Оновлено: 2025-12-16
Загальна кількість
Повні тексти
Загальна кількість
Повні тексти
Кількість локальних репозитаріїв
Повні тексти
0521U100306, Докторська дисертація
Доктор педагогічних наук
09-03-2021
Запланована
Тенденції розвитку педагогічних ідей і просвітницька діяльність українських письменників Західної України (кінець ХVIII ст. – 1939 р.)
Багрій Марія Антонівна, Кандидат філологічних наук
Керівник Білавич Галина Василівна
Консультант Білавич Галина Василівна
Опонент Васянович Григорій Петрович
Опонент Слюсаренко Ніна Віталіївна
Опонент Пантюк Тетяна Ігорівна
Рецензент Квас Олена Валеріївна
Рецензент Пантюк Микола Павлович
Рецензент Логвиненко Тетяна Олександрівна
У дисертації вперше здійснено системний аналіз тенденцій розвитку педагогічних ідей і просвітницької діяльності українських письменників Західної України (кінець ХVIII ст. – 1939 р.). Запропоновано періодизацію літературного процесу в Західній Україні (кінець ХVIII ст. – 1939 р.) крізь призму історико- педагогічного виміру, визначено п’ять основних періодів розвитку західноукраїнської літератури: 1) церковно-освітній (1772–1820-ті рр.; поділяється на два етапи: 1772–1805 рр. та 1806–1820-ті рр.); 2) будительсько- просвітницький (1830-ті – перша половина 1870-х рр., має два етапи, які розмежовує 1848 р.); 3) піднесення літературного життя другої половини 1870-х – 1914 р.; 4) воєнно-революційних потрясінь 1914–1919/1920 рр.; 5) міжвоєнний період ХХ ст., у якому відстежуються два етапи: 1920-ті та 1930-ті рр. Кожен з цих періодів має свої риси й особливості ідейно-ціннісного та художньо- стильового характеру, увиразнені в художніх рефлексіях широкого комплексу проблем освіти, виховання і розвитку особистості. Їхніми носіями і продуцентами виступили представники кількох генерацій західноукраїнських письменників. Проаналізовано ідейно-тематичне й жанрове розмаїття педагогічно орієнтованих творів українських письменників, здійснено персоніфікацію літературного процесу на західноукраїнських землях крізь призму висвітлення освітніх проблем. Увиразнено творчі надбання літераторів які були педагогами. Виявлено науково-педагогічні й навчально-методичні здобутки українських письменників означеної доби. Проаналізовано й узагальнено сутність педагогічних поглядів українських письменників на проблему просвітництва українського народу. Уточнено поняття категоріального апарату. Узагальнено досвід просвітницької діяльності українських письменників досліджуваної доби щодо різноманітності її форм і методів; окреслено напрями творчого використання педагогічних ідей і досвіду просвітницької діяльності українських письменників кінця ХVIII – 30-х рр. ХХ ст. за умов реформування сучасної вітчизняної освіти; подальшого розвитку набули уявлення про сутність і зміст просвітницької діяльності української інтелігенції в галузі збереження національних традицій, культури, мови, школи кінця ХVIII ст. – 1939 р. Проаналізовано та введено до наукового обігу низку маловідомих творів вітчизняних письменників і архівних документів. Удосконалено методологію пізнання розвитку тенденцій педагогічних ідей і громадсько-просвітницької діяльності. Ключові слова: українські письменники; педагогічні ідеї; просвітницька діяльність; громадська діяльність; Західна Україна; літературний процес; тенденції.
2021-03-30
2021-03-30
Оновлено: 2025-12-16
Збереження набору наукових даних відбувається в два етапи:
1.) Створення набору даних
Введіть назву набору, короткий опис набору (анотацію) та натисніть кнопку «Створити набір». Після цього автоматично буде створено чернетку набору даних, яку Ви можете зберігати для подальшої роботи з набором. Система перенаправить Вас на сторінку «Інформація про набір даних».
2.) Заповнення даних
На сторінці «Інформація про набір даних» Вам необхідно заповнити всі поля щодо набору даних і завантажити файли.
