Європейська асоціація університетів оприлюднила звіт «Навчальна програма та оцінювання».
Європейська асоціація університетів оприлюднила звіт «Навчальна програма та оцінювання».
У документі представлено результати дослідження способів впровадження удосконаленого цифрового навчання та викладання (DELT), використання цифрових технологій у навчальній програмі, а також розробки та управління цифровим оцінюванням, щоб воно дійсно відображало очікувані результати навчання, було привабливим, різноманітним, якісним та відповідало навчальній програмі.
У дослідженні висвітлюються різноманітні аспекти навчальної програми та оцінювання у цифровому середовищі, а також проблеми, з якими стикаються європейські заклади вищої освіти, такі як забезпечення справедливості для всіх студентів, розробка ефективних інституціональних стратегій для включення DELT у навчальну програму, підтримка викладачів у впровадженні інновацій в цифрове навчання, використання оцінювання як невід’ємної частини навчальної програми та розвиток оціночної грамотності учнів та вчителів. Представлені рекомендації для ЗВО з вирішення зазначених проблем з урахуванням контексту пандемії COVID-19, а також за її межами.
Звіт підготовлений в рамках проєкту «Підтримка європейських університетів у їх стратегічних підходах до цифрового навчання» із залученням Learning & Teaching ЕUA.
«Зелений» (кліматично нейтральний водень Н2) отримують шляхом електролізу води з використанням відновлюваних джерел енергії.
«Зелений» (кліматично нейтральний водень Н2) отримують шляхом електролізу води з використанням відновлюваних джерел енергії.
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено звіт «Інноваційна та промислова політика для зеленого водню».
У дослідженні розглядається поточний розвиток водневих технологій в виробничому секторі та промислова політика, прийнята для їхньої підтримки в різних країнах.
На додаток до постійних зусиль у сфері науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт уряди вже можуть закласти основу для впровадження зеленого водню шляхом реалізації запропонованих у звіті наступних п’яти типів політики: – підтримка науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт і демонстрація зеленого водню для зниження вартості електролізерів і підвищення їх конкурентоздатності; – збільшення постачання відновлюваної електроенергії; – скорочення розриву в вартості між технологіями зеленого водню та коричневими технологіями за рахунок комплексного пакету заходів політики, таких як встановлення цін на викиди вуглецю та поетапна відмова від неефективних субсидій на видобувне паливо; – зниження невизначеності шляхом просування міжнародної стандартизації, водневої інфраструктури та надійних стандартів регулювання; – використання синього водню як тимчасового вирішення для полегшення переходу до зеленого водню.
Документ належить до серії «Політичні документи ОЕСР в сфері науки, технологій і промисловості», в яких Директорат ОЕСР з науки, технологій і інновацій розробляє основані на фактичних даних політичні рекомендації щодо внеску науки, технологій і промисловості в добробут і економічне зростання.
Провідні світові експерти у сфері штучного інтелекту (ШІ) повідомили членам Європарламенту, що запропонований ЄС закон із регулювання технології ШІ, не є перспективним, оскільки він не охоплює нові потужні системи, які можуть бути використані для вирішення різноманітних задач.
Провідні світові експерти у сфері штучного інтелекту (ШІ) повідомили членам Європарламенту, що запропонований ЄС закон із регулювання технології ШІ, не є перспективним, оскільки він не охоплює нові потужні системи, які можуть бути використані для вирішення різноманітних задач.
Системи ШІ загального призначення, відомі також як базові моделі, розроблені такими технологічними гігантами, як Google, розглядаються як майбутнє технології. Вони можуть навчатися на масових наборах даних текстів, зображень і звуків. Але законодавство не розповсюджується на ці системи безпосередньо – лише на конкретне використання, для якого вони призначені.
Закон ЄС щодо ШІ, представлений як перша спроба врегулювати потенційні недоліки технології, містить заборони на такі види використання, як підсвідомі маніпуляції та соціальна оцінка в китайському стилі. Одна з причин, з якої закон уникає регулювання ШІ загального призначення, полягає в тому, що він має конкретну мету.
