Search results found:

posts - 4941

pages - 495

Оновлення стандартів вищої освіти

Оновлення стандартів вищої освіти

Міністерство освіти і науки продовжує оновлення стандартів вищої освіти. Затверджено ще 50 нових компетентнісних стандартів вищої освіти, з яких: 27 – для освітнього ступеня «Бакалавр» та 23 – для освітнього ступеня «Магістр». Усього затверджено вже 150 стандартів «нового покоління» (100 для бакалаврів та 50 для магістрів).

Міністерство освіти і науки продовжує оновлення стандартів вищої освіти. Затверджено ще 50 нових компетентнісних стандартів вищої освіти, з яких: 27 – для освітнього ступеня «Бакалавр» та 23 – для освітнього ступеня «Магістр». Усього затверджено вже 150 стандартів «нового покоління» (100 для бакалаврів та 50 для магістрів).

Розроблено 291 стандарт із 354 запланованих. Для ОС «Бакалавр» розроблено 111 зі 112 необхідних, ОС «Магістр» – 111 зі 121 та доктора філософії – 69 зі 121 відповідно.

Нові стандарти замінюють застарілі галузеві стандарти і відповідають вимогам Болонського процесу. У стандартах не встановлено переліку нормативних дисциплін (як це було раніше), це дає більше можливостей вишам у створенні різноманітних освітніх програм. 

Ці стандарти:

– базуються на компетентнісному підході (інтегральна, загальні та фахові компетентності) підготовки випускника;

– орієнтовані на результати студента для його успішного завершення навчання;

– відповідають спеціальностям відповідно до Національної рамки кваліфікацій;

– передбачають здійснення моніторингу та періодичного перегляду освітніх програм; 

– орієнтовані на щорічне оцінювання студентів та викладачів вишу, регулярне оприлюднення результатів таких оцінювань;

– запроваджують ефективну систему запобігання та виявлення академічного плагіату в наукових працях викладачів та студентів.

Стандарти є основою для розроблення закладом або науковою установою освітньої програми, яка передбачає освітні компоненти для вільного вибору здобувачів освіти та має містити:

– вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання;

– перелік освітніх компонентів та їх логічну послідовність;

– загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання студентів.

Під час роботи над проєктами стандартів було опрацьовано понад 800 пропозиції, що надійшли від закладів вищої освіти, наукових установ та представників роботодавців.

Детальніше: https://bit.ly/32a9u1W, https://bit.ly/3aTgZ11   

2020-08-21
Share
Erasmus Days

Erasmus Days

15-17 жовтня 2020 року відбудуться ErasmusDays. 

15-17 жовтня 2020 року відбудуться ErasmusDays. 

Учасники програми Erasmus+, бенефіціари, випускники, організації та національні агенції організовують місцеві заходи для громадян, засобів масової інформації та політиків, щоб дізнатись більше про Erasmus+.

Кожна організація, установа чи проектний консорціум, який отримує вигоду від фінансування програми Erasmus+, може безкоштовно організовувати різні види заходів, починаючи від конференцій, семінарів чи фотовиставок до концертів, радіошоу та цифрових заходів.

Завдяки пандемії COVID-19, ErasmusDays 2020 здебільшого буде складатися з онлайн-подій: онлайн-конференцій, вебінарів, онлайн-вікторин, відеовідгуків, підкастів або онлайн-фотовиставок.

Детальніше: https://bit.ly/3jenP4n, https://www.erasmusdays.eu/organize-event/ 

Фото: Erasmus+

2020-08-21
Share
Кодекс експерта Конкурсу розробок молодих вчених

Кодекс експерта Конкурсу розробок молодих вчених

Підготовлено проєкт Кодексу експерта Конкурсу проектів наукових робіт та науково-технічних (експериментальних) розробок молодих вчених, які працюють (навчаються) у ЗВО та НУ, що належать до сфери управління МОН.

Підготовлено проєкт Кодексу експерта Конкурсу проектів наукових робіт та науково-технічних (експериментальних) розробок молодих вчених, які працюють (навчаються) у ЗВО та НУ, що належать до сфери управління МОН.

