Міністерство освіти і науки продовжує оновлення стандартів вищої освіти. Затверджено ще 50 нових компетентнісних стандартів вищої освіти, з яких: 27 – для освітнього ступеня «Бакалавр» та 23 – для освітнього ступеня «Магістр». Усього затверджено вже 150 стандартів «нового покоління» (100 для бакалаврів та 50 для магістрів).

Розроблено 291 стандарт із 354 запланованих. Для ОС «Бакалавр» розроблено 111 зі 112 необхідних, ОС «Магістр» – 111 зі 121 та доктора філософії – 69 зі 121 відповідно.

Нові стандарти замінюють застарілі галузеві стандарти і відповідають вимогам Болонського процесу. У стандартах не встановлено переліку нормативних дисциплін (як це було раніше), це дає більше можливостей вишам у створенні різноманітних освітніх програм. 

Ці стандарти:

– базуються на компетентнісному підході (інтегральна, загальні та фахові компетентності) підготовки випускника;

– орієнтовані на результати студента для його успішного завершення навчання;

– відповідають спеціальностям відповідно до Національної рамки кваліфікацій;

– передбачають здійснення моніторингу та періодичного перегляду освітніх програм; 

– орієнтовані на щорічне оцінювання студентів та викладачів вишу, регулярне оприлюднення результатів таких оцінювань;

– запроваджують ефективну систему запобігання та виявлення академічного плагіату в наукових працях викладачів та студентів.

Стандарти є основою для розроблення закладом або науковою установою освітньої програми, яка передбачає освітні компоненти для вільного вибору здобувачів освіти та має містити:

– вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання;

– перелік освітніх компонентів та їх логічну послідовність;

– загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання студентів.

Під час роботи над проєктами стандартів було опрацьовано понад 800 пропозиції, що надійшли від закладів вищої освіти, наукових установ та представників роботодавців.

Детальніше: https://bit.ly/32a9u1W, https://bit.ly/3aTgZ11   

Оновлення стандартів вищої освіти
2020-08-21
Поширити