Запропонований ЄС закон не повною мірою враховує появу надпотужного нового типу ШІ, а це означає, що законодавство швидко застаріє під впливом розвитку технології. Базові моделі, підготовлені найбільшими світовими технологічними компаніями на гігантських об’ємах даних та адаптовані до широкого кола задач, готові стати інфраструктурою, на якій будуються інші додатки. Це означає, що будь-які недоліки цих моделей будуть успадковані. Існує небезпека, що базові моделі можуть укорінити недоліки безпеки, непрозорість і упередженість технологій ШІ.
Європейська Комісія створила новий портал для підтримки Європейським Союзом дослідників України European Research Area for Ukraine.
Європейська Комісія створила новий портал для підтримки Європейським Союзом дослідників України European Research Area for Ukraine.
Портал являє собою консолідоване джерело інформації та сервісів щодо підтримки дослідників, які виїхали з України. Він об’єднує ініціативи на рівні ЄС, окремих країн та неурядових груп і покликаний допомогти у пошуках житла, можливостей працевлаштування, спростити визнання їх дипломів, запропонувати інші послуги. Уся інформація буде доступна на англійській та українській мовах.
Портал ERA4Ukraine створений у мережі EURAXESS, яка підтримує дослідників, надаючи їм інформацію від понад 600 центрів та 43 національних порталів держав-членів ЄС і країн, пов’язаних з Horizon Europe. У кожної держави-члена та асоційованої країни є національний портал, на якому послуги підтримки перераховані в структурованому вигляді. Наразі доступно 30 порталів різних країн.
Портал ERA4Ukraine посилається на #Science4Ukraine, громадську групу студентів-добровольців і вчених-дослідників з академічних закладів Європи та всього світу. Волонтери збирають і розповсюджують інформацію щодо можливостей підтримки на університетському, національному та міжнародному рівнях для аспірантів і дослідників, безпосередньо пов’язаних з академічними закладами України.
Інші ініціативи ЄС містять доступ до Science4Refugees, існуючої ініціативи EURAXESS, яка надає біженцям стажування, роботу на неповний і повний робочий день, а також доступ до Європейського дослідницького простору та MSCA (Дослідники у групі ризику).
Також Європейська комісія здійснила декілька кроків для надання підтримки у сфері досліджень і інновацій. Здійснено адміністративні кроки для надання українським бенефіціарам фінансування від програм ЄС з науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт.
Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала пропозицію щодо прототипу системи сертифікації Blue Dot Network для економічних, екологічно та соціально сталих, відкритих і прозорих інфраструктурних проєктів.
Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала пропозицію щодо прототипу системи сертифікації Blue Dot Network для економічних, екологічно та соціально сталих, відкритих і прозорих інфраструктурних проєктів.
Прототип системи сертифікації буде апробований у низці інфраструктурних проєктів у різних регіонах і секторах.
Мережа Blue Dot, заснована урядами Австралії, Японії та США, спрямована на підтримку та залучення інвестицій у якісну інфраструктуру і має допомагати у подоланні можливого дефіциту інфраструктурних інвестицій у розмірі 2,5÷3,5 трлн дол. США, прискоренні переходу до глобального нульового рівня викидів.
У всьому світі багато людей, як і раніше, не мають доступу до базової інфраструктури, такої як чиста енергія та вода, медичні послуги та комунікаційна інфраструктура. Інфраструктурні проєкти, розроблені відповідно до Принципів інвестицій в інфраструктуру якості G-20 та іншими відповідними стандартами, зокрема Стандарти діяльності Міжнародної фінансової корпорації, Керівні принципи ОЕСР для багатонаціональних підприємств тощо з великою ймовірністю принесуть позитивні результати для суспільства при одночасному зниженні ризиків для інвесторів і зацікавлених сторін.
Мережа Blue Dot покликана допомогти країнам у задоволенні їх основних потреб, надаючи інвесторам, співтовариствам та іншим зацікавленим сторонам надійний сигнал про якість інфраструктурних проєктів.
Мережа Blue Dot націлена на подальше розширення можливостей країн з низьким і середнім рівнем доходу шляхом мобілізації інвестицій у якісну інфраструктуру через добре підготовлені проєкти, розвиток навичок і створення робочих місць на місцевому рівні, а також забезпечення сталого майбутнього. Запропонований дизайн визначає в якості основних такі цінності: ринкові принципи, прозорість, підзвітність, верховенство закону, гендерна рівність, захист прав людини, просування екологічної сталості.