Документ підготовлено Радою молодих учених при МОН на основі Кодексу поведінки експертів Європейської дослідницької ради (European Research Council – ERC), Європейської хартії науковця, Положення про Конкурс та Закону України «Про наукову і науково-технічну експертизу», з урахуванням специфіки Конкурсу та процедури оцінювання заявлених проектів, який обов’язкового повинен використовуватись експертами під час оцінювання заявок у 2020 році.

Запровадження такого Кодексу сприятиме імплементації засад академічної доброчесності серед експертів та молодих вчених, підвищить довіру з боку молодих вчених і дослідницького середовища до Конкурсу.

Детальніше: https://bit.ly/34hxPp9 

2020-08-20
Share
Залучення України до Європейського зеленого курсу

Залучення України до Європейського зеленого курсу

19 серпня 2020 року відбулась зустріч представників уряду України  з делегацією Представництва ЄС в Україні, під час якої було заявлено про готовність України долучитись до реалізації Європейської зеленої угоди.

19 серпня 2020 року відбулась зустріч представників уряду України  з делегацією Представництва ЄС в Україні, під час якої було заявлено про готовність України долучитись до реалізації Європейської зеленої угоди.

Представники  уряду повідомили, що залучення України до реалізації Європейського зеленого курсу є одним з пріоритетів, зокрема у першу чергу відбуватиметься: 

– підвищення енерго- та ресурсоефективності економіки; 

 – реформа вугільного сектору та справедлива трансформація вугледобувних регіонів; 

– розвиток відновлювальної та водневої енергетики;

– розбудова національної системи торгівлі квотами на викиди парникових газів; 

– розвиток сталого сільського господарства й виробництва органічної продукції;

– цифровізація економіки;

– екологізація транспорту; 

– співпраця у наукових та інноваційних проєктах; 

– стимулювання трансферу технологій.

Детальніше: https://bit.ly/31f76rt

2020-08-20
Share
Оновлено платформу «Дія.Цифрова освіта»

Оновлено платформу «Дія.Цифрова освіта»

Відбулось оновлення Національної онлайн-платформи з цифрової грамотності «Дія.Цифрова освіта».

Відбулось оновлення Національної онлайн-платформи з цифрової грамотності «Дія.Цифрова освіта».

Платформа отримала додаткові можливості та функціонал: з’явились інтерактивна карта мережі хабів цифрової освіти. 

Хаби цифрової освіти — це місця, куди може завітати кожен громадянин, безкоштовно отримати доступ до сайту «Дія.Цифрова освіта» та пройти навчання з цифрової грамотності. Такими місцями є бібліотеки, школи, університети, приватні компанії, IT-організації, ЦНАПи, громадські організації. Наразі існує мережа з понад 1500  таких хабів. Завдяки інтерактивній мапі можна дізнатися адресу кожного хабу, графік роботи, номер телефону, а також можна приєднатись до мережі хабів цифрової освіти, залишивши заявку на сайті. 

Сторінка з усіма освітніми серіалами стала ще зручнішою, оскільки з’явилась можливість сортування освітніх серіалів, додана можливість залишати коментарі. 

Наразі триває робота над впровадженням елементів гейміфікації на платформі. Найбільш активні користувачі та амбасадори цифрової освіти відзначатимуться досягненнями, якими зможуть поділитися в соцмережах. 

Детальніше: https://thedigital.gov.ua/news/tsifrovahttps://osvita.diia.gov.ua/hubshttps://osvita.diia.gov.ua/courses 

2020-08-20
Share
Обговорення змін законодавства у сфері інтелектуальної власності

Обговорення змін законодавства у сфері інтелектуальної власності

19 серпня 2020 року у Державному підприємстві «Український інститут інтелектуальної власності» відбулася робоча нарада, присвячена останнім змінам у законодавстві у сфері інтелектуальної власності.

19 серпня 2020 року у Державному підприємстві «Український інститут інтелектуальної власності» відбулася робоча нарада, присвячена останнім змінам у законодавстві у сфері інтелектуальної власності.

Головною темою обговорення стали Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформи патентного законодавства» № 816-ІХ та Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення охорони і захисту прав на торговельні марки і промислові зразки та боротьби з патентними зловживаннями» № 815-ІХ. Ці закони були ухвалені Верховною Радою 21 липня 2020 року та підписані Президентом України 14 серпня 2020 року.

