На спільному засіданні науково-методичної підкомісії зі спеціальності 281 «Публічне управління та адміністрування» МОН, галузевої експертної ради НАЗЯВО з галузі знань 28 «Публічне управління та адміністрування» та запрошених фахівців Національного агентства України з питань державної служби обговорювалась фінальна версія проєкту стандарту вищої освіти за спеціальністю 281 «Публічне управління та адміністрування» (магістерський рівень).
На спільному засіданні науково-методичної підкомісії зі
спеціальності 281 «Публічне управління та адміністрування» МОН, галузевої
експертної ради НАЗЯВО з галузі знань 28 «Публічне управління та
адміністрування» та запрошених фахівців Національного агентства України з
питань державної служби обговорювалась фінальна версія проєкту стандарту вищої
освіти за спеціальністю 281 «Публічне управління та адміністрування»
(магістерський рівень).
Було узгоджено необхідність доопрацювання проєкту з
урахуванням нещодавно затверджених професійних стандартів на низку посад
державної служби, а також типових вимог до осіб, які претендують на зайняття
посад державної служби категорії А.
Стандарти вищої освіти надають можливість закладам
вищої освіти пропонувати різноманітні (у т.ч. унікальні) програми, навчання за якими
забезпечить формування та розвиток компететностей
претендентів на посади державних службовців.
Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт наказу «Про затвердження норм часу навчальної роботи та переліку основних видів навчальної, методичної, інноваційної та організаційної роботи педагогічних і науково-педагогічних працівників закладів фахової передвищої освіти».
Міністерство освіти і науки України пропонує для
громадського обговорення проєкт наказу «Про затвердження норм часу навчальної роботи
та переліку основних видів навчальної, методичної, інноваційної та
організаційної роботи педагогічних і науково-педагогічних працівників закладів
фахової передвищої освіти».
Документ розроблено відповідно до частин другої та
четвертої статті 60 Закону України «Про фахову передвищу освіту», якими
передбачено, що:
– норми часу
навчальної роботи в закладах фахової передвищої освіти державної та комунальної
форми власності, які мають статус бюджетної установи або виконують державне
(регіональне) замовлення, визначаються центральним органом виконавчої влади у
сфері освіти і науки;
– перелік видів навчальної, методичної, інноваційної та
організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності педагогічних та
науково-педагогічних працівників встановлюється центральним органом виконавчої
влади у сфері освіти і науки.
Метою наказу є приведення нормативно-правових актів у
відповідність до чинного законодавства.
Зауваження та пропозиції можна подати до 2 березня 2020 року
29 січня 2020 року у Харківському національному університеті ім.В.Каразіна віткрито новітній симуляційний центр медичної підготовки, який має стати базою не лише для навчання студентів, а й підвищення кваліфікації медичних працівників.
29 січня 2020 року у Харківському
національному університеті ім.В.Каразіна віткрито новітній симуляційний центр
медичної підготовки, який має стати базою не лише для навчання студентів, а й
підвищення кваліфікації медичних працівників.
У центрі відтворили роботу сучасної клініки з профільними
відділеннями, хірургічним операційния блоком, реанімаційним відділенням. Для
відпрацювання практичних навичок будуть використовуватись манекени і спеціальне
симуляційне обладнання.
Планується, що у
центрі зможуть пройти перенавчання лікарі-інтерни, аспіранти, науковці та
медичні працівники, будуть проводитись сертифіковані курси для лікарів.
Українських студентів, аспірантів та викладачів вишів запрошують на навчання або стажування до закладів вищої освіти Словацької Республіки. Вони зможуть безкоштовно навчатися, отримувати стипендію у розмірах, встановлених для іноземних студентів, аспірантів і докторантів, а також проживати у гуртожитках.
Українських студентів, аспірантів та
викладачів вишів запрошують на навчання або стажування до закладів вищої освіти
Словацької Республіки. Вони зможуть безкоштовно навчатися, отримувати стипендію
у розмірах, встановлених для іноземних студентів, аспірантів і докторантів, а
також проживати у гуртожитках.
У 2020-2021 навчальному році словацька
сторона зможе прийняти:
– до п’яти студентів на часткове
навчання терміном до 10 місяців;
– до трьох студентів 5-го курсу за
спеціальністю «Словацька мова» терміном до 5 місяців;
– до п’яти стажистів, аспірантів і докторантів (з метою викладання
лекцій чи виконання НДР для викладачів ЗВО або дослідників) із загальним
терміном перебування до 10 місяців;
– п’ять осіб на літню школу з вивчення словацької мови та
культури (Stadia Academeca Slovaca).
