За результатами пошуку знайдено:

записів - 3587

сторінок - 359

Автоматичний обмін інформацією про фінансові рахунки

Автоматичний обмін інформацією про фінансові рахунки

Організацією економічного співробітництва та розвитку оприлюднено звіт «Експертна перевірка автоматичного обміну інформацією про фінансові рахунки, 2021 рік».

Організацією економічного співробітництва та розвитку оприлюднено звіт «Експертна перевірка автоматичного обміну інформацією про фінансові рахунки, 2021 рік».

У документі представлено останні висновки експертних оглядів правових рамок, створених кожною юрисдикцією для впровадження стандарту автоматичного обміну інформацією (АЕОІ). Результати відносяться до 102 юрисдикцій, які зобов’язалися почати АЕОІ з 2017- 2019 років. Також наводиться короткий виклад оглядів Глобальним форумом ефективності на практиці впровадження стандарту, результати котрих, як очікується, будуть опубліковані в 2022 році.

Звіт містить результати процесу моніторингу для відслідковування своєчасності виконання всіх зобов’язань з впровадження стандарту АЕОІ. В ньому наведені деталі партнерських перевірок, а також короткий виклад  результатів перевірок правових рамок АЕОІ, в тому числі оновлені визначення, зроблені відносно кожної юрисдикції та аналітичні матеріали щодо ефективності та виявлених проблем. Представлений оновлений аналіз та результати експертної оцінки кожної юрисдикції відносно її правових рамок, які реалізують стандарт АЕОІ, описано етапність дій, надана інформація про усі діючі угоди щодо стандарту АЕОІ, у тому числі активовані в рамках багатосторонніх рамок і двосторонніх угод.

Детальніше: https://bit.ly/3dlpm7H, https://bit.ly/3EpXrz8, https://doi.org/10.1787/1d8fea40-en 

Фото: скріншот

2021-12-03
Поширити
Видатки МОН на 2022 рік у державному бюджеті

Видатки МОН на 2022 рік у державному бюджеті

Державним бюджетом України на 2022 рік Міністерству освіти і науки України передбачено видатки обсягом 153,7 млрд гривень.

Державним бюджетом України на 2022 рік Міністерству освіти і науки України передбачено видатки обсягом 153,7 млрд гривень.

Документом визначено загальне збільшення обсягів видатків у 2022 році на 14,4 млрд гривень більше, ніж у минулому році. Кошти буде спрямовано на соціальний захист педагогів, збільшення академічних стипендій у закладах професійної, фахової передвищої та вищої освіти. Вперше буде надано субвенцію на забезпечення пожежної безпеки в школах. Також будуть виділені субвенції на освіту, розвиток НУШ, реалізацію програми «Спроможна школа для кращих результатів», надання державної підтримки особам з ООП, створення НПЦ професійної освіти.

Додаткові 5,4 млрд грн  планується витратити на:
– підготовку кадрів закладами вищої та фахової передвищої освіти;
– виплати академічних стипендій;
– забезпечення діяльності Національного фонду досліджень, грантової підтримки наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) досліджень;
– фонду розвитку закладів фахової передвищої та вищої освіти.

Міністр освіти і науки висловив подяку народним депутатам за підтримку сфери освіти і науки України.

Детальніше: https://decentralization.gov.ua/news/14316https://bit.ly/3lw5bbw

Фото: МОН

2021-12-03
Поширити
Пріоритетні напрями наукових досліджень НАПНУ на 2022-2026 роки

Пріоритетні напрями наукових досліджень НАПНУ на 2022-2026 роки

Загальними зборами Національної академії педагогічних наук України схвалені пріоритетні напрями (тематика) наукових досліджень та науково-технічних (експериментальних) розробок НАПН України на 2022-2026 рр.

Загальними зборами Національної академії педагогічних наук України схвалені пріоритетні напрями (тематика) наукових досліджень та науково-технічних (експериментальних) розробок НАПН України на 2022-2026 рр.

