11 листопада 2020 року відбулось щорічне засідання Спільного Комітету з питань досліджень та інновацій Україна-ЄС, в якому взяли участь Міністерство освіти і науки України та Генеральний директорат з питань досліджень та інновацій Європейської Комісії.
11 листопада 2020 року відбулось щорічне засідання Спільного Комітету з питань досліджень та інновацій Україна-ЄС, в якому взяли участь Міністерство освіти і науки України та Генеральний директорат з питань досліджень та інновацій Європейської Комісії.
Під час заходу відбувся обмін інформацією про формування політики у сфері науки та інновацій, що дозволить узгоджувати спільні дії та враховувати тенденції ЄС, необхідні для якісної інтеграції до Європейського дослідницького простору. Також обговорювались підсумки участі України в програмі «Горизонт 2020», питання майбутньої участі України у програмі досліджень та інновацій «Горизонт Європа», оновлення дорожньої карти інтеграції України до Європейського дослідницького простору та продовження імплементації підходу смарт-спеціалізації в регіонах України. Окрему увагу було приділено спільним зусиллям у контексті протидії COVID-19.
4 листопада 2020 року на сторінці «Видання для фахівців» сайту Книжкової палати оновлено інформацію про книги та брошури з питань видавничої справи та редагування; книгознавства; документознавства; бібліології; бібліографії та бібліографознавства, галузеві науково-методичні та методичні розробки. Список видань формується на основі електронної бази даних обов’язкового примірника документів за поточний період.
4 листопада 2020 року на сторінці «Видання для фахівців» сайту Книжкової палати оновлено інформацію про книги та брошури з питань видавничої справи та редагування; книгознавства; документознавства; бібліології; бібліографії та бібліографознавства, галузеві науково-методичні та методичні розробки. Список видань формується на основі електронної бази даних обов’язкового примірника документів за поточний період.
9 листопада 2020 року опубліковане третє електронне видання «Літопис газетних статей» за 2020 рік. Довідково-бібліографічне видання інформує про статті з усіх галузей знань та твори художньої літератури, опубліковані у загальнодержавних, обласних і деяких інших газетах, які виходять в Україні. Воно дає можливість для моніторингу подій суспільно-політичного, економічного та культурного життя в Україні й за кордоном, а також за змінами в українському законодавстві. Видання виходить щоквартально, містить іменний та географічний допоміжні покажчики.
Раніше, у жовтні 2020 року на сайті оприлюднені основні показники видавничої діяльності України за 9 місяців 2020 року, які представлені у розрізі тематичних рубрик, цільового призначення та за територіальною ознакою.
Eurodoc проводить дослідження якості керівництва науковими дослідженнями PhD-студентів, в рамках якого будуть виявленні ключові позиції, які у подальшому використовуватимуться при розробці рекомендацій щодо формування політики.
Eurodoc проводить дослідження якості керівництва науковими дослідженнями PhD-студентів, в рамках якого будуть виявленні ключові позиції, які у подальшому використовуватимуться при розробці рекомендацій щодо формування політики.
Eurodoc запрошує взяти участь у відповідному опитуванні щодо практики докторського нагляду усіх бажаючих з країн ЄС, асоціації молодих учених Євродок, та, зокрема – України. Право брати участь у опитуванні мають нинішні або колишні кандидати наук з будь-якої європейської наукової установи або закладу вищої освіти, включаючи тих, хто не отримав підтвердження ступеня доктора філософії.
Анкета представлена англійською мовою, метод обробки даних, який буде застосовуватись – тематичний аналіз.
Національний фонд досліджень України опублікував узагальнені результати проведення конкурсу «Наука для безпеки людини та суспільства» та експертизи заявок вітчизняними й іноземними фахівцями. Відомості про перебіг конкурсу – від подання 516 заявок до визначення 77 переможців представлені у фактах та цифрах.
