Інформація
Реєстраційний номер
0824U002811, Дисертація доктора філософії
На здобуття
Доктор філософії
Дата захисту
22-08-2024
Статус
Запланована
Назва роботи
Система управління у сфері державної служби в Україні та Республіці Польщі: порівняльно-правові аспекти
Здобувач
Федоренко Максим Владиславович,
Керівник Добрянська Наталія Валерївна
Опонент Теремецький Владислав Іванович
Опонент Федчишин Сергій Анатолійович
Опонент Колпаков Валерій Костянтинович
Рецензент Бортняк Валерій Анатолійович
Опис
Дисертацію присвячено проведенню комплексного науково-правового порівняльного дослідження генезису, еволюції та сучасного стану системи управління державною (цивільною) службою в Україні та Польщі для подальшого удосконалення системи управління державною службою з метою її адаптації до стандартів Європейського Союзу шляхом запозичення досвіду Республіки Польщі. Підчас проведення дисертаційного дослідження було з’ясовано сутність і зміст категорії «система управління державною службою»; визначено методологію та основні методи дослідження системи управління державною службою; розкрито генезис і еволюцію систем управління державною службою в Україні та Польщі, а також обґрунтовано авторську періодизацію становлення цих систем із найдавніших часів до сьогодення; проведено порівняльно-правовий аналіз законодавства України та Республіки Польщі, що регулює правовідносини, які виникають у процесі діяльності системи управління державною (цивільною) службою; досліджено завдання, функції та структуру системи управління державною службою в Україні; проаналізовано внутрішню побудову, функції та повноваження системи органів управління цивільною службою в Республіці Польщі; виявлено основні організаційно-функціональні зміни в системі управління державною службою в Україні та системі управління цивільною службою в Республіці Польщі в процесі реформування державної служби; визначено шляхи і напрями подальшого реформування системи органів управління в сфері державної служби в Україні з урахуванням досвіду Республіки Польщі та європейських стандартів; обґрунтовано необхідність удосконалення організаційно-правових засад формування кадрового забезпечення системи управління державною службою в Україні. За результатами дослідження було запропоновано: визначення поняття та змісту категорії «система управління державною службою», під якою слід розуміти діяльність з теоретичного та практичного визначення напрямків функціонування та розвитку всіх складових інституту державної служби з метою забезпечення інтересів суспільства та держави, що здійснюється визначеним колом суб’єктів на основі принципів гласності, законності, ієрархічності, уніфікованості стандартів, стабільності та безперервності; З огляду на подвійний характер змісту управління державною службою аргументовано доцільність розгляду даного питання в двох аспектах: як систему управління елементами державної служби, таким чином державна служба виступає в ролі об’єкта управління, або як складову механізму держави, як систему суб’єктів, що безпосередньо здійснюють або організовують здійснення функцій держави. Обґрунтовано визначення змісту державної служби як сфери професійної діяльності державних службовців, що у своїй сукупності складають складну систему інститутів, що реалізують основні функції та завдання держави з метою забезпечення інтересів суспільства і потребують чіткого правового регулювання та запропоновано класифікації правовідносин управління державною службою на: а)загальнодержавні та територіальні; б)галузеві та міжгалузеві; в) відносинами координації або субординації. Доведено відсутність чітких меж класифікації учасників державно-управлінських відносин на суб’єктів та об’єктів управління державною службою. Під суб’єктом управління державною службою пропонуємо розглядати систему державних органів та недержавних організацій, а також посадових осіб, наділених владними повноваженнями щодо втілення власної волі у формі рішень та розпоряджень, обов’язкових до виконання, діяльність яких спрямована на забезпечення ефективного функціонування державної служби. Об’єкт управління державною службою – це підпорядкована волі суб’єкта управління державною службою система державних органів, державних підприємств, установ та організацій, посадових та службових осіб, керування якою здійснюється з метою ефективного виконання об’єктом завдань державної служби. Таким чином службова особа може одночасно бути об’єктом управління головного органу та суб’єктом управління підпорядкованого органу, що свідчить про відсутність чітких меж класифікації учасників державно-управлінських відносин на суб’єктів та об’єктів управління державною службою. Ключові слова: державна служба, цивільна служба, система управління, система управління державною (цивільною) службою, генезис та еволюція управління державною (цивільною) службою, завдання та функції державної (цивільної) служби, система законодавства, правове регулювання державної (цивільної) служби, Національне агентство України з питань державної служби, керівник державної служби, служба управління персоналом, Голова Цивільної Служби Польщі, Національна школа адміністрації публічної ім. Президента Республіки Польської Лєха Качинського.
Дата реєстрації
2024-07-30
Додано в НРАТ
2024-07-30
Підписка
Повідомити вам про надходження повного тексту?
Оновлено: 2025-12-05
