Якість технічної освіти та дефіцит спеціалістів — це проблеми для майже половини студентів і роботодавців, що було виявлено за результатами спеціального дослідження, проведеного ІТ-асоціацією України.

Надання сучасних знань та формування затребуваних навичок вимагає:
– кваліфікованих викладачів-практиків;
– підготовлених курсів (а у сучасних умовах ще й у якісному онлайн форматі);
– можливостей відпрацювати знання на практиці;
– розуміння студентами та молодими фахівцями того факту, що починаючи з вишу спеціалісти мають багато вчитися, щоб встигати за змінами у сфері технологій. 

Університетам важко відповідати таким вимогам та встигати за індустрією. На це впливає їхнє матеріально-технічне забезпечення, матеріальне стимулювання викладачів та постійний відтік кадрів. 

Три стратегічно важливих напрямки співпраці реального бізнесу з університетами:
– створення нової генерації викладачів, яка спроможна зробити ключовий внесок у якісне навчання студента, має бути підтримана бізнесом шляхом впровадження програм підвищення кваліфікації, де б інженери з індустрії на прикладі реальних проєктів показували викладачам, як застосовувати сучасні технології на практиці; конкурсів проєктів викладачів, реалізацію викладацьких ідей — від інноваційного курсу та розробки необхідного програмного забезпечення до наукового дослідження та міжнародного стажування; впровадження системи персональних грантів найкращим (за різними показниками) викладачам, які будуть мотивувати їх залишатися в  університетах та  розвиватися;
– формування якісного онлайн-контенту, дистанційного навчання, наявність зручних технологій та привабливого контенту може стати конкурентною перевагою як української освіти в цілому, так і конкретного університету для абітурієнтів; можливість ЗВО та роботодавцям створювати спільні онлайн-курси, залучаючи до  викладання інженерів з компаній;
– застосування R&D проєктів дозволить подолати основну проблему фахівця-початківця — нестачу практичних навичок, які необхідні для роботи на реальному проєкті. Ідея полягає в тому, що компанії передають в університети свої проєкти — це можуть бути або справжні комерційні задачі, які викладачі та студенти вирішують як  субпідрядники, або навчальні проєкти, задачі, яких максимально наближені до реальних. В обидвох випадках — це можливість для студентів і викладачів познайомитися із тим як «живе» реальний проєкт, навчитися працювати в команді, взаємодіяти із замовником та презентувати результати своєї роботи; 
– грантові проєкти, які компанії можуть виділяти для підтримки ідей викладачів і студентів. 

Складено за матеріалами публікацій: https://bit.ly/2SE6uts, https://bit.ly/3p8yuSk 

2021-05-28

Наближення освіти до вимог часу
Поширити