Пріоритетний напрям 9 «Інвестиції в освіту та перепідготовку» є одним із 11 пріоритетних напрямів Стратегії ЄС для Дунайського регіону.
Одним із центральних пріоритетів Головування України в ЄСДР у 2022 році було визначено «Розвиток людського капіталу та ринків праці», основними завданнями якого є:
– вищий рівень зайнятості в Дунайському регіоні, особливо через боротьбу з безробіттям;
– покращення освітніх результатів та відповідності здобутих навичок та компетенцій у Дунайському регіоні, при цьому зосереджуючись на навчальних результатах у цілях працевлаштування, підприємництва, інновацій, активного громадянства та добробуту;
– підвищення якості та ефективності систем освіти, навчання та ринку праці;
– забезпечення інклюзивної освіти та навчання, просування інклюзивних ринків праці, рівних можливостей та недискримінації, а також сприяння громадянським компетенціям та можливостям навчання протягом усього життя;
– сприяння тісній співпраці між освітніми, навчальними, науково-дослідними установами та ринком праці на різних рівнях.
Основна діяльність здійснюється в двох ключових векторах: ринок праці та соціальна політика й освіта та професійна підготовка. Координують напрям Україна, Австрія та Молдова із залученням широкої мережі ключових гравців і зацікавлених сторін із 14 країн Дунайського регіону.
Відповідальними є в Австрії Федеральне міністерство праці, сім’ї та молоді та Федеральне міністерство освіти, науки та досліджень, в Молдові – Міністерство охорони здоров’я, праці та соціального захисту населення та Міністерство освіти, культури та досліджень, в Україні – Міністерство освіти і науки та Ukrainian Institute for International Politics.
Актуальність питання викликано наступними проблемами:
– внаслідок трудової міграції спостерігається скорочення чисельності населення та відтік працездатних верств;
– традиційні сектори економіки охоплюють набагато більшу частину населення, ніж інші сектори;
– периферійні регіони мають високий рівень безробіття;
– слабка ефективність праці серед молоді пов’язана з неблагополучним середовищем;
– запитам на деякі затребувані навички та компетенції властива непередбачуваність;
– 1/3 населення ЄС, що стоїть перед загрозою бідності, є частиною Дунайського регіону;
– цілі громади страждають від низьких стандартів життя, бідності та соціального й економічного відчуження.
Саме ці та інші проблеми потребують впровадження ефективних дій та формування спільної дієвої політики.
Детальніше: https://bit.ly/3IIpbRy
Фото: UkrInstituteforInternationalPolitics