Search results found:

posts - 4073

pages - 408

Україна та США: Співробітництво у сфері науки і технологій

Україна та США: Співробітництво у сфері науки і технологій

Уряд подає на ратифікацію до Верховної Ради України угоду про продовження співробітництва між Україною та США у сфері науки і технологій. 

Уряд подає на ратифікацію до Верховної Ради України угоду про продовження співробітництва між Україною та США у сфері науки і технологій. 

Відповідне розпорядження Кабінету Міністрів України №259-р «Про подання на ратифікацію Верховною Радою України Угоди (у формі обміну нотами) між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки про продовження дії Угоди між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки про співробітництво у сфері науки та технологій» від 4 грудня 2006 року» було прийняте 31 березня 2021 року.

У разі ратифікації документу очікується активізація:
– обміну науково-технічною інформацією, досвідом і методологією проведення досліджень;
– спільної роботи у галузях, що становлять взаємний інтерес;
– прямих контактів та співробітництва між державними установами, університетами, науково-дослідними центрами, відомствами та іншими організаціями двох країн.

Детальніше: https://bit.ly/31B2qLV, https://bit.ly/31CrS3t, https://bit.ly/3rJOHwG, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/840_141#Text 

Фото: МОН

2021-04-01
Share
Створено український державний університет науки і технологій

Створено український державний університет науки і технологій

Уряд прийняв рішення про створення Українського державного університету науки і технологій. Відповідне розпорядження Кабінету Міністрів України № 258-р «Про утворення Українського державного університету науки і технологій» було підписане 31 березня 2021 року.

Уряд прийняв рішення про створення Українського державного університету науки і технологій. Відповідне розпорядження Кабінету Міністрів України № 258-р «Про утворення Українського державного університету науки і технологій» було підписане 31 березня 2021 року.

Університет формується шляхом реорганізації Дніпровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна з приєднанням до нього Національної металургійної академії України. Він буде знаходитись у сфери управління Міністерства освіти і науки. 

Здобувачі вищої освіти та інші особи, які наразі навчаються у Дніпровському національному університеті залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна та Національній металургійній академії України, продовжать своє навчання в новоутвореному університеті за обраними спеціальностями та джерелами фінансування.

Детальніше: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/258-2021-%D1%80#Texthttps://bit.ly/2QWJlSe  

Фото: МОН

2021-04-01
Share
ELSEVIER визначив найпопулярніші журнали, де публікуються українські дослідники

ELSEVIER визначив найпопулярніші журнали, де публікуються українські дослідники

Компанія Elsevier оприлюднила актуальний перелік  популярних наукових періодичних видань, представлених у базі даних Scopus, які були у 2017-2020 роках найбільшим вмістилищем публікацій українських авторів, два з яких входять до переліку МОН.

Компанія Elsevier оприлюднила актуальний перелік  популярних наукових періодичних видань, представлених у базі даних Scopus, які були у 2017-2020 роках найбільшим вмістилищем публікацій українських авторів, два з яких входять до переліку МОН.

Це:
– Eastern-European Journal of Enterprise Technologies / Східно-європейський журнал передових технологій;
– CEUR Workshop Proceedings;
– Wiadomosci Lekarskie;
– Problems of Atomic Science and Technology / Питання атомної науки і техніки;
– Advances in Intelligent Systems and Computing.

Scopus – міжнародна реферативна база даних цитувань рецензованої літератури. Scopus індексує понад 25 тис. активних видань і 7 тис. видавців. Цей контент ретельно перевіряється й використовується для формування цінної бази метаданих, які дозволяють поєднати дослідників, публікації та наукові установи. Використовуючи складні інструменти та аналітику, Scopus генерує точні результати цитування, докладні профілі дослідників та аналітичні дані.

Детальніше: https://bit.ly/39yk72Y, https://www.elsevier.com/https://www.elsevier.com/solutions/scopus 

Фото: ElsevierUkraine

2021-04-01
Share
Оголошення про захист на здобуття наукового ступеня

Оголошення про захист на здобуття наукового ступеня

Міністерством освіти і науки України 1 квітня 2021 року відповідно до чинного порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2019 р. № 943, оприлюднено повідомлення про захист на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Міністерством освіти і науки України 1 квітня 2021 року відповідно до чинного порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2019 р. № 943, оприлюднено повідомлення про захист на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Детальніше: https://bit.ly/2PNmWmp 

2021-04-01
Share
Звіт ЮНЕСКО «Світ у 2030 році»

Звіт ЮНЕСКО «Світ у 2030 році»

У відкритому доступі представлено звіт ЮНЕСКО «Світ у 2030 році», в якому узагальнені результати консультацій та інтерактивного опитування, проведених впродовж 2020 року. 

У відкритому доступі представлено звіт ЮНЕСКО «Світ у 2030 році», в якому узагальнені результати консультацій та інтерактивного опитування, проведених впродовж 2020 року. 