Пропозиція ОЕСР з прототипу мережі Blue Dot являє собою архітектуру мережі Blue Dot, яка містить: – набір основних вимог, які випливають з міжнародних стандартів, для визначення підстави для видачі сертифікату; – система бальної оцінки, яка переводить відповідність окремим вимогам в оцінку всього проєкту; – ефективний і заслуговуючий на довіру процес перевірки відповідності проєкту вимогам.
Для забезпечення достовірності та доказової бази при мінімізації загальних витрат і навантаження на учасників мережа Blue Dot Network буде апробована на проєктах з ряду регіонів Азії, Тихого океану, Африки (на південь від Сахари), Латинської Америки, Близького Сходу.
Мережа Blue Dot може створити глобальне ігрове поле сертифікації проєктів відповідно до загальних вимог до інвестицій у якісну інфраструктуру, вона змінить правила гри для майбутнього інфраструктури.
Міністерством освіти і науки України надано право керівникам закладів фахової передвищої, вищої освіти самостійно визначати форми атестації здобувачів фахової передвищої, вищої освіти у 2022 році. Відповідний наказ від 21.03.2022 № 265 оприлюднено на сайті МОН.
Міністерством освіти і науки України надано право керівникам закладів фахової передвищої, вищої освіти самостійно визначати форми атестації здобувачів фахової передвищої, вищої освіти у 2022 році. Відповідний наказ від 21.03.2022 № 265 оприлюднено на сайті МОН.
Документ підготовлено відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64 «Про введення воєнного стану в Україні», пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року №630 (із змінами).
Цим наказом керівникам закладів фахової передвищої, вищої освіти дозволяється: – самостійно визначати форми атестації здобувачів фахової передвищої, вищої освіти у 2022 році. Рішення про форми атестації здобувачів фахової передвищої, вищої освіти у 2022 році зі спеціальностей галузі знань 22 «Охорона здоров’я», для яких запроваджено Єдиний державний кваліфікаційний іспит та/або ліцензійний інтегрований іспит, визначає Міністерство охорони здоров’я України; – вносити зміни до навчальних планів щодо проходження здобувачами освіти переддипломної практики та відповідної кількості кредитів ЄКТС шляхом перерозподілу їх на інші освітні компоненти.
Для випускників закладів фахової передвищої, вищої освіти 2022 року загальна кількість кредитів ЄКТС, передбачена на практичну підготовку, може бути меншою, ніж визначена відповідним стандартом фахової передвищої, вищої освіти мінімальна кількість кредитів ЄКТС на практичну підготовку, за умови перерозподілу відповідної кількості кредитів на інші освітні компоненти. При цьому загальна кількість кредитів ЄКТС за освітньою програмою має відповідати вимогам стандарту.
Оголошено конкурси на здобуття стипендій Президента України для молодих вчених і стипендій НАН України для молодих вчених.
Оголошено конкурси на здобуття стипендій Президента України для молодих вчених і стипендій НАН України для молодих вчених.
Стипендії присуджуються двічі на рік на конкурсних засадах строком до двох років. Стипендії Президента України присуджуються за рішенням президії Комітету з Державних премій України в галузі науки і техніки, а стипендії НАН України призначаються за рішенням Президії НАН України.
Претендентами на здобуття стипендій можуть бути аспіранти та наукові працівники підприємств НАН України віком до 35 років включно, які мають вищу освіту не нижче другого (магістерського) рівня, та молоді вчені віком до 40 років включно, які мають науковий ступінь доктора наук.
Рішення про висунення претендентів на здобуття стипендій приймаються вченою радою організації за місцем основної роботи чи навчання зазначених претендентів.
Конкурс оголошено згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 23.08.1994 № 582 «Про стипендії Президента України для молодих вчених» (зі змінами), постановою Президії НАН України від 30.05.2018 № 182 «Про Положення про стипендії Президента України для молодих вчених та Порядок проведення конкурсу на здобуття стипендій Президента України для молодих вчених» і Положенням про стипендії Національної академії наук України для молодих вчених, затвердженим постановою Президії НАН України від 09.12.2020 № 279 «Про затвердження нової редакції Положення про стипендії Національної академії наук України для молодих вчених».
Подати заявку на конкурси можна до 1 квітня 2022 року.
