За результатами пошуку знайдено:

записів - 4073

сторінок - 408

МОН пропонує для громадського обговорення проєкт Положення про присвоєння професійних кваліфікацій

МОН пропонує для громадського обговорення проєкт Положення про присвоєння професійних кваліфікацій

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про присвоєння професійних кваліфікацій».

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про присвоєння професійних кваліфікацій».

Призначення документу – встановити вимоги до процедур присвоєння професійних кваліфікацій, визнання результатів неформального та інформального навчання, які мають здійснюватися кваліфікаційними центрами.

Проєкт акта розроблений Національним агентством кваліфікацій.

Зауваження та пропозиції можна подати до 11 грудня 2020 року.

Детальніше: https://bit.ly/3lhOv5v, https://bit.ly/32RzO23 

Фото: МОН

2020-11-11
Поширити
Щодо запровадження дуальної форми здобуття освіти

Щодо запровадження дуальної форми здобуття освіти

Восени 2020 року завершився перший рік пілотного проєкту із запровадження дуальної форми здобуття освіти (ДФЗО) в українських закладах освіти, який був реалізований у партнерстві з малим, середнім та великим бізнесом. 

Восени 2020 року завершився перший рік пілотного проєкту із запровадження дуальної форми здобуття освіти (ДФЗО) в українських закладах освіти, який був реалізований у партнерстві з малим, середнім та великим бізнесом. 

Міністерство освіти і науки оцінює рівень зацікавленості роботодавців у залученості до підготовки здобувачів на етапі їх навчання як високий та відмічає наявний потенціал розвитку дуальної форми, особливо – з технічних спеціальностей. 

Щодо дуальної освіти Українською Асоціацією Маркетингу та Представництвом Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні в партнерстві із Федерацією металургів України, Державною установою «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» та WoW HR Volunteer Initiative було проведене дослідження. 

Його завдання полягали у наступному:

– визначити рівень обізнаності та готовності бізнесу долучатися до підготовки здобувачів освіти за дуальною формою здобуття освіти;

– вивчити досвід партнерства роботодавців та закладів вищої та фахової передвищої освіти;

– виявити проблеми, з якими стикається бізнес під час налагодження співпраці із закладами вищої та фахової передвищої освіти;

– проаналізувати пропозиції щодо підвищення ефективності такої співпраці;  

– розробити практичні рекомендації щодо ефективного впровадження ДФЗО в систему підготовки фахівців.

За результатами дослідження було встановлено, що в Україні застосовуються дві моделі ДФЗО – модель з інтегрованою практичною підготовкою та з інтегрованою професійною діяльністю. Перша модель передбачає поєднання періодів навчання здобувачів першої вищої чи фахової передвищої освіти в закладі освіти та на підприємстві. Другу модель розроблено для поєднання навчання в ЗВО та на підприємстві для тих, хто вже здобув фахову передвищу або першу вищу освіту, працює на підприємстві та має бажання продовжити навчання за своїм профілем або профілем, визначеним підприємством.

Переважно в закладах освіти застосовується модель із інтегрованою практичною підготовкою. Перехід на ДФЗО відбувається з 3-4 курсу або з 1 курсу магістратури. Чергування фаз навчання у закладі освіти й на підприємстві залежить від специфіки підготовки здобувачів за певними спеціальностями та потреб підприємства.

Критеріями вибору ЗВО для організації дуальної форми освіти є наявність у відповідному закладі профільних кафедр, його територіальне розміщення, досвід попередньої співпраці, його ініціатива.

Основні мотиви для організації ДФЗО, які можуть бути реалізовані через укладання тристороннього договору між роботодавцем, закладом освіти і здобувачем:

– виплата заробітної плати здобувачам за фактично відпрацьований час на підприємстві (періоди навчання на робочому місці);

– призначення роботодавцями мотивуючих стипендій кращим студентам за успішне теоретичне навчання та активну участь у проходженні виробничої практики на підприємствах;

– сплата роботодавцем вартості навчання здобувача на контрактній основі в закладі освіти.

При відборі здобувачів освіти, яким може бути запропонована ДФЗО за ініціативи підприємства, роботодавці керуються рекомендаціями закладів освіти, вони також беруть участь у роботі кваліфікаційних комісій, захисті курсових робіт та дипломних проєктів. 

