ІНІЦІАТИВА «БІЛЬШЕ, НІЖ НАШ РЕЙТИНГ»

ІНІЦІАТИВА «БІЛЬШЕ, НІЖ НАШ РЕЙТИНГ»

Європейська асоціація цніверситетів (EUA) опублікувала інформацію про підтримку глобальної ініціативи щодо систем відповідального оцінювання «Більше, ніж наш рейтинг / More Than Our Rank».

Європейська асоціація цніверситетів (EUA) опублікувала інформацію про підтримку глобальної ініціативи щодо систем відповідального оцінювання «Більше, ніж наш рейтинг / More Than Our Rank».

Ініціатива розроблена у відповідь на проблеми, які проявились у зв’язку з широким використанням глобальних рейтингів університетів. Вона має на меті надати академічним установам можливість продемонструвати прихильність до відповідального оцінювання та визнати, що визначення інституційного успіху має бути більш широким та різноманітним й виходити за рамки результатів міжнародних рейтингів. Експерти EUA понад десять років аналізували методологію найпопулярніших глобальних рейтингів, а також їхній вплив і зробили висновок про необхідність просування широкого розмаїття практик і заходів системи відповідального оцінювання, які також повинні відображати вплив діяльності університету на місцеву громаду та суспільство в цілому. Ініціатива підтримується CoARA. Оцінювання досліджень, дослідників та дослідницьких організацій має бути комплексним, охоплювати різноманітні результати, практики й заходи, будуватись на якісному судженні (експертних оцінках) та містити якісні і кількісні показники. Організації, які бажають приєднатися до EUA для підтримки ініціативи, можуть заповнити відповідну форму.

Детальніше: https://bit.ly/3WqN0V1, https://bit.ly/3Wpr7FP, https://bit.ly/3jkQZUu, https://coara.eu/

2022-12-27
Поширити
ЕЛЕКТРОННІ КНИГИ ВІДКРИТОГО ДОСТУПУ

ЕЛЕКТРОННІ КНИГИ ВІДКРИТОГО ДОСТУПУ

На сайті EBSCO оприлюднені матеріали вебінару «Електронні книги відкритого доступу зі знаннями Unlatched і GOBI».

На сайті EBSCO оприлюднені матеріали вебінару «Електронні книги відкритого доступу зі знаннями Unlatched і GOBI».

Під час заходу була презентована інформація про партнерство між Knowledge Unlatched та GOBI, відбулось обговорення досвіду бібліотекарів щодо роботи з колекціями відкритого доступу Knowledge Unlatched (KU) через GOBI, підтримку інфраструктури відкритих електронних книг, варіанти колекцій, параметри відкритого доступу, GOBI eCollection, керування фондами в різних форматах та доступ до розширених метаданих. Knowledge Unlatched разом з GOBI зробили понад 20 відкритих електронних колекцій на платформі Open Research Library доступними для використання, завдяки чому бібліотеки можуть підтримувати електронні книги відкритого доступу, робити їх якісними та більш доступними для бібліотек у всьому світі.

Детальніше: https://bit.ly/3FY9hCV, https://bit.ly/3hTEYFa, https://bit.ly/2EdqQRR

2022-12-27
Поширити
РІШЕННЯ АТЕСТАЦІЙНОЇ КОЛЕГІЇ МОН

РІШЕННЯ АТЕСТАЦІЙНОЇ КОЛЕГІЇ МОН

23 грудня 2022 року відбулось чергове засідання Атестаційної колегії Міністерства освіти і науки України.

23 грудня 2022 року відбулось чергове засідання Атестаційної колегії Міністерства освіти і науки України.

За його результатами ухвалено низку рішень у сфері атестації кадрів вищої кваліфікації, які, зокрема, стосуються утворення спеціалізованих учених рад із присудження наукового ступеня та формування Переліку наукових фахових видань України. Відповідний наказ від 23.12.2022 № 1166 «Про затвердження рішень Атестаційної колегії Міністерства» оприлюднено на офіційному вебсайті МОН.

