Search results found:

posts - 4226

pages - 423

Доктори філософії зможуть захищатися в разових вчених радах – МОН збирається впровадити цей експеримент, доки НАЗЯВО створюватиме потрібну базу для атестації за новими PhD-програмами

МОН планує впровадити як експеримент наукову атестацію докторів філософії через захист їх дисертацій у разових вчених радах. Про це повідомила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич сьогодні, 14 січня 2019 року, під час виступу на тему: «Вища освіта України в контексті розвитку творення європейського простору вищої освіти». Він відбувся в межах відповідного семінару в Національному університеті біоресурсів і природокористування України.

МОН планує впровадити як експеримент наукову атестацію докторів філософії через захист їх дисертацій у разових вчених радах. Про це повідомила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич сьогодні, 14 січня 2019 року, під час виступу на тему: «Вища освіта України в контексті розвитку творення європейського простору вищої освіти». Він відбувся в межах відповідного семінару в Національному університеті біоресурсів і природокористування України.

Йшлося, зокрема, про те, як найближчим часом зможуть захищатися доктори філософії за новими PhD-програмами.

Міністр відзначила, що за законом необхідну нормативно-правову базу для цього має розробити Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти. Але наразі агентство тільки сформовано й затверджено його склад, тож йому потрібен певний час, щоб визначити «правила гри» та впровадити їх.

«Однак ми розуміємо, що є майбутні доктори філософії, які зараз навчаються, вже мають амбіції для захисту і не можуть чекати так довго. Тому ми підготували проект постанови Уряду щодо наукової атестації докторів філософії, що як експеримент передбачає створення разових вчених рад у складі 5 осіб», – пояснила Лілія Гриневич.

Вона підкреслила, що кваліфікація та сфера наукової діяльності членів таких рад має жорстко відповідати тематиці дисертаційного дослідження здобувача ступеня доктора філософії.

«Це обов’язково перевірятиме МОН, коли затверджуватиме склад такої вченої ради», – наголосила Міністр.

Загалом вона назвала удосконалення системи наукової атестації одним з головних механізмів забезпечення якості вищої освіти. Також до них належать формування якісного контингенту студентів, забезпечення сучасного змісту освіти, функціонування внутрішньої та зовнішньої системи забезпечення якості освіти, нові моделі підготовки фахівців.

Повний виступ Лілії Гриневич можна переглянути на офіційній Фейсбук-сторінці МОН за посиланням https://bit.ly/2sszgwG

Презентація Міністра доступна тут.

Детальніше: URL : https://mon.gov.ua/ua/news/doktori-filosofiyi-zmozhut-zahishatisya-v-razovih-vchenih-radah-mon-zbirayetsya-vprovaditi-cej-eksperiment-doki-nazyavo-stvoryuvatime-potribnu-bazu-dlya-atestaciyi-za-novimi-phd-programami

2019-01-14

2019-01-14
Share

2018-го українські вчені розширили виконання двосторонніх наукових проектів за рахунок відновлення співпраці з Польщею

Українські вчені стали виконувати більше науково-дослідних проектів у межах двостороннього наукового співробітництва з країнами-партнерами. Зростання відбулося за рахунок поновлення після тривалої перерви спільних українсько-польських проектів. Про це повідомив заступник Міністра освіти і науки Максим Стріха, коментуючи стан виконання рекомендацій незалежного аудиту дослідницької та інноваційної системи України, проведеного європейськими експертами.

Українські вчені стали виконувати більше науково-дослідних проектів у межах двостороннього наукового співробітництва з країнами-партнерами. Зростання відбулося за рахунок поновлення після тривалої перерви спільних українсько-польських проектів. Про це повідомив заступник Міністра освіти і науки Максим Стріха, коментуючи стан виконання рекомендацій незалежного аудиту дослідницької та інноваційної системи України, проведеного європейськими експертами.