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено аналітичний огляд «Використання профорієнтації дорослих для кращого відновлення».
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено аналітичний огляд «Використання профорієнтації дорослих для кращого відновлення».
Експерти вважають, що відновлення після пандемії COVID-19 призведе до перерозподілу робочих місць між секторами та професіями та необхідності надання професійної орієнтації і поради дорослим, які потребують підвищення кваліфікації чи перекваліфікації. Також криза призведе до несподіваного переходу більшої частини профорієнтації від безпосереднього контакту до дистанційного.
На основі двох проведених опитувань розглядається вплив пандемії COVID-19 на надання профорієнтації для дорослих. Описується вплив пандемії на попит і надання послуг з профорієнтації, документуються зусилля країн з підтримки надання послуг з профорієнтації під час карантину, а також досліджується необхідність розширення масштабів профорієнтації у майбутньому.
Враховуючи важливість профорієнтації для підтримки актуальних навичок працівників і покращання відповідності між попитом та пропозицією навичок, також пропонуються політичні напрямки для покращання його охоплення, використання та якості.
Ключові висновки з питань профорієнтації для дорослих є такими: – під час пандемії попит на послуги з профорієнтації для дорослих збільшився, особливо для нових безробітних, випускників шкіл та робітників найбільш уразливих секторів; – більшість країн перейшли на повністю віддалені служби профорієнтації, адаптувавши більшу частину своєї діяльності до нових каналів надання послуг; – зусилля країн були зосереджені на удосконаленні онлайн-порталів профорієнтації, проведенні чи покращенні дистанційних сесій профорієнтації, підтримці переходу спеціалістів-практиків із профорієнтації на віддалену роботу; – телефон став найбільш ефективним каналом зв’язку з малоосвіченими та людьми похилого віку, безробітними, мешканцями сільської місцевості.
Документ належить до серії документів «Заходи політики ОЕСР у відповідь на коронавірус (COVID-19)», в якій зібрані дані, аналіз і рекомендації з цілої низки тем, спрямованих на подолання кризи в сфері охорони здоров’я, економіки та суспільства, полегшення координації та сприяння необхідним глобальним діям при розв’язанні цієї величезної колективної проблеми.
21 березня 2022 року Кабінетом Міністрів України ухвалені зміни до «Порядку присудження ступеня доктора філософії та скасування рішення разової спеціалізованої вченої ради закладу вищої освіти, наукової установи про присудження ступеня доктора філософії». Відповідна постанова від 21 березня 2022 р. № 341 оприлюднена на урядовому порталі.
21 березня 2022 року Кабінетом Міністрів України ухвалені зміни до «Порядку присудження ступеня доктора філософії та скасування рішення разової спеціалізованої вченої ради закладу вищої освіти, наукової установи про присудження ступеня доктора філософії». Відповідна постанова від 21 березня 2022 р. № 341 оприлюднена на урядовому порталі.
Зміни внесено у зв’язку з дією воєнного стану в Україні, введення якого унеможливило або ускладнило здійснення освітньої діяльності у багатьох закладах вищої освіти та наукових установах. Це стосується, зокрема, проведення атестації здобувачів ступеня доктора філософії та дотримання термінів такої атестації.
Змінами унормовуються процедури атестації здобувачів ступеня доктора філософії в умовах воєнного стану.
З метою захисту прав і законних інтересів здобувачів ступеня доктора філософії пропонується не враховувати період воєнного стану та наступні три місяці після його завершення при обчисленні строків, визначених Порядком.
Організація Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури оприлюднила останнє видання Доповіді Організації Об’єднаних Націй щодо стану водних ресурсів світу «Підземні води: зробити невидиме видимим».
Організація Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури оприлюднила останнє видання Доповіді Організації Об’єднаних Націй щодо стану водних ресурсів світу «Підземні води: зробити невидиме видимим».
Видання присвячене питанням, пов’язаним із підземними водами та робить акцент на їх особливій ролі, проблемах та можливостях у контексті оперативного та адміністративного управління водними ресурсами, їх розвитку у глобальних масштабах.
