Міністерством освіти і науки України у серпні 2020 року відповідно до пункту 17 Порядку проведення експерименту з присудження ступеня доктора філософії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 року № 167, оприлюднено повідомлення про захист дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії.
Міністерством освіти і науки України у серпні 2020 року відповідно до пункту 17 Порядку проведення експерименту з присудження ступеня доктора філософії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 року № 167, оприлюднено повідомлення про захист дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії.
Міністерство цифрової трансформації України спільно з Національним банком України та Ощадбанком презентували новий освітній серіал на платформі «Дія.Цифрова освіта» — «Дружні цифрові фінанси».
Міністерство цифрової трансформації України спільно з Національним банком України та Ощадбанком презентували новий освітній серіал на платформі «Дія.Цифрова освіта» — «Дружні цифрові фінанси».
Освітній серіал містить 8 серій тривалістю 6-11 хвилин. Ознайомлення із ним допоможе більш ефективно працювати з сімейним бюджетом, навчить розрізняти дебетову та кредитну картки, ознайомить з особливостями кредитів і депозитів, розповість про валютний рахунок і онлайн-банкінг.
За даними Нацбанку у червні цього року для безготівкових операцій та отримання готівки українці використовували більше 36 мільйонів платіжних карток. 8 з 10 проведених по них операцій — безготівкові. Разом з тим, є проблеми з фінансовим плануванням та використанням цифрових інструментів. Рівень фінансової грамотності в Україні один із найнижчих серед країн Європи. Тому Національний банк підтримав створення освітнього серіалу про дружні фінанси для платформи «Дія:Цифрова освіта».
Директорат науки та інновацій МОН інформує, що наукові установи, які зараз проходять державну атестацію, зможуть працювати з електронною системою після 14 серпня, але для цього вони повинні обов’язково заповнити усі інформаційні матеріали.
Директорат науки та інновацій МОН інформує, що наукові установи, які зараз проходять державну атестацію, зможуть працювати з електронною системою після 14 серпня, але для цього вони повинні обов’язково заповнити усі інформаційні матеріали.
Згідно чинного порядку для проходження атестації наукова установа має подати до МОН інформаційні матеріали в електронному та паперовому вигляді. В електронній формі інформацію потрібно заповнити через спеціальну систему.
МОН продовжує термін, у який учасники атестації зможуть підтвердити можливість друку поданих матеріалів, до 28 серпня 2020 року.
11 серпня 2020 року відбулася зустріч керівництва Міністерства освіти і науки України та Національної академії наук України.
11 серпня 2020 року відбулася зустріч керівництва Міністерства освіти і науки України та Національної академії наук України.
Присутні обговорили такі актуальні питання:
– розвиток співпраці між Національною академією наук України та Міністерством освіти і науки України й підписання нової редакції договору про співробітництво;
– залучення вчених НАНУ до підготовки й експертизи навчальних програм для профільного навчання;
– подальшого розвитку центрів колективного користування науковим обладнанням НАН України;
– поглиблення співпраці між МОН та НАНУ в рамках Київського академічного університету;
– перспектив участі вітчизняних учених у програмі «ГОРИЗОНТ ЄВРОПА» і програми Євратом, необхідності якнайшвидшого підписання відповідних угод;
– участі України у Міжнародному центрі генетичної інженерії та біотехнології;
– підтримки наукових досліджень з вивчення проблем поширення коронавірусу SARS-CoV-2 серед хребетних тварин та його передачі людині;
– фінансування Академії з державного бюджету України у 2021 році.
Представники керівництва МОН України висловили сподівання, що НАН України братиме активну участь у визначенні стратегії та підготовці програмних документів, формуванні пріоритетів розвитку держави, громадському обговоренні проєктів нормативно-правових актів щодо сфери науки та освіти.
Інформаційний ресурс “Освіта.ua” опублікував список приватних закладів вищої освіти України, які зайняли найвищі місця у консолідованому рейтингу ЗВО України 2020 року.
Інформаційний ресурс “Освіта.ua” опублікував список приватних закладів вищої освіти України, які зайняли найвищі місця у консолідованому рейтингу ЗВО України 2020 року.
