Information
Registration Number
2124U000343, Article
popup.category
Книга, Рецензовано
Title
popup.author
popup.publication
01-01-2024
popup.source_user
НАПН України
popup.source
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741093/
popup.publisher
Видавничий дім «Освіта»
Description
Методичний посібник присвячено індивідуалізації навчання в умовах змішаної форми організації освітнього процесу в профільній старшій школі. У посібнику розкрито проблему індивідуалізації навчання в умовах змішаної форми організації освітнього процесу в профільній старшій школі, висвітлено теоретичні засади організації освітнього процесу в профільній старшій школі в умовах змішаного навчання, обґрунтовано структурно-функційну модель освітнього процесу в профільній старшій школі на засадах індивідуалізації в умовах змішаного навчання, конкретизовано індивідуалізацію навчання як засіб компенсації освітніх втрат у профільній старшій школі, досліджено стратегічні орієнтири та успішні практики компенсації освітніх втрат, аргументовано індивідуалізацію навчання як дидактичний механізм подолання освітніх втрат у профільній старшій школі. Особливу увагу приділено практичній складовій щодо побудови індивідуальної освітньої траєкторії учнів профільної старшої школи в умовах змішаного навчання та запропоновано технологію проєктування індивідуальної освітньої траєкторії учнів профільної старшої школи. Методичний посібник буде корисним керівникам і вчителям закладів загальної середньої освіти, науковим і науково-педагогічним працівникам у сфері загальної середньої, післядипломної освіти та освіти дорослих, аспірантам, докторантам, державним службовцям системи управління освітою. The methodical manual is aimed at individualization of instruction at career-oriented high school amid blended learning. The manual reveals the problem of individualization of instruction at career-oriented high school amid blended learning, highlights the theoretical foundations for the organization of instruction at career-oriented high school amid blended learning, substantiates the structural and functional model of instruction at career-oriented high school based on the principles of individualization amid blended learning, specifies the individualization of instruction as a means of compensating for educational losses at career-oriented high school, investigates the strategic orientations and successful practices for compensating educational losses, argues the individualization of instruction as a didactic mechanism for overcoming educational losses at career-oriented high school. Special attention is paid to the practical component of creating individual educational trajectory for career-oriented high school students amid blended learning and the technology for designing individual educational trajectory for career-oriented high school students is proposed. The methodical manual will be useful for heads and teachers of general secondary education institutions, scientific and scientific-and-teaching staff in the field of general secondary, postgraduate and adult education, postdoctoral students, civil servants of the education management system.
popup.nrat_date
2024-11-25
search.subscribing
Updated: 2025-12-07
