ЯК СТВОРЮВАТИ ЗАХОПЛИВІ ПРЯМІ ТРАНСЛЯЦІЇ У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

ЯК СТВОРЮВАТИ ЗАХОПЛИВІ ПРЯМІ ТРАНСЛЯЦІЇ У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Алекса Фентона «Ведіть прямі трансляції у соціальних мережах, щоб спілкуватися з потенційними студентами».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Алекса Фентона «Ведіть прямі трансляції у соціальних мережах, щоб спілкуватися з потенційними студентами».

У ній наголошується, що зустрітися з потенційними іноземними студентами особисто не завжди можливо, але є  альтернатива – можна вести захопливі прямі трансляції у соціальних мережах, зосереджуючи увагу на окремих цінних для аудиторії темах або навіть завдяки серії  подій, заохочуючи слухачів до взаємодії. В умовах зростання конкуренції за залучення іноземних студентів університети шукають нові способи розповісти про себе і показати свою привабливість. Однак велике навчальне навантаження ускладнює поїздки та особисті зустрічі з майбутніми студентами. Звісно, поєднувати академічну діяльність та набір студентів під час міжнародних поїздок можливо, але це не є поширеною практикою. Розсилка електронних бюлетенів з корисним контентом для майбутніх студентів – це кращий спосіб окреслити переваги навчання, як і регулярні публікації у соціальних мережах. Алекс пропонує запровадити практику прямих трансляцій на Facebook, LinkedIn, YouTube для пошуку студентів у режимі реального часу. Він радить розширювати «живу» взаємодію через прямі трансляції, пам’ятаючи про необхідність привабливої подачі контенту, добре структурованих сесій та активного заохочення взаємодії слухачів з лектором. Це дозволяє будувати стосунки з майбутніми абітурієнтами, зміцнювати міжнародні зв’язки, зміцнювати довіру, надавати корисний контент. Використовуючи прямі трансляції як інструмент пошуку майбутніх студентів, університети можуть формувати глобальні зв’язки та урізноманітнювати студентський склад.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/ixLsj   

Фото:  pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-05-07
Поширити
DOAJ ТА DIAMOND

DOAJ ТА DIAMOND

На сторінці блогу DOAJ – глобальної спільноти з 45 країн світ, яка створює та підтримує в актуальному стані унікальний індекс журналів відкритого доступу з усього світу оприлюднено матеріал «DOAJ та DIAMOND: наш фокус на 2025 рік».

На сторінці блогу DOAJ – глобальної спільноти з 45 країн світ, яка створює та підтримує в актуальному стані унікальний індекс журналів відкритого доступу з усього світу оприлюднено матеріал «DOAJ та DIAMOND: наш фокус на 2025 рік».

У ньому зазначається, що упродовж поточного року DOAJ планує зосередити увагу на журналах діамантового відкритого доступу, а також докладати свої зусилля для підвищення видимості та впливу безкоштовних журналів у всьому світі. Зокрема, наголошується на тому, що наразі дві третини журналів, які індексуються DOAJ, не стягують жодної плати за публікацію, при цьому підтримують високий рівень якості, видимості та впливу. Індексація DOAJ слугує для них знаком якості, демонструючи відповідність суворим критеріям фаховості.  Метадані журналів і статей широко поширюються та повторно використовуються науковою спільнотою. З моменту запуску DOAJ активно співпрацює з видавничою інфраструктурою Diamond для підтримки безкоштовних публікацій та сприяння індексації журналів. У перспективі – участь у новому проєкті ALMASI від Horizon Europe задля зміцнення некомерційних видань з відкритим доступом в Європі, Латинській Америці та Африці.  Глибоке розуміння сучасного ландшафту відкритого доступу у цих трьох регіонах дозволить ALMASI (на основі проєктів CRAFT-OA та DIAMAS) розробляти й узгоджувати стандарти, навчальні ресурси та підтримувати розроблення відповідної політики. Це відбувається шляхом поширення передових практик, розроблення стандартів та інструментів для сталого розвитку у видавничій сфері, покращення технічних можливостей та інфраструктури наукових видань. DOAJ є частиною нового Європейського центру розвитку (EDCH) для підтримки інституційних «діамантових» видавців. Дані DOAJ стануть основою EDCH для просування таких журналів у Європі. Також буде всіляко підтримуватись ініціатива  Open Journals Collective (спільна ініціатива бібліотек та університетських видавництв), яка прагне забезпечити стале та масштабоване фінансування безкоштовних громадських журналів з відкритим доступом усіх бізнес-моделей, мов, дисциплін та географічних регіонів. Рух за рівноправне та інклюзивне наукове видавництво набирає обертів, DOAJ підтримує відкритий доступ та буде розвивати співпрацю задля підтримки «діамантових» журналів.

Детальніше: https://blog.doaj.org/,   https://ukrintei.ua/y/VPVU1

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини#НРАТ_НауковіВидання_новини  #НРАТ_ВідкритіДані  #НРАТ_ВідкритаНаука

2025-05-07
Поширити
ОЕСР: ОПОДАТКУВАННЯ ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ

ОЕСР: ОПОДАТКУВАННЯ ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Оподаткування заробітної плати у 2025 році: розподіл податків на доходи фізичних осіб та роль податкових пільг».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Оподаткування заробітної плати у 2025 році: розподіл податків на доходи фізичних осіб та роль податкових пільг».

Ця щорічна публікація містить детальну інформацію про податки, що сплачуються на заробітну плату в країнах ОЕСР. Звіт зосереджений на аналізі податків на доходи фізичних осіб та впливу податкових пільг у формі  безпосередньо податкових пільг або податкових кредитів, внесків на соціальне страхування, що сплачуються працівниками, а також внесків на соціальне страхування та податків на заробітну плату, що сплачуються роботодавцями, грошових виплатах працівникам. У ньому міститься інформація про те, як зазначені податки та виплати розраховуються у кожній країні ОЕСР  та як вони впливають на доходи домогосподарств. Здійснюється кількісне порівняння рівнів витрат на оплату праці у різних країнах та загального податкового навантаження і пільг самотнім особам та сім’ям з різним рівнем доходу. Показані середні та граничні ефективні ставки оподаткування витрат на оплату праці для восьми різних типів домогосподарств, які відрізняються рівнем доходу та складом домогосподарств (самотні особи, самотні батьки, пари з одним або двома годувальниками, з дітьми або без дітей). Ці середні ставки податку вимірюють частину валового заробітку або витрат на оплату праці, що враховується у вигляді податків та внесків на соціальне страхування, як до, так і після грошових виплат, а граничні ставки податку – частину заробітку або витрат на оплату праці, що сплачується у вигляді таких зборів.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/i3W1A, https://ukrintei.ua/y/YVmqH, https://doi.org/10.1787/b3a95829-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2025-05-07
Поширити
ПОВІДОМЛЕННЯ ