ЮНЕСКО: Декларація щодо зміцнення системи освіти

ЮНЕСКО: Декларація щодо зміцнення системи освіти

22 жовтня 2020 року голови держав, урядів та міністри з понад 70 країн світу на позачерговій сесії Глобальної конференції ЮНЕСКО з питань освіти  ухвалили Декларацію щодо комплексу  глобальних пріоритетних дій для захисту фінансування та зміцнення системи освіти від наслідків, спричинених пандемією COVID-19.

22 жовтня 2020 року голови держав, урядів та міністри з понад 70 країн світу на позачерговій сесії Глобальної конференції ЮНЕСКО з питань освіти  ухвалили Декларацію щодо комплексу  глобальних пріоритетних дій для захисту фінансування та зміцнення системи освіти від наслідків, спричинених пандемією COVID-19.

В ухваленій Декларації визначені пріоритетні заходи для відновлення системи освіти на період до кінця 2021 року: 

– захист національного та міжнародного фінансування освіти (збільшення внутрішнього фінансування та міжнародної допомоги освіті);

– безпечне відкриття шкіл (безпечне та гігієнічне середовище, спроможність навчальних закладів впроваджувати зміни, прискорене навчання та коригування шкільного календаря);

– інклюзія, рівноправність та гендерна рівність (посилення готовності, стійкості, включеності для запобігання нерівності в освіті, забезпечення повернення всіх учнів до школи та освітніх програм); 

– переосмислення викладання та навчання  (підтримка викладачів шляхом постійного професійного розвитку в галузі ІКТ, забезпечення їх соціального та емоційного добробуту, соціальний діалог);

– використання рівноправного зв’язку та технологій для навчання (гібридні моделі навчання з адекватною інфраструктурою, рівним доступом до інтернету та оцифрованих навчальних програм, набуття цифрових навичок).

Учасники Глобальної конференції ЮНЕСКО з питань освіти у часи пост-COVID-19 закликали міжнародну спільноту до інвестування в освіту з метою запобігання катастрофи цілого покоління. Одна з найбільших освітніх компаній «Save Our Future» у взаємодії з понад 600 громадськими організаціями, фондами, ЗМІ та молоддю презентувала Білу книгу, яка містить конкретні рекомендації для урядів світу щодо вдосконалення систем освіти.

Запис трансляції позачергової сесії доступний за посиланням: https://youtu.be/di4IctzIz6Y 

Детальніше: https://en.unesco.org/news/education-post-covid-19-extraordinary-session-global-education-meeting-2020-gemhttps://en.unesco.org/sites/default/files/gem2020-extraordinary-session-draft-declaration-en.pdf, https://unsdg.un.org/resources/policy-brief-education-during-covid-19-and-beyond, https://bit.ly/3jCIUFq 

2020-10-26
Share
Електронний модуль переоформлення ліцензій у сфері вищої освіти

Електронний модуль переоформлення ліцензій у сфері вищої освіти

Міністерство освіти і науки України ініціювало розробку модуля «Переоформлення ліцензій за рівнями вищої освіти та освітніми програмами» в Єдиній державній електронній базі з питань освіти (далі – ЄДЕБО). 

Міністерство освіти і науки України ініціювало розробку модуля «Переоформлення ліцензій за рівнями вищої освіти та освітніми програмами» в Єдиній державній електронній базі з питань освіти (далі – ЄДЕБО). 

Ініціатива забезпечить виконання п. 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення освітньої діяльності у сфері вищої освіти» від 18.12.2019 № 392-IX щодо забезпечення права закладам освіти на переоформлення ліцензій на провадження освітньої діяльності за відповідними рівнями вищої освіти та освітніми програмами, для яких запроваджено додаткове регулювання, за якими фактично здійснюється підготовка фахівців, із збереженням ліцензованого обсягу без проходження ліцензування у серпні 2020 року. 

Цей модуль забезпечить автоматизований процес переоформлення ліцензій у сфері вищої освіти. Для коректної роботи модулю МОН звернулось до  закладів вищої освіти забезпечити перевірку їх даних у ЄДЕБО.