«У межах двостороннього науково-технічного співробітництва 2018 року між Україною і 10-ма країнами-партнерами (Польща, Литва, Німеччина, Австрія, Франція, Молдова, Китай, Білорусь, Латвія, США) реалізується 97 науково-дослідних проектів. Порівняно з 2017 роком їх кількість зросла на 9% – завдяки тому, що після майже десятирічної перерви поновилося виконання спільних українсько-польських проектів», – розповів заступник Міністра.

Окремо він відзначив участь України у програмі ЄС з досліджень та інновацій «Горизонт 2020». За 2018 рік кількість проектів за участі українських науковців, що отримали фінансування в програмі «Горизонт 2020», зросла більш як на чверть, а кількість таких проектів, які координуються українськими організаціями – майже вдвічі.

Але не менш важливим, на думку Максима Стріхи, є позитивний вплив участі в «Горизонті 2020» на український дослідницький ландшафт. Ще більшій узгодженості політик українського та Європейського дослідницького простору сприятиме початок роботи українських представників та експертів у комітетах програми «Горизонт 2020». Відповідне рішення Уряд прийняв восени минулого року. Це дозволить і підвищити показники участі України в програмі, і вносити пропозиції, долучатися до процесу обговорення та формування структури наступної рамкової програми ЄС з досліджень та інновацій.

Одним з ключових кроків інтеграції України в Європейський дослідницький простір є також відповідна Дорожня карта, яку МОН розробило у співпраці з академічною спільнотою.  «…Ця карта, затверджена колегією МОН, стала першим таким документом, поданим країною, що має у програмі «Горизонт 2020» асоційований статус. Цю обставину високо оцінили наші партнери в Брюсселі. Нині відбувається підготовка численних нормативних документів, необхідних для реалізації Дорожньої карти. Зрозуміло, що на це знадобиться не один рік – з огляду на те, що в багатьох сферах ключовими гравцями є не тільки МОН, а й інші міністерства (Мінфін, Мінекономіки, Мінсоцполітики тощо), і через те, що на шляху реалізації Дорожньої карти маємо усунути ще багато рудиментів минулих часів», – підкреслив Максим Стріха.

Детальніше: URL : https://mon.gov.ua/ua/news/2018-go-ukrayinski-vcheni-rozshirili-vikonannya-dvostoronnih-naukovih-proektiv-za-rahunok-vidnovlennya-spivpraci-z-polsheyu

2019-01-14

2019-01-14
Share

На 2019-й держава вперше передбачила кошти на базове фінансування науки в університетах – цей крок стане революційним для нашої наукової системи, – заступник Міністра Максим Стріха

На 2019 рік у державному бюджеті вперше передбачено кошти для базового фінансування науки в закладах вищої освіти – 100 млн гривень. Про це пише в своїй статті для «Дзеркала тижня» заступник Міністра освіти і науки України Максим Стріха.

На 2019 рік у державному бюджеті вперше передбачено кошти для базового фінансування науки в закладах вищої освіти – 100 млн гривень. Про це пише в своїй статті для «Дзеркала тижня» заступник Міністра освіти і науки України Максим Стріха.

До цього виші могли отримати лише короткострокове конкурсне фінансування під конкретні вузькі проекти.

Максим Стріха відзначає, що цей крок «стане 2019 року по-справжньому революційним для нашої наукової системи: наука в університетах уперше почне реально зрівнюватися за інституційною спроможністю з наукою в науково-дослідних установах. Оскільки національна наукова система є єдиним цілісним організмом, то виграють від цього всі: і університети, які утвердяться як важливі осередки досліджень, і академічні інститути, які отримають дієвих партнерів на науковому полі».

Кошти на базове фінансування науки виші зможуть отримати за результатами атестації.  Її процедура та механізм надання грошей були розроблені МОН та затверджені Урядом.  

Так, у межах атестації оцінюватимуть не заклад у цілому, а окремі наукові напрями. Їх визначено 7:

  • аграрні науки та ветеринарія;
  • воєнні науки та національна безпека;
  • гуманітарні науки та мистецтво;
  • суспільні науки;
  • біологія та охорона здоров’я;
  • математичні науки та природничі науки;
  • технічні науки.