У звіті представлене глобальне розуміння найбільш суттєвих проблем, з якими стикнеться світ у наступному десятилітті, з описом цих проблем та рішень, необхідних для їх подолання. Зміна клімату та втрата біорізноманіття – найбільша проблема, яку відмітили 67% респондентів, для 44% такою проблемою є насильство та конфлікти, 43% респондентів хвилює дискримінація і нерівність, а відсутність їжі, води та житла – 42%. Люди також гостро сприймають збільшення природних катастроф та екстремальну погоду, втрату біорізноманіття, ризик конфліктів, вплив на океани тощо. Вказуючи на шляхи вирішення проблем, респонденти віддали перевагу інвестиціям в екологічні рішення, освіту у сфері сталого розвитку, міжнародному співробітництву та зміцненню довіри до науки. 

Освіта в різних її формах вийшла на перше місце як вирішальний чинник подолання багатьох проблем, з якими стикається світ, вона може навчати миру, протистоянню насильству, культурній толерантності, прав людини, медіаграмотності тощо. Рішення, засновані на освіті, є головними для 7 з 11 викликів, включених в опитування. Освіта та навчання також були виділені як сфера суспільства, що найбільше потребує переосмислення у світлі пандемії COVID-19 (47%), стосунків між людиною та природою (45%), наукової співпраці та обміну дослідженнями (40%).

Опитування «Світ у 2030 р.» проводилось відкритою онлайн-анкетою з травня по вересень 2020 року. Вона була доступною більш ніж на 25 мовах. Повний 68-сторінковий звіт також містить результати у регіональному, гендерному, віковому розрізі та у розбивці за іншими демографічними показниками. Він фактично представляє складний та цінний портрет світових настроїв щодо ключових проблем людства.

В анкетуванні взяли участь понад 15 тис. респондентів з усього світу, більше половини з них – молоді люди: 57% опитаних – молодше 35 років, 35% – до 25 років. 

Детальніше: https://bit.ly/39z7TXU, https://bit.ly/3dvGMhI 

Фото: ЮНЕСКО

2021-04-01
Share
Оновлено Перелік науково-технічних баз даних та зарубіжних баз даних об’єктів промислової власності

Оновлено Перелік науково-технічних баз даних та зарубіжних баз даних об’єктів промислової власності

На сайті Укрпатенту оновлено «Перелік науково-технічних баз даних та довідкових ресурсів, до яких надається безоплатний доступ в Інтернеті» та «Перелік зарубіжних баз даних об’єктів промислової власності, до яких надається безоплатний доступ в Інтернеті».

На сайті Укрпатенту оновлено «Перелік науково-технічних баз даних та довідкових ресурсів, до яких надається безоплатний доступ в Інтернеті» та «Перелік зарубіжних баз даних об’єктів промислової власності, до яких надається безоплатний доступ в Інтернеті».

Детальніше: https://bit.ly/3mirl07, https://ukrpatent.org/atachs/Science-Tech_Free_03_2021.doc  

Фото: Укрпатент

2021-04-01
Share
Щодо участі України у рамковій програмі ЄС з досліджень та інновацій «Горизонт Європа»

Щодо участі України у рамковій програмі ЄС з досліджень та інновацій «Горизонт Європа»

Україна запрошена для участі у переговорному процесі з Європейською Комісією щодо умов приєднання до програми «Горизонт Європа» (2021-2027 рр.).

Україна запрошена для участі у переговорному процесі з Європейською Комісією щодо умов приєднання до програми «Горизонт Європа» (2021-2027 рр.).

Для проведення відповідних консультацій Уряд підтримав проєкт розпорядження Президента України про делегацію України. Його прийняття має забезпечити виконання міжнародних процедур, необхідних для підписання Угоди про приєднання України до дев’ятої рамкової програми Європейського Союзу з досліджень та інновацій «Горизонт Європа». 

Залучення України до проєктів програми «Горизонт Європа» сприятиме реалізації пріоритетних задач, визначених у дорожній карті з інтеграції науково-інноваційної системи України до Європейського дослідницького простору.

Програма «Горизонт Європа» орієнтована на підтримку наступних пріоритетів:
– подолання наслідків пандемії СOVID-19; 
– розробка інноваційних методологічних і технологічних рішень у сфері медицини; 
– розробка стійких підходів до цифрової трансформації та забезпечення інтегрованого, персоналізованого медичного обслуговування; 
– підтримка інноваційної інфраструктури та розвитку телемедицини;
– сприяння зростанню низьковуглецевого виробництва.

Детальніше: https://bit.ly/3ub6Ghg, https://ec.europa.eu/info/horizon-europe_en, https://mon.gov.ua/storage/app/media/kolegiya-ministerstva/2018/05/1-dorozhnya-karta-integratsii-ukraini-do-evro.pdf 

Фото: МОН

2021-04-01
Share
Міжнародний день інтелектуальної власності

Міжнародний день інтелектуальної власності

26 квітня 2021 року у світі відзначається Міжнародний день інтелектуальної власності, приурочений до заснування Всесвітньої організації інтелектуальної власності.

26 квітня 2021 року у світі відзначається Міжнародний день інтелектуальної власності, приурочений до заснування Всесвітньої організації інтелектуальної власності.

