За результатами пошуку знайдено:

записів - 4941

сторінок - 495

Рекомендації МОН щодо організації центрів професійного розвитку педагогів та реорганізації науково-методичних установ

Рекомендації МОН щодо організації центрів професійного розвитку педагогів та реорганізації науково-методичних установ

На сайті Міністерства освіти і науки оприлюднено Рекомендації щодо організації роботи центрів  професійного розвитку педагогів і реорганізації науково-методичних установ.

На сайті Міністерства освіти і науки оприлюднено Рекомендації щодо організації роботи центрів  професійного розвитку педагогів і реорганізації науково-методичних установ.

Відповідно до цих рекомендацій засновником центру професійного розвитку педагогів може бути будь-яка місцева рада, такі центри мають бути юридичними особами, вони не можуть функціонувати як підрозділи інших установ або закладів. 

Центр утворюється органом місцевого самоврядування з урахуванням потреб відповідної територіальної громади, тобто засновником може бути будь-яка місцева рада. Водночас районні, міські (районні у містах) ради мають створити відповідні центри шляхом реорганізації підпорядкованих районних (міських) науково-методичних центрів (кабінетів) до 1 вересня 2020 року. 

Наразі науково-методичні центри функціонують в одному з двох статусів – як структурний підрозділ або як самостійна юридична особа. 

Якщо науково-методичний центр є структурним підрозділом, відповідний орган місцевого самоврядування або місцевий орган виконавчої влади повинен:

– переглянути документи, на підставі яких функціонує такий підрозділ, та внести до них необхідні зміни або затвердити нову структуру та штатний розпис;

– визначити осіб, які повинні попередити працівників підрозділу про звільнення у зв’язку зі скороченням чисельності або штату працівників внаслідок реорганізації;

– визначити термін, з якого набирає чинності та застосовується відповідне рішення.

У разі припинення юридичної особи її засновник може прийняти рішення припинити її в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.

Детальніше: https://bit.ly/3gtJ54e 

Фото: МОН

2020-08-25
Поширити
Чи якісна українська вища освіта?

Чи якісна українська вища освіта?

27 серпня 2020 року відбудеться прес-конференція Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, тема якої  «Чи якісна українська вища освіта? Що робиться для її покращення?».

27 серпня 2020 року відбудеться прес-конференція Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, тема якої  «Чи якісна українська вища освіта? Що робиться для її покращення?».

Під час заходу планується обговорювати наступні  питання:

– де краще вчитися на бакалавраті — в Україні чи за кордоном;

– освіта без хабарів та кумівства — питання держави чи самих студентів;

– якість вищої освіти — як її визначити;

 – інтернаціоналізація — що дає рух до Європи;

– що таке акредитація та як вимірюється якість під час карантину;

– чи можна побороти ганебну практику плагіату і що для цього зараз робиться.

Детальніше: https://bit.ly/3lmmoCO

Фото: НАЗЯВО

2020-08-25
Поширити
Нечесність та її наслідки: Звільнено співробітника, який приховав наявність вищої освіти

Нечесність та її наслідки: Звільнено співробітника, який приховав наявність вищої освіти

На японському порталі Japantoday з’явилася інформація про те, що співробітник, який гарно виконував свою роботу, був звільнений лише за недостовірні відомості у резюме.

На японському порталі Japantoday з’явилася інформація про те, що співробітник, який гарно виконував свою роботу, був звільнений лише за недостовірні відомості у резюме.

Міський службовець муніципального управління водопостачання Кобе був звільнений зі своєї посади у серпні 2020 року, оскільки приховав, що має чотирирічну вищу освіту. І хоча цю інформацію він подавав при працевлаштуванні ще у 1996 році, а також добре виконував свої обов’язки 24 роки поспіль, він все одно був звільнений.

Співробітника звільнили не за те, що він таємно не відповідав вимогам для роботи, а за те, що таємно перевищував кваліфікацію. На посаді, на яку він претендував, прямо вказувалося, що вона призначена для кандидатів, чий найвищий рівень освіти був середнім або нижче середнього.

З точки зору наймача освіта працівника зазвичай є активом, який чим більший – тим краще цінується. Однак чітко сформульоване обмеження у вимогах про найм передбачало, що відповідна посада була спеціально призначена для допомоги тим, хто має низький рівень освіти.

Детальніше: https://japantoday.com/category/national/man-fired-for-lying-on-resume-by-saying-he-had-less-education-than-he-really-does

2020-08-23
Поширити
Інклюзивність та освіта: для всіх означає для всіх

Інклюзивність та освіта: для всіх означає для всіх

Група підготовки Всесвітньої доповіді з моніторингу освіти опублікувала на ресурсах ЮНЕСКО новітні аналітичні матеріали з результатами дослідження освіти під назвою «Інклюзивність та освіта: для всіх означає для всіх».

Група підготовки Всесвітньої доповіді з моніторингу освіти опублікувала на ресурсах ЮНЕСКО новітні аналітичні матеріали з результатами дослідження освіти під назвою «Інклюзивність та освіта: для всіх означає для всіх».