Після завершення процедур перевірки даних та тестування модулю МОН в електронному форматі за даними ЄДЕБО розпочне переоформлення ліцензій у сфері вищої освіти на провадження освітньої діяльності за відповідними рівнями вищої освіти та освітніми програмами, для яких запроваджено додаткове регулювання, за якими фактично здійснюється підготовка фахівців.

Детальніше: https://bit.ly/3kmvTkm 

Фото: МОН

2020-10-22
Share
Залучення інвестицій ЄС в освіту, дослідження та інновації

Залучення інвестицій ЄС в освіту, дослідження та інновації

21 жовтня 2020 року Президенти Німецької конференції ректорів, університетів Австрії та Асоціації університетів Нідерландів, які є членами Європейської асоціації університетів (EUA), підписали спільну заяву. В ній вони закликають уряди визнати цінність освіти, досліджень та інновацій розвитку ЄС. EUA підтримує документ «Останній шанс інвестувати у європейську вищу освіту та дослідження».

21 жовтня 2020 року Президенти Німецької конференції ректорів, університетів Австрії та Асоціації університетів Нідерландів, які є членами Європейської асоціації університетів (EUA), підписали спільну заяву. В ній вони закликають уряди визнати цінність освіти, досліджень та інновацій розвитку ЄС. EUA підтримує документ «Останній шанс інвестувати у європейську вищу освіту та дослідження».

Наразі тривають переговори щодо семирічного бюджету. Підписанти наголошують, що політики повинні діяти швидко, щоб визначити правильний курс на успішне майбутнє, значно збільшивши кошти на такі провідні програми, як Horizon Europe та Erasmus+. Важливо, щоб відповідне обговорення відбувалось на національному рівні та в національних ЗМІ.  

У тісній співпраці з європейськими національними університетськими асоціаціями EUA виступає за достатнє, стійке і доступне фінансування ЄС для університетів. Асоціація заохочує та підтримує своїх членів у забезпеченні інвестицій у дослідження, інновації та освіту.  Нове покоління програм, які фінансуються ЄС, розпочнеться у січні 2021 року. EUA підтримує зусилля Європейського Парламенту у спробах активізувати програми, орієнтовані на майбутнє, такі як Horizon Europe та Erasmus+.

Детальніше: https://bit.ly/3dQxJaU, https://bit.ly/3kn7dIy, https://eua.eu/resources/campaigns/8-eu-funding-for-universities.html 

2020-10-22
Share
Продовжено строки проведення експерименту з присудження ступеня доктора філософії

Продовжено строки проведення експерименту з присудження ступеня доктора філософії

21 жовтня 2020 року Уряд ухвалив проєкт змін до постанов КМУ від 27 липня 2016 р. № 567 «Деякі питання діяльності Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти» та від 6 березня 2019 р. № 167 «Про проведення експерименту з присудження ступеня доктора філософії».

21 жовтня 2020 року Уряд ухвалив проєкт змін до постанов КМУ від 27 липня 2016 р. № 567 «Деякі питання діяльності Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти» та від 6 березня 2019 р. № 167 «Про проведення експерименту з присудження ступеня доктора філософії».

Зокрема, термін проведення експерименту з присудження ступеня доктора філософії продовжено до 30 червня 2021 року; удосконалено процедуру проведення попередньої експертизи дисертації здобувача ступеня доктора філософії. За заявою здобувача попередня експертиза дисертації, надання висновку про наукову новизну, теоретичне та практичне значення результатів дисертації і захист дисертації у спеціалізованій вченій раді можуть проводитись протягом шести місяців після відрахування з аспірантури.

Детальніше: https://bit.ly/3m5Jflo 

Фото: МОН

2020-10-22
Share
Про майбутнє європейських університетів

Про майбутнє європейських університетів

У жовтні 2020 року на сайті ЄК опубліковане дослідження «Towards a 2030 vision on the future of universities in Europe».

У жовтні 2020 року на сайті ЄК опубліковане дослідження «Towards a 2030 vision on the future of universities in Europe».