До топ-10 цього рейтингу увійшли:
– Український католицький університет;
– Університет імені Альфреда Нобеля;
– Львівський торговельно-економічний університет;
– Полтавський університет економіки і торгівлі;
– Львівський медичний інститут;
– Київський медичний університет;
– Харківський гуманітарний університет “Народна українська академія”;
Директорат ОЕСР з питань науки, технологій та інновацій розробляє рекомендації, засновані на фактичних даних внеску науки, техніки та промисловості у добробут та економічне зростання. Підготовлені за його участі документи охоплюють широкий спектр тем, включаючи промисловість та глобалізацію, інновації та підприємництво, наукові дослідження і розробки та новітні технології.
Директорат ОЕСР з питань науки, технологій та інновацій розробляє рекомендації, засновані на фактичних даних внеску науки, техніки та промисловості у добробут та економічне зростання. Підготовлені за його участі документи охоплюють широкий спектр тем, включаючи промисловість та глобалізацію, інновації та підприємництво, наукові дослідження і розробки та новітні технології.
Ці звіти за рішенням ОЕСР стали доступними для широкого загалу.
Усі бажаючі можуть ознайомитись з актуальними документами 2020 року, серед яких:
«Оптимізація роботи і використання національних дослідницьких інфраструктур» (№ 91, 3 серпня 2020 року);
«Створення потенціалу та навичок цифрової робочої сили для науки з великим об’ємом даних» (№ 90, 10 липня 2020 року);
«Тематичне дослідження норвезької політики у галузі цифрової науки та інновацій» (№ 89; 8 липня 2020 року);
«Вирішення соціальних проблем за допомогою трансдисциплінарних досліджень» (№ 88, 16 червня 2020 року);
«Космічна стійкість» (№ 87, 8 квітня 2020 року);
«Відстаючі фірми, поширення технологій, – структурні і політичні детермінанти» (№ 86, 5 березня 2020 року).
Інформаційний ресурс “Освіта.ua” опублікував список класичних університетів України, які зайняли найвищі місця у консолідованому рейтингу закладів вищої освіти України 2020 року.
Інформаційний ресурс “Освіта.ua” опублікував список класичних університетів України, які зайняли найвищі місця у консолідованому рейтингу закладів вищої освіти України 2020 року.
До топ-10 цього рейтингу увійшли:
– Київський національний університет імені Тараса Шевченка;
– Національний університет “Києво-Могилянська академія”;
– Львівський національний університет імені Івана Франка;
– Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна;
– Одеський національний університет імені І. І. Мечникова;
– Сумський державний університет;
– Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара;
– Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича;
– Донецький національний університет імені Василя Стуса;
Експерти ОЕСР підготували «Огляд сучасних підходів до регулювання персональних даних і потоків даних». Документ доступний для ознайомлення на сайті ОЕСР.
Експерти ОЕСР підготували «Огляд сучасних підходів до регулювання персональних даних і потоків даних». Документ доступний для ознайомлення на сайті ОЕСР.
Поширення мобільних пристроїв, експоненціальне зростання потужності обчислювальної техніки, різке зниження витрат на зберігання даних та зростаючі можливості доставляти більше даних з більшою швидкістю визначили стрімкий розвиток цифрової економіки. Змінилася конфігурація глобальних виробничо-збутових ланцюжків, утворилися нові інформаційні галузі, такі як хмарні обчислення, 3D-друк, інтернет речей, змінюється спосіб виробництва, надання послуг і торгівлі. Ці перетворення отримали своє відображення у правовому регулюванні персональних даних як базового компонента цифрової економіки.
Правове регулювання охоплює як традиційні питання конфіденційності та безпеки, так і питання захисту інтелектуальної власності, контролю за перетином потоку даних різних юрисдикцій. Ключовим питанням на порядку G20 з цифрової економіки саме стало регулювання потоків даних.
На основі аналізу національних практик ОЕСР виділяє чотири підходи до регулювання потоків даних за рівнем вимог і обмежень.
Перший і найпростіший – відсутність будь-якого регулювання цього питання, що найчастіше пов’язане з відсутністю законодавчо встановленого режиму персональних даних.
Другий підхід визначається як «ex post accountability» – держава не забороняє транскордонну передачу даних і не вимагає виконання будь-яких конкретних умов, але передбачає відповідальність експортера даних у разі порушення захисту відправлених за кордон даних.
Третій підхід обумовлює потік даних виконанням вимог безпеки (flows conditional on safeguards), тобто наданням гарантій захисту перадачі даних державним органом або приватними компаніями.
