Інформація
Реєстраційний номер
0216U000324, 0113U000328 , Науково-дослідна робота
Назва роботи
Психологічні засади оптимізації індивідуально-професійного розвиткумайбцтніх практичних психологів в процесі навчання у ВНЗ
Назва етапу роботи
Керівник роботи
Якимчук Борис Андрійович,
Дата реєстрації
28-01-2016
Організація виконавець
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Опис етапу
Результати реалізації даного проекту відповідають сучасному рівню досліджень обраного проблемного поля. У процесі теоретико-експериментальної розробки проблеми ІПР та його оптимізації ми опирались на результати досліджень, представлені в працях як вітчизняних, так і зарубіжних психологів (О. Анісімов, О. Асмолов, В. Вілюнас, А. Деркач, Є. Клімов, М. Коломінський, Р. Крайг, І. Мансуров, А. Маслоу, Д. Майерс, Б. Паригін, Ж. Піаже, М. Робер, В. Слободчиков та ін.). В Україні у психолого-педагогічному аспекті досліджуваної проблеми здійснюються окремі наукові пошуки, присвячені індивідуально-професійному розвитку студентів–психологів. У роботах О. Бондаренка, М. Коломінського, В. Панка, Н. Пов’якель розкривається ідея впровадження «рівневого» підходу в контексті розв’язання проблеми підготовки та подальшого професійного становлення психологів, що передбачає наявність чіткої структури умінь та якостей майбутнього фахівця. На думку Н. Чепелєвої, В. Панка, Н. Пов’якель, основними складовими моделі особистості психолога-практика є мотиваційно-цільова, когнітивна, операційно-технологічна, комунікативно-рольова та регулятивна підструктури. Професійне становлення та його стадії відображені у дослідженнях С. Максименка, В. Шадрікова, Л. Мітіної, А. Маркової, В. Зазикіна та ін. Актуальність проведеного нами дослідження зумовлена об’єктивною потребою ретельного вивчення, неупередженої оцінки та творчого переосмислення з сучасних методологічних позицій кращих надбань психологічної науки, представлених у роботах вітчизняних та зарубіжних науковців щодо оптимізації індивідуально-професійного розвитку. Неодмінною передумовою забезпечення цієї проблеми стала систематизація й узагальнення корисного практичного досвіду та інноваційних ідей, зокрема, здійснення системного аналізу теоретичних аспектів концептуальних засад оптимізації індивідуально-професійного розвитку майбутнього практичного психолога в період навчання у ВНЗ України, що виявляється у високому рівні сформованості компонентів готовності до професійної діяльності, яка виступає інтегруючим показником оптимізації індивідуально-професійного розвитку. Таким чином, фундаментальне дослідження щодо розроблення концептуальної моделі оптимізації індивідуально-професійного розвитку майбутніх практичних психологів в процесі навчання у ВНЗ відповідає науковим освітнім стандартам щодо сучасних досліджень. Його впровадження сприятиме опануванню майбутніми фахівцями професійними знаннями, уміннями та навичками, успішній адаптації, інтенсифікації та професійній ідентифікації майбутніх психологів, їх усвідомленому ставленню до власної професіоналізації, розвитку та саморозвитку професійної мотивації та професійно важливих якостей.
Опис продукції
Результати реалізації даного проекту відповідають сучасному рівню досліджень обраного проблемного поля. У процесі теоретико-експериментальної розробки проблеми ІПР та його оптимізації ми опирались на результати досліджень
Автори роботи
Гриньова Н. В.
Діхтяренко С. Ю.
Демчук О. А.
Лівандовська І. А.
Перепелюк Т. Д.
Радзівіл К. П.
Шеленкова Н. Л.
Якимчук І. П.
Якимчук Б. А.
Додано в НРАТ
2020-04-02
Підписка
Повідомити вам про надходження повного тексту?
Оновлено: 2025-12-24
