За результатами пошуку знайдено:

записів - 4226

сторінок - 423

Затверджено 100 сучасних компетентнісних стандартів вищої освіти

Затверджено 100 сучасних стандартів вищої освіти: 73 – бакалавра та 27 – магістра.

Затверджено 100 сучасних стандартів вищої освіти: 73 – бакалавра та 27 – магістра.

«Починається постійна зміна нових технологій, нових матеріалів, нових компетентностей, які від нас очікують роботодавці, від наших випускників, від наших дітей. Тому ми зобов‘язані оновлювати зміст освіти. Таке оновлення змісту йде також у вищій освіті. Я хочу доповісти вам, що нами вже зараз затверджено 100 стандартів вищої освіти, які розроблялися і науково-педагогічними працівниками і, головне, роботодавцями так само», – відзначила Міністр.

Нові стандарти розроблялися з весни 2016 року із залученням понад 800 фахівців з вишів, наукових установ та представників роботодавців. Інноваційність цих стандартів у тому, що вони не визначають конкретні курси, які має прослухати студент, їхні обсяги чи форми контролю. У них закладено лише одне – результат, який студент має досягти після закінчення навчання. Як йти до цього результату – справа вишу та студента.

Завдяки цьому система стає гнучкою, допомагає побудувати роботу так, щоб це враховувало всі сильні сторони та потреби студента. Для університетів – це спосіб досягти більшої автономії, запропонувати більше різнопланових програм.

Загалом наразі розроблено 266 стандартів вищої освіти освітніх ступенів бакалавра, магістра та доктора філософії.

Детальніше – https://bit.ly/2NPw8IOt,

https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2019/07/13/standarti-tablitsya-13-07-2019.docx

2019-07-30

2019-07-30
Поширити

МОН створило Концепцію розвитку англійської в університетах

МОН затвердило Концепцію розвитку англійської мови в університетах. Документ передбачає організацію мовних курсів та інтенсивів, володіння англійською мовою на рівні не менш як В1 стане обов’язковою умовою для вступу, В2 – для випуску, частину профільних дисциплін пропонують зробити англомовними та проводити регулярні «скринінги знань», зокрема, запровадити обов’язкове ЗНО з іноземної мови після бакалаврату. 

МОН затвердило Концепцію розвитку англійської мови в університетах. Документ передбачає організацію мовних курсів та інтенсивів, володіння англійською мовою на рівні не менш як В1 стане обов’язковою умовою для вступу, В2 – для випуску, частину профільних дисциплін пропонують зробити англомовними та проводити регулярні «скринінги знань», зокрема, запровадити обов’язкове ЗНО з іноземної мови після бакалаврату. 

Однією з основних проблем англійської в університетах Міністр назвала рівень, з яким у виші потрапляють вступники – він надзвичайно різний. Це водночас шкодить обом групам – і студентам з низьким рівнем, які не встигають за програмою й не можуть нормально її засвоювати, так і сильним студентам, які страждають від політики «орієнтації на слабшого». Рішення лише одне – забезпечити вхід на рівні В1 усіх студентів на початку навчання. Ціль – до 2023 року всі студенти мають оволодіти мовою на відповідному рівні. Концепція передбачає, що до 2023 року рівень володіння англійською на рівні В1 буде обов’язковим під час вступу на бакалавра. Це передбачає: проходження обов’язкового «скринінгового» тесту з англійської мови всіма абітурієнтами (наприклад, ЗНО або стандартизовані іноземні тести) з метою встановлення рівня володіння мовою; якщо рівень вступника нижче В1, це не позбавляє його права брати участь у конкурсі на вступ до вищої освіти у звичайному режимі, але такі абітурієнти до початку навчального року (до 1 вересня або до 1 жовтня) повинні пройти мовний інтенсив для досягнення рівня В1.  Забезпечується рівний доступ до цього мовного інтенсиву для досягнення рівня В1 (очний, дистанційний). Через стандарти вищої школи буде прописано вимогу, що обов’язково студент бакалаврату, незалежно від спеціальності, мусить засвоїти іноземну мову на рівні В1+, якщо він хоче отримати диплом. Для старших рівнів – магістри та доктори філософії з академічним компонентом – обов’язковим буде рівень В2. Для заохочення університетів до викладання і студентів до вивчення англійської мови під час бакалаврату концепція передбачає збільшення годин та зміни змісту мовних дисциплін. Планується, що надалі широко використовуватимуть іспити для підтвердження рівня володіння англійської мови на рівні В2. 

Передбачається у короткостроковій перспективі поширити Єдиний вступний іспит (ЄВІ) – тобто “ЗНО в магістратуру” з іноземної мови – на всі магістерські спеціальності для підтвердження рівня B2. Для впливу на зміст англійської мови та компетенції, які викладаються на рівні бакалавра, будуть розроблені докладні специфікації ЄВІ та визначена конкретна програма та структура змісту іспиту. Мета цих змін – стимулювання розвитку повного спектру мовної компетентності та вплив на вивчення англійської мови під час бакалаврату. У середньостроковій перспективі (5-7 років) планується замінити іспит ЄВІ обов’язковим стандартизованим єдиним вихідним (кваліфікаційним) іспитом з англійської мови для всіх студентів бакалаврату.

