Огляд цифрової економіки країн ОЕСР 2020

Огляд цифрової економіки країн ОЕСР 2020

Огляд розвитку цифрової економіки країн ОЕСР за 2020 доступний для ознайомлення. 

Огляд розвитку цифрової економіки країн ОЕСР за 2020 доступний для ознайомлення. 

Документ представляє тенденції, аналізує нові можливості та виклики, пов’язані з розвитком цифрової економіки. Країни ОЕСР та країни-партнери використовують переваги інформаційно-комунікаційних технологій та мережі інтернет для досягнення цілей державної політики.  

На основі порівняльних даних сформовано картину регуляторної практики та варіанти політик у цій сфері. Ці відомості можуть бути використані для максимізації потенціалу цифрової економіки як рушійної сили інновацій та інклюзивного зростання. 

Це третє видання OECD з циклу “Цифрова економіка”, яке надає цілісний огляд попиту та пропозиції цифрової економіки, показує вплив  цифрової трансформації на економіку та суспільство, а також торкається питань пандемії COVID-19 як чинника, що посилює можливості та виклики цифрової трансформації.

Детальніше: https://bit.ly/3o5YKuL 

2020-11-30
Поширити
Тест на цифрову грамотність «Цифрограм»

Тест на цифрову грамотність «Цифрограм»

Понад 50 тисяч осіб звернулись до національного тесту на цифрову грамотність «Цифрограм».

Понад 50 тисяч осіб звернулись до національного тесту на цифрову грамотність «Цифрограм».

Завдання тесту систематизовано за сферами знань європейської рамки цифрових компетентностей для громадян DigComp 2.1., адаптованої українськими експертами. Тестування передбачає перевірку базових знань та навичок із цифрової грамотності у 6 сферах:

– основи комп’ютерної грамотності;

– інформаційна та медіаграмотність, вміння працювати з даними;

– створення цифрового контенту;

– комунікація та взаємодія у цифровому суспільстві;

– безпека у цифровому середовищі;

– вирішення технічних проблем, навчання впродовж життя у цифровому суспільстві.

Відповіли на всі 90 запитань національного тесту й отримали сертифікат більше 34,5 тисяч (69% від тих, хто почав проходити тест). 

Найчастіше в якості цілі проходження національного тесту на цифрову грамотність респонденти зазначають «для власної самооцінки та вдосконалення цифрових компетенцій» (37% користувачів), популярним мотивом  також є «отримання сертифікату» (29% користувачів).
67% тих, хто проходить тест – працюють, 18% – навчаються, 52% відносяться до вікової категорії  31-60 років, 40% — 18-30 років.

Детальніше: https://bit.ly/2KK8lc6, https://osvita.diia.gov.ua/digigram 

2020-11-30
Поширити
Громадське обговорення запровадження Національної премії імені Бориса Патона

Громадське обговорення запровадження Національної премії імені Бориса Патона

Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення проєкт Закону України «Про внесення змін до статті 11 Закону України «Про державні нагороди України» щодо запровадження Національної премії імені Бориса Патона. 

Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення проєкт Закону України «Про внесення змін до статті 11 Закону України «Про державні нагороди України» щодо запровадження Національної премії імені Бориса Патона. 

Мета – увічнення пам’яті академіка Бориса Патона, а також відзначення на державному рівні діячів науки за значний внесок у розвиток вітчизняної наукової сфери.

Для підготовки узгоджених пропозицій із зазначеного питання наказом МОН було створено робочу групу, до складу якої увійшли представники МОН, Мінекономрозвитку, Національної академії наук, галузевих академій наук України та Комітету з державних премій України в галузі науки і техніки.

Зауваження та пропозиції до законопроєкту можна подати до 15 грудня 2020 року.

Детальніше: https://bit.ly/36jFILo, https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-utvorennya-robochoyi-grupi22, https://bit.ly/39x8k5S   

Фото: НАНУ

2020-11-30
Поширити
Онлайн-курси від Освітнього центру Верховної Ради України

Онлайн-курси від Освітнього центру Верховної Ради України

Освітній центр Верховної Ради України анонсує підготовку онлайн-курсів для студентів.

Освітній центр Верховної Ради України анонсує підготовку онлайн-курсів для студентів.

Інформаційно-навчальні відеоролики дозволять ознайомитись з принципами та функціями парламенту, процесом розгляду та ухвалення законопроектів, дізнатись про типи виборчих систем та формування місцевих громад, отримати цікаву тематичну інформацію та просвітницькі матеріали.

Освітній центр пропонує долучитись до визначення назви онлайн-курсів, яка буде визначена за результатами попереднього відбору поданих пропозицій та відкритого голосування у фейсбуці. Автори назв, які зберуть найбільшу кількість голосів, отримають винагороду. 