Визначено наступні пріоритети досліджень у галузі освіти:
– філософія освіти, методологія, теорія, історія освіти і педагогіки;
– розвиток світової, європейської і національних освітніх систем;
– цифровізація освіти;
– педагогіка і психологія освітнього процесу;
– дошкільна освіта;
– повна загальна середня освіта, спеціалізована освіта;
– освіта дітей з особливими освітніми потребами;
– теорія і технології виховання, позашкільна освіта;
– професійна (професійно-технічна) і фахова передвища освіта;
– вища освіта;
– освіта дорослих, педагогічна освіта;
– управління та економіка освіти;
– методологія, теорія та історія психології;
– вікова психологія та фізіологія;
– психологія розвитку особистості;
– соціальна і політична психологія;
– прикладна психологія, професійна й організаційна психологія;
– соціальна педагогіка та соціальна робота;
– освіта, педагогіка і психологія для національної безпеки та безпеки життєдіяльності.

Кожен напрямок включає низку актуальних проблем, які планується досліджувати у найближчі п’ять років.

Детальніше: https://bit.ly/331LHp3

Фото: НАПНУ

2021-12-03
Поширити
Премії Верховної Ради України

Премії Верховної Ради України

30 авторських колективів молодих учених отримають премії Верховної Ради України за 2020 рік. Відповідна Постанова Верховної Ради була прийнята 1 грудня 2021 року.

30 авторських колективів молодих учених отримають премії Верховної Ради України за 2020 рік. Відповідна Постанова Верховної Ради була прийнята 1 грудня 2021 року.

Щорічну премію отримали номіновані колективи з кількістю авторів, яка не перевищує чотирьох осіб. Загальна кількість лауреатів Премії Верховної Ради України молодим ученим за 2020 рік – 67. Кожному з них буде вручено диплом і спеціальний нагрудний знак.

Премію отримують молоді вчені за отримані вагомі наукові здобутки під час проведення фундаментальних і прикладних наукових досліджень. Причому, молодими вважаються вчені віком до 35 років включно, якщо номінант має вищу освіту не нижче магістерського рівня, чи до 40 років включно, якщо вчений має науковий ступінь доктора наук.

Розмір премії у грошовому еквіваленті складає шістдесят прожиткових мінімумів для працездатних осіб, тобто понад 120 тисяч гривень. Кошти для виплати Премії передбачені кошторисом Верховної Ради України.

Детальніше: https://iportal.rada.gov.ua/news/Novyny/217143.html, https://bit.ly/3oiYOKz

Фото: МОН

2021-12-03
Поширити
Європейський дослідницький простір: університети готові брати участь в управлінні

Європейський дослідницький простір: університети готові брати участь в управлінні

Європейська асоціація університетів закликала університети до участі в управлінні Європейським дослідницьким простором.

Європейська асоціація університетів закликала університети до участі в управлінні Європейським дослідницьким простором.

Європейська асоціація університетів (ЄАУ) сподівається на встановлення регулярного діалогу між зацікавленими сторонами науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт (НДДКР), державами-членами та Комісією на форумі Європейського дослідницького простору (ЄДП) з метою укріплення довіри та праці в напрямку спільного створення та спільної розробки ЄДП, а не лише його реалізації.

Успіх проєкту ЄДП залежатиме від того, які фінансові зобов’язання відносно нього візьмуть на себе держави-члени. У свою чергу, університетський сектор ще не підтримує це, оскільки наразі не отримав відповідних гарантій. ЕК раз підтвердила мету інвестувати 3% ВВП ЄС в НДДКР, але ЄАУ як і раніше стурбована тим, що рівень амбіцій не відповідає адекватним фінансовим вкладенням.

У 2020 році, коли Комісія опублікувала своє повідомлення про ЄДП, Асоціація  висловила тривогу щодо реалістичності планів стабільного фінансування для досягнення цілей ЄДП відносно європейських НДДКР. Держави-члени повинні інвестувати як у дослідження, орієнтовані на окремих дослідників, так і в орієнтовані на місію НДДКР. Пандемія доказала, що вони взаємно підсилюють один одного як у короткострокових рішеннях, так і в довготривалому та стійкому розвитку.

У Німеччині майбутня урядова коаліція визначила у своєму договорі роль університетів та взяла на себе зобов’язання витрачати 3,5% ВВП на НДДКР. ЄАУ закликає держави-члени чітко й відкрито взяти на себе аналогічні зобов’язання.

Університети схильні до нового ЄДП, отже і ЄАУ сподівається продовжити відігравати конструктивну роль у розвитку ЄДП. 

Детальніше: https://bit.ly/31lnhWM

Фото: ЄАУ

2021-12-02
Поширити
«Цифрове» доповнення до Угоди про асоціацію між Україною та ЄС

«Цифрове» доповнення до Угоди про асоціацію між Україною та ЄС

22 листопада 2021 року Україна та ЄС оновили «цифрове» доповнення до Угоди про асоціацію.

22 листопада 2021 року Україна та ЄС оновили «цифрове» доповнення до Угоди про асоціацію.

На шостому засіданні Комітету асоціації Україна та ЄС у ході зустрічі схвалили двостороннє рішення про внесення змін у «цифрове» Доповнення ХVII-3 (Правила, що застосовуються до телекомунікаційних послуг) до Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. Цим рішенням Україна взяла на себе зобов’язання впровадити найновіше законодавство ЄС у сфері цифровізації, синхронізоване з державами-членами ЄС.

Ключовою складовою законодавчих змін у процесі інтеграції України у Єдиний цифровий ринок ЄС є реалізація Закону «Про електронний зв’язок» і прийняття законопроєкту про національного регулятора в секторі електронних комунікацій. Україна має суттєві досягнення в частині цифрової інтеграції та отримала схвальну оцінку від партнерів по ЄС. Зокрема, представники Єврокомісії підкреслили, що Україна була однією з перших країн, які не членом ЄС, чиї ковідні сертифікати визнані офіційним Брюсселем.

Сторони домовились про подальше співробітництво, зокрема – щодо формування екосистеми DESI (Індекс цифрової економіки та суспільства) в Україні. Це дозволить здійснювати моніторинг розвитку цифрових технологій у порівнянні з цифровою економікою ЄС.

Детальніше: https://bit.ly/3Dc0DNy, https://bit.ly/3G5w1z6

Фото: Мінцифра

2021-12-02
Поширити
Конкурс науково-технічних проєктів установ НАН України у 2022 році

Конкурс науково-технічних проєктів установ НАН України у 2022 році

Оголошено конкурс науково-технічних проєктів установ НАН України для їх фінансування у 2022 році.

Оголошено конкурс науково-технічних проєктів установ НАН України для їх фінансування у 2022 році.

Конкурс покликаний сприяти впровадженню результатів науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт установ НАН України.

До участі в конкурсі 2022 року допускаються проєкти, що відповідають наступним тематичним напрямам:
– економічне та інституційне забезпечення науково-технологічного та інноваційного розвитку;
– машинобудування та приладобудування;
– інформаційні та комунікаційні технології;
– енергетика та енергоефективність;
– раціональне природокористування;
– нові хімічні речовини та матеріали;
– нові матеріали, методи їх з’єднання та обробки;
– новітні біотехнології для охорони здоров’я, фармакології та агропромислового комплексу.

Експертиза та рейтингова оцінка проєктів буде проводитися відділеннями НАН України, а наукова експертиза – незалежними експертами. Після конкурсного відбору проєктів секціями НАН України вони будуть представлені на затвердження Президії НАН України.

Документи на конкурс можна подати до 6 січня 2022 року.

Детальніше: https://bit.ly/3rwt2fc, https://bit.ly/3dgK2xs

Фото: НАНУ

2021-12-02
Поширити
Меморандум про співпрацю між AcademicIQ та Unicheck

Меморандум про співпрацю між AcademicIQ та Unicheck

Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти AcademicIQ та сервіс перевірки текстів Unicheck Україна підписали меморандум про співпрацю.

Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти AcademicIQ та сервіс перевірки текстів Unicheck Україна підписали меморандум про співпрацю.

Співпраця між AcademicIQ і Unicheck Україна сприятиме:
– поглибленню знань про академічну доброчесність;
– поширенню експертних рекомендацій представникам центрів внутрішнього забезпечення якості освіти їх структурних відповідників;
– допомозі викладачам закладів вищої освіти щодо методик адаптування та використання систем виявлення схожості в роботах студентів та наукових працівників;
– спрощенню перевірки на плагіат академічних робіт;
– засвоєнню знань про академічну доброчесність серед викладачів і студентів.

Навчання експертів з акредитації НАЗЯВО стане окремим напрямом співпраці. Студенти, викладачі та спеціалісти з акредитації стануть більш обізнаними у практиках забезпечення академічної доброчесності та якості освіти у навчанні, викладанні та оцінюванні завдяки продуктивній співпраці Academic IQ і Unicheck Україна.

Надання інституційної підтримки закладам освіти у розвитку їхньої системи забезпечення академічної доброчесності та якості освіти є головною метою проєкту AcademicIQ. 

Поширення знань про академічну доброчесність в рамках підписаного меморандуму допоможе освітнім фахівцям запровадити принципи академічної доброчесності в українську освіту.

Детальніше: https://bit.ly/3odCBNT, https://bit.ly/3ofxM6P

Фото: UNICHECK

2021-12-02
Поширити
Інформаційно-аналітичний звіт МОН України про проведення експерименту з присудження ступеня доктора філософії

Інформаційно-аналітичний звіт МОН України про проведення експерименту з присудження ступеня доктора філософії

Оприлюднено інформаційно-аналітичний звіт Міністерства освіти і науки України про проведення експерименту з присудження ступеня доктора філософії.

Оприлюднено інформаційно-аналітичний звіт Міністерства освіти і науки України про проведення експерименту з присудження ступеня доктора філософії.

Ініціатива проведення другого експерименту – експерименту з присудження ступеня доктора філософії належала МОН і мала на меті перевірку ефективності функціонування системи атестації наукових кадрів у режимі проведення разових захистів. Основним завданням експерименту була зміна системи та підходів до атестації здобувачів на третьому рівні вищої освіти та створення передумов для удосконалення процедури захисту ступеня доктора філософії. 

Експериментальному запровадженню передувала робота з вивчення відповідного досвіду проведення атестації здобувачів доктора філософії у державах Європейського Союзу та держав Організації економічного співробітництва та розвитку, що дало змогу поєднати процедуру захисту здобувачів наукового ступеня кандидата наук зі схожими моделями інших країн. Експеримент здійснювався в умовах паралельного функціонування системи захистів наукового ступеня кандидата наук, підготовка яких розпочата до 1 вересня 2016 року.

Аналітичні матеріали, підготовлені за результатами проведення експерименту засвідчують, що значна більшість закладів вищої освіти чи наукових установ мають достатню кількість професійних фахівців у складі професорсько-викладацького складу з відповідних галузей знань для підготовки та атестації здобувачів вищої освіти на третьому рівні вищої освіти, вони готові працювати у новому форматі атестації наукових кадрів вищої кваліфікації.

Утворення спеціалізованих вчених рад з правом прийняття до розгляду та проведення разового захисту дисертацій здобувачів ступеня доктора філософії, як зазначається у звіті, наразі є можливою і логічно виправданою частиною експерименту для більшості закладів вищої освіти чи наукових установ, які працюють у напрямку розвитку вищої освіти та сприяють підвищенню кваліфікації професорсько-викладацького складу.

Проведений аналіз кількості дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії підтверджує прагнення здобувачів отримувати наукові ступені у соціо-гуманітарній сфері та сфері охорони здоров’я, що дає підстави до збільшення державних місць для здобувачів вищої освіти на третьому рівні вищої освіти у природничо-технічній та оборонній сферах.