За підсумками оцінювання кожен науковий напрям вишу відноситимуть до однієї з трьох груп – А, Б, В – або визнаватимуть таким, що взагалі не пройшов атестацію. Саме ті напрями, що будуть атестовані за найвищим рівнем, отримають передбачені бюджетом кошти на базове фінансування науки. Вони йтимуть на проведення пріоритетних досліджень, оновлення обладнання, зарплату технічного персоналу тощо і дозволять університетам будувати довгострокову дослідницьку політику.

Наразі конкретна методика оцінювання наукової діяльності вишів перебуває на фінальному етапі затвердження.

Детальніше: URL : https://mon.gov.ua/ua/news/na-2019-j-derzhava-vpershe-peredbachila-koshti-na-bazove-finansuvannya-nauki-v-universitetah-cej-krok-stane-revolyucijnim-dlya-nashoyi-naukovoyi-sistemi-zastupnik-ministra-maksim-striha

2019-01-14

2019-01-14
Share

2019-го наукові установи почнуть оцінювати за новими правилами – МОН розробило відповідну методику

Цьогоріч в Україні почнеться оцінювання наукових установ за новими правилами – його проводитимуть незалежні експерти на основі єдиних, прозорих критеріїв, з урахуванням специфіки кожного закладу. Від результатів залежатиме рівень державної підтримки.

Цьогоріч в Україні почнеться оцінювання наукових установ за новими правилами – його проводитимуть незалежні експерти на основі єдиних, прозорих критеріїв, з урахуванням специфіки кожного закладу. Від результатів залежатиме рівень державної підтримки.

Старт державній атестації відкриває наказ Міністерства освіти і науки України від 17.09.2018 № 1008 «Деякі питання державної атестації наукових установ», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28 грудня 2018 року, яким затверджено методику оцінювання, а також положення про експертні групи та експертну комісію. Він діє з 2 січня 2019 року, а оприлюднений 9 січня 2019-го.

«Протягом останніх двох років ми разом із науковою спільнотою провели серйозну підготовчу роботу, щоб із 2019-го почалася передбачена законом атестація наукових установ за новими правилами. Зокрема, Урядом було прийнято Порядок атестації в який заклали дві найважливіші речі., Перше – оцінювати результати діяльності установ будуть не Міністерства та Президії академій наук, у підпорядкуванні яких перебувають ці установи, а незалежні експерти. Причому оцінюватимуть на основі прозорих і зрозумілих кількісних показників. Так ми мінімізуємо конфлікт інтересів. Друге – створено основу для того, щоб державна підтримка установи напряму залежала від ефективності її роботи: кращі отримуватимуть більше, а неефективні мають бути реорганізовані чи ліквідовані. Зараз ми затвердили методику, де прописали, як саме має проводитися оцінювання, за якими критеріями, як визначатиметься оцінка та класифікаційна група установи тощо», – зазначив заступник Міністра освіти і науки України Максим Стріха.

Наприклад, під час оцінювання враховуватимуть такі показники як результати наукової діяльності за останні 3 роки, стратегія розвитку на наступні 5 років, публікаційна активність, ефективність використання ресурсів, рівень міжнародної інтеграції, кадровий потенціал тощо. При цьому обов’язково враховуватиметься специфіка різних галузей наук та особливостей діяльності наукових установ різних профілів – природничих, гуманітарних, військових та інших.

Оцінювання проводитимуть експертні групи, що створюватимуться за різними науковими напрямками, а результати атестації визначатиме єдина експертна комісія.

Для проходження державної атестації установа повинна буде подати до МОН заявку та відповідні інформаційні матеріали, на основі яких визначатиметься класифікаційна оцінка установи (розраховується в спеціальній формі за 4-ма групами конкретних показників) та рейтингова оцінка установи (виставляється експертною групою на підставі вивчення всіх наданих матеріалів).

