
Генеральний секретар ООН Антоніу Гутерріш представив концептуальну записку «Освіта в епоху пандемії COVID-19 і наступні роки». Він заявив, що пандемія призвела до найсерйозніших порушень у системі освіти у всьому світі і вперше за всю історію загрожує втратою навичок і знань не у одного покоління учнів.
У документі міститься заклик до національних органів влади та міжнародної спільноти об’єднати зусилля для того, щоб поставити проблеми освіти на перший план у програмах з відновлення та забезпечити інвестиції до сфери освіти. З цією метою ЮНЕСКО скличе спеціальну сесію Всесвітньої конференції з питань освіти до кінця поточного року.
Дані ЮНЕСКО показують, що у розпал кризи майже 1,6 мільярда учнів, що становить 94% від загальної кількості учнів в світі, в більш ніж 190 країнах постраждали від закриття навчальних закладів. На сьогоднішній день ця цифра становить 1 мільярд. А 100 країн ще не оголосили дату відновлення роботи шкіл.
У концептуальній записці наводяться прогнози ЮНЕСКО, згідно з якими 24 мільйони учнів, – від дошкільнят до студентів вищих навчальних закладів, – ризикують не повернутися до навчання у 2020 році після закриття установ у зв’язку з пандемією COVID-19.
Найбільша частка учнів, що входять до групи ризику, – 5.9 мільйонів осіб – проживає в країнах Південної і Західної Азії. Ще 5,3 мільйона учнів, які перебувають в групі ризику, проживають в країнах Африки на південь від Сахари. Обидва регіони зіштовхнулися з серйозними проблемами у галузі освіти ще до початку пандемії, що скоріше за все призведе до значного погіршення їх стану.
За інформацією ЮНЕСКО, у сфері вищої освіти, ймовірно, буде спостерігатися найвищий показник відсіву і прогнозоване скорочення кількості учнів на 3,5%, що призведе до скорочення на 7,9 мільйонів осіб.
Концептуальна записка ООН з цього питання публікується разом з кампанією #SaveOurFuture – «Врятувати наше майбутнє», мета якої – підвищити обізнаність про глобальну надзвичайну ситуацію у сфері освіти та закликати до збільшення інвестицій для створення більш досконалих, інклюзивних і стійких систем освіти у майбутньому.
Детальніше: https://bit.ly/3l5gyoW, https://youtu.be/AOFlK2Nktys