Національний фонд досліджень України опублікував узагальнені результати проведення конкурсу «Наука для безпеки людини та суспільства» та експертизи заявок вітчизняними й іноземними фахівцями. Відомості про перебіг конкурсу – від подання 516 заявок до визначення 77 переможців представлені у фактах та цифрах.
Європейська рада з інновацій інвестує 191 мільйон євро у 58 революційних технологій, які були відібрані в останньому раунді інвестицій пілотного проекту Pathfinder Open, що фінансується в рамках програми досліджень та інновацій ЄС Horizon 2020.
Європейська рада з інновацій інвестує 191 мільйон євро у 58 революційних технологій, які були відібрані в останньому раунді інвестицій пілотного проекту Pathfinder Open, що фінансується в рамках програми досліджень та інновацій ЄС Horizon 2020.
Цей останній захід пілотного проекту «Pathfinder Open» Європейської ради з інновацій охоплював найбільший бюджет, для фінансування було подано 902 заявки, 58 з яких були визнані найкращими.
Високоефективні ідеї дослідження нових технологій, які підтримані у цьому турі:
– розробка багатоступінчастої аналітичної платформи на основі багатовимірного мас-спектрометричного устаткування, здатної виконувати пряме і миттєве виявлення вірусних частинок;
– об’єднання новітніх технологій бездротового зв’язку, нейробіології, біоніки, штучного інтелекту і сенсорного сприйняття, щоб створити першу високошвидкісну бездротову платформу внутрішнього зв’язку для взаємодії мозку з машиною й тілом;
– створення принципово нової концепції перетворення низькопотенційного тепла за рахунок використання площі контакту електродів з електролітом конденсаторів;
– об’єднання синтетичної біології, 3D-друку та фотоніки для розробки принципово нової технологічної концепції оптогенетичного об’ємного біодруку;
– створення першого прототипу нового лабораторного датчику на основі окремих атомів;
– злиття штучного інтелекту та глибокої субмікронної КМОП-технології для нового покоління бездротових трансиверів;
– розробка нового типу урбанізації, в якому природа та люди можуть спільно розвиватися в межах міста, заснованого на комплексному екосистемному підході до архітектури, який в рівній мірі орієнтований на людей, рослини, тварин й пов’язані з ними організми та ін.
Найбільша кількість успішних проектів припадає на Німеччину, Італію, Іспанію, Францію та Швейцарію; майже 30% очолюють жінки-дослідники, а 26% класифікуються як «зелені технології», спрямовані на досягнення цілей Європейського зеленого курсу.
Обрані проекти отримають не лише доступ до бюджету, але й доступ до послуг щодо прискорення розвитку бізнесу та коучінгу.
За результатами пілотного етапу EIC (2018-2020 рр.) очікується, що повноцінний EIC буде запущений на початку наступного року в рамках Horizon Europe, – нової програми досліджень та інновацій ЄС, зі збільшеним фінансуванням передових технологій.
11 листопада 2020 року Кабінетом Міністрів України ухвалено проєкт постанови «Про утворення міжвідомчої робочої групи з реалізації Спільного морського порядку денного для Чорного моря і Стратегічної програми досліджень та інновацій для Чорного моря».
11 листопада 2020 року Кабінетом Міністрів України ухвалено проєкт постанови «Про утворення міжвідомчої робочої групи з реалізації Спільного морського порядку денного для Чорного моря і Стратегічної програми досліджень та інновацій для Чорного моря».
Мета документу – забезпечення інтеграції України до європейського дослідницького простору та виконання зобов’язань у сфері міжнародного науково-технічного співробітництва.
Міжвідомча робоча група вирішуватиме наступні завдання:
– сприяння органам виконавчої влади у реалізації Спільного морського порядку денного для Чорного моря і Стратегічної програми досліджень та інновацій для Чорного моря;
– зміцнення інституційної взаємодії між Україною та Європейською Комісією з питань, які належать до її компетенції;
– підготовка пропозицій та рекомендацій щодо оптимальних шляхів реалізації державної політики за напрямами, визначеними у CMA і SRIA.