У документі представлене стратегічне бачення майбутнього розвитку європейських університетів щодо здійснення досліджень та реалізації інновацій на період до 2030 року. Презентовано університетський ландшафт Європи, визначені напрямки перетворень, які можуть відбуватись у тому числі за підтримки ЄС (політики, фінансування, правові механізми).

Окрему увагу приділено таким цінностям, як, повага до інституціональної автономії, академічна свобода, проведення  фундаментальних та соціально орієнтованих досліджень, довіра, рівність можливостей, інклюзивність, відкрита наука, відкритий доступ, відкриті дані.

Детальніше: https://bit.ly/3dME86R, https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/a3cde934-12a0-11eb-9a54-01aa75ed71a1/ 

2020-10-22
Share
Реформи МОН та євпроінтеграція

Реформи МОН та євпроінтеграція

21 жовтня 2020 року відбулось установче засідання Комісії з питань координації виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС.

21 жовтня 2020 року відбулось установче засідання Комісії з питань координації виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС.

Т.в.о. Міністра освіти і науки України під час заходу наголосив, що  МОН покроково буде утверджувати кращі стандарти європейської освітньої та наукової традиції в українському суспільстві. Він назвав чотири євроінтеграційні пріоритети у сфері освіти і науки, над якими сьогодні працює Міністерство:

– інтеграція України до Європейського дослідницького та інноваційного простору;

– активізація участі українських дослідників у наукових, науково-технічних та інноваційних програмах та ініціативах ЄС;

– розбудова системи забезпечення якості освіти і навчання відповідно до європейських стандартів та рекомендацій;

– розширення можливостей академічної мобільності для учнів, студентів, викладачів і дослідників ЄС.

Реалізація євроінтеграційних пріоритетів МОН також передбачає:

– запровадження механізмів та інструментів політики Відкритих інновацій, що сприятиме наближенню до політики ЄС у сфері розвитку інновацій та трансферу технологій;

– приєднання України до Рамкової програми досліджень та інновацій «Горизонт Європа»;

– розширення участі України у програмі «EUREKA»;

– участь в ініціативі ЄС «Європейський зелений курс»;

– участь в реалізації Плану дій ЄС «ERAvsCORONA»;

– обмін досвідом і запровадження кращих європейських практик цифровізації освіти;

– продовження реалізації реформи «Нова українська школа»;

– реалізація програми у сфері професійної освіти «EU4Skills: Кращі навички для сучасної України»;

– імплементація зобов’язань Болонського процесу;

– активізація співпраці у рамках поточних та майбутніх програм Еразмус+;

– удосконалення умов підтримки міжнародної академічної мобільності з метою інтеграції українських дослідників до європейського науково-освітнього простору.

Детальніше: https://bit.ly/37DtZrQ 

2020-10-22
Share
Європейське патентне відомство розпочинає пілотний проєкт

Європейське патентне відомство розпочинає пілотний проєкт

З1 грудня 2020 року Європейське патентне відомство розпочне роботу у якості Міжнародного пошукового органу та Органу міжнародної попередньої експертизи для заявників з Китаю. 

З1 грудня 2020 року Європейське патентне відомство розпочне роботу у якості Міжнародного пошукового органу та Органу міжнародної попередньої експертизи для заявників з Китаю. 

Відповідний пілотний проект здійснюватиметься спільно з Національною адміністрацією інтелектуальної власності Китаю. Він триватиме 2 роки; розрахований лише на міжнародні заявки, подані англійською мовою до відомства-одержувача CNIPA або Міжнародного бюро ВОІВ; за перші 12 місяців буде прийнято 2500 заявок, за наступні 12 місяців – 3000.

Детальніше: https://bit.ly/2HgmZXu, https://www.epo.org/news-events/news/2020/20201020.html 

Фото: ВОІВ

2020-10-22
Share
Премія EIT Awards 2020

Премія EIT Awards 2020

Європейський інститут інновацій та технологій (European Institute of Innovation and Technology) представляє 28 видатних підприємців з різних країн Європи, яких номіновано на премію EIT Awards 2020. 

Європейський інститут інновацій та технологій (European Institute of Innovation and Technology) представляє 28 видатних підприємців з різних країн Європи, яких номіновано на премію EIT Awards 2020. 

