Інформація
Реєстраційний номер
0825U004298, Дисертація доктора філософії
На здобуття
Доктор філософії
Дата захисту
12-12-2025
Статус
Запланована
Назва роботи
Підготовка майбутніх фахівців хореографічного мистецтва в КНР до реалізації дослідницьких проєктів у професійній діяльності
Здобувач
Чан Чжень ..,
Керівник Собченко Тетяна Миколаївна
Опонент Жиров Олександр Анатолійович
Опонент Шехавцова Світлана Олександрівна
Рецензент Смолянюк Наталя Миколаївна
Рецензент Калашник Любов Сергіївна
Опис
У дисертації вперше подано цілісний аналіз проблеми формування інформаційної грамотності майбутніх дизайнерів інтер’єру в закладах вищої освіти КНР, зокрема: теоретичне осмислення ключових понять, порівняльний огляд освітніх програм різних типів закладів освіти, характеристику практичних підходів і технологій, які застосовуються для розвитку компетентностей студентів у галузі дизайну. Наукова новизна отриманих результатів дослідження полягає в тому, що вперше обґрунтовано теоретичні засади формування інформаційної грамотності майбутніх дизайнерів інтер’єру у закладах вищої освіти КНР. Виокремлено та проаналізовано етапи становлення і розвиток ідей підготовки майбутніх дизайнерів інтер’єру у вишах КНР: І етап – »початковий» (кінець ХІХ – поч. ХХ ст. до 1910 р.); ІІ етап – «архітектурного проєктування» (1910-ті – поч.1930-х рр.); ІІІ етап – «стагнації» поч.1930-х – 1949 рр.); ІV етап – «попиту» (1949 – 1960-ті рр.); V етап – «занепаду» (1960 – кінець 1970-х рр.); VІ етап – «відродження» (кінець 1970-х – 1990 рр.); VІІ етап – «стрімкого розвитку» (1990-ті – 2000 рр.); VІІІ етап – «інформаційних та цифрових технологій» (2000 р. – по теперішній час). У дисертаційній роботі, спираючись на аналіз й узагальнення довідкових і науково-педагогічних джерел України та КНР щодо трактування ключових дефініцій дослідження («інформація», «грамотність», «інфомедійна грамотність», «інформаційна компетентність», «інформаційна культура», «інформаційна грамотність», «дизайнери інтер’єру»), обґрунтовано й запропоновано авторське визначення досліджуваного поняття: інформаційна грамотність майбутніх дизайнерів інтер’єру. Проаналізовано ідеї та досвід формування інформаційної грамотності майбутніх дизайнерів інтер’єру у закладах вищої освіти КНР. Установлено, що підготовка таких фахівців здійснюється у різних типах закладів освіти: професійних коледжах, інститутах та університетах. Сучасна професійна підготовка у галузі дизайну спрямована на формування висококваліфікованих спеціалістів у галузі прикладного мистецтва, які поєднують глибокі професійні знання з розвинутим почуттям відповідальності та раціональним мисленням. Випускники мають демонструвати власні естетичні судження, володіти навичками дизайнерського мислення та художнього вираження, ефективної комунікації й управління, бути здатними брати участь у наукових дослідженнях і практичних розробках у галузі дизайну. Крім того, важливим завданням є підготовка фахівців, здатних сприяти розвитку національного дизайну, реалізовувати власні бізнес-проєкти та ефективно адаптуватися до цілей соціалістичної модернізації країни. Установлено, що в КНР дизайнерські спеціальності охоплюють широкий спектр основних і суміжних напрямів у галузі дизайну інтер’єру. Професія «дизайнер інтер’єру» (код професії 4080807) передбачає п’ять рівнів професійної кваліфікації: 5 рівень – молодший робітник; 4 рівень – середній робітник; 3 рівень – старший робітник; 2 рівень – технік; 1 рівень – старший технік. Констатовано, що для всіх закладів вищої освіти КНР діє єдиний «Національний стандарт якості викладання спеціальностей бакалаврату», а в 2023 році було схвалено «Національний професійний стандарт дизайнерів інтер’єру». Установлено, що китайські заклади вищої освіти приділяють значну увагу формуванню інформаційної грамотності майбутніх дизайнерів інтер’єру. Зокрема, цей процес реалізується через вивчення здобувачами таких навчальних дисциплін: «Введення або вступ до дизайну», «Методи проєктування», «Основи моделювання», «Ефективність проєктування», «Технології проєктування», «Комп’ютерне проєктування», «Дизайнерське мислення», «Теорія інновацій», «Інформаційні технології», «Автоматизоване 3-D проєктування», «Віртуальна реальність SketchUp», «Креативне мислення», «Психологія», «Дизайн інтер’єру», «Методи дизайну візуальних комунікацій», «Креативність дизайну візуальних комунікацій», «Теорія і практика онлайн-підприємства», «Програмне забезпечення», «Продуктивність цифрових моделей», «3D-візуалізація», «Цифровий віртуальний динамічний дизайн простору» та ін. Крім того, формування інформаційної грамотності відбувається під час організації індивідуальної та самостійної роботи, проходження різних видів практичного навчання, а також у межах «бібліотечної освіти», яка передбачає налагоджену тісну співпрацю та взаємодію між бібліотеками та академічними кафедрами. У дисертації визначено напрями творчого використання китайськими педагогами педагогічно цінних ідей та досвіду формування інформаційної грамотності майбутніх дизайнерів інтер’єру в українських закладах вищої освіти.
Дата реєстрації
2025-12-10
Додано в НРАТ
2025-12-10
Підписка
Повідомити вам про надходження повного тексту?
Оновлено: 2025-12-11