Детальніше: https://bit.ly/31oXfSr, https://bit.ly/31mSIjd

Фото: скріншот

2021-12-02
Поширити
Інформація про діяльність НРАТ за листопад 2021 року

Національний репозитарій у листопаді 2021 року

Національний репозитарій академічних текстів у листопаді 2021 року продовжував наповнюватись академічними текстами – звітами про наукові дослідження, дисертаціями та авторефератами.

Національний репозитарій академічних текстів у листопаді 2021 року продовжував наповнюватись академічними текстами – звітами про наукові дослідження, дисертаціями та авторефератами.

Наразі у НРАТ представлені метадані 162,2 тис. звітів про наукові дослідження (з них доступно у формі повних текстів 107,3 тис.) та метадані 162,4 тис. дисертацій на здобуття наукового ступеня (з них доступно у формі повних текстів 107,9 тис. дисертацій у комплекті з авторефератами). Упродовж жовтня-листопада до НРАТ додано 432 повних текстів звітів НДДКР та 1165 дисертацій. Інформація про них у формі відкритих даних щомісяця оприлюднюється на порталах http://nrat.gov.ua/opendata/ та https://data.gov.ua/

Щоб віднайти потрібний академічний текст, достатньо скористатись формою простого або розширеного пошуку. Для перегляду повного тексту необхідно авторизуватись. Тексти, представлені у НРАТ, супроводжуються короткими відомостями та мають постійні URL-посилання, що дозволяє користувачам легко ділитись ними з колегами й  поширювати серед учнів.

Найбільший інтерес у користувачів НРАТ у листопаді 2021 року викликали наступні академічні тексти – дисертації (топ-5 за переглядом текстів):
Адміністративно-правове забезпечення кадрової роботи в судовій системі України (Західноукраїнський національний університет, Тернопіль / 0521U100141);
Педагогічні умови формування контролю фахових знань майбутніх учителів іноземних мов у процесі дистанційного навчання (Херсонський державний університет / 0418U000022);
Поліоксометалат-аніони d-елементів V і VI груп в розчині та в складі солей (Донецький національний університет імені Василя Стуса / 0513U000540);
Політико-династична історія держави майя Баакаль за матеріалами корпусу епіграфічних джерел Паленке (Лакамха’) (Київський національний університет імені Тараса Шевченка / 0412U002089);
Європейське співробітництво у сфері захисту навколишнього природного середовища (Інститут міжнародних відносин Київського національного університету ім. Т. Шевченка / 0408U005297).

Найбільш затребувані автори листопаді: Шевченко Анна, Гнєдкова Ольга, Розанцев Георгій, Полюхович Юрій, Карнаухова Антоніна.

На офіційному веб-порталі НРАТ окрім академічних текстів можна знайти спеціально відібрані новини та аналітичні матеріали щодо розвитку науки, вищої освіти, інновацій, відкритої науки, академічної доброчесності. Тут можна ознайомитись з майбутніми науковими заходами – конференціями, семінарами, навчальними лекціями, знайти матеріали про цифрові інструменти для науковців та освітян, познайомитись з кращими практиками. На сторінці «довідкові ресурси» представлений актуальний перелік репозитаріїв закладів вищої освіти і наукових установ України.

Зростає аудиторія НРАТ – тих, хто отримує актуальну інформацію з офіційного веб-порталу та акаунтів НРАТ у соціальних мережах, а також тих, хто фахово працює з академічними текстами:  у листопаді 2021 року офіційний веб-портал НРАТ отримав 49,1 тис. переглядів (1636/добу). Пошуковою системою Нацрепозитарію скористались 37,3 тис. раз (1245 запитів на добу).

Детальніше: http://nrat.ukrintei.ua, http://nrat.gov.ua/opendata, https://data.gov.ua/dataset/7f30ad2d-f3e3-4f5d-87fc-4f805d6334dc   

2021-12-01
Поширити