Детальніше: https://bit.ly/2ViaWMv 

Фото: Освітній центр ВРУ

2020-11-30
Поширити
Проєкт «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти»

Проєкт «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти»

60 університетів України приєднались до участі у проєкті «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти».

60 університетів України приєднались до участі у проєкті «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти».

Проєкт має на меті застосовувати спільний досвід США і України для розробки та втілення чотирирічного плану заходів, зміст яких полягає у орієнтації та навчанні студентів, викладачів та адміністраторів навчальних закладів України практичної цінності і важливості академічної доброчесності, наданні ресурсів і плану дій задля їхнього тісного залучення до зміцнення академічної доброчесності в освітньому середовищі. 

Проект залучатиме МОН, аби уможливити ключові операційні новації для підтримки стійких змін в освіті України на національному рівні. Ініціатори, виконавці та партнери Проекту розглядають формування академічної культури загалом й академічної доброчесності як її складової зокрема як важливу складову трансформації української освітньої системи.

Місія Проекту – формування нової академічної культури, яка базуватиметься на довірі, чесності, прозорості, реальному навчанні, справжній науковій роботі. Його основне спрямування – забезпечити системні зміни в українській освіті, від яких виграють всі учасники академічного процесу – студенти та учні, викладачі та вчителі, університети та школи.

Детальніше: https://bit.ly/3lkC87N, https://saiup.org.ua/pro-proekt/ 

Фото: Academic IQ

2020-11-30
Поширити
Бібліотеки долучаються до Мережі цифрових хабів

Бібліотеки долучаються до Мережі цифрових хабів

ВГО Українська бібліотечна асоціація з січня 2020 року є партнером проєкту Міністерства цифрової трансформації України «Дія. Цифрова освіта». Він є складником національного проєкту «Дія», за яким створюються онлайн-сервіси державних послуг задля побудови «Держави у смартфоні».

ВГО Українська бібліотечна асоціація з січня 2020 року є партнером проєкту Міністерства цифрової трансформації України «Дія. Цифрова освіта». Він є складником національного проєкту «Дія», за яким створюються онлайн-сервіси державних послуг задля побудови «Держави у смартфоні».

На платформі «Дія. Цифрова освіта» створено спеціальну карту цифрових хабів, куди можна звернутися, щоб оволодіти новими знаннями та цифровими інструментами, проконсультуватись з приводу підвищення цифрової грамотності та використання освітньої платформи. 

До Мережі цифрових хабів вже долучилися близько 2 000 бібліотек.

Детальніше: https://bit.ly/37ANvnB, https://osvita.diia.gov.ua/, https://osvita.diia.gov.ua/hubs

2020-11-30
Поширити
Щодо створення Вищої школи публічного управління

Щодо створення Вищої школи публічного управління

27 листопада 2020 року Комітет Верховної ради з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування спільно з Комітетом з питань освіти, науки та інновацій обговорили функціонування Національної академії державного управління при Президентові України.

27 листопада 2020 року Комітет Верховної ради з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування спільно з Комітетом з питань освіти, науки та інновацій обговорили функціонування Національної академії державного управління при Президентові України.

Зокрема, розглядалась пропозиція НАДС щодо створення в Україні аналога французької (ENA) або польської (KSAP) національних шкіл адміністрування. Ключовими завданнями такої школи має бути підвищення кваліфікації за сертифікатними програмами, навчання за професійними та короткостроковими програмами, а також експертно-аналітичне забезпечення.

Раніше було прийняте рішення, згідно із яким Національна академія державного управління при Президентові України та її регіональні інститути мають бути передані до сфери управління Міністерства освіти і науки (Указ Президента України № 487/2020 «Про впорядкування використання об’єктів державної власності, що перебувають в управлінні Державного управління справами»).

Детальніше: https://bit.ly/3fNZnGi, https://nads.gov.ua/news/nads-proponuye-stvoriti-vishchu-shkolu-publichnogo-upravlinnya 

Фото: НАДС

2020-11-30
Поширити
НФДУ розвиває партнерства

НФДУ розвиває партнерства

Національний фонд досліджень України налагоджує партнерські відносини з закордонними науковими організаціями та постійно аналізує їх досвід з метою залучення й імплементації найкращих практик проведення конкурсів.

Національний фонд досліджень України налагоджує партнерські відносини з закордонними науковими організаціями та постійно аналізує їх досвід з метою залучення й імплементації найкращих практик проведення конкурсів.