Детальніше: https://bit.ly/3C0EQuD, https://bit.ly/3GjgTkM

2022-12-27
Поширити
OPEN DATA MATURITY 2022

OPEN DATA MATURITY 2022

На офіційному порталі європейських даних опубліковано звіт «Відкриті дані.

На офіційному порталі європейських даних опубліковано звіт «Відкриті дані.

Звіт про зрілість 2022». Портал Data.europa.eu, який є основною точкою доступу до європейських відкритих даних, прагне покращити сервіс та сприяти якісній публікації даних як на рівні ЄС, так і окремих країн, а також всебічно підтримувати використання відкритих даних. Щорічний порівняльний аналіз відкритих даних містить оцінку відкритих даних, порівняльний аналіз зрілості та визначає прогрес у цій галузі. Звіт також представляє передові практики щодо відкритих даних, реалізовані в Європі, які можуть бути використані державними органами, міжнародними організаціями та іншими зацікавленими сторонами. Звіт доповнюють інформаційні бюлетені щодо конкретних країн з детальним оглядом практик та отриманих результатів за чотирма аспектами: політика, вплив, портал та якість. Україна у цьогорічному звіті посідає 2 місце у рейтингу, тоді як минулого року – шосте місце, а позаминулого – сімнадцяте. Рівень зрілості відкритих даних в Україні, за оцінками експертів ЄС, становить 97%. Країна й надалі розвиватиме сферу відкритих даних, розширюватиме набори даних, їх доступність для громадськості.

Детальніше: https://bit.ly/3WHZRC1, https://bit.ly/3FSTCVe, https://bit.ly/3YLS0W3

2022-12-27
Поширити
НАВЧАЛЬНИЙ КАТАЛОГ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ПАТЕНТНОЇ АКАДЕМІЇ НА 2023 РІК

НАВЧАЛЬНИЙ КАТАЛОГ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ПАТЕНТНОЇ АКАДЕМІЇ НА 2023 РІК

Європейське патентне відомство опублікувало навчальний каталог Європейської патентної академії на 2023 рік.

Європейське патентне відомство опублікувало навчальний каталог Європейської патентної академії на 2023 рік.

Наразі у каталозі міститься інформація про 151 захід, сукупні тривалість яких понад 2 тис. навчальних годин. Він охоплює повний спектр навчальних заходів, освітніх продуктів і навчальних проектів у сферах видачі патентів, передачі та розповсюдження технологій, а також пов’язаних із цим судових процесів. У каталозі представлена технічна та юридична інформація, яка лежать в основі роботи ЄПВ, орієнтована на широке коло зацікавлених сторін, партнерів і суспільство в цілому. Він охоплює різноманітні теми від основ патентування до передових наукових досягнень, а також інституційних розробок. Особливу увагу приділено внеску кожного навчального заходу у Цілі сталого розвитку ООН.

Детальніше: https://bit.ly/3YMi43k, https://bit.ly/3hUu9Tt

2022-12-27
Поширити
КУРСИ УКРАЇНСЬКОЮ ВІД КОМАНДИ IBM

КУРСИ УКРАЇНСЬКОЮ ВІД КОМАНДИ IBM

Компанія IBM, один із найбільших світових виробників усіх видів комп’ютерів та програмного забезпечення, за ініціативи Мінцифри переклала свої найпопулярніші курси українською.

Компанія IBM, один із найбільших світових виробників усіх видів комп’ютерів та програмного забезпечення, за ініціативи Мінцифри переклала свої найпопулярніші курси українською.

ІВМ пропонує 4 курси українською мовою на безоплатній платформі SkillsBuild: курс професійних навичок, який навчає критично мислити, співпрацювати, розв’язувати проблеми, розвивати гнучкість; курс основ кібербезпеки, у якому розкриваються основи кібербезпеки та надаються поради із цифрової грамотності; курс сучасних технологій, що охоплює загальні відомості про штучний інтелект, блокчейн, хмарні обчислення, кібербезпеку, дані та аналітику; курс з підготовки до першого робочого місця, завдяки якому можна навчитися писати резюме, будувати особистий бренд у соцмережах, отримати практичні поради щодо пошуку роботи та працевлаштування.

