У блозі на офіційному вебсайті Організації економічного співробітництва та розвитку опублікована стаття Наталі Лагорс «Шість «темних шаблонів», які використовуються для маніпулювання під час покупок в інтернеті».
Наголошується, що процес купівлі товарів та послуг в мережі інтернет є надзвичайно зручним і комфортним, але він також несе значні ризики через маніпулятивні практики дизайну, відомі як «темні шаблони». Ці тактики непомітно впливають на поведінку споживачів, призводячи до ненавмисних покупок або порушуючи конфіденційність споживачів. Про них експерти говорили у липні 2024 року на заходах Міжнародної мережі по захисту прав споживачів (ICPEN). Виявляється, що понад 76% перевірених веб-сайтів використовували принаймні один «темний шаблон» і майже 67% використовували кілька можливих «темних шаблонів» для маніпуляцій. Такі практики були класифіковані відповідно до рекомендацій звіту ОЕСР «Темні комерційні шаблони», у якому висвітлюється зростаюче занепокоєння щодо цих практик і того, як вони можуть завдати шкоди споживачам, спрямовуючи їхні дії, обманюючи та маніпулюючи ними. До «темних шаблонів», на які слід звернути увагу, відносяться: таймери зворотного відліку; прихована інформація; пастки підписки; примусова реєстрація та порушення конфіденційності тощо. Інтернет-покупці все частіше стикаються з різними формами таких маніпуляцій, але не навчені розпізнавати їх, щоб своєчасно побачити небезпеку та уникнути прийняття потенційно шкідливих для себе рішень. Необхідно просувати такий цифровий ринок, який надає пріоритет прозорості, чесності та етичним практикам. Зазначені питання будуть розглядатись на зустрічі міністрів споживчої політики ОЕСР. Конференція спрямована на сприяння міжнародному співробітництву та розроблення стратегій боротьби з «темними шаблонами» та іншими недоброчесними практиками на цифровому ринку.
Детальніше: http://surl.li/gmctpi, http://surl.li/oqduad, http://surl.li/dushvd, http://surl.li/femrij
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD