Інформація
Реєстраційний номер
0220U102055, 0120U100311 , Науково-дослідна робота
Назва роботи
Дослідження думки споживачів щодо обізнаності та сприйняття значень маркувань продукції
Назва етапу роботи
Керівник роботи
Ромат Євгеній Вікторович, Доктор наук з державного управління
Дата реєстрації
05-03-2020
Організація виконавець
Київський національний торговельно-економічний університет
Опис етапу
Об’єктом дослідження є споживачі, що приймають рішення про купівлю товарів та здійснюють купівлю (310 осіб). Предметом дослідження є обізнаність та сприйняття споживачами значень маркувань продукції. Актуальність дослідження визначається тим, що українські виробники проходять екологічну сертифікацію та мають право наносити на свою продукцію екологічне маркування. Для того, щоб визначити, чи знають ці позначення українські споживачі сьогодні, необхідно провести дослідження. Виходячи з вищесказаного, метою даного дослідження є встановлення рівня обізнаності споживачів про наявність екомаркувань продукції, сприйняття їх споживачами та визначення, на скільки наявність екомаркування впливає на їх вибір продукції. Метод дослідження – інтерв’ювання (особисте стандартизоване опитування за допомогою опитного листа). Висновок дослідження: розуміння символів, представлених в знаку або сутності в цілому знаку не є показником того, що споживач керується ним при виборі товару. Щоби розуміння призводило до дії, необхідно формування засобами реклами та соціального научання ситуативних поведінкових моделей, що пов'язуються зі знаком.
Опис продукції
Опрацювання даних дозволяє зробити наступні висновки. Джерела інформації, що знаходяться в полі уваги покупців, є такими, що містять дані щодо ціни: цінники та акційні повідомлення про знижки й бонуси. На другому місці за значущістю виявилась упаковка продукції, що містить інформацію про склад продукту та маркування. Фокусним критерієм при виборі продукції для респондентів залишається ціна. Гіпотетично, рішення про купівлю здійснюється на перетині 2-х критеріїв: ціни і аргументованої якості та безпечності продукції. Посилання на пакуванні товару щодо відповідності ДСТУ залишається авторитетним аргументом при виборі продукції. Респонденти продемонстрували високі оцінки значущості маркувань про органічність та екологічність продукції, що розміщені на пакуванні, однак низькі – щодо посилань на впроваджені системи управління на виробництві відповідно до міжнародних вимог, що може говорити про низьке розуміння споживачами сутності цих стандартів.
Автори роботи
Данілова Людмила Леонідівна
Кармазінова Вікторія Дмитрівна
Клібанська Олена Миколаївна
Коноплянникова Мар'яна Анатоліївна
Лабурцева Олена Іванівна
Романченко Тетяна Володимирівна
Суслова Тетяна Олегівна
Файвішенко Діана Сергіївна
Федоришина Ірина Леонідівна
Чуніхіна Тетяна Сергіївна
Янковець Тетяна Миколаївна
Яцишина Лариса Карпівна
Додано в НРАТ
2020-04-02
Підписка
Повідомити вам про надходження повного тексту?
Оновлено: 2025-12-19