Фонд на своєму сайті представляє огляд досвіду Польського національного наукового центру/Narodowe Centrum Nauki (м. Краків) щодо організації конкурсів, експертизи та оцінювання наукових проєктів. Зокрема, у польських колег: 

– конкурси відбуваються у 2 етапи: на першому подані проєкти розглядаються та оцінюються двома експертами відповідної панелі (конкурсної комісії), при цьому відсіюється понад 50% проєктів,  а на другому відбувається рецензування наукових проєктів, які успішно пройшли попередній етап;

–  функціонують 25 панелей (конкурсних комісій), які складаються з 10 експертів кожна, серед яких – колишні грантоотримувачі, 96% рецензентів– іноземні науковці;

– середня тривалість конкурсів наукових проєктів становить 5-6 місяців; 

– серед головних вимог до грантоотримувачів є представлення 10 найкращих наукових публікацій за останні 10 років.

Детальніше: https://bit.ly/2VaW8zo, https://bit.ly/3laLPph 

2020-11-27
Поширити
Обговорення проекту розпорядження щодо плану дій із впровадження Ініціативи «Партнерство «Відкритий Уряд» у 2021 – 2022 роках

Обговорення проекту розпорядження щодо плану дій із впровадження Ініціативи «Партнерство «Відкритий Уряд» у 2021 – 2022 роках

Кабінет Міністрів України пропонує до обговорення проект розпорядження «Про затвердження плану дій із впровадження Ініціативи «Партнерство «Відкритий Уряд» у 2021 – 2022 роках.

Кабінет Міністрів України пропонує до обговорення проект розпорядження «Про затвердження плану дій із впровадження Ініціативи «Партнерство «Відкритий Уряд» у 2021 – 2022 роках.

Метою прийняття акту є здійснення заходів, спрямованих на вирішення проблемних питань в контексті глобальних Цілей сталого розвитку 2030 через забезпечення доступу до публічної інформації, участі громадськості, підзвітності державних інституцій, впровадження технологій та інновацій для забезпечення прозорості та підзвітності.

Дія заходів, передбачених проектом плану дій, поширюватиметься на:

– громадян (зокрема, молодь), інститути громадянського суспільства, суб’єктів господарювання, які взаємодіють з органами влади в процесі участі у формуванні та реалізації державної політики, отримання публічних послуг; 

– здійснення громадського контролю за складанням бюджетів та витрачанням бюджетних коштів, обліком державної власності; 

– реалізацію інфраструктурних проектів та здійснення діяльності у видобувних галузях тощо.

Реалізація заходів позитивно вплине на можливості відповідних заінтересованих сторін взаємодіяти з органами виконавчої влади для захисту своїх прав та законних інтересів, оскільки заходи стосується: 

– посилення громадської участі у прийнятті рішень; 

– підвищення рівня прозорості в інфраструктурі, видобувних галузях та управлінні публічними фінансами; 

– забезпечення відкритості та прозорості обліку державної власності;

–  розвитку інновацій; 

– забезпечення цифрової доступності для осіб з інвалідністю тощо.

Зауваження та пропозиції можна подати до 11 грудня 2020 року.

Детальніше: https://bit.ly/3lhigTh, https://www.kmu.gov.ua/storage/app/sites/1/17-civik-2018/rizne/projogp-2021.doc 

2020-11-27
Поширити
Засідання Комітету Україна–Євратом з питань досліджень та інновацій

Засідання Комітету Україна–Євратом з питань досліджень та інновацій

Відбулось друге засідання Спільного Комітету Україна–Євратом з питань досліджень та інновацій щодо розгляду результатів долучення України до Програми наукових досліджень та навчання. 

Відбулось друге засідання Спільного Комітету Україна–Євратом з питань досліджень та інновацій щодо розгляду результатів долучення України до Програми наукових досліджень та навчання. 

Учасники засідання акцентували увагу на початку переговорів з приводу долучення України до участі в Програмі наукових досліджень і продовження навчання Євратом на період 2021-2025 роки. Також обговорювалося питання участі українських науковців у здійсненні теоретичних досліджень у сфері збереження безпеки та радіаційного захисту, термоядерного синтезу, в діяльності Об’єднаного дослідницького центру Європейської Комісії, можливості долучення до роботи технологічних платформ Євратом. 

Президент Національної академії наук України Анатолій Загородній зазначив, що впродовж останніх 4-х років участі України у Програмі «Євратом» на реалізацію проєктів залучено майже 3 млн 115 тис. євро із загального бюджету Рамкової програми Європейського Союзу з досліджень та інновацій «Горизонт 2020». Підписано 16 грантових угод, 5 із них у 2019 році та 10 – у 2020 році.

Сторони погодили подальший розвиток співпраці в рамках Угоди та висловили задоволення темпами імплементації асоційованої участі України. 

Детальніше: https://bit.ly/3lglCWr, https://bit.ly/3loMcgp

2020-11-27
Поширити