Залежно від класифікаційної та рейтингової оцінок експертна комісія визначатиме атестаційну оцінку й відноситиме установу до однієї з чотирьох класифікаційних груп:

  1. наукові установи-лідери;
  2. стабільні наукові установи, що можуть бути провідними за певними напрямами наукових досліджень;
  3. наукові установи, що є унікальними у певній галузі, але демонструють невисокий рівень розвитку потенціалу;
  4. наукові установи, для яких наукова, науково-технічна або інноваційна діяльність перестали бути основним видом діяльності, які не є унікальними у відповідній галузі та втратили перспективи розвитку.

Як і раніше, атестація проводитиметься не рідше, ніж раз на 5 років, і  буде обов’язковою для:

  • наукових установ державної, комунальної форм власності;
  • наукових установ, у статутних капіталах яких є частка, що належить державі;
  • наукових установ Національної академії наук, національних галузевих академій наук.

Передбачається, що процес подання матеріалів та оцінювання відбуватиметься через спеціальну інформаційно-аналітичну систему, створення якої наразі перебуває на фінальному етапі. Після запуску системи, формування експертної комісії та експертних груп почнеться державна атестація перших установ. Планується, що за цей рік пройти її зможуть понад 100 наукових установ.

Варто зауважити, що 2019 року також має початися державна атестація вишів у частині провадження ними наукової (науково-технічної) діяльності за науковими напрямами, – найкращі з яких зможуть отримати базове фінансування на науку. Відповідна методика оцінювання вже створена та перебуває на стадії погодження і затвердження.

Детальніше: URL : https://mon.gov.ua/ua/news/2019-go-naukovi-ustanovi-pochnut-ocinyuvati-za-novimi-pravilami-mon-rozrobilo-vidpovidnu-metodiku

2019-01-10

2019-01-10
Share

Відкрито прийом заявок на конкурси стартап та інноваційних проектів, а переможців визначать у травні на Всеукраїнському фестивалі інновацій

Стартував прийом робіт на Конкурс стартап проектів і Конкурс інноваційних проектів – заявки можна подати до 28 лютого 2019 року. Обидва конкурси пройдуть у межах щорічного Всеукраїнського фестивалю інновацій, який відбудеться 14-16 травня 2019 року.

Стартував прийом робіт на Конкурс стартап проектів і Конкурс інноваційних проектів – заявки можна подати до 28 лютого 2019 року. Обидва конкурси пройдуть у межах щорічного Всеукраїнського фестивалю інновацій, який відбудеться 14-16 травня 2019 року.

Так, участь у Конкурсі стартап-проектів можуть взяти роботи, представлені вишами, науковими установами національних академій наук або міністерств, а також закладами профосвіти. Проекти мають бути спрямовані на пошук бізнес-моделі, що дозволить швидко вийти на ринок та масштабувати новостворені продукти/послуги. Стадія готовності проекту – не менш як прототип.

Конкурс проходитиме за двома напрямами: Hardware стартапи та Software стартапи (IT – стартапи).  Відбір фіналістів триватиме до 22 березня 2019 року. Результати відбору оприлюднять на офіційному сайті Міністерства освіти і науки України не пізніше 25 березня 2019 року. Окрім цього, до 30 квітня 2019 року для фіналістів проведуть додатковий тренінг щодо підготовки презентацій проектів українською та англійською мовами у фіналі конкурсу. Участь у заході безкоштовна. Однак витрати на відрядження покриваються за рахунок учасників.

Участь у Конкурсі інноваційних проектів можуть взяти роботи, спрямовані на створення й реалізацію інноваційного продукту. Вони мають бути представлені закладами вищої чи професійної освіти, науковими установами національних академій наук або міністерств.

Інноваційний проект має містити такі структурні елементи:

  • визначені цілі та задачі;
  • комплекс конкретних досліджень і розробок;
  • економічне, ресурсне та організаційне обґрунтування.

