Search results found:

posts - 3814

pages - 382

РІШЕННЯ АТЕСТАЦІЙНОЇ КОЛЕГІЇ МОН

РІШЕННЯ АТЕСТАЦІЙНОЇ КОЛЕГІЇ МОН

20 лютого 2023 року відбулось чергове засідання Атестаційної колегії Міністерства освіти і науки України.

20 лютого 2023 року відбулось чергове засідання Атестаційної колегії Міністерства освіти і науки України.

За його результатами ухвалено низку рішень у сфері атестації кадрів вищої кваліфікації, які, зокрема, стосуються затвердження рішень про присвоєння вчених звань професора, доцента, старшого дослідника; присудження наукових ступенів доктора наук, кандидата наук, доктора філософії; утворення спеціалізованих вчених рад з присудження наукового ступеня, внесення змін до їх складу, розширення профілю, утворення разових рад для захисту докторських дисертацій та формування Переліку наукових фахових видань України. Відповідний наказ від 20.02.2023 року № 185 оприлюднено на порталі МОН.

Детальніше: https://bit.ly/3ILghWl, https://bit.ly/41jKZ00

2023-02-22
Share
ОЕСР: ОЦІНЮВАННЯ ПОЛІТИКИ ТА ПРОГРАМ РОЗВИТКУ МСП ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА ДО 2023 РОКУ

ОЕСР: ОЦІНЮВАННЯ ПОЛІТИКИ ТА ПРОГРАМ РОЗВИТКУ МСП ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА ДО 2023 РОКУ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Концептуальні засади оцінювання політики та програм розвитку МСП та підприємництва до 2023 року» із серії «Дослідження ОЕСР щодо МСП та підприємництва».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Концептуальні засади оцінювання політики та програм розвитку МСП та підприємництва до 2023 року» із серії «Дослідження ОЕСР щодо МСП та підприємництва».

У ньому наголошується, що оцінка є основою розроблення політики, що ґрунтується на фактах. Проте наразі бракує надійних оцінок впливу політики на сферу підприємництва, зокрема – МСП. У звіті містяться рекомендації ОЕСР щодо забезпечення надійного оцінювання політики (використання контрольних груп, встановлення чітких цілей і завдань політики, урахування чинників, які впливають на функціонування бізнесу). Останнім часом відбувається удосконалення даних та методів оцінювання, що підтверджує наявність 50 надійних оцінок у 28 країнах ОЕСР. Експерти закликають до більш систематичного та надійного оцінювання політики у сфері МСП та підприємництва. Вони рекомендують звернути увагу на такі політичні заходи, як покращення доступу до фінансування, надання навчальних та консультаційних послуг.

Детальніше: https://bit.ly/3XS33eG, https://bit.ly/41dbowi, https://doi.org/10.1787/a4c818d1-en

2023-02-22
Share
ЯК ВИЗНАЧИТИ РЕАЛЬНИЙ ВУГЛЕЦЕВИЙ СЛІД УНІВЕРСИТЕТУ

ЯК ВИЗНАЧИТИ РЕАЛЬНИЙ ВУГЛЕЦЕВИЙ СЛІД УНІВЕРСИТЕТУ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Тома Вільямса «Яким є реальний вуглецевий слід університетів?».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Тома Вільямса «Яким є реальний вуглецевий слід університетів?».