У процесі обміну думками фахівці зосередили увагу на особливостях організації технологічних процесів на підприємстві, які безпосередньо пов’язані із набуттям чинності вищевказаних законодавчих актів. Йдеться у першу чергу про технологічні та технічні процеси під час експертизи заявок на об’єкти ІВ, нові вимоги щодо публікації заявок, подання заперечень, а також комплекс проблем, пов‘язаних з перехідними положеннями прийнятих законів.

Детальніше: https://bit.ly/32cKU0a, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/816-20#Text,  https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/815-20#Text

Фото: Укрпатент 

2020-08-20
Share
Маніфест підвищення доступності результатів досліджень у боротьбі з COVID-19

Маніфест підвищення доступності результатів досліджень у боротьбі з COVID-19

Європейська Комісія випустила маніфест, спрямований на максимальну доступність результатів досліджень у боротьбі з COVID-19.

Європейська Комісія випустила маніфест, спрямований на максимальну доступність результатів досліджень у боротьбі з COVID-19.

Документ містить керівні принципи для одержувачів грантів ЄС щодо досліджень з профілактики, тестування, лікування та вакцинації коронавірусу  і має на меті гарантувати, що результати цих досліджень будуть доступні для усіх та буде забезпечене повернення відповідних інвестицій.

Європейська Комісія закликає державні та приватні установи, які отримують фінансування з боку ЄС, а також інші організації, у т.ч. відомих науковців, висловити свою підтримку Маніфесту.

Детальніше: https://bit.ly/2E9jG2C, http://nrat.ukrintei.ua/tekst-manifestu-yek-dlya-rezultativ-doslidzhen-covid-19/

2020-08-20
Share
Громадське обговорення проєкту Положення про особливості  відокремлених структурних підрозділів закладів вищої освіти

Громадське обговорення проєкту Положення про особливості відокремлених структурних підрозділів закладів вищої освіти

Міністерством освіти і науки України представлено на громадське обговорення  проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про особливості утворення, реорганізації та ліквідації територіально відокремлених структурних підрозділів закладів вищої освіти».

Міністерством освіти і науки України представлено на громадське обговорення  проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про особливості утворення, реорганізації та ліквідації територіально відокремлених структурних підрозділів закладів вищої освіти».

Документ розроблений на виконання частини дев’ятої статті 33 Закону України «Про вищу освіту»

Зауваження та пропозиції можна подати до 5 вересня 2020 року.

Детальніше: https://bit.ly/2CJImho, https://bit.ly/2EaQt7i  

2020-08-20
Share
Аналітичне дослідження «Інноваційна діяльність в Україні у 2019 році»

Аналітичне дослідження «Інноваційна діяльність в Україні у 2019 році»

19 серпня 2020 року на сайті МОН опубліковано аналітичне дослідження «Інноваційна діяльність в Україні у 2019 році», підготовлене  на основі даних головних розпорядників бюджетних коштів, Державної служби статистики України, міжнародних індексів.

19 серпня 2020 року на сайті МОН опубліковано аналітичне дослідження «Інноваційна діяльність в Україні у 2019 році», підготовлене  на основі даних головних розпорядників бюджетних коштів, Державної служби статистики України, міжнародних індексів.

У документі йдеться про позиції України в міжнародних індексах щодо інноваційного потенціалу; українські підприємства, які здійснювали інноваційну діяльність та впроваджували інновації; обсяг коштів, спрямованих на інновації та їх джерела тощо.   

Минулого року 782 українських підприємства здійснювали інноваційну діяльність. З них саме впроваджували інновації – продукцію та/або технологічні процеси – 13,8%. Для порівняння: 2012 року інноваційною діяльністю займалося вдвічі більше підприємств – 1758, однак впроваджували інновації 13,6%.  Найбільше інноваційно активних підприємств займалися виробництвом харчових продуктів (16,8%), а також машин та устаткування (10,2%). Загалом підприємства витратили на інновації 14220,90 млн грн, з яких найбільше – на придбання машин, обладнання та програмного забезпечення (10185,11 млн грн).

