Інформація
Реєстраційний номер
0220U101826, 0117U000048 , Науково-дослідна робота
Назва роботи
Дидактико-методичний супровід компетентнісно орієнтованого навчання у початковій школі
Назва етапу роботи
Керівник роботи
Онопрієнко Оксана Володимирівна, Кандидат педагогічних наук
Дата реєстрації
26-02-2020
Організація виконавець
Інститут педагогіки НАПН України
Опис етапу
Розроблено методики: застосування компетентнісно орієнтованих завдань на уроках української мови; використання інструментарію формувального оцінювання навчальних досягнень учнів першого циклу навчання; створення і реалізації міжпредметних завдань (когнітивних, діяльнісних, ціннісних) як ресурсу впровадження нового змісту мовно-літературної галузі; розроблено формування у молодших школярів вміння працювати з величинами; технологію конструювання інструментарію формувального оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи; розроблено способи розв’язання визначених проблем шляхом реалізації систем індивідуалізованих вправ і завдань для подолання в учнів труднощів навчання читання; завдань для діагностики стану сформованості соціальної компетентності молодших школярів на кінець першого циклу навчання; компетентнісно орієнтованих завдань для формування у молодших школярів умінь створювати зв’язні висловлювання за змістом прочитаного тексту на уроках літературного читання та діагностувальних завдань для перевірки рівня їх сформованості; компетентнісно орієнтованих завдань для забезпечення дидактико-методичного супроводу процесу вивчення величин молодшими школярами; компетентнісно орієнтованих завдань з формування в учнів екологічної грамотності; диференційованих завдань для формування і розвитку в учнів навичок письма; завдань для формування і перевірки в учнів предметних компетентностей з української мови в 2 – 4 класах. У практику початкової школи впроваджено розроблений дидактико-методичний супровід компетентнісно орієнтованого навчання молодших школярів, втілений у: типових освітніх програмах для 1-2 і 3-4 класів закладів загальної середньої освіти, створені під керівництвом О. Я. Савченко; методичних рекомендаціях щодо викладання навчальних предметів у 1-х і 2-х класах закладів освіти; науково обґрунтованому й експериментально апробованому дидактико-методичному забезпеченні.
Опис продукції
У методичних посібниках розкрито поняття міжпредметних зв’язків, їх функції і види обґрунтовано систему міжпредметних завдань як основного засобу реалізації міжпредметних зв’язків уроків літературного читання із змістом предметів українська мова, мистецтво, інтегрованого курсу «Я досліджую світ», природознавство. Схарактеризовано дидактико-методичний супровід соціалізації молодших школярів у процесі реалізації змісту суспільствознавчих галузей Стандарту початкової освіти у взаємозв'язку урочної і позаурочної діяльності. Конкретизовано методичні засоби компетентнісно орієнтованого формування соціальних навичок учнів в предметному і інтегрованому варіантах навчання. Схарактеризовано дидактико-методичний супровід формування комунікативної компетентності учнів початкової школи в процесі навчання української мови. Розглянуто психолого-педагогічні аспекти формування й розвитку навички читання молодших школярів з урахуванням сучасних тенденцій розвитку в учнів базових пізнавальних процесів, які забезпечують здійснення читацької діяльності; схарактеризовано типові та індивідуальні труднощі дітей з читання на різних етапах навчання. Схарактеризовано дидактичне забезпечення оцінювання результатів компетентнісно орієнтованого навчання молодших школярів. Обґрунтовано необхідність диференційованого підходу в навчанні письма молодших школярів; проаналізовано психофізіологічні особливості їхнього розвитку; схарактеризовано складники навчання письма молодших школярів. У методичних рекомендаціях висвітлено систему компетентнісно орієнтованих завдань для забезпечення дидактико-методичного супроводу процесу вивчення величин молодшими школярами. Представлено систему компетентнісно орієнтованих завдань екологічного змісту для формування екологічної грамотності молодших школярів у навчанні інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Запропоновано дидактико-методичний супровід формування у молодших школярів умінь створювати зв’язні висловлювання за змістом прочитаного.
Автори роботи
Андрусенко Ірина Володимирівна
Бібік Надія Михайлівна
Вашуленко Оксана Вікторівна
Листопад Наталія Петрівна
Мартиненко Валентина Олександрівна
Онопрієнко Оксана Володимирівна
Пономарьова Катерина Іванівна
Прищепа Ольга Юхимівна
Савченко Олександра Яківна
Додано в НРАТ
2020-04-02
Підписка
Повідомити вам про надходження повного тексту?
Оновлено: 2025-12-21