Детальніше: https://bit.ly/3FWwt47, https://bit.ly/3GhPcZl, https://bit.ly/3PUaRKu, https://bit.ly/3YM6zsB, https://bit.ly/3jrXqFq

2022-12-27
Поширити
ЗВІТ ОЕСР: ВПЛИВ ЦИФРОВИХ АКТИВІВ НА ДОВКІЛЛЯ

ЗВІТ ОЕСР: ВПЛИВ ЦИФРОВИХ АКТИВІВ НА ДОВКІЛЛЯ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Вплив цифрових активів на довкілля: механізми консенсусу у технології майнінгу криптоактивів та розподіленого реєстру» із серії «Політичні документи ОЕСР щодо бізнесу та фінансів».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Вплив цифрових активів на довкілля: механізми консенсусу у технології майнінгу криптоактивів та розподіленого реєстру» із серії «Політичні документи ОЕСР щодо бізнесу та фінансів».

У ньому наголошується, що ринки криптоактивів швидко розвиваються й наприкінці 2021 року досягли 3 трлн дол. США, проте інфраструктура, що їх підтримує, споживає величезну кількість енергії. У звіті розглядаються наступні питання: вплив криптоактивів на довкілля через збільшення участі інституційних та роздрібних інвесторів у цих ринках; використання енергоємної перевірки транзакцій за допомогою консенсусних механізмів Proof-of-Work; відмінності у вуглецевому сліді різних механізмів консенсусу. Зроблено висновок про відсутність надійних даних, що свідчать про вуглецевий слід різних криптоактивів. Пояснюється, чому використання відновлюваних джерел енергії є недостатнім для стримування негативних зовнішніх ефектів. Наголошується на важливості міжнародного співробітництва й координації політичних дій щодо майнінгу криптоактивів, які мають вироблятись з урахуванням даних про вуглецевий слід та пов’язані з ним ризики зміни клімату у поєднанні з негативними зовнішніми ефектами для суспільства.

Детальніше: https://bit.ly/3YNjlHc, https://bit.ly/3juAUfd, https://doi.org/10.1787/8d834684-en

2022-12-27
Поширити
ФІНАНСУВАННЯ ДОСЛІДЖЕНЬ БЛАГОДІЙНИМ ФОНДОМ: ЧИ БУДЕ УСПІШНИМ ДОСВІД ЯПОНІЇ

ФІНАНСУВАННЯ ДОСЛІДЖЕНЬ БЛАГОДІЙНИМ ФОНДОМ: ЧИ БУДЕ УСПІШНИМ ДОСВІД ЯПОНІЇ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Поли Лем «Чи може Японія … змінити спрямованість досліджень?».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Поли Лем «Чи може Японія … змінити спрямованість досліджень?».

У ній автор звертає увагу на те, що обмеженість державних грантів має підштовхнути провідні інститути, що працюють у галузі фундаментальних досліджень, соціальних та гуманітарних наук, до співпраці з промисловістю. Автор висловлює занепокоєння, що по мірі утвердження такого підходу, ініційованого у Японії, відбудуться кардинальні зміни у секторі вищої освіти, які можуть завдати більше шкоди, ніж користі. В Японії засновано благодійний фонд у розмірі 10 трлн ієн (64 млрд фунтів стерлінгів) для відновлення місця країни у світових академічних рейтингах та усунення розриву у фінансуванні з іншими країнами. Але досі неясними залишаються окремі аспекти діяльності фонду. На думку Метью Вілсона, якого цитує автор статті, існує небезпека, що фонд втрачатиме кошти, а держава не буде поповнювати його дефіцит за рахунок коштів платників податків.

