Інформація
Реєстраційний номер
0220U101830, 0119U001262 , Науково-дослідна робота
Назва роботи
Науково-методичне забезпечення підготовки вчителя до реалізації компетентнісно орієнтованого навчання
Назва етапу роботи
Керівник роботи
Горошкіна Олена Миколаївна, Доктор педагогічних наук
Дата реєстрації
26-02-2020
Організація виконавець
Інститут педагогіки НАПН України
Опис етапу
Розроблено інструментарій для визначення стану реалізації компетентнісно орієнтованого навчання, формулу формування загального інтелекту учнів; технологію підготовки вчителя до реалізації компетентнісно орієнтованого навчання; з’ясовано стан розробленості проблеми реалізації компетентнісно орієнтованого навчання в закладах загальної середньої освіти; виявлено труднощі і проблеми, з якими стикаються вчителі в процесі реалізації компетентнісно орієнтованого навчання (несистемність упровадження підходу в процесі навчання різних предметів, відсутність посібників, рекомендацій з упровадження компетентнісно орієнтованого підходу, слабка матеріальна база школи тощо); теоретично обґрунтовано педагогічні засади формування ключових компетентностей учнів в освітньому процесі (психодидактичні принципи, підходи); психолого-педагогічні чинники реалізації компетентнісно орієнтованого навчання в закладах загальної середньої освіти (здатність педагогів реагувати на зміни, гнучкість у прийнятті нових рішень, уміння подолати стереотипи мислення та дій; забезпечення готовності вчителя до реалізації нових завдань); визначено дидактико-педагогічні умови реалізації компетентнісно орієнтованого навчання в закладах загальної середньої освіти (досягнення мети повної загальної освіти шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для здійснення успішної життєдіяльності; чітка організація освітнього процесу як системи науково-методичних і педагогічних заходів, де взаємодіють і функціонують усі його складники; спрямованість змісту навчання на активізацію навчально-пізнавальної діяльності й особистісний розвиток учнів; максимальне застосування когнітивно-розвивального потенціалу засобів навчання, що є потужним інструментом формування ключових компетентностей учнів;); створено банк тестових методик для визначення професійної компетентності учителя; набуло подальшого розвитку питання інтелектуального розвитку учня в умовах компетентнісного навчання.
Опис продукції
У посібниках обґрунтовано педагогічні засади формування ключових компетентностей учнів в освітньому процесі, висвітлено психолого-педагогічні чинники і дидактико-педагогічні умови реалізації компетентнісно орієнтованого навчання в закладах загальної середньої освіти, окреслено проблеми і труднощі у практиці роботи вчителів з реалізації компетентнісного підходу у навчанні.
Автори роботи
Горошкіна Олена Миколаївна
Доротюк Валентина Іванівна
Доротюк Ольга Геннадіївна
Левченко Фессалоніка Григорівна
Піддячий Микола Іванович
Рогоза Валентин Володимирович
Тишковець Марія Дмитрівна
Чудакова Віра Петрівна
Додано в НРАТ
2020-04-02
Підписка
Повідомити вам про надходження повного тексту?
Оновлено: 2025-12-24