Уряд пропонує ознайомитися з проектом звіту про виконання плану заходів на 2019 рік з реалізації Національної стратегії сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні на 2016 – 2020 роки.
Уряд
пропонує ознайомитися з проектом звіту про виконання плану заходів на 2019 рік з
реалізації Національної стратегії сприяння розвитку громадянського суспільства
в Україні на 2016 – 2020 роки.
Указом Президента України від 26 лютого 2016
року № 68 «Про сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні» затверджена Національна стратегія
сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні на 2016 – 2020 роки.
Ним, зокрема, визначене завдання Кабінету Міністрів України щороку затверджувати
план заходів (на відповідний рік) по реалізації Стратегії, а також здійснювати моніторинг
і оцінку його виконання із залученням громадянського суспільства.
План заходів на 2019 рік було затверджено 14 серпня 2019 р. урядовим
розпорядженням № 657.
Зауваження та коментарі
можна подати до 17 лютого 2020 р.
Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік», пункту 28 Формули розподілу видатків державного бюджету на вищу освіту між закладами вищої освіти, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 року № 1146 «Про розподіл видатків державного бюджету між закладами вищої освіти на основі показників їх освітньої, наукової та міжнародної діяльності», встановлені наступні значення показників Формули розподілу видатків державного бюджету на вищу освіту між закладами вищої освіти на 2020 рік:
Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік», пункту 28 Формули розподілу видатків державного бюджету на вищу освіту між закладами вищої освіти, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 року № 1146 «Про розподіл видатків державного бюджету між закладами вищої освіти на основі показників їх освітньої, наукової та міжнародної діяльності», встановлені наступні значення показників Формули розподілу видатків державного бюджету на вищу освіту між закладами вищої освіти на 2020 рік:
– резерв – 2%;
– коефіцієнт стабільності – 0,8;
– мінімальний рівень фінансування освітньої діяльності для закладів вищої освіти відносно попереднього року – 95%;
– максимальний рівень фінансування освітньої діяльності для закладів вищої освіти відносно попереднього року – 120%;
– мінімальний рівень фінансування освітньої діяльності для відокремлених структурних підрозділів закладів вищої освіти, що діють згідно із затвердженими в установленому порядку положеннями, мають окремо визначений ліцензований обсяг і безпосередньо здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти на умовах державного замовлення, відносно попереднього року – 95%;
– максимальний рівень фінансування освітньої діяльності для відокремлених структурних підрозділів закладів вищої освіти, що діють згідно із затвердженими в установленому порядку положеннями, мають окремо визначений ліцензований обсяг і безпосередньо здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти на умовах державного замовлення, відносно попереднього року – 120%.
Показники затверджені наказом МОН України від 17.01.2020 № 65 «Про встановлення показників для розподілу видатків державного бюджету між закладами вищої освіти на 2020 рік».
В Україні планується започаткування нового проєкту програми «Глобальні інновації через науку і технології» (Global Innovation through Science and Technology, GIST). Ця програма реалізується за підтримки Бюро з питань океанів та міжнародної політики у сфері екології та науки Державного департаменту США.
В Україні планується започаткування нового проєкту програми «Глобальні інновації через науку і технології» (Global Innovation through Science and Technology, GIST). Ця програма реалізується за підтримки Бюро з питань океанів та міжнародної політики у сфері екології та науки Державного департаменту США.
Мета проєкту – забезпечення інноваторів відповідними тренінгами, надання менторської підтримки та додаткових ресурсів, необхідних для виведення на ринок результатів лабораторних досліджень.
Проєкт триває лише з 13 квітня по 3 червня 2020 року у форматі двох триденних семінарів у Києві та 6-ти тижнів віртуального спілкування з учасниками. Програма заходів розрахована на роботу команд, які розробляють технології в університетах, наукових установах, інкубаторах, акселераторах або промисловому секторі.
У період із 3 по 7 лютого 2020 року у чотирьох українських містах відбудуться перші інформаційні зустрічі з лекторами цього проєкту.
– 3-4 лютого у м. Києві, в Міністерстві освіти і науки України та у iHuB;
План діяльності Міністерства освіти і науки України та центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра освіти і науки України, з підготовки проєктів регуляторних актів на 2020 рік, доповнено пунктом наступного змісту: «Проект наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Порядку подання та розгляду заяв в електронній формі на участь у конкурсному відборі до закладів вищої освіти (фахової передвищої) освіти України в 2020 році». Такі зміни внесено наказом МОН України від 17.01.2020 № 69 на підставі Закону України «Про вищу освіту».