До ризиків, які можуть вплинути на впровадження ДФЗО, відносяться: карантинні обмеження, введені в Україні через поширення захворюваності на COVID-19;  скорочення кадрів ЗВО внаслідок зменшення навантаження викладачів, недостатній інтерес студентів та педагогів через низький рівень роз’яснювальної роботи щодо переваг ДФЗО.

Детальніше: bit.ly/32Mbr5R, https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2020/11/10/Dualna_2_2%20edit%206-11.pdf 

2020-11-11
Поширити
Дія. Цифрова освіта

Дія. Цифрова освіта

Міністерство цифрової трансформації України запустило національну онлайн-платформу з цифрової грамотності «Дія. Цифрова освіта».

Міністерство цифрової трансформації України запустило національну онлайн-платформу з цифрової грамотності «Дія. Цифрова освіта».

На платформі кожен бажаючий може безкоштовно опанувати цифрові навички у форматі освітніх серіалів. 

Наразі на платформі доступні такі онлайн-курси:

– базові цифрові навички;

– безпека дітей в інтернеті;

– відкриті дані для бізнесу;

– відкриті дані для державних службовців;

– діджитал-маркетинг для школярів та студентів;

– доступ до публічної інформації;

– дружні цифрові фінанси;

– інтерактивне навчання: інструменти та технології для цікавих уроків;

– кіберняні;

– клуб не анонімних блогерів;

– персональні дані;

– стартуй стартап;

– сучасне резюме та пошук роботи онлайн;

– тренінг для тренерів;

– цифрові гроші;

– цифрові навички для вчителів;

– як стати YouTube-блогером;

– TikTok / Instagram / Facebook: як залишатись в тренді в 2020;

– Very Verified: онлайн-курс з медіаграмотності та інші.

Детальніше: https://osvita.diia.gov.ua/

2020-11-10
Поширити
Опитування  щодо якості дистанційного навчання у 2020/2021 навчальному році

Опитування щодо якості дистанційного навчання у 2020/2021 навчальному році

Державна служба якості освіти України з 05 до 11 листопада 2020 року проводить онлайн-опитування серед учнів, педагогів та студентів щодо рівня організації та якості дистанційного навчання у 2020/2021 навчальному році. Анкета повністю анонімна та розроблена з метою виявлення проблем організації дистанційного навчання й пошуку шляхів їх вирішення.

Державна служба якості освіти України з 05 до 11 листопада 2020 року проводить онлайн-опитування серед учнів, педагогів та студентів щодо рівня організації та якості дистанційного навчання у 2020/2021 навчальному році. Анкета повністю анонімна та розроблена з метою виявлення проблем організації дистанційного навчання й пошуку шляхів їх вирішення.

Результати будуть оприлюднені після 20 листопада 2020 року на офіційному сайті Служби якості освіти України.

Детальніше: bit.ly/3eroY7o, https://bit.ly/36lUEHI

2020-11-10
Поширити
Конкурс проєктів МОН

Конкурс проєктів МОН

Міністерство освіти і науки України  повідомляє про щорічний конкурсний відбір проєктів фундаментальних та прикладних наукових досліджень, науково-технічних та експериментальних розробок за участю закладів вищої освіти та наукових установ, які належать до сфери управління МОН. 

Міністерство освіти і науки України  повідомляє про щорічний конкурсний відбір проєктів фундаментальних та прикладних наукових досліджень, науково-технічних та експериментальних розробок за участю закладів вищої освіти та наукових установ, які належать до сфери управління МОН. 

Виконання та фінансування досліджень за бюджетною програмою «Наукова і науково-технічна діяльність закладів вищої освіти та наукових установ» розпочнеться з 2021 року.

Перевага  надається проєктам, орієнтованим на підвищення обороноздатності і національної безпеки держави. Мінімальна вартість – 300 тис. гривень, максимальна – 1 500 тис. гривень. 

Перший етап конкурсу відбудеться до 25 листопада 2020 року в єдиній інформаційній системі «Наука в університетах» відповідно до наказу МОН. 