У документі йдеться про перешкоди, з якими стикаються учні та люди з обмеженими можливостями, питання інклюзивності освіти. 

258 мільйонів дітей і молодих людей повністю виключені з систем освіти, причому основною перешкодою для доступу є бідність. Ще мільйони відчувають себе ізольованими в школах.

У дослідженні представлено ряд показників вимірювання ступеня інклюзивності в освіті з використанням якісних та кількісних даних. Аналіз заснований на географічно збалансованих фактичних даних, акцент зроблено на умовах, у яких уразливі категорії населення можуть піддаватись підвищеному ризику позбавлення доступу до освіти.

Детальніше: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373718 

2020-08-21
Поширити
Проєкт розвитку суспільної доброчесності: Все починається зі школи

Проєкт розвитку суспільної доброчесності: Все починається зі школи

У 2020 році ряд українських шкіл із Харківської, Кіровоградської, Херсонської та Івано-Франківських областей візьме участь у проєкті розвитку суспільної доброчесності.

У 2020 році ряд українських шкіл із Харківської, Кіровоградської, Херсонської та Івано-Франківських областей візьме участь у проєкті розвитку суспільної доброчесності.

Вони:

– отримають напрацьовані експертною групою матеріали для розвитку суспільної доброчесності (методичні рекомендації, плани уроків, матеріали для учнів тощо);

– пройдуть повноцінне навчання з теми суспільної доброчесності та принципів інтеграції;

– отримають знання про вікові особливості дітей молодшого шкільного віку та практичні поради, як працювати з дітьми на тему цінностей та “суспільної доброчесності”;

– здобудуть тренерські навички та стануть учасниками подальших національних подій та конференцій;

– отримають комплект книг для розвитку та навчання;

– стануть хабами з розвитку суспільної доброчесності.

Детальніше: https://bit.ly/3giTrDZ, https://bit.ly/32bpUqH, https://bit.ly/3gitVhU 

2020-08-21
Поширити
Як зробити навчальні відео цікавими та інформативними

Як зробити навчальні відео цікавими та інформативними

На платформі EdEra розміщений матеріал, який буде надзвичайно корисним для освітян у контексті стрімкого розвитку онлайн-навчання, спричиненого у тому числі пандемією COVID-19. Він називається «Як створити відео для онлайн-курсу».

На платформі EdEra розміщений матеріал, який буде надзвичайно корисним для освітян у контексті стрімкого розвитку онлайн-навчання, спричиненого у тому числі пандемією COVID-19. Він називається «Як створити відео для онлайн-курсу».

Доведено, що найбільше часу студенти онлайн-курсу проводять саме за переглядом відео, яке є найпопулярнішою та найважливішою частиною навчання онлайн. 

Поради, запропоновані в освітньому блозі EdEra стосуються:

– контенту;

– тривалості відео;

– характеру викладення матеріалу;

– прикладів та пояснень до них;

– розв’язання завдань;

– залучення аудиторії;

– поєднання та послідовного використання різний прийомів тощо.

Детальніше: https://bit.ly/3gdMEeN 

2020-08-21
Поширити
Всесвітній рейтинг щастя

Всесвітній рейтинг щастя

Оприлюднено матеріали «World Happiness Report 2020» – всесвітнього рейтингу щастя. Це восьмий поспіль документ, підготовлений Мережею рішень зі сталого розвитку, заснований на даних Всесвітнього опитування Gallup. Україна – на 123 місці зі 153 країн світу.

Оприлюднено матеріали «World Happiness Report 2020» – всесвітнього рейтингу щастя. Це восьмий поспіль документ, підготовлений Мережею рішень зі сталого розвитку, заснований на даних Всесвітнього опитування Gallup. Україна – на 123 місці зі 153 країн світу.

Звіти готують незалежні експерти, які виступають від власного імені, а не від інституцій. 

Підготовка першої Доповіді про світове щастя проводилась в Інституті Землі при Колумбійському університеті за підтримки Лондонської школи економіки та Канадського інституту перспективних досліджень.

Центральною базою для звітів починаючи з 2013 року є Мережа рішень сталого розвитку (SDSN) і Центр сталого розвитку Колумбійського університету під керівництвом Джеффрі Д. Сакса, а також Всесвітнє опитування Gallup, – унікальний за діапазоном і можливостями для порівняння  документ. 

З матеріалами можна ознайомитись на сайті проєкту. 

Детальніше: https://worldhappiness.report/, https://worldhappiness.report/ed/2020/#readhttps://happiness-report.s3.amazonaws.com/2020/WHR20_Ch2_Statistical_Appendix.pdf

2020-08-21
Поширити
Консолідований рейтинг закладів вищої освіти України-2020

Консолідований рейтинг закладів вищої освіти України-2020

На інформаційному освітньому ресурсі «Освіта.ua» опубліковано консолідований рейтинг закладів вищої освіти України 2020 року. 