План діяльності Міністерства освіти і науки України та центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра освіти і науки України, з підготовки проєктів регуляторних актів на 2020 рік, доповнено пунктом наступного змісту: «Проект наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Порядку подання та розгляду заяв в електронній формі на участь у конкурсному відборі до закладів вищої освіти (фахової передвищої) освіти України в 2020 році». Такі зміни внесено наказом МОН України від 17.01.2020 № 69 на підставі Закону України «Про вищу освіту».
28 січня 2020 року відбулось чергове засідання Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти. Обговорювались питання акредитації освітніх програм.
28 січня 2020 року відбулось чергове засідання Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти. Обговорювались питання акредитації освітніх програм.
За результатами обговорення та голосування 113 освітніх програм акредитовано, 71 програма отримала умовну акредитацію, щодо 14 зроблено висновок про необхідність повторного аналізу. Відмовлено в акредитації 6 програмам.
Крім того, на засіданні розглядались такі питання:
– затвердження нового додатку до реєстру експертів та додатку до Графіку доступу до електронних кабінетів та прийняття заяв про акредитацію освітніх програм у 2019/2020 н.р.;
– внесення змін і доповнень до Положення «Про галузеві експертні ради та Положення «Про акредитацію освітніх програм»;
– затвердження Річного звіту Національного агентства за 2019 р.;
– погодження Стандартів вищої освіти за відповідними спеціальностями;
– ухвалення бюджету;
– затвердження «Порядку присудження наукових ступенів доктора наук і доктора філософії спеціалізованими вченими радами закладів вищої освіти (наукових установ)», стосовно якого незабаром буде забезпечене громадське обговорення (детальну інформацію можна знайти на сайті Міністерства освіти і науки України);
– справа Мішалова В.Д. щодо дотримання академічної доброчесності;
– перспективи співпраці з проектом “Нове правосуддя” в частині захисту принципів академічної доброчесності.
Під час засідання відбувалася трансляція, запис якої доступний зі сторінки НАЗЯВО у соціальній мережі Фейсбук.
Національним агентством України з питань державної служби створено «Портал управління знаннями», який функціонує у режимі дослідної експлуатації.
Національним агентством України з питань державної служби створено «Портал управління знаннями», який функціонує у режимі дослідної експлуатації.
Портал створено для швидкої комунікації між державними службовцями та провайдерами освітніх послуг. Він має підтримувати професійний розвиток державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування.
Портал призначений для:
– забезпечення розвитку ринку освітніх послуг у сфері професійного навчання;
– інформування провайдерами про наявні освітньо-професійні та освітньо-наукові програми підготовки за спеціальністю «Публічне управління та адміністрування» галузі знань «Публічне управління та адміністрування», загальні та спеціальні програми підвищення кваліфікації;
– організації електронної взаємодії суб’єктів Порталу задля професійного розвитку державних службовців, обміну досвідом.
Користувачами Порталу можуть стати будь-які особи, які використовують інформацію, розміщену на ньому.
Отримувати доступу до інформації про освітні послуги у сфері професійного навчання та суб’єктів надання таких послуг з метою формування запитів на отримання відповідних освітніх послуг можуть лише зареєстровані користувачі – державні службовці, голови місцевих державних адміністрацій, їх перші заступники, заступники, посадові особи місцевого самоврядування. Їм надається можливість:
– здійснювати пошук інформації щодо освітніх послуг у сфері професійного навчання за регіонами, напрямами (темою), рейтингом та формами, датами проведення навчання тощо;
– здійснювати особисте планування професійного навчання шляхом пошуку освітньо-професійних, освітньо-наукових програм та програм підвищення кваліфікації;
– формувати запити на участь у навчанні за програмами підвищення кваліфікації;
– переглядати інформацію щодо результатів навчання за програмами підвищення кваліфікації;
– брати участь у формуванні рейтингу провайдерів, програм підвищення кваліфікації, викладачів (тренерів) шляхом оцінювання програм підвищення кваліфікації та залучених до проведення відповідного навчання викладачів (тренерів).