Автор вважає за необхідне встановити справжні обсяги викидів для всього сектору вищої освіти Великої Британії і розробити на основі аналізу цих даних «шлях до чистого нуля». Насправді скласти карту викидів вуглецю окремого університету – нелегке завдання. Разом із тим не можна нехтувати загальноприйнятий орієнтир/зобов’язання щодо досягнення нульового рівня викидів до 2050 року. Необхідно запобігти шкоді довкіллю, а університети та коледжі мають унікальну можливість використати свої знання та вплив, щоб змінити ситуацію на краще. Підготовлений експертами звіт про вуглецевий слід сектору є одним з найбільш повних на сьогоднішній день. Він демонструє, яким насправді є стан справ. На його основі та з урахуванням «моделі шляху скорочення викидів вуглецю», розробленої консалтинговою фірмою EcoAct, можна розробити дорожню карту. Моделювання показало, що покращення в антропогенному середовищі, ланцюгах постачання, подорожах і транспорті можуть зменшити викиди на 72%. Фахівці рекомендують розробити схему заохочення освітян до сталого розвитку, подібної до моделі Teach First, згідно з якою випускники викладають у школах перед тим, як перейти на роботу в інші галузі. Уряди повинні фінансувати механізми, які б стимулювали заклади вищої освіти та додаткової освіти об’єднатися для інвестицій у розроблення технологій відновлюваних джерел енергії.

Детальніше: https://bit.ly/3kdVfpH, https://bit.ly/41crE0p

2023-02-21
Share
МОЛОДИЙ ВЧЕНИЙ РОКУ

МОЛОДИЙ ВЧЕНИЙ РОКУ

Міністерство освіти і науки України та Рада молодих учених при МОН інформують що триває прийом заявок на участь у щорічному Всеукраїнському конкурсі «Молодий вчений року».

Міністерство освіти і науки України та Рада молодих учених при МОН інформують що триває прийом заявок на участь у щорічному Всеукраїнському конкурсі «Молодий вчений року».

Метою конкурсу є визнання досягнень молодих учених у різних галузях знань та сферах діяльності. До участі запрошуються молоді люди віком до 35 років включно, які мають вищу освіту не нижче другого (магістерського) рівня або претенденти віком до 40 років включно, які мають науковий ступінь доктора наук. Лауреат конкурсу отримає публічне визнання, свідоцтво лауреата конкурсу та статуетку «Молодий вчений року». Заявки можна подати до 1 березня 2023 року.

Детальніше: https://bit.ly/3IGko62, https://bit.ly/41afQvO, https://bit.ly/3Kqp9Sw

2023-02-21
Share
КОНСУЛЬТАЦІЇ ЩОДО УЧАСТІ В НОВИХ КОНКУРСАХ «ЦИФРОВОЇ ЄВРОПИ»

КОНСУЛЬТАЦІЇ ЩОДО УЧАСТІ В НОВИХ КОНКУРСАХ «ЦИФРОВОЇ ЄВРОПИ»

«Дія.

«Дія.

Бізнес» розпочинає консультування щодо участі в нових конкурсах «Цифрової Європи», які оголосив Європейський Союз. Консультації стосуватимуться пошуку партнерів та створення консорціуму, підготовки проєктної заявки, підписання грантової угоди. Йдеться про перспективи участі у трьох конкурсах у галузі суперкомп’ютерів із загальним бюджетом 12 млн євро. Перший присвячений створенню навчальної платформи для спеціалістів з суперкомп‘ютерів; другий опікується стажуванням спеціалістів із суперкомп’ютерів та цифрових навичок у центрах компетенцій, компаніях, що використовують суперкомп’ютери, або хостингових організаціях EuroHPC JU; третій орієнтований на створення ефективної служби підтримки застосунків EuroHPC. Подати заявку на перші два конкурси можна до 4 квітня 2023 року, на третій – до 3 травня 2023 року.

Детальніше: https://bit.ly/3XHZIyO, https://bit.ly/416fbeO, https://bit.ly/3Ih5Nw6, https://bit.ly/419HAR3

2023-02-21
Share
ПРОЄКТ СТВОРЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕЛЕКТРОННОЇ БІБЛІОТЕКИ УКРАЇНИ

ПРОЄКТ СТВОРЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕЛЕКТРОННОЇ БІБЛІОТЕКИ УКРАЇНИ

На координаційній зустрічі представників Міністерства культури та інформаційної політики України, Державної архівної служби України, ВГО «Українська бібліотечна асоціація», національних, державних, університетських та публічних бібліотек, національних музеїв та архівів оголошено про початок проєкту створення Національної електронної бібліотеки України (НЕБУ) за підтримки ЮНЕСКО та ІФЛА.