У 2021 році святкування буде пов’язане із використанням об’єктів інтелектуальної власності для підвищення ефективності малого та середнього бізнесу. Основна увага буде приділена підтримці та реалізації креативних ідей, прискоренню їх перетворення у кінцевий продукт, виведенню його на споживчий ринок.

Інформацію про те, яку користь може надати бізнесу інтелектуальна власність, а також набір готових рекламно-інформаційних матеріалів, інструментів просування у соціальних мережах та поради щодо організації святкування, усі бажаючі можуть знайти на офіційному сайті ВОІВ.

Детальніше: https://bit.ly/3vejbKa, https://bit.ly/2ONrjRq 

Фото: ВОІВ

2021-03-31
Share
Запровадження Національної премії імені Бориса Патона

Запровадження Національної премії імені Бориса Патона

31 березня 2021 року Уряд підтримав перейменування Державної премії України в галузі науки і техніки – у Національну премію імені Бориса Патона. Це дозволить увіковічнити пам’ять академіка Патона та відзначати на державному рівні видатних діячів вітчизняної науки за значний внесок у її розвиток. 

31 березня 2021 року Уряд підтримав перейменування Державної премії України в галузі науки і техніки – у Національну премію імені Бориса Патона. Це дозволить увіковічнити пам’ять академіка Патона та відзначати на державному рівні видатних діячів вітчизняної науки за значний внесок у її розвиток. 

Відповідні зміни містяться у законопроєкті «Про внесення змін до статті 11 Закону України «Про державні нагороди».

Детальніше: https://bit.ly/3frhlAp, https://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=71568, https://www.kmu.gov.ua/news/uryad-pidtrimav-zaprovadzhennya-nacionalnoyi-premiyi-imeni-borisa-patona  

Фото: МОН

2021-03-31
Share
Інструменти онлайн навчання

Інструменти онлайн навчання

Проєкт «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти» опублікував перелік корисних інструментів онлайн навчання з відповідними короткими коментарями для кожного з них. 

Проєкт «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти» опублікував перелік корисних інструментів онлайн навчання з відповідними короткими коментарями для кожного з них. 

Зокрема, у матеріалі, який являє собою переклад статті «50 Distance Learning Icebreakers & Games», йдеться про Peardeck, Wordwall, Baamboozle Games, Breakout EDU, Go Noodle, Kahoot Quiz, Gimkit, Flipgrid, Seesaw, Edpuzzle.

Peardeck – інструмент, що дозволяє оживити презентації за допомогою інтерактивних опитувань, створювати слайди, які пропонують учням малювати, виконувати вибір, визначати аспект слайду за допомогою рухомих пересувних елементів. Викладач може отримати миттєвий відгук учнів, а учні можуть стежити за ходом опитування на власних пристроях, що збільшує їх зацікавленість. Безоплатна версія PearDeck надає доступ до стандартних слайдів з питаннями.

Wordwall являє собою багатофункціональний інструмент для створення як інтерактивних, так і друкованих матеріалів. Більшість шаблонів доступні у двох версіях. Інтерактивні вправи відтворюються на будь-якому пристрої, який має доступ до інтернету. На платформі є безліч можливостей для створення навчальних вікторин, вправ та ігор. 

Baamboozle Games – ігри, які підходять для використанння на STEM-уроках – для огляду пройденого матеріалу та перевірки засвоєних знань.

Breakout EDU – це бібліотека ігор на різноманітні навчальні теми – від мистецтва до інформатики. Ігри допомагають розвивати критичне та творче мислення, комунікаційні навички та навички роботи у команді. Грати можна самостійно або об’єднувати учнів у команди.

Go Noodle – танцювальна перерва під час навчання, відеонабір танцювальних рухів, які створені експертами.

Kahoot Quiz – ресурс для створення інтерактивних вікторин, які можна проводити під час онлайн-уроку. Запитання відображаються на спільному екрані, а учні відповідають, використовуючи свої гаджети.

Gimkit – гейміфіковані онлайн-тести, у яких правильна відповідь оцінюється за допомогою віртуальних грошей.

Flipgrid – платформа, що дозволяє оживити дискусії: учні записують короткі відеовідповіді на питання, з яких формується тематична онлайн-дошка; 

Seesaw – платформа із великою палітрою інструментів (малювання, нотатки, колаж, відео) для представлення знань у найбільш зручний для учнів спосіб.

Edpuzzle – платформа для створення відео-уроків та відслідковування їх перегляду учнями, де можна збирати коментарі, питання до відео, персоналізувати їх відповідно до мети уроку.

Детальніше: https://bit.ly/2Ocb4gI,  https://bit.ly/3derltYhttps://www.peardeck.com/, https://wordwall.net/uk, https://www.baamboozle.com/games, https://www.breakoutedu.com/, https://www.gonoodle.com/, https://kahoot.com/, https://www.gimkit.com/product/live, https://info.flipgrid.com/, https://web.seesaw.me/, https://edpuzzle.com/ 

Фото: AcademIQ

2021-03-31
Share