Документ відкриває нові можливості для забезпечення безпеки узбережжя Чорного моря і навколишнього середовища, сприяння гармонізації з екологічними стандартами ЄС та залучення фінансової підтримки у рамках міжнародної технічної допомоги.
Українські вчені завдяки цьому рішенню, на думку т.в.о. Міністра освіти і науки України, матимуть змогу долучитися до міжнародних проєктів з питань морських досліджень.
Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про присвоєння професійних кваліфікацій».
Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про присвоєння професійних кваліфікацій».
Призначення документу – встановити вимоги до процедур присвоєння професійних кваліфікацій, визнання результатів неформального та інформального навчання, які мають здійснюватися кваліфікаційними центрами.
Проєкт акта розроблений Національним агентством кваліфікацій.
Зауваження та пропозиції можна подати до 11 грудня 2020 року.
Восени 2020 року завершився перший рік пілотного проєкту із запровадження дуальної форми здобуття освіти (ДФЗО) в українських закладах освіти, який був реалізований у партнерстві з малим, середнім та великим бізнесом.
Восени 2020 року завершився перший рік пілотного проєкту із запровадження дуальної форми здобуття освіти (ДФЗО) в українських закладах освіти, який був реалізований у партнерстві з малим, середнім та великим бізнесом.
Міністерство освіти і науки оцінює рівень зацікавленості роботодавців у залученості до підготовки здобувачів на етапі їх навчання як високий та відмічає наявний потенціал розвитку дуальної форми, особливо – з технічних спеціальностей.
Щодо дуальної освіти Українською Асоціацією Маркетингу та Представництвом Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні в партнерстві із Федерацією металургів України, Державною установою «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» та WoW HR Volunteer Initiative було проведене дослідження.
Його завдання полягали у наступному:
– визначити рівень обізнаності та готовності бізнесу долучатися до підготовки здобувачів освіти за дуальною формою здобуття освіти;
– вивчити досвід партнерства роботодавців та закладів вищої та фахової передвищої освіти;
– виявити проблеми, з якими стикається бізнес під час налагодження співпраці із закладами вищої та фахової передвищої освіти;
– проаналізувати пропозиції щодо підвищення ефективності такої співпраці;
– розробити практичні рекомендації щодо ефективного впровадження ДФЗО в систему підготовки фахівців.
За результатами дослідження було встановлено, що в Україні застосовуються дві моделі ДФЗО – модель з інтегрованою практичною підготовкою та з інтегрованою професійною діяльністю. Перша модель передбачає поєднання періодів навчання здобувачів першої вищої чи фахової передвищої освіти в закладі освіти та на підприємстві. Другу модель розроблено для поєднання навчання в ЗВО та на підприємстві для тих, хто вже здобув фахову передвищу або першу вищу освіту, працює на підприємстві та має бажання продовжити навчання за своїм профілем або профілем, визначеним підприємством.
Переважно в закладах освіти застосовується модель із інтегрованою практичною підготовкою. Перехід на ДФЗО відбувається з 3-4 курсу або з 1 курсу магістратури. Чергування фаз навчання у закладі освіти й на підприємстві залежить від специфіки підготовки здобувачів за певними спеціальностями та потреб підприємства.
Критеріями вибору ЗВО для організації дуальної форми освіти є наявність у відповідному закладі профільних кафедр, його територіальне розміщення, досвід попередньої співпраці, його ініціатива.
Основні мотиви для організації ДФЗО, які можуть бути реалізовані через укладання тристороннього договору між роботодавцем, закладом освіти і здобувачем:
– виплата заробітної плати здобувачам за фактично відпрацьований час на підприємстві (періоди навчання на робочому місці);
– призначення роботодавцями мотивуючих стипендій кращим студентам за успішне теоретичне навчання та активну участь у проходженні виробничої практики на підприємствах;
– сплата роботодавцем вартості навчання здобувача на контрактній основі в закладі освіти.