Окрім цього, аби створити живі стимули для університетів і студентів до підтримки рівня англійської мови на рівні В2 у студентів під час магістратури, концепція пропонує: запровадити оцінювання англійської мови як компонента єдиного державного кваліфікаційного іспиту (ЄДКІ) для більшості спеціальностей, у режимі «склав/не склав»; для спеціальностей, для яких не передбачений ЄДКІ, рекомендувати університетам проводити оцінювання володіння англійською мовою під час атестації магістрів. 

Концепція також рекомендує вишам включити оцінювання якості викладання англійської мови окремим пунктом у своїй системі внутрішнього забезпечення якості освіти закладу, а НАЗЯВО – зробити цей критерій обов’язковою частиною зовнішньої системи забезпечення якості. Заохочуватиметься розвиток безкоштовних он-лайн курсів для самостійного вивчення учнями та студентами англійської мови. Такий формат має стати доповненням до регулярного вивчення мови в школі та університеті, а також для різних рівнів учнів. Ці курси допоможуть студентам, які прагнуть вступити до бакалаврських, магістерських та докторських програм і які повинні досягти певного рівня англійської мови. Ключове – стимулювання викладання закладами вищої освіти фахових дисциплін англійською мовою. Для того, щоб підтримувати рівень володіння мовою, потрібна постійна практика. Університет – єдине місце, де студент може зануритися в англомовне середовище завдяки саме таким програмам. Разом з Британською Радою та іншими партнерами МОН розробив рекомендації для закладів вищої освіти щодо викладання англійської мови у ЗВО в Україні та викладання фахових дисциплін англійською мовою.

Детальніше –  https://bit.ly/2YQUDGz

2019-07-30

2019-07-30
Поширити

Державні гранти стартапам

Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман та Міністр фінансів України Оксана Маркарова офіційно презентували в UNIT.City державний фонд, спрямований на підтримку та розвиток інновацій.  

Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман та Міністр фінансів України Оксана Маркарова офіційно презентували в UNIT.City державний фонд, спрямований на підтримку та розвиток інновацій.  

Бюджет на гранти та інше фінансування становитиме 390 млн грн. На проекти виділятимуть 25-75 тис. дол. на термін  24 місяці. 

Детальніше – https://bit.ly/2nX3qts, https://bit.ly/2ptOlA1

2019-07-30

2019-07-30
Поширити

Навчальний портал для дослідників і авторів LibGuides

Став доступним новий навчальний портал для дослідників та авторів LibGuides

Став доступним новий навчальний портал для дослідників та авторів LibGuides

Детальніше – https://bit.ly/2AEwU1R

2019-07-30

2019-07-30
Поширити

Конкурс спільних українсько-польських науково-дослідних проєктів на 2020-2021 роки

Стартував конкурс спільних українсько-польських науково-дослідних проєктів для реалізації у 2020-2021 роках, оголошений МОН України та Міністерством науки та вищої освіти Республіки Польща.

Стартував конкурс спільних українсько-польських науково-дослідних проєктів для реалізації у 2020-2021 роках, оголошений МОН України та Міністерством науки та вищої освіти Республіки Польща.

Конкурс відкритий для будь-яких лабораторій чи науково-дослідних груп ЗВО, науково-дослідних установ та підприємств обох країн, зокрема, молодих вчених і викладачів.

До участі приймаються проєкти відповідно до пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки:

– комп’ютерні та новітні виробничі технології (лазерні, високоточні, мехатронні, роботизовано, плазмові, оптоелектронні, сенсорні тощо);

– енергетичний менеджмент та енергоефективність;

– екологія та управління навколишнім середовищем;

– науки про життя, нові технології, здоров’я та запобігання найрозповсюдженішим хворобам, біотехнології, біоінжиніринг та генетика;

– нові речовини та матеріали;

– соціальні та гуманітарні науки;

– оборонні технології.

Детальніше – https://bit.ly/2XW02zZ, https://bit.ly/2M2Qv2R, https://bit.ly/2YeYMqU

2019-07-29

2019-07-29
Поширити

Україна почала співпрацю з пілотним проєктом ЄВРОСОЮЗУ для розвитку проривних технологій та інновацій

Пілотний проєкт Євросоюзу для розвитку проривних технологій та інновацій – Європейська рада інновацій (EIC) створений для підтримки інноваторів, підприємців, невеликих компаній та вчених з яскравими ідеями та бажанням вийти на міжнародний рівень.