Стадія готовності проекту – не менш як прототип. Відбір фіналістів триватиме до 22 березня 2019 року. Результати відбору оприлюднять на офіційному сайті Міністерства освіти і науки України не пізніше 25 березня 2019 року. Фіналісти також мають підготувати презентації проектів. Участь у заході безкоштовна. Переможців обох конкурсів обиратиме фахове журі, сформоване з представників інноваційних структур, венчурного бізнесу, міжнародних організацій та фондів тощо. Найкращі проекти будуть відзначені та отримають підтримку для реалізації від партнерів Всеукраїнського фестивалю інновацій. Партнерами заходу виступають Європейська мережа підприємництва, провідні міжнародні та вітчизняні компанії.

У межах фестивалю також відбудуться інші заходи, докладніше можна дізнатися на сторінці: https://mon.gov.ua/ua/2019-rik-festival-innovacij

Детальніше: URL : https://mon.gov.ua/ua/news/vidkrito-prijom-zayavok-na-konkursi-startap-ta-innovacijnih-proektiv-yih-prijmayut-do-28-lyutogo-peremozhciv-viznachat-u-travni-na-vseukrayinskomu-festivali-innovacij

2019-01-09

2019-01-09
Share

Визначено переможців конкурсу стартапів Karazin StartUp Week

На базі центру підприємництва Харківського національного університету ім. В. Каразіна провели фінал конкурсу стартапів Karazin StartUp Week. За результатами відбіркових змагань за першість боролися 10 команд з різних вишів Харкова. Конкурс тривав понад 3 місяці. Впродовж цього часу учасники слухали лекції фахівців Каразінської школи бізнесу та підприємців. Вони також взяли участь у вирішенні кейсів, менторських консультаціях, вирішували командні завдання тощо. У фіналі студенти пропонували стартап-проекти та доводили журі їх суспільну користь. Крім того, учасники розробляли план, за яким їх проект можна реалізувати.

На базі центру підприємництва Харківського національногоуніверситету ім. В. Каразіна провели фінал конкурсу стартапів Karazin StartUp Week.  За результатами відбіркових змагань за першість боролися 10 команд з різних вишів Харкова. Конкурс тривав понад 3 місяці. Впродовж цього часу учасники слухали лекції фахівців Каразінської школи бізнесу та підприємців. Вони також взяли участь у вирішенні кейсів, менторських консультаціях, вирішували командні завдання тощо. У фіналі студенти пропонували стартап-проекти та доводили журі їх суспільну користь. Крім того, учасники розробляли план, за яким їх проект можна реалізувати.

Так, перемогу отримали такі команди:

  1. місце: Portosha – команда, яка пропонує інноваційні крафтові продукти власної рецептури та приготування;
  2. місце: Ninja Off-light – команда виготовляє та поширює на європейський та американський ринки вироби з вуглепластику, які світяться в темряві;
  3. місце: Paper&pepper – студенти створюють полігональні фігури з дизайнерського картону і вже мають кілька готових робіт.

Загалом до конкурсу долучилися понад 200 студентів.

Детальніше: URL : https://mon.gov.ua/ua/news/u-hneu-viznachili-peremozhciv-konkursu-startapiv-karazin-startup-week

2019-01-04

2019-01-04
Share

Студентів, які вивчають словацьку мову та культуру, запрошують на односеместрове навчання до словацького вишу

Українським студентам пропонують пройти односеместрове навчання на філософському факультеті Університету ім. Коменського (м. Братислава, Словаччина). Пропозиція зацікавить тих, хто вивчає словацьку мову і культуру за навчальною програмою словакістика. Навчання проходитиме у літньому семестрі 2018/2019 академічного року. Термін подачі заявок - 10 січня 2019 року.

Українським студентам пропонують пройти односеместрове навчання на філософському факультеті Університету ім. Коменського (м. Братислава, Словаччина). Пропозиція зацікавить тих, хто вивчає словацьку мову і культуру за навчальною програмою словакістика. Навчання проходитиме у літньому семестрі 2018/2019 академічного року.

Термін подачі заявок – 10 січня 2019 року.

Докладна інформація про навчальні дисципліни, розмір стипендій та умови участі міститься  в інформаційному бюлетені.

Організаторами є Міністерство освіти, науки, досліджень та спорту Словацької Республіки у співпраці з «Studia Academica Slovaca» – Центром словацької мови як іноземної та іншими кафедрами філософського факультету Університету ім. Коменського.