При відборі здобувачів освіти, яким може бути запропонована ДФЗО за ініціативи підприємства, роботодавці керуються рекомендаціями закладів освіти, вони також беруть участь у роботі кваліфікаційних комісій, захисті курсових робіт та дипломних проєктів.
До ризиків, які можуть вплинути на впровадження ДФЗО, відносяться: карантинні обмеження, введені в Україні через поширення захворюваності на COVID-19; скорочення кадрів ЗВО внаслідок зменшення навантаження викладачів, недостатній інтерес студентів та педагогів через низький рівень роз’яснювальної роботи щодо переваг ДФЗО.
Всі акаунти на сайті НРАТ проходять стандартну процедуру реєстрації і є верифікованими. Однак для того, щоб отримати додаткові можливості, такі як публікація відкритих рецензій на академічні тексти, необхідна верифікація за афіляцією.
Щоб отримати статус «верифікований», необхідно змінити основну адресу електронної пошти на корпоративну, яка прив’язана до наукової установи або закладу освіти.
Наприклад: user@ukrintei.ua, user@nas.gov.ua
Після підтвердження корпоративної електронної скриньки ваш акаунт буде автоматично верифіковано за афіляцією.
Якщо ваша електронна адреса є корпоративною, але акаунт не має позначки верифікації, вам необхідно написати нам на електронну скриньку NRAT@ukrintei.ua. Після перевірки ми додамо вашу адресу в базу даних, і ваш акаунт буде верифіковано.
Після проходження процедури верифікації за афіляцією ви можете змінити основну адресу електронної скриньки на зручну для вас, не втративши при цьому статусу верифікації.
Проходити верифікацію за афіляцією необхідно лише один раз.
* Ми використовуємо корпоративні адреси з Єдиної державної бази з питань освіти та Державного реєстру наукових установ, яким надається підтримка держави
Інструкція зі складання пошукового запиту
Для пошуку новин, опублікованих на офіційному вебпорталі НРАТ у розділі «Новини» необхідно ввести у пошукове поле одне слово, декілька слів або точну фразу. Окремі слова розділяються проміжками.
Пошук виконується всюди – як у назві, так і у тексті новини.
Для отримання більш повного результату рекомендується використовувати основу слів (частини слів без закінчення).
При використанні для пошуку декількох слів вони поєднуються одним з логічних способів, описаних нижче.
За замовчуванням встановлено логічний сполучник “та”. У такому випадку результати пошуку будуть охоплювати усі публікації новин, де є вказані слова, навіть якщо вони розташовані окремо одне від одного і знаходяться у різних частинах тексту.
Приклад.Пошукова фраза: звіт ОЕСР. Результат пошуку: всі новини, які містять слово «звіт» та слово «оеср» як разом, так і окремо в тексті і в назві.
Якщо словосполучення чи фразу взяти у лапки (“), то результати будуть містити усі публікації, де зустрічається саме це словосполучення або фраза.
Приклад. Пошукова фраза: «звіт ОЕСР». Результат пошуку: всі новини, які містять точну фразу «звіт оеср».
Якщо Вам відома дата публікації новини або цікавить певний проміжок часу, в який вони були опубліковані на сайті, можна обрати таку дату чи інтервал дат у додатковому полі, що має вигляд календаря. Напис дати здійснюється у форматі рік-місяць-день і підтверджується натисканням на відповідну дату у випадаючому полі календаря. Можна вписувати дату або обирати, гортаючи сторінки календаря за місяцями та роками. За замовчуванням інтервал починається з більш давньої дати (2018-01-23) та завершується поточною.
Також Ви можете використовувати один або декілька хештегів, які розташовані під полем пошуку у правій частині екрану сторінки «Новин».