Детальніше: https://bit.ly/3iZm22W, https://bit.ly/2QcSkeh 

Фото: МОН

2020-08-20
Share
Повний перелік наукових установ Національної академії медичних наук України

Повний перелік наукових установ Національної академії медичних наук України

Урядом затверджено перелік наукових установ, які входять до складу Національної академії медичних наук України. 

Урядом затверджено перелік наукових установ, які входять до складу Національної академії медичних наук України. 

Опублікована постанова Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2020 р. № 713. У документі 36 державних установ, які станом на серпень поточного року входять до складу Національної академії медичних наук України, а саме:

– “Інститут гастроентерології Національної академії медичних наук України”;

– “Інститут гематології та трансфузіології Національної академії медичних наук України”;

– “Інститут генетичної та регенеративної медицини Національної академії медичних наук України”;

– “Інститут геронтології імені Д. Ф. Чеботарьова Національної академії медичних наук України”;

– “Інститут громадського здоров’я ім. О. М. Марзєєва Національної академії медичних наук України”;

– “Інститут дерматології та венерології Національної академії медичних наук України”;

– “Інститут ендокринології та обміну речовин ім. В. П. Комісаренка Національної академії медичних наук України”;

– “Інститут епідеміології та інфекційних хвороб ім. Л. В.  Громашевського Національної академії медичних наук України”;

– “Інститут загальної та невідкладної хірургії імені В. Т. Зайцева Національної академії медичних наук України”;

– “Інститут медицини праці імені Ю. І. Кундієва Національної академії медичних наук України”;

– “Інститут медичної радіології та онкології ім. С. П. Григор’єва Національної академії медичних наук України”; 

– “Інститут мікробіології та імунології ім. І. І. Мечникова Національної академії медичних наук України”;

– “Інститут невідкладної і відновної хірургії імені В. К. Гусака Національної академії медичних наук України”; 

– “Інститут неврології, психіатрії та наркології Національної академії медичних наук України”;

– “Інститут нейрохірургії ім. акад. А. П. Ромоданова Національної академії медичних наук України”;

– “Інститут нефрології Національної академії медичних наук України” 

– “Інститут отоларингології ім. проф. О. С. Коломійченка Національної академії медичних наук України”;

– “Інститут охорони здоров’я дітей та підлітків Національної академії медичних наук України”;

– “Інститут очних хвороб і тканинної терапії ім. В. П. Філатова Національної академії медичних наук України”;

– “Інститут патології крові та трансфузійної медицини Національної академії медичних наук України”;

– “Інститут педіатрії, акушерства і гінекології імені академіка О. М. Лук’янової Національної академії медичних наук України”; 

– “Інститут проблем ендокринної патології ім. В. Я. Данилевського Національної академії медичних наук України”; 

– “Інститут спадкової патології Національної академії медичних наук України”;

– “Інститут стоматології та щелепно-лицевої хірургії Національної академії медичних наук України”; 

– “Інститут травматології та ортопедії Національної академії медичних наук України”;

– “Інститут урології Національної академії медичних наук України”;

– “Інститут фармакології та токсикології Національної академії медичних наук України”;

– “Інститут ядерної медицини та променевої діагностики Національної академії медичних наук України”; 

– “Науково-практичний центр ендоваскулярної нейрорентгенохірургії Національної академії медичних наук України”; 

– “Національний інститут серцево-судинної хірургії імені М. М. Амосова Національної академії медичних наук України”;

– “Національний інститут терапії імені Л. Т. Малої Національної академії медичних наук України”;

– “Національний інститут фтизіатрії і пульмонології ім. Ф. Г. Яновського Національної академії медичних наук України”;

– “Національний інститут хірургії та трансплантології ім. О. О. Шалімова” Національної академії медичних наук України; 

– “Національний науковий центр “Інститут кардіології імені академіка М. Д. Стражеска” Національної академії медичних наук України; 

– “Національний науковий центр радіаційної медицини Національної академії медичних наук України”;

– “Інститут патології хребта та суглобів імені професора М. І. Ситенка Національної академії медичних наук України”.

Детальніше: https://bit.ly/3l26gGf 

2020-08-20
Share