Інформація
Реєстраційний номер
0215U001191, 0112U002111 , Науково-дослідна робота
Назва роботи
Формування управлінських компетенцій викладача вищої школи.
Назва етапу роботи
Керівник роботи
Андрущенко Віктор Петрович,
Дата реєстрації
30-01-2015
Організація виконавець
Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова
Опис етапу
Обґрунтовано особливості формування управлінських компетенцій та використання їх викладачем вищої школи для оптимізації навчально-виховного процесу. Провідна ідея розробленої концепції полягає в тому, що діяльність сучасного викладача споріднена діяльності управлінській і може давати максимальні результати за умови використання в ній не тільки традиційних для педагогіки навчально-виховних технологій, але й інструментарію менеджменту. Наукові підходи з позиції педагогіки і з позиції теорії управління мають істотні концептуальні відмінності, які пролягають у площинах відкритості - закритості, лінійності - нелінійності, організації - самоорганізації тощо. І тому - на фоні визнання високого рівня української педагогіки - для забезпечення більшої актуальності та ефективності відповідного інструментарію викладацької роботи, для сприяння інноваційній діяльності педагога вкрай корисним був би синтез надбань обох галузей знань. Уточнено сутність, зміст і різновиди (структуру) управлінських компетенцій викладача - зокрема, проаналізовано компетенції: планувальні, організаційні, стимуляційні, координаційні, контрольно-оцінні, а також соціокомунікативні, діловодні, інформаційно-аналітичні, компетенції прийняття управлінських рішень і самоменеджменту. Достатній рівень розвитку цих компетенцій у викладача дозволяє йому не лише підвищити ефективність роботи зі студентами, але й управляти конфліктами в освітньому середовищі, брати участь в управлінні навчальним закладом, в роботі експертних груп, впливати на процеси управління освітньою галуззю в цілому.
Опис продукції
У наукових і навчально-методичних публікаціях представлено як світоглядно-методологічне підґрунтя управлінської діяльності викладача вищої школи, так і конкретні практичні рекомендації щодо реалізації і розвитку знань, умінь і навичок викладача до управлінської діяльності. Обгрунтовано концепцію, що використання педагогом технологій управління підвищує якість і ефективність навчально-виховного процесу, а також дає можливість ефективніше брати участь в управлінні навчальним закладом, у громадському та експертному впливі на прийняття державних рішень. Розкрито систему, зміст та особливості реалізації управлінських компетенцій викладача: планувальних, організаційних, координаційних, стимуляційних, контрольно-оцінних, соціокомунікативних та компетенцій прийняття рішень.
Автори роботи
Ємельяненко Євгенія Олегівна
Більченко Євгенія Віталіївна
Беслюбняк Ольга Олександрівна
Бондарєва Любов Іванівна
Боятюк Олена Василівна
Вашкевич Віктор Миколайович
Глоба Ірина Володимирівна
Нестеренко Євгеній Анатолійович
Нестеренко Галина Олегівна
Отрох Наталія Володимирівна
Охмуш-Ковалевська Оксана Іванівна
Пугачова Олена Геннадіївна
Додано в НРАТ
2020-04-02
Підписка
Повідомити вам про надходження повного тексту?
Оновлено: 2025-12-05