Четвертий, найбільш жорсткий підхід, встановлює порядок передачі даних, обумовлений отриманням санкції відповідного компетентного органу на індивідуальній основі (flows conditional on ad-hoc authorization).
Вимоги про локалізацію даних – окремий блок питань щодо обмежень потоків даних, оскільки їх виконання пов’язане з витратами на утримання локальних серверів. ОЕСР виділяє три види цієї вимоги. По-перше, може бути встановлена вимога зберігання копій конкретних даних, але не встановлюються обмеження з точки зору передачі або обробки копій даних за кордоном. По-друге, може бути встановлений порядок вільної передачі даних із забороною зберігання даних за кордоном. По-третє (найсуворіший варіант) має місце комбінація вимог про зберігання даних на території країни та умов передачі даних. ОЕСР відзначає, що застосування такого підходу може бути обумовлено цілями промислової політики, орієнтованої на розвиток секторів, пов’язаних з інформаційним обслуговуванням.
Множинність правових режимів може створити невизначеність для урядів, підприємств та приватних осіб у розумінні, які саме правила керують ситуацією. Для подолання регуляторних відмінностей ОЕСР виділяє чотири інструменти: багатосторонні угоди і домовленості; торгові угоди; односторонні інструменти; угоди та ініціативи всередині приватного сектора. Дані інструменти не є винятковими: країни можуть використовувати різні підходи щодо різних партнерів, типів даних або у різних ситуаціях. Обсяг даних, які охоплюються кожним підходом, також варіюється.
14 серпня 2020 року відбудеться IV урбан-хакатон «Синхро Простір», який пройде у онлайн-форматі.
14 серпня 2020 року відбудеться IV урбан-хакатон «Синхро Простір», який пройде у онлайн-форматі.
Організатори: Синхро Простір, Embassy of the Netherlands in Ukraine.
Мета заходу – об’єднати архітекторів, дизайнерів, урбаністів, iнженерiв, it-розробників, екологів задля створення інноваційних проєктів для українських міст.
Очікується, що учасники хакатону запропонують проєкти у наступних напрямках:
– подолання проблеми теплового стресу в міському просторі;
– боротьба із забрудненням повітря та водойм;
– інтерактивних рішення для туризму;
– розвиток велоруху та розумних транспортних рішень.
Програма заходу включає розробку ідей та проєктів командами для вирішення заявлених задач; три менторські сесії (валідація ідей, краш-тест та підготовка до пітчингу); презентації проектів та вибір переможців представниками міської влади та експертами. Найкращі проєкти будуть представлені на Synchro Space DEMO DAY 2020.
Участь безкоштовна за умови попередньої реєстрації.
24 липня 2020 року ОЕСР опублікований звіт про перспективи онлайн-навчання дорослих в умовах кризи COVID-19 «The potential of online learning for adults: early lessons from the COVID-19 crisis».
24 липня 2020 року ОЕСР опублікований звіт про перспективи онлайн-навчання дорослих в умовах кризи COVID-19 «The potential of online learning for adults: early lessons from the COVID-19 crisis».
Онлайн-навчання дорослих в умовах поточної кризи може допомогти охопити набагато більшу кількість учнів з меншими вкладеннями в освітню інфраструктуру, що робить його економічно ефективним рішенням в контексті зростаючого безробіття. Однак щоб онлайн-навчання могло стати повноцінною альтернативою очного навчання, необхідно забезпечити якісні можливості для перенавчання і підвищення кваліфікації онлайн. У цьому випадку будуть створюватися можливості працевлаштування для осіб, які шукають роботу, підвищуватиметься продуктивність компаній та економіки в цілому.
Необхідно вирішити проблему забезпечення доступу всіх дорослих до онлайн-навчання, залучаючи тих, хто має слабкі цифрові навички й обмежений доступ до цифрових ресурсів. Розвиток базових цифрових навичок сприятиме навчанню онлайн. Йдеться про здатність використовувати технології для вирішення складних завдань, – не буквально про комп’ютерну грамотність, а про когнітивні навички.
Зараз навчання онлайн проходять у першу чергу високоосвічені дорослі з гарними цифровими навичками. За даними опитувань, проведених у рамках Програми ОЕСР з міжнародного визначення компетенцій дорослих (PIAAC), до кризи COVID-19 з усіх дорослих учасників навчальних програм у середньому по ОЕСР онлайн навчалися 23% осіб з гарними цифровими навичками і лише 14% без таких навичок.
