На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено результати дослідження «Здоров’я для людей, від людей. Створення систем охорони здоров’я, орієнтованих на людину» із серії матеріалів «Дослідження політики охорони здоров’я ОЕСР».

В документі аналізуються організація та ефективність систем охорони здоров’я, а також фактори, пояснюючі відмінності в ефективності. Дослідження проведено за наступними темами:
– координація допомоги;
– ціноутворення на ліки;
– довгостроковий нагляд і інвалідність;
– медичні кадри та міжнародна міграція медичних працівників;
– інформаційні та комунікаційні технології в охороні здоров’я;
– економіка профілактичних заходів.

Питання цифровізації, старіння населення, хронічних захворювань, нової загрози пандемії та зростаючого очікування відносно того, хто та як повинен надавати медичні послуги потребують визначення відповідності системи охорони здоров’я потребам пацієнтів і сприянню залучення громадськості до прийняття рішень. Як відмічається в документі, у світі широко розповсюджена думка про необхідність переходу до системи охорони здоров’я, більше орієнтованої на потреби людей. Проте, як повинна виглядати та працювати така система, ще не визначено. У дослідженні показана структура та система показників для визначення критичних аспектів орієнтованості систем охорони здоров’я на потреби людей, а також надано рекомендації щодо забезпечення орієнтованості систем охорони здоров’я на пацієнтів. Зокрема, це:
– надання пацієнтам можливості формально приймати участь у роботі відповідальних органів і в процесах прийняття рішень з політик у сфері охорони здоров’я;
– забезпечення можливості обирати провайдерів медичних послуг і усунення бар’єрів до їх отримання;
– забезпечення доступу пацієнтів до інформації про медичний догляд, який надається, консультацій з приводу лікування, залучення пацієнтів у процеси лікування та використання пацієнтами цифрових інструментів для взаємодії з даними про стан здоров’я та з системою охорони здоров’я;
– використання цифрових технологій в процесах надання медичних послуг, у тому числі електронних медичних записів;
– забезпечення персоналізованого підходу до пацієнтів, поважного відношення з боку професійних медичних працівників.

Детальніше: https://bit.ly/3KkuJmT, https://doi.org/10.1787/c259e79a-en

Фото: ОЕСР

Здоров’я для людей, від людей
2022-01-17
Поширити