На інформаційному освітньому ресурсі «Освіта.ua» опубліковано консолідований рейтинг закладів вищої освіти України 2020 року. 

У якості вихідних даних для складання цього консолідованого рейтингу були використані матеріали найбільш авторитетних серед експертів та засобів масової інформації національних рейтингів навчальних закладів України, кожен з яких використовує різні критерії оцінювання ЗВО, а саме: “Топ-200 Україна”,  “Scopus” та “Бал ЗНО на контракт”.

У топ-10 цього рейтингу увійшли:

– Київський національний університет імені Тараса Шевченка;

– Національний університет “Києво-Могилянська академія”;

– Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»;

– Львівський національний університет імені Івана Франка;

– Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна;

– Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького;

– Національний університет “Львівська політехніка”;

– Одеський національний університет імені І. І. Мечникова;

– Національний медичний університет імені О.О. Богомольця;

– Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України.

Детальніше: http://osvita.ua/vnz/rating/51741/

2020-08-21
Поширити
Оновлено Перелік національних контактних пунктів «Горизонт 2020»

Оновлено Перелік національних контактних пунктів «Горизонт 2020»

Міністерство освіти і науки оновило Перелік національних контактних пунктів програми ЄС «Горизонт 2020» за тематичними напрямами. Опубліковано відповідний Наказ МОН від 17.08.2020 № 1063. 

Міністерство освіти і науки оновило Перелік національних контактних пунктів програми ЄС «Горизонт 2020» за тематичними напрямами. Опубліковано відповідний Наказ МОН від 17.08.2020 № 1063. 

У документі міститься інформація про 38 національних контактних пункти програми ЄС та національного координатора: на базі яких установ працюють пункти, хто ними керує, контактні дані.

Національним координатором мережі контактних пунктів наразі є керівник експертної групи з питань інтеграції до Європейського дослідницького простору директорату науки та інновацій МОН Віталій Чернюк.

Детальніше: https://bit.ly/3l1NAXfhttps://bit.ly/2YiuX7y 

Фото: МОН

2020-08-21
Поширити
ООН попереджає про критичну ситуацію в освіті

ООН попереджає про критичну ситуацію в освіті

Генеральний секретар ООН Антоніу Гутерріш представив концептуальну записку «Освіта в епоху пандемії COVID-19 і наступні роки». Він заявив, що пандемія призвела до найсерйозніших порушень у системі освіти у всьому світі і вперше за всю історію загрожує втратою навичок і знань не у одного покоління учнів.

Генеральний секретар ООН Антоніу Гутерріш представив концептуальну записку «Освіта в епоху пандемії COVID-19 і наступні роки». Він заявив, що пандемія призвела до найсерйозніших порушень у системі освіти у всьому світі і вперше за всю історію загрожує втратою навичок і знань не у одного покоління учнів.

У документі міститься заклик до національних органів влади та міжнародної спільноти об’єднати зусилля для того, щоб поставити проблеми освіти на перший план у програмах з відновлення та забезпечити інвестиції до сфери освіти. З цією метою ЮНЕСКО скличе спеціальну сесію Всесвітньої конференції з питань освіти до кінця поточного року.

Дані ЮНЕСКО показують, що у розпал кризи майже 1,6 мільярда учнів, що становить 94% від загальної кількості учнів в світі, в більш ніж 190 країнах постраждали від закриття навчальних закладів. На сьогоднішній день ця цифра становить 1 мільярд. А 100 країн ще не оголосили дату відновлення роботи шкіл.

У концептуальній записці наводяться прогнози ЮНЕСКО, згідно з якими 24 мільйони учнів, – від дошкільнят до студентів вищих навчальних закладів, – ризикують не повернутися до навчання у 2020 році після закриття установ у зв’язку з пандемією COVID-19. 

Найбільша частка учнів, що входять до групи ризику, – 5.9 мільйонів осіб – проживає в країнах Південної і Західної Азії. Ще 5,3 мільйона учнів, які перебувають в групі ризику, проживають в країнах Африки на південь від Сахари. Обидва регіони зіштовхнулися з серйозними проблемами у галузі освіти ще до початку пандемії, що скоріше за все призведе до значного погіршення їх стану.

За інформацією ЮНЕСКО, у сфері вищої освіти, ймовірно, буде спостерігатися найвищий показник відсіву і прогнозоване скорочення кількості учнів на 3,5%, що призведе до скорочення на 7,9 мільйонів осіб. 

Концептуальна записка ООН з цього питання публікується разом з кампанією #SaveOurFuture – «Врятувати наше майбутнє», мета якої – підвищити обізнаність про глобальну надзвичайну ситуацію у сфері освіти та закликати до збільшення інвестицій для створення більш досконалих, інклюзивних і стійких систем освіти у майбутньому.

Детальніше: https://bit.ly/3l5gyoW, https://youtu.be/AOFlK2Nktys

2020-08-21
Поширити