У конкурсі буде присуджено премії з чотирьох категорій: 

– EIT Venture Award – для видатних стартапів;

– EIT Change  – для найкращих випускників програм підприємницької освіти EIT;

– EIT Innovators Award – для окремих осіб і команд, які розробили ефектні інноваційні продукти;

– EIT Woman Award – для жінок підприємців та керівників.

Розмір нагороди, яка буде сплачена переможцям у чотирьох основних категоріях, становить: 50 000 євро за перше місце, 20 000 євро  за друге місце та 10 000 євро за третє місце. 

Ознайомитись з повним списком номінантів, їх розробками та проголосувати за інновацію, яку Ви вважаєте найкращою, можна на сайті проєкту починаючи  з 16 листопада  2020 року.

Переможці будуть оголошені на церемонії, яка відбудеться 9 грудня 2020 року. 

Детальніше: https://bit.ly/3klqUAi, https://eit.europa.eu/https://eit.europa.eu/eit-awards-2020, https://eit.europa.eu/eit-awards-2020/2020awards-nominees

2020-10-21
Share
Потенціал віддаленої роботи

Потенціал віддаленої роботи

Організація економічного співробітництва та розвитку  опублікувала  інформацію щодо потенціалу віддаленої роботи в умовах кризи, пов’язаної з COVID-19.

Організація економічного співробітництва та розвитку  опублікувала  інформацію щодо потенціалу віддаленої роботи в умовах кризи, пов’язаної з COVID-19.

Представлені на сайті ОЕСР відомості подаються у формі оригінальних візуалізацій даних, структурованих за трьома вимірами: глобальна економіка, медичне обслуговування, соціальні проблеми. 

З доступної інфографіки можна зробити висновки про те, що: 

– можливості віддаленої роботи сильно розрізняються між країнами та всередині країн;

– неоднаковою в окремих країнах ОЕСР та у Європі в цілому є частка робочих місць, що допускають віддалену роботу;

– існують відмінності в потенціалі віддаленої роботи в містах, селищах і сільській місцевості;

– частка потенційної віддаленої роботи збільшується по мірі зростання рівня кваліфікації в регіоні.

У середньому між регіонами з найвищим та найнижчим рівнем в межах однієї країни існує різниця у 15 в.п., а у Чехії, Франції, Угорщині та США вона перевищує 20 в.п.  Також важливо брати до уваги обмеження, з якими стикаються працівники та фірми при виконанні роботи вдома, зокрема:

– технологічні та апаратні причини (відсутність ІТ-обладнання, широкосмуговий зв’язок тощо); 

– сімейні причини (піклування про маленьких дітей або старих родичів);

– фізичні обмеження (відсутність місця для роботи вдома).

Детальніше: https://bit.ly/34kLhYZ, https://bit.ly/2FUyiUu 

Фото: ОЕСР

2020-10-21
Share
Нова програма Еразмус+ на 2021-2027 роки

Нова програма Еразмус+ на 2021-2027 роки

Програма Еразмус+ відкриває  можливості для розвитку академічної мобільності та співпраці в галузі освіти, навчання, молоді та спорту. 

Програма Еразмус+ відкриває  можливості для розвитку академічної мобільності та співпраці в галузі освіти, навчання, молоді та спорту. 

Нова програма (2021-2027 рр.) буде більш інклюзивною, доступною та стійкою. Важливими її завданнями стануть підтримка цифровізації в європейській освіті та допомога у побудові європейського освітнього простору. Для цього забезпечить більш прості та гнучкі процедури доступу у таких сферах, як освіта дорослих, професійна освіта, шкільна освіта. 

Подати заявку на  участь зможуть організації з числа країн-учасниць програми – усі держави-члени Європейського Союзу, а також ряд тих країн, що приєднались до Програми. Щоб отримати акредитацію, вони повинні скласти план реалізації заходів з мобільності та виконувати його у сфері освіти та навчання. 

Детальніше: https://bit.ly/2FVvaru

Фото: Еразмус+

2020-10-21
Share