Як відзначається в документі, підземні води, які складають приблизно 99% усієї прісної води, що знаходиться у рідкій формі на планеті, хоча й розподілені нерівномірно по всій земній кулі, володіють потенціалом, який дозволяє суспільству отримувати величезні соціальні, економічні та екологічні вигоди. На підземні води припадає половина об’єму води, яка використовується для побутових потреб населення світу та біля 25% усієї води для іригації 38% зрошувальних земель. Однак, не зважаючи на величезну важливість цього природного ресурсу, його проблематику недостатньо розуміють, внаслідок чого він страждає від недооцінки, безгосподарності та зловживань.
У публікації стверджується, що в умовах зростаючого дефіциту води в багатьох частинах світу величезний потенціал підземних вод та необхідність продуманого управління ними більше не можна ігнорувати.
Ключові висновки дослідження: – ресурси підземних вод планети являють собою величезний запас прісної води; – у контексті зростаючого попиту на воду, обмеженості поверхневих водних ресурсів та високого на них навантаження, цінність підземних вод повинна отримувати більше визнання його ресурсом, який впродовж тисячоліть дозволяє процвітати суспільству; – підземні води залишаються вразливими до надмірної експлуатації та забруднення, можуть підпадати під руйнівний вплив; – для повного розкриття потенціалу підземних вод знадобляться активні узгоджені зусилля з управління ними та їх використання на основі принципів сталого розвитку.
Всі акаунти на сайті НРАТ проходять стандартну процедуру реєстрації і є верифікованими. Однак для того, щоб отримати додаткові можливості, такі як публікація відкритих рецензій на академічні тексти, необхідна верифікація за афіляцією.
Щоб отримати статус «верифікований», необхідно змінити основну адресу електронної пошти на корпоративну, яка прив’язана до наукової установи або закладу освіти.
Наприклад: user@ukrintei.ua, user@nas.gov.ua
Після підтвердження корпоративної електронної скриньки ваш акаунт буде автоматично верифіковано за афіляцією.
Якщо ваша електронна адреса є корпоративною, але акаунт не має позначки верифікації, вам необхідно написати нам на електронну скриньку NRAT@ukrintei.ua. Після перевірки ми додамо вашу адресу в базу даних, і ваш акаунт буде верифіковано.
Після проходження процедури верифікації за афіляцією ви можете змінити основну адресу електронної скриньки на зручну для вас, не втративши при цьому статусу верифікації.
Проходити верифікацію за афіляцією необхідно лише один раз.
* Ми використовуємо корпоративні адреси з Єдиної державної бази з питань освіти та Державного реєстру наукових установ, яким надається підтримка держави
Інструкція зі складання пошукового запиту
Для пошуку новин, опублікованих на офіційному вебпорталі НРАТ у розділі «Новини» необхідно ввести у пошукове поле одне слово, декілька слів або точну фразу. Окремі слова розділяються проміжками.
Пошук виконується всюди – як у назві, так і у тексті новини.
Для отримання більш повного результату рекомендується використовувати основу слів (частини слів без закінчення).
При використанні для пошуку декількох слів вони поєднуються одним з логічних способів, описаних нижче.
За замовчуванням встановлено логічний сполучник “та”. У такому випадку результати пошуку будуть охоплювати усі публікації новин, де є вказані слова, навіть якщо вони розташовані окремо одне від одного і знаходяться у різних частинах тексту.
Приклад.Пошукова фраза: звіт ОЕСР. Результат пошуку: всі новини, які містять слово «звіт» та слово «оеср» як разом, так і окремо в тексті і в назві.
Якщо словосполучення чи фразу взяти у лапки (“), то результати будуть містити усі публікації, де зустрічається саме це словосполучення або фраза.
Приклад. Пошукова фраза: «звіт ОЕСР». Результат пошуку: всі новини, які містять точну фразу «звіт оеср».
Якщо Вам відома дата публікації новини або цікавить певний проміжок часу, в який вони були опубліковані на сайті, можна обрати таку дату чи інтервал дат у додатковому полі, що має вигляд календаря. Напис дати здійснюється у форматі рік-місяць-день і підтверджується натисканням на відповідну дату у випадаючому полі календаря. Можна вписувати дату або обирати, гортаючи сторінки календаря за місяцями та роками. За замовчуванням інтервал починається з більш давньої дати (2018-01-23) та завершується поточною.
Також Ви можете використовувати один або декілька хештегів, які розташовані під полем пошуку у правій частині екрану сторінки «Новин».