Для розв’язання головного завдання дослідження виконані наступні допоміжні завдання: 1) моделювання нестаціонарних процесів зміни донної ландшафтної частини прибережних акваторій; 2) експериментальне визначення зміни гідродинамічного ландшафту морського дна; 3) визначення критерію оцінки безпеки процесу демпінгу морського / річкового ґрунту; 4) визначення критеріїв оцінки безпеки судноплавства під час проведення днопоглиблювальних робіт. Як результат розв’язання головного та допоміжних завдань дослідження сформульовано наукове положення: підвищення ефективності використання днопоглиблювальних суден під час їх експлуатації в районах інтенсивного судноплавства забезпечується вибором раціонального періоду виконання днопоглиблювальних робіт з одночасним зменшенням їх тривалості, енергетичних витрат на їх забезпечення та емісії шкідливих компонентів, зумовленої їх проведенням. Наукова новизна роботи полягає в тому, що підвищення ефективності використання днопоглиблювальних суден забезпечується вибором раціональних схем проведення процесу днопоглиблення з урахуванням моніторингу зміни гідрографічного стану фарватерів, каналів або суднових ходів в умовах реального часу. У результаті дослідження вперше: • запропоновано експериментальне визначення зміни гідродинамічного ландшафту морського дна виконувати вимірюванням профілю каналу з урахуванням сумісного руху всіх суден (як днопоглиблювального, також таких, які входять до складу каравану); • критеріями оцінки безпеки судноплавства під час проведення днопоглиблювальних робіт запропоновані часовий критерій, критерій витраченої потужності, критерій з визначення емісії діоксиду вуглецю. Удосконалено: • технологію виконання вимірювальних робіт з визначення гідродинамічного ландшафту морського дна; • технологію розподілу потужності між головною та допоміжною енергетичною установками під час проведення процесу днопоглиблення. Отримала подальший розвиток: • технологія визначення енергетичних показників пропульсивного комплексу днопоглиблювального судна; • технологія визначення екологічних показників роботи головної та допоміжної енергетичних установок під час проведення процесу днопоглиблення. Практичне значення отриманих результатів полягає в тому, що • запропоновано алгоритм визначення енергетичних витрат, що пов’язані з процесом днопоглиблення; • запропоновано технологію проведення днопоглиблювальних робіт з урахуванням зміни гідродинамічного ландшафту морського дна. Результати дисертаційного дослідження впроваджені: • технологія зміни послідовності виконання прорізів на різних навігаційних позиціях – на днопоглиблювальних суднах, які належать ITM Group AG Ltd; • технологічні схеми проведення днопоглиблювальних робіт – під час проведення технологічних робіт із поглиблення припортового фарватеру та портової акваторії порту Ізмаїл, які виконувались спеціалізованим судном, що належить компанії IMT Transport S.R.L.; • технологія вибіркового проведення днопоглиблювальних робіт з урахуванням безперервного моніторингу гідродинамічного ландшафту морського дна – під час експлуатації суден технічного флоту, що належать Товариству з обмеженою відповідальністю «Інтегрований транспортний менеджмент»; • метод дослідження зміни стану гідрографічного ландшафту морського дна – під час проведення днопоглиблювальних робіт, які виконувались суднами судноплавної компанії «WHITEFORM CONTRACTS LTD»; • в освітньому процесі Національного університету «Одеська морська академія» під час викладання освітніх компонентів «Процеси перетворення енергії суднових силових установок» (для здобувачів наукового ступеня магістр), «Екологічна безпека та альтеративні джерела енергії» (для здобувачів наукового ступеня магістр), «Енергоресурсозбереження на суднах морського та річкового транспорту» (для здобувачів наукового ступеня доктор філософії).
Registration Date
2025-06-06
popup.nrat_date
2025-06-06
search.subscribing
Updated: 2025-12-13