На координаційній зустрічі представників Міністерства культури та інформаційної політики України, Державної архівної служби України, ВГО «Українська бібліотечна асоціація», національних, державних, університетських та публічних бібліотек, національних музеїв та архівів оголошено про початок проєкту створення Національної електронної бібліотеки України (НЕБУ) за підтримки ЮНЕСКО та ІФЛА.

Метою проєкту є захист культурного надбання України в частині документальної спадщини, що знаходиться в інституціях пам’яті по всій Україні (бібліотеках, архівах, музеях тощо) шляхом її оцифрування та створення надійної системи збереження і доступу до цифрових копій об’єктів через мережу інтернет на довготривалій основі. У 2023 році вивчатиметься досвід бібліотек інших країн у створенні електронних бібліотек національного рівня і досвід українських бібліотек, архівів, музеїв, бізнесу. Також планується підготувати Концепцію Національної електронної бібліотеки України, Положення про неї, Регламент роботи, Дорожню карту та орієнтовний бюджет.

Детальніше: https://bit.ly/3xEVLju

2023-02-21
Share
ОЕСР: ЗВІТ ПРО СПІВРОБІТНИЦТВО У СФЕРІ РОЗВИТКУ ЗА 2023 РІК

ОЕСР: ЗВІТ ПРО СПІВРОБІТНИЦТВО У СФЕРІ РОЗВИТКУ ЗА 2023 РІК

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала черговий звіт «Звіт про співробітництво у сфері розвитку за 2023 рік: обговорення системи допомоги» із серії «Звіти про співпрацю у галузі розвитку».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала черговий звіт «Звіт про співробітництво у сфері розвитку за 2023 рік: обговорення системи допомоги» із серії «Звіти про співпрацю у галузі розвитку».

Наголошується, що за останні три роки численні глобальні кризи і зростаюча необхідність стримування зміни клімату зазнали найрадикальнішого випробування за останні десятиліття. Мета кращого світу для всіх здається більш важко досяжною з новими бюджетними обмеженнями, гострими гуманітарними потребами та все більш складними політичними умовами. Критика діяльності міжнародної системи допомоги призводить до висновків про необхідність фундаментальних змін. Виникають рухи, спрямовані на усунення колоніальної спадщини та расизму. У звіті аналізуються наявні проблеми та пропонуються шляхи просування вперед за чотирма напрямками: досягнення прогресу у виконанні існуючих зобов’язань; підтримання місцевих перетворень у країнах-партнерах; модернізація бізнес-моделі та методів управління фінансами; перебалансування співвідношення сил у міжнародному прийнятті рішень та партнерських відносинах.

Детальніше: https://bit.ly/41204Df, https://bit.ly/3xAvnaI, https://doi.org/10.1787/f6edc3c2-en

2023-02-21
Share
СОКРАТ І СУЧАСНА ОСВІТА

СОКРАТ І СУЧАСНА ОСВІТА

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Константіноса Арфаніса «Як Сократ може допомогти вашим учням задавати питання».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Константіноса Арфаніса «Як Сократ може допомогти вашим учням задавати питання».

Автор наголошує, що у світі, сповненому відповідей, необхідно знаходити час, щоб ставити запитання. А підходи, яким віддавав перевагу Сократ, можуть бути корисними і сьогодні. У сучасній культурі, яку можна описати фразою «споживай і йди далі» ми опинились під шаленим інформаційним тиском, в результаті чого дуже часто звертаємось до т.зв. «експертних висновків» та ідей, які не мають під собою належного підґрунтя та побудовані на непевних даних. Як виявити дезінформацію та розвінчати популярні міфи? Не існує єдиного надійного способу досягти цього, але деякі корисні методи можуть допомогти. Зокрема, потрібно ставити запитання. Це ефективний шлях взаємодії з аудиторією: задавати запитання та формувати відчуття невпевненості, яка провокує до критичного мислення та самореалізації. Говоріть менше, щоб як Сократ, викликати дискусію, а потім знову говоріть менше, щоб почути співрозмовників, зрозуміти рівень їх усвідомлення, позицію, помилкові уявлення. Адже коли ми намагаємося когось переконати, то маємо бути певні, що вони готові до того, щоб їх переконували. Автор рекомендує «вийти за рамки і продемонструвати аудиторії, що різниця в позиціях з певного питання не є наслідком емоцій чи почуттям власної правоти, а є результатом зусиль і часу, витрачених на те, щоб стати досвідченим у своїй галузі».