Пілотний проєкт Євросоюзу для розвитку проривних технологій та інновацій – Європейська рада інновацій (EIC) створений для підтримки інноваторів, підприємців, невеликих компаній та вчених з яскравими ідеями та бажанням вийти на міжнародний рівень.

Загальний бюджет пілоту становить понад 2 млрд євро на 2019-2020 рр.

Проєкт об’єднує у собі частину інструментів програми «Горизонт 2020», а також передбачає нові підходи та фінансові інструменти, зокрема:

– Pathfinder – гранти на передові дослідження нових технологій. Бюджет 660 млн євро на 2019-2020 рр.

– Accelerator funding – фінансування інноваційних стартапів. Бюджет 1,3 млрд євро на 2019-2020 роки.

Також у межах проєкту надаватимуть необхідні консультації та створять мережу даних всіх проєктів та потенційних інвесторів. Про це йшлося на заході, який відбувся у МОН.

Детальніше – https://bit.ly/2y8YGSZ

2019-07-29

2019-07-29
Поширити

У МОН відбувся інформаційний захід Європейської ради інновацій

24 липня 2019 р. у Міністерстві освіти і науки відбувся інформаційний захід за участі фахівців Європейської ради інновацій – European Innovation Council (EIC) –  “EIC ROADSHOW”.

24 липня 2019 р. у Міністерстві освіти і науки відбувся інформаційний захід за участі фахівців Європейської ради інновацій – European Innovation Council (EIC) –  “EIC ROADSHOW”.

Обговорювались засади функціонування Європейської ради інновацій, а також практичний інструментарій, який використовується в ЄС для сприяння і стимулювання науково-технічної та інноваційної діяльності.

Детальніше –    https://bit.ly/2y8YGSZ

2019-07-28
Поширити

Звіт «Трансформація майбутнього старіння»

Федерацією європейських медичних академій оприлюднено звіт «Трансформація майбутнього старіння».

Федерацією європейських медичних академій оприлюднено звіт «Трансформація майбутнього старіння».

«Виклики старіння повинні поставати перед молодими», – повідомляють провідні вчені новому складу Європейської Комісії. Суспільство має вирішувати проблеми, що виникають через старіння в кожному поколінні, а не залишати їх до старості.

У звіті розглядаються докази того, як державна політика може допомогти країнам ЄС у досягненні інклюзивного, справедливого та сталого здоров’я і соціальної допомоги в майбутньому. Автори звіту – провідні вчені, призначені академіями з країн Європи, – роблять висновок, що процес старіння має бути трансформовано.

Старіння у майбутньому відбуватиметься у зовсім іншому контексті порівняно з минулим і суттєвіше залежатиме від таких чинників, як зміни клімату, забруднення повітря та стійкість до антибіотиків, а також від соціальних змін.

Суспільства з доброзичливим ставленням до віку, дають можливість літнім людям почуватися безпечно і жити комфортно. Архітектори, містобудівники, експерти з мобільності й ергономіки, експерти з соціальної допомоги та геріатрії мають співпрацювати, щоб зробити нормою доброзичливе ставлення до поважного віку суспільства.

Технології, включно з переносними й допоміжними пристроями, а також поява штучного інтелекту вже змінюють досвід старіння і можуть трансформувати його, якщо суспільство зможе подолати бар’єри сприйняття та практичності.

Детальніше – http://www.sapea.info/wp-content/uploads/ageing-leaflet.pdf

https://www.sapea.info/wp-content/uploads/tfa-report.pdf

http://www.nas.gov.ua/UA/Messages/Pages/View.aspx?MessageID=5302

2019-07-27

2019-07-27
Поширити

Круглий стіл щодо розвитку інноваційної політики в Україні

24 липня 2019 р. у м. Києві відбувся  круглий стіл, на якому обговорювались питання інноваційного розвитку.

24 липня 2019 р. у м. Києві відбувся  круглий стіл, на якому обговорювались питання інноваційного розвитку.

У заході взяли участь фахівці Асоціації підприємств промислової автоматизації України, Державної інноваційної фінансово-кредитної установи, Хай-тек офісу України, Міжнародної торгової палати, бізнес-асоціацій, кластерів, провідних інститутів НАНУ та університетів, а також Міністерства освіти і науки України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.

Детальніше –  https://cutt.ly/cZaogV   

Відео – https://www.facebook.com/InnoEU.UA/videos/1688290724648039/

2019-07-26

2019-07-26
Поширити

«Яку підтримку в Україні може отримати СТАРТАП?»

За ініціативою ГО «Інститут Податкових Реформ» відбувся круглий стіл в рамках програми «Residence of Startups» на тему «Яку підтримку в Україні може отримати стартап?».

За ініціативою ГО «Інститут Податкових Реформ» відбувся круглий стіл в рамках програми «Residence of Startups» на тему «Яку підтримку в Україні може отримати стартап?».

Детальніше – https://bitly.su/xLmfH70S

2019-07-26

2019-07-26
Поширити