Надалі у період з 2 до 25 грудня відбудеться розгляд та затвердження результатів експертизи проєктів досліджень і розробок на засіданнях секцій за фаховими напрямами, а також –  на засіданні Наукової ради МОН. 

Результати конкурсного відбору будуть оголошені до 8 січня 2021 року.

Детальніше: bit.ly/38q7uXP, https://mon.rit.org.ua/, https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-provedennya-konkursnogo-vidboru-proyektiv-naukovih-doslidzhen-i-rozrobok 

2020-11-10
Поширити
Всесвітній день науки

Всесвітній день науки

У 2001 році Генеральна конференція ЮНЕСКО резолюцією 31С/20 офіційно заснувала Всесвітній день науки, який вперше у глобальному масштабі відзначався у 2002 року.

У 2001 році Генеральна конференція ЮНЕСКО резолюцією 31С/20 офіційно заснувала Всесвітній день науки, який вперше у глобальному масштабі відзначався у 2002 року.

Його призначення полягає у тому, щоб:

– підвищити поінформованість громадськості про роль науки для мирного та сталого розвитку громад; 

– заохочувати національну і міжнародну солідарність в інтересах спільного використання наукових досягнень різними країнами; 

– відновити національну і міжнародну спрямованість на використання науки на благо суспільства; 

– привернути увагу до викликів, з якими зіштовхується наука, а також збільшити підтримку наукової діяльності.

Всесвітній день науки за мир і розвиток, що відзначається щорічно 10 листопада. Він покликаний підкреслити важливу роль науки у суспільстві та необхідність участі широкої громадськості в обговоренні нагальних наукових питань. Цей День також підкреслює важливість і актуальність науки для повсякденного життя.

Створюючи мости між наукою і суспільством, Всесвітній день науки за мир і розвиток має на меті забезпечити громадянам отримання інформації про нові тенденції у сфері науки, підкреслити роль вчених у розширенні нашого розуміння планети та сприяти сталому розвитку.

Всесвітній день науки надає можливість мобілізувати всі зацікавлені сторони навколо теми науки за мир і розвиток – від державних діячів до представників ЗМІ і учнів шкіл. 

Цього року Всесвітній день науки присвячений темі «Наука на службі суспільства у боротьбі з пандемією».

З цієї нагоди ЮНЕСКО організувала онлайн-круглий стіл на тему «Наука для суспільства і разом з ним в боротьбі з COVID-19».

Детальніше: https://academicimpact.un.org/content/world-science-day-peace-and-development-10-november, https://www.un.org/en/observances/world-science-day, https://events.unesco.org/event?id=2558474780&lang=1033  

2020-11-10
Поширити
Оголошення про захист на здобуття наукового ступеня

Оголошення про захист на здобуття наукового ступеня

Міністерством освіти і науки України 2 листопада 2020 року відповідно до чинного порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2019 р. № 943, оприлюднено повідомлення про захист на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Міністерством освіти і науки України 2 листопада 2020 року відповідно до чинного порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2019 р. № 943, оприлюднено повідомлення про захист на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Детальніше: https://bit.ly/2PNmWmp

2020-11-09
Поширити
Повідомлення про захист дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії

Повідомлення про захист дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії

Міністерством освіти і науки України 4 листопада 2020 року відповідно до пункту 17 Порядку проведення експерименту з присудження ступеня доктора філософії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 року № 167, оприлюднено повідомлення про захист дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії.

Міністерством освіти і науки України 4 листопада 2020 року відповідно до пункту 17 Порядку проведення експерименту з присудження ступеня доктора філософії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 року № 167, оприлюднено повідомлення про захист дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії.

Детальніше: https://bit.ly/38usTza  

2020-11-09
Поширити
203 грантових угоди на суму понад 38 млн євро

203 грантових угоди на суму понад 38 млн євро

153 українських суб’єкти наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності, починаючи з 2014 року в рамках Програми «Горизонт 2020» підписали 203 грантових угоди на суму 38 млн 358 тис євро.

153 українських суб’єкти наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності, починаючи з 2014 року в рамках Програми «Горизонт 2020» підписали 203 грантових угоди на суму 38 млн 358 тис євро.