Детальніше: https://bit.ly/3XJizcs, https://bit.ly/3Igrg8ww)

2023-02-20
Share
ОБРАННЯ ЧЛЕНІВ НАУКОВОГО КОМІТЕТУ НАЦІОНАЛЬНОЇ РАДИ З ПИТАНЬ РОЗВИТКУ НАУКИ І ТЕХНОЛОГІЙ

ОБРАННЯ ЧЛЕНІВ НАУКОВОГО КОМІТЕТУ НАЦІОНАЛЬНОЇ РАДИ З ПИТАНЬ РОЗВИТКУ НАУКИ І ТЕХНОЛОГІЙ

Міністерство освіти і науки України оголосило конкурс з відбору кандидатів до складу Ідентифікаційного комітету з питань науки.

Міністерство освіти і науки України оголосило конкурс з відбору кандидатів до складу Ідентифікаційного комітету з питань науки.

Цей комітет формується з вітчизняних та іноземних вчених, які мають вагомі наукові здобутки, бездоганну наукову репутацію, довіру в науковому середовищі та відповідають встановленим кваліфікаційним вимогам. Зокрема, – 10-річний науковий стаж, досвід проведення експертної діяльності та міжнародного наукового співробітництва, здатність ефективно працювати в команді, готовність працювати, приділяти цьому значну частину свого часу і сил. Пропозиції щодо кандидатів у члени Ідентифікаційного комітету надаються українськими та іноземними науковими установами, науковими організаціями, громадськими науковими організаціями, науковими фондами, а також міжнародними та національними радами з питань науки. Заявку на участь можна подати до 17 березня 2023 року.

Детальніше: https://bit.ly/3Iy94su, https://bit.ly/3ka988u, https://bit.ly/3EjtT8u, https://bit.ly/3k5F1iy

2023-02-20
Share
ВІДПОВІДАЛЬНЕ ВИКОРИСТАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У НАВЧАННІ ТА ВИКЛАДАННІ

ВІДПОВІДАЛЬНЕ ВИКОРИСТАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У НАВЧАННІ ТА ВИКЛАДАННІ

На сайті Європейської асоціації університетів опубліковано інформаційний матеріал «Інструменти штучного інтелекту та їх відповідальне використання у навчанні та викладанні вищої освіти».

На сайті Європейської асоціації університетів опубліковано інформаційний матеріал «Інструменти штучного інтелекту та їх відповідальне використання у навчанні та викладанні вищої освіти».

У ньому викладена позиція Керівного комітету з навчання та викладання EUA щодо хвилі занепокоєння, спровокованої появою ChatGPT та розвитком інших подібних інструментів з використанням технологій ШІ. Наведено огляд недоліків та потенційних переваг цих технологій. Наголошується, що будь-яка спроба заборонити ШІ буде марною, отже сектор вищої освіти повинен адаптувати свої підходи до реалій сьогодення таким чином, щоб ці технології використовувались ефективно та етично. Університетам пропонується системно проаналізувати ключові чинники та напрямки впливу інструментів ШІ на навчання та викладання. Також Європейська асоціація університетів висловлює готовність підтримувати ті європейські університети, які готові до зваженого й гнучкого відношення до нововведень. Йдеться про організацію моніторингу, консультування, розроблення рекомендацій, накопичення та узагальнення передового досвіду.

Детальніше: https://bit.ly/3If85fd, https://bit.ly/3EktyCw

2023-02-20
Share