Детальніше: https://bit.ly/3WDZNmU, https://bit.ly/3FTVu07

2022-12-26
Поширити
ПРЕМІЯ ЗА ПОПУЛЯРИЗАЦІЮ НАУКИ

ПРЕМІЯ ЗА ПОПУЛЯРИЗАЦІЮ НАУКИ

Національна академія наук України оголошує конкурс на здобуття премії НАН України «За популяризацію науки».

Національна академія наук України оголошує конкурс на здобуття премії НАН України «За популяризацію науки».

Премія свідчить про громадське визнання суттєвого внеску у підвищення рівня публічної активності НАН України, заохочує до налагодження ефективних комунікацій академічної спільноти із суспільством, інформування громадськості про досягнення та роль науки і НАН України у вирішенні важливих загальнодержавних проблем, сприяє популяризації наукової діяльності в Україні. Премія присуджується засобам масової інформації та їх окремим представникам, науковцям і організаторам самостійних проєктів за найкращий матеріал про здобутки вчених, діяльність наукових установ та НАН України в цілому. Основні номінації: найкраща науково-популярна публікація про наукові розробки та досягнення, проблеми розвитку науки; найкраща програма про науку, яка виходила на радіо-, телеканалах та (або) у мережі інтернет, науково-популярний фільм; найкращий науково-просвітницький проєкт року (музейні, виставкові, фестивальні проєкти, лекторії, наукові кафе, тематичні онлайн-проєкти, проєкти в соціальних мережах, підкасти, проєкти блогерів, проєкти інших форматів, що залучають широку громадськість до досягнень науки через публічні заходи. Заявку на участь у конкурсі можна подати до 28 лютого 2023 року.

Детальніше: https://bit.ly/3FM3AHO, https://bit.ly/3WGuurt

2022-12-26
Поширити
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ ЗМІН ДО ДЕЯКИХ ЗАКОНІВ УКРАЇНИ ЩОДО РОЗВИТКУ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ОСВІТНІХ ТРАЄКТОРІЙ У ВИЩІЙ ОСВІТІ

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ ЗМІН ДО ДЕЯКИХ ЗАКОНІВ УКРАЇНИ ЩОДО РОЗВИТКУ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ОСВІТНІХ ТРАЄКТОРІЙ У ВИЩІЙ ОСВІТІ

Міністерство освіти і науки пропонує для громадського обговорення проєкт Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку індивідуальних освітніх траєкторій у вищій освіті».

Міністерство освіти і науки пропонує для громадського обговорення проєкт Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку індивідуальних освітніх траєкторій у вищій освіті».

Проєкт покликаний по-перше, деталізувати поняття індивідуальної освітньої траєкторії для здобувачів вищої освіти, передбачивши для цього вибір здобувачем вищої освіти освітніх програм, суб’єктів освітньої діяльності, що їх реалізують, видів, форм і темпу здобуття освіти, освітніх компонентів і рівня їх складності, по-друге, розширити практику міждисциплінарних освітніх програм (за однією або декількома галузями знань чи спеціальностями) на всі рівні вищої освіти й врегулювати питання освітньої кваліфікації, академічних та професійних прав випускників таких програм, по-третє, удосконалити структуру стандартів вищої освіти. Пропонується конструктивний алгоритм практичного запровадження в Україні коротких освітніх програм та часткових освітніх кваліфікацій, які зможуть стати важливими інструментами формування індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів вищої освіти. Урегульовано ключові питання присвоєння основних та додаткових професійних кваліфікацій у системі вищої освіти. З метою гармонізації структури української вищої освіти з Європейським освітнім простором передбачено приведення переліку галузей знань у відповідність до Міжнародної стандартної класифікації освіти (з додаванням окремої галузі «Безпека і оборона», що відповідає актуальним потребам країни). Зауваження та пропозиції до проєкту можна подати до 10 січня 2023 року.

Детальніше: https://bit.ly/3WMEVdn, https://bit.ly/3jjA2tA, https://bit.ly/3jsa0Vk

2022-12-26
Поширити