Частка закладів вищої освіти та наукових установ України становить 40% вітчизняних організацій, що є виконавцями проєктів Програми «Горизонт 2020». Перше місце за кількістю реалізованих проєктів посідає Київський національний університет імені Тараса Шевченка, який бере участь у реалізації 8 проєктів. Українськими учасниками Програми «Горизонт 2020», які залучили найбільше грантових коштів для виконання проєктів, є заклади вищої освіти м. Харків: Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» (2,06 млн євро) та ННЦ «Харківський фізико-технічний інститут» (1,55 млн євро). Також активними учасниками інноваційної діяльності Програми «Горизонт 2020» стали 38 українських організацій малого та середнього бізнесу, які залучили 11,5 мільйонів євро. Крім того, 32 пропозиції від українських підприємств визнані європейськими партнерами як перспективні для реалізації та номіновані відзнакою «Seal of Excellence».

 «Програма «Горизонт 2020» завершується наприкінці цього року, а її успішна реалізація надала шанс нашим науковцям розкрити свій науковий потенціал. Україна зацікавлена у подальшій співпраці з Євросоюзом та участі в наступній програмі з досліджень та інновацій «Горизонт Європа», адже це сприятиме широкому залученню української наукової спільноти до участі в міжнародних проєктах, формуватиме новий рівень якості освітнього процесу.

Детальніше: https://mon.gov.ua/ua/news/gorizont-2020-v-ukrayini-203-grantovih-ugodi-na-sumu-ponad-38-mln-yevro, https://mon.gov.ua/ua/tag/gorizont-2020

Фото: МОН

2020-11-09
Поширити
МОН опрацьовує питання створення е-платформи для іноземних студентів

МОН опрацьовує питання створення е-платформи для іноземних студентів

План заходів щодо популяризації можливостей здобуття вищої освіти в Україні для іноземних студентів визначено Указом Президента України від 3 червня 2020 року № 210 «Про вдосконалення вищої освіти в Україні». Це важливо, оскільки наразі 80,5 тис. іноземних громадян та осіб без громадянства здобувають вищу освіту в Україні.

План заходів щодо популяризації можливостей здобуття вищої освіти в Україні для іноземних студентів визначено Указом Президента України від 3 червня 2020 року № 210 «Про вдосконалення вищої освіти в Україні». Це важливо, оскільки наразі 80,5 тис. іноземних громадян та осіб без громадянства здобувають вищу освіту в Україні.

З метою створення прозорого механізму набору іноземців для здобуття вищої освіти в Україні та оптимізації процедури видачі запрошень й отримання віз іноземцями передбачена розробка та впровадження міжвідомчої електронної платформи для іноземних студентів, щоб ліквідувати будь-які прояви корупції та зловживань. 

Єдина міжвідомча електронна платформа у сфері набору іноземних студентів забезпечить:

– прозорість інформації на всіх етапах;

– студенто-орієнтований сервіс;

– зручність для усіх суб’єктів платформи;

– звітність усіх суб’єктів платформи;

– мінімізацію ризиків нелегальної міграції через «студентський канал», оскільки на платформі будуть представлені усі етапи – від вступу і навчання, до отримання диплому та виїзду іноземців, що отримали освіту в Україні.

МОН створює робочу групу у складі представників Міністерства закордонних справ України, Міністерства охорони здоров̓я України, Міністерства цифрової трансформації України, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки та Державної міграційної служби України.

Міністерство освіти і науки пропонує розробити на базі е-платформи три електронних кабінети (для іноземного студента-абітурієнта, закладів освіти, центральних органів виконавчої влади) та запустити механізм подачі заяви абітурієнтом з можливістю попереднього погодження компетентними органами для видачі йому запрошення закладом освіти. Питання технічного супроводу та адміністрування платформи наразі вирішується.

Найближчим часом у МОН планується проведення демонстрацій е-платформ МОН, МОЗ та Київського університету імені Тараса Шевченка з метою застосування досвіду із запровадження міжвідомчої електронної платформи щодо набору іноземних студентів до закладів вищої освіти України.

Детальніше: https://bit.ly/36nl4bQ, https://www.president.gov.ua/documents/2102020-34045, https://bit.ly/38rcVWw   

Фото: МОН

2020-11-09
Поширити