Слід брати до уваги, що ключем до проходження дорослими навчання онлайн є їх мотивація. Згідно з даними масових відкритих онлайн-курсів, у середньому лише 10% слухачів проходять курс до кінця. В умовах кризи на багатьох програмах стажувань та середньої професійної освіти особлива увага приділяється створенню та підтриманню мотивації осіб, які навчаються онлайн.
Для підвищення інклюзивності онлайн-навчання необхідно забезпечити розширення діапазону онлайн-курсів. Наявні в даний час онлайн-курси в основному зосереджені на навичках, необхідних для роботи офісних фахівців середньої ланки. Хоча криза сприятиме збільшенню частки онлайн-курсів, навчання виробничих професій, а також навчання, що включає в себе практичні елементи, як і раніше складно проводити у режимі онлайн.
Зміцнення цифровий інфраструктури є фундаментальним фактором для надання можливостей онлайн-навчання більш широкій групі дорослих. Проблеми з доступом до Інтернету в окремих групах осіб або на окремих територіях можуть погіршити існуючу нерівність в освіті та навчанні.
Для підвищення якості онлайн-курсів важливо забезпечити навчання викладачів ефективному проведенню онлайн-курсів. Необхідна розробка ефективних методів тестування, сертифікації та визначення якості послуг, що надаються, щоб онлайн-навчання, як формальне, так і неформальне, мало цінність на ринку праці. Тести й оцінки є важливою частиною онлайн-курсів. Вони допомагають закріпити отримані знання та оцінити ефективність навчального курсу. Щодо сертифікації, інноваційним рішенням є прийняття так званих «цифрових бейджів»: невеликих візуальних позначок з інформацією про людину, отримані нею у рамках курсу навички і про організацію або особі, що видав бейдж. Разом з тим, існує ризик того, що поширення сертифікатів та облікових даних у результаті онлайн-навчання може знизити його цінність на ринку праці і перешкоджатиме доступу до подальшого навчання. Тому необхідне правове регулювання й впровадження стандартів для того, щоб гарантувати визнання компаніями і освітніми установами навичок, набутих на сторонніх онлайн-курсах.
All accounts on the NRA website go through a standard registration procedure and are verified. However, in order to obtain additional features, such as publishing open reviews of academic texts, verification by affiliation is required.
To obtain the status “verified”, you must change your primary email address to a corporate one, which is tied to a scientific or educational institution.
For example: user@ukrintei.ua, user@nas.gov.ua
After confirming your corporate email address, your account will be automatically verified by affiliation.
If your email address is corporate, but your account does not have a verification mark, you need to write to us at the email address NRAT@ukrintei.ua. After verification, we will add your address to the database, and your account will be verified.
After completing the verification procedure for affiliation, you can change the primary email address to a convenient one for you, without losing your status during the current verification.
You only need to verify for affiliation once.
* We use corporate addresses from the Unified State Database on Education and the State Register of Scientific Institutions Supported by the State
Search Instructions
To search for news published on the official website of NRАT in the “News” section, you need to enter one word, several words, or an exact phrase in the search field. Different terms are separated by spaces.
The search is performed everywhere – in the title and the news text.
For a more comprehensive result, it is recommended to use word stems (parts of words without endings).
When using multiple words for the search, they are combined using one of the logical methods described below.
By default, the logical connector “and” is used. In this case, search results will include all news releases that contain the specified words, even if they are located separately from each other and are in different parts of the text.
Example: Search phrase: OECD report. Search result: all news containing the words “report” and “OECD” in the text and in the title, both together and separately.
If a phrase or phrase is enclosed in quotation marks (“), the results will include all publications where this exact phrase or phrase is found.
Example: Search phrase: “OECD report.” Search result: all news containing the exact phrase “OECD report.”
If you know the publication date of the news or are interested in a specific time frame in which they were published on the website, you can select such a date or date range in the additional field that looks like a calendar. The date is entered in the format year-month-day and confirmed by clicking on the corresponding date in the calendar dropdown. You can enter a date or choose one by browsing through the calendar by months and years. By default, the interval starts from the oldest date (2018-01-23) and ends with the current date.
You can also use one or more hashtags, which are located under the search field on the right side of the “News” page.
Please note: The search for academic texts is carried out in a separate search window at the following link https://nrat.ukrintei.ua/searchdb.