Детальніше: URL : https://mon.gov.ua/ua/news/studentiv-yaki-vivchayut-slovacku-movu-ta-kulturu-zaproshuyut-na-odnosemestrove-navchannya-do-slovackogo-vishu

2019-01-04

2019-01-04
Share

Конкурс на отримання стипендії для навчання у вишах Румунії

Міністерство закордонних справ Румунії та Міністерство національної освіти Румунії надають 85 стипендій для навчання у закладах вищої освіти. Стипендіати зможуть здобути рівень магістра або бакалавра, а також навчатися в аспірантурі. Термін подачі документів – 28 лютого 2019 року.

Міністерство закордонних справ Румунії та Міністерство національної освіти Румунії надають 85 стипендій для навчання у закладах вищої освіти. Стипендіати зможуть здобути рівень магістра або бакалавра, а також навчатися в аспірантурі.

Термін подачі документів – 28 лютого 2019 року.

Навчання проходитиме румунською, тому студенти, які не володіють мовою на достатньому рівні, мають пройти підготовчий курс протягом року. Після цього вони складають мовний іспит на базі вишу або надають сертифікат підтвердження рівня володіння румунською (щонайменше В1) відповідно до загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти.

Докладніше про конкурс та перелік необхідних документів є на сайті МЗС Румунії (https://www.mae.ro/en/node/10250).

Детальніше: URL : https://mon.gov.ua/ua/news/ukrayinciv-zaproshuyut-vzyati-uchast-u-konkursi-na-otrimannya-stipendiyi-dlya-navchannya-u-vishah-rumuniyi

2019-01-04

2019-01-04
Share

Уряд Чехії виділив стипендії для вивчення чеської мови

Міністерство освіти, молоді, фізичного виховання Чеської Республіки виділило 4 стипендії для українських студентів і викладачів вишів на участь у Літній школі слов’янських студій, що проходить у Чехії. Пропозиція зацікавить тих, хто вивчає чеську мову або хоче покращити її знання. Термін подачі заявок – 6 березня 2019 року.

Міністерство освіти, молоді, фізичного виховання Чеської Республіки виділило 4 стипендії для українських студентів і викладачів вишів на участь у Літній школі слов’янських студій, що проходить у Чехії. Пропозиція зацікавить тих, хто вивчає чеську мову або хоче покращити її знання.

Термін подачі заявок – 6 березня 2019 року.

У межах Літньої школи учасники майже місяць відвідуватимуть курси чеської мови, де викладатимуть для усіх рівнів знання мови – від початкового і вище. Під час відбору кандидатів перевага надаватиметься аплікантам, які вже вивчають чеську. Серед інших вимог – вік не молодше 18 років.

Навчання проходитиме на базі таких вишів:

– Університет імені Масарика в Брно –  2 стипендії;

– Університет Палацького в Оломоуці – 1 стипендія;

– Карлів університет у Празі – 1 стипендія.

Усі витрати, пов’язані з перебуванням та навчанням, покриває чеська сторона.

З інформацією про Літні школи слов’янських студій можна ознайомитись за посиланням https://bit.ly/2VqeB9M

Детальніше: URL : https://mon.gov.ua/ua/news/uryad-chehiyi-vidiliv-stipendiyi-dlya-vivchennya-cheskoyi-movi-ukrayinskim-studentam-i-vikladacham-zvo

2019-01-03

2019-01-03
Share

Більші можливості від школи та закладів профосвіти до вишів і наукових установ — МОН визначило 10 пріоритетів на 2019 рік

2019-й має стати роком розвитку та зростання для усіх сфер від школи та закладів профосвіти до вишів і наукових установ — кожна із них отримала місце у 10-ці основних пріоритетів Міністерства освіти і науки на наступні 12 місяців. Про це розповіла Міністр освіти і науки Лілія Гриневич під час підсумкової прес-конференції «Робота МОН: підсумки 2018-го/візія 2019-го», яка відбулася у креативному просторі Fedoriv Hub, що в Києві.

