Інформація
Реєстраційний номер
0825U004285, Дисертація доктора філософії
На здобуття
Доктор філософії
Дата захисту
09-12-2025
Статус
Запланована
Назва роботи
Організація педагогічного партнерства викладачів і студентів музичних спеціальностей у закладах вищої освіти КНР
Здобувач
Се Кежань ..,
Керівник Васильєва Марина Петрівна
Опонент Черкасов Володимир Федорович
Опонент Осадченко Інна Іванівна
Рецензент Тушева Вікторія Володимирівна
Рецензент Штефан Людмила Андріївна
Опис
У дисертації здійснено комплексний аналіз теоретичних ідей та узагальнення практичного досвіду організації педагогічного партнерства викладачів і студентів музичних спеціальностей у закладах вищої освіти КНР для творчого використання в умовах сучасної педагогічної освіти України. Актуальність дослідження зумовлена зростанням ролі музичної освіти у збереженні культурної спадщини, розвитку творчого потенціалу особистості та формуванні духовних цінностей суспільства. Вища музична освіта відіграє ключову роль у підготовці фахівців, здатних реалізувати ці цінності в умовах сучасних соціокультурних змін. Потреба у вдосконаленні системи підготовки музикантів, оновленні педагогічних підходів і створенні умов для творчої самореалізації студентів зумовлює необхідність осмислення нових моделей взаємодії у навчальному процесі. Особливого значення набуває педагогічне партнерство викладачів і студентів , що ґрунтується на співпраці, взаємоповазі та спільній відповідальності за результати навчання. Його впровадження сприяє розвитку креативності, професійної самостійності та підвищенню якості музичної освіти. Вивчення досвіду Китаю, де поєднано традиції й інновації у підготовці музикантів, дозволяє виявити ефективні механізми партнерської взаємодії та використати їх у вітчизняній музичній педагогіці. У дисертації вперше на основі урахування комплексу критеріїв (історико- культурні процеси, поєднання національних культурно-філософських традицій Китаю із європейськими педагогічними моделями, становлення системи професійної музичної освіти, вплив радянської педагогічної системи, проведення освітніх реформ) визначено та схарактеризовано передумови розвитку ідеї організації педагогічного партнерства викладачів і студентів музичних спеціальностей у закладах вищої освіти Китаю. З позицій системного підходу проаналізовано мету (формування професійно- комунікативної компетентності майбутніх викладачів музики, розвиток їхнього креативного мислення, емоційного інтелекту, естетичної чутливості та відповідального ставлення до спільної творчої діяльності), завдання (створення атмосфери взаємоповаги і довіри у навчальному процесі, стимулювання самостійності й творчої ініціативи студентів, інтеграція навчання з практичною і дослідницькою діяльністю, формування здатності до педагогічного діалогу, співтворчості та рефлексії та ін.), принципи (діалогічність, взаємоповага і довіра, співтворчість і взаємна відповідальність, індивідуалізація навчання, інтеграція теорії і практики, естетичність освітнього середовища, життєва спрямованість навчання та деякі інші) організації педагогічного партнерства викладачів і студентів закладів вищої музичної освіти КНР; Узагальнено зміст організації педагогічного партнерства викладачів і студентів музичних спеціальностей у закладах вищої освіти КНР, який складається з фахових, загальноосвітніх і психолого-педагогічних дисциплін, участі студентів у педагогічній практиці та науково-дослідній роботі, форми (лекції, семінари, практичні заняття, репетиції, творчі майстерні, майстер-класи, воркшопи, студійне наставництво, організація самостійної роботи, участь у конкурсах і фестивалях, наставництво), методи організації педагогічного партнерства викладачів і студентів музичних спеціальностей в закладах вищої освіти КНР (пояснювально- ілюстративний, репродуктивний, проблемний, моделювання навчальних ситуацій, аналіз педагогічних кейсів, проєктний метод тощо); Окреслено перспективи імплементації ідей китайського досвіду в заклади вищої освіти України (розробка Національних рекомендації із підготовки фахівців музичного профілю; упровадження навчальних дисциплін «Композиція і аранжування для медіа», «Музика для цифрових ігор та нових медіа» та ін., організація практики в закладах культури; залучення студентів до процесу спільного проєктування освітніх модулів; створення університетських науково-дослідних центрів і лабораторій; проведення майстер-класів, відкритих лекцій і творчих зустрічей із відомими музикантами; звернення до культурної спадщини під час проведення фестивалів; запровадження програм менторства та академічного консультування; використання новітніх інтерактивних методів навчання, широке застосування цифрових технологій та онлайн-платформ); До наукового обіг введено маловідомі нормативні акти та матеріали науково- методичної періодики КНР, які присвячені питанням теорії та практики організації педагогічного партнерства викладачів і студентів музичних спеціальностей у закладах вищої освіти КНР. Подальшого розвитку набули положення щодо сутнісних характеристик і змістового наповнення понять «педагогічне партнерство», «організація педагогічного партнерства викладачів і студентів музичних спеціальностей.
Дата реєстрації
2025-12-10
Додано в НРАТ
2025-12-10
Підписка
Повідомити вам про надходження повного тексту?
Оновлено: 2025-12-10