Ще одна категорія учасників Порталу – це провайдери. Ними є суб’єкти надання освітніх послуг у сфері професійного навчання – заклади освіти, підприємства, установи, організації будь-якої форми власності, що провадить освітню діяльність у сфері професійного навчання, міжнародні або іноземні установи, організації, які реалізують відповідні програми, проєкти міжнародної технічної допомоги, зареєстровані на Порталі їх уповноваженими особами. Вони мають можливість:
– поширювати інформацію щодо власної освітньої діяльності, зокрема освітньо-професійних та освітньо-наукових програм підготовки за спеціальністю «Публічне управління та адміністрування» галузі знань «Публічне управління та адміністрування», програм підвищення кваліфікації, а також викладачів (тренерів), залучених до проведення навчання за програмами підвищення кваліфікації;
– формувати віддалено групи учасників навчання за програмами підвищення кваліфікації;
– взаємодіяти через особистий кабінет з користувачами, викладачами (тренерами), адміністратором Порталу.
Викладач (тренер) – фізична особа, яка зареєстрована на Порталі, має відповідну кваліфікацію та/або практичний досвід проведення навчання за загальними та спеціальними програмами підвищення кваліфікації державних службовців. Вони за допомогою Порталу можуть:
– поширювати інформацію про особистий професійний досвід та кваліфікацію;
– здійснювати двосторонню взаємодію з широким колом провайдерів;
– контролювати власну викладацьку діяльність.
На Порталі вже розміщено понад 300 програм підвищення кваліфікації і його наповнення триває.
Всі акаунти на сайті НРАТ проходять стандартну процедуру реєстрації і є верифікованими. Однак для того, щоб отримати додаткові можливості, такі як публікація відкритих рецензій на академічні тексти, необхідна верифікація за афіляцією.
Щоб отримати статус «верифікований», необхідно змінити основну адресу електронної пошти на корпоративну, яка прив’язана до наукової установи або закладу освіти.
Наприклад: user@ukrintei.ua, user@nas.gov.ua
Після підтвердження корпоративної електронної скриньки ваш акаунт буде автоматично верифіковано за афіляцією.
Якщо ваша електронна адреса є корпоративною, але акаунт не має позначки верифікації, вам необхідно написати нам на електронну скриньку NRAT@ukrintei.ua. Після перевірки ми додамо вашу адресу в базу даних, і ваш акаунт буде верифіковано.
Після проходження процедури верифікації за афіляцією ви можете змінити основну адресу електронної скриньки на зручну для вас, не втративши при цьому статусу верифікації.
Проходити верифікацію за афіляцією необхідно лише один раз.
* Ми використовуємо корпоративні адреси з Єдиної державної бази з питань освіти та Державного реєстру наукових установ, яким надається підтримка держави
Інструкція зі складання пошукового запиту
Для пошуку новин, опублікованих на офіційному вебпорталі НРАТ у розділі «Новини» необхідно ввести у пошукове поле одне слово, декілька слів або точну фразу. Окремі слова розділяються проміжками.
Пошук виконується всюди – як у назві, так і у тексті новини.
Для отримання більш повного результату рекомендується використовувати основу слів (частини слів без закінчення).
При використанні для пошуку декількох слів вони поєднуються одним з логічних способів, описаних нижче.
За замовчуванням встановлено логічний сполучник “та”. У такому випадку результати пошуку будуть охоплювати усі публікації новин, де є вказані слова, навіть якщо вони розташовані окремо одне від одного і знаходяться у різних частинах тексту.
Приклад.Пошукова фраза: звіт ОЕСР. Результат пошуку: всі новини, які містять слово «звіт» та слово «оеср» як разом, так і окремо в тексті і в назві.
Якщо словосполучення чи фразу взяти у лапки (“), то результати будуть містити усі публікації, де зустрічається саме це словосполучення або фраза.
Приклад. Пошукова фраза: «звіт ОЕСР». Результат пошуку: всі новини, які містять точну фразу «звіт оеср».
Якщо Вам відома дата публікації новини або цікавить певний проміжок часу, в який вони були опубліковані на сайті, можна обрати таку дату чи інтервал дат у додатковому полі, що має вигляд календаря. Напис дати здійснюється у форматі рік-місяць-день і підтверджується натисканням на відповідну дату у випадаючому полі календаря. Можна вписувати дату або обирати, гортаючи сторінки календаря за місяцями та роками. За замовчуванням інтервал починається з більш давньої дати (2018-01-23) та завершується поточною.
Також Ви можете використовувати один або декілька хештегів, які розташовані під полем пошуку у правій частині екрану сторінки «Новин».