2019-й має стати роком розвитку та зростання для усіх сфер від школи та закладів профосвіти до вишів і наукових установ  —   кожна із них отримала місце у 10-ці основних пріоритетів Міністерства освіти і науки на наступні 12 місяців. Про це розповіла Міністр освіти і науки Лілія Гриневич під час підсумкової прес-конференції «Робота МОН: підсумки 2018-го/візія 2019-го», яка відбулася у креативному просторі Fedoriv Hub, що в Києві.

«Очевидно, що коло пріоритетів значно ширше, однак ми хочемо концентровано представити саме ті напрями, які торкнуться найбільшої кількості учнів, науковців, батьків, педагогів та викладачів. Можу відповідально заявити, що 2019-й рік буде не менш складним, ніж 2018-й, проте, в частині зростання реальних можливостей для кожного  він стане дійсно визначним»,   —  повідомила Лілія Гриневич. Зокрема:

Старт роботи Національного фонду досліджень 

Нещодавно за рішенням Уряду було створено Національний фонд досліджень, а вже 2019-го року він має розпочати грантову підтримку наукових досліджень та розробок. Передбачається, що НФД стане одним з ключових кроків з реформування системи фінансування науки в Україні.  У бюджеті вже передбачено понад 260 млн грн на його роботу. «Для нас принципове завдання не просто створити Фонд, а наповнити його якісно новим змістом, прозорими процедурами для функціонування та фінансування проектів. Ми створили таку структуру, щоб повноваження всередині Фонду були логічно розподілені та мінімізували конфлікти інтересів», — наголосила Лілія Гриневич. Фонд надаватиме грантову підтримку як на фундаментальні наукові дослідження з природничих, технічних, суспільних та гуманітарних наук, так і на прикладні наукові дослідження та розробки за пріоритетними напрямами розвитку науки і техніки. Гранти також спрямовуватимуться на розвиток матеріально-технічної бази наукових досліджень і розробок, дослідницької інфраструктури, на проекти молодих вчених, наукове стажування, зокрема, за кордоном, популяризацію науки тощо.

Початок роботи центрів колективного користування обладнанням у закладах вищої освіти

2019-го в університетах почнуть роботу центри колективного користування обладнанням — простори, де науковці зможуть приїхати та провести потрібні заміри для своїх досліджень на надсучасному обладнанні. «Наукове обладнання надзвичайно дороге, його відсутність — одна з найсуттєвіших проблем нашої науки, його взагалі  системно не закуповували і не оновлювали впродовж незалежності. Очевидно, що ми не можемо закупити обладнання у кожен університет та кожну наукову установу, ми просто не заробляємо стільки грошей. Тому ми пішли іншим шляхом — ми інвестуємо в створення центрів колективного користування обладнанням, куди науковці зможуть прийти і провести потрібні заміри і дослідження, записавшись у графік роботи центру», — розтлумачила Лілія Гриневич. Наразі вже створено 8 таких центрів, які почнуть активну роботу у 2019-му. Впродовж року буде створено ще 4 таких центри. Для цього 2018-го було витрачено 28 млн грн, а 2019-го буде інвестовано ще 30 млн грн.

Впровадження базового фінансування науки у вишах 

100 млн грн буде спрямовано на впровадження базового фінансування науки в університетах — механізму, що допоможе вишам будувати  довгострокову дослідницьку політику. Передбачається, що це буде довгострокове фінансування розвитку наукових напрямків в окремих університетів, що зможуть пройти атестацію наукової роботи. Основна особливість у тому, що атестуватимуть не заклад загалом, а саме розвиток наукових напрямів. Тобто довгострокове фінансування науки заклади отримуватимуть саме на ті напрями, де вони об’єктивно кращі.

Детальніше: URL : https://mon.gov.ua/ua/news/bilshi-mozhlivosti-vid-shkoli-ta-zakladiv-profosviti-do-vishiv-i-naukovih-ustanov-mon-viznachilo-10-prioritetiv-na-2019-rik

2019-01-02

2019-01-02
Share