Зверніть увагу! Кожен файл завантажується окремо. Це зроблено для стабільної роботи системи.
Після того як Ви заповнили інформацію про набір наукових даних та додали необхідні файли, Ви можете зберегти чернетку або відправити дані в систему.
Зверніть увагу! Якщо дані відправлені Ви не можете їх змінювати.
Чернетки необхідні для зберігання набору даних і його редагування до моменту відправки.
Всі акаунти на сайті НРАТ проходять стандартну процедуру реєстрації і є верифікованими. Однак для того, щоб отримати додаткові можливості, такі як публікація відкритих рецензій на академічні тексти, необхідна верифікація за афіліацією.
В особистому кабінеті відображається поточний статус верифікації за афіліацією.
Щоб отримати статус «верифікований», необхідно змінити основну адресу електронної пошти на корпоративну, яка прив’язана до наукової установи або закладу освіти.
Наприклад: user@ukrintei.ua, user@nas.gov.ua
Для завершення процесу верифікації за афіліацією необхідно заповнити інформацію про себе в персональному кабінеті.
Обов’язковими є такі поля:
– ім’я,
– прізвище,
– науковий ступінь,
– вчене звання.
Всі інші поля є необов’язковими, але бажано їх заповнювати.
Після підтвердження корпоративної електронної скриньки та заповнення обов’язкових полів ваш акаунт буде автоматично верифіковано за афіліацією.
Якщо статус верифікаціїї не змінився одразу, спробуйте перезавантажити сторінку.
Якщо ваша електронна адреса є корпоративною і всі обов’язкові поля заповнені, але акаунт не має позначки верифікації, вам необхідно написати нам на електронну скриньку NRAT@ukrintei.ua. Після перевірки ми додамо вашу адресу в базу даних, і ваш акаунт буде верифіковано.
Після проходження процедури верифікації за афіліацією Ви можете змінити основну адресу електронної скриньки на зручну для вас, не втративши при цьому статусу верифікації.
Проходити верифікацію за афіліацією необхідно лише один раз.
* Ми використовуємо корпоративні адреси з Єдиної державної бази з питань освіти та Державного реєстру наукових установ, яким надається підтримка держави
Для пошуку новин, опублікованих на офіційному вебпорталі НРАТ у розділі «Новини» необхідно ввести у пошукове поле одне слово, декілька слів або точну фразу. Окремі слова розділяються проміжками.
Пошук виконується всюди – як у назві, так і у тексті новини.
Для отримання більш повного результату рекомендується використовувати основу слів (частини слів без закінчення).
При використанні для пошуку декількох слів вони поєднуються одним з логічних способів, описаних нижче.
За замовчуванням встановлено логічний сполучник “та”. У такому випадку результати пошуку будуть охоплювати усі публікації новин, де є вказані слова, навіть якщо вони розташовані окремо одне від одного і знаходяться у різних частинах тексту.
Приклад. Пошукова фраза: звіт ОЕСР. Результат пошуку: всі новини, які містять слово «звіт» та слово «оеср» як разом, так і окремо в тексті і в назві.
Якщо словосполучення чи фразу взяти у лапки (“), то результати будуть містити усі публікації, де зустрічається саме це словосполучення або фраза.
Приклад. Пошукова фраза: «звіт ОЕСР». Результат пошуку: всі новини, які містять точну фразу «звіт оеср».
Якщо Вам відома дата публікації новини або цікавить певний проміжок часу, в який вони були опубліковані на сайті, можна обрати таку дату чи інтервал дат у додатковому полі, що має вигляд календаря. Напис дати здійснюється у форматі рік-місяць-день і підтверджується натисканням на відповідну дату у випадаючому полі календаря. Можна вписувати дату або обирати, гортаючи сторінки календаря за місяцями та роками. За замовчуванням інтервал починається з більш давньої дати (2018-01-23) та завершується поточною.
Також Ви можете використовувати один або декілька хештегів, які розташовані під полем пошуку у правій частині екрану сторінки «Новин».
Зверніть увагу: пошук академічних текстів проводиться в окремому пошуковому вікні за посиланням https://nrat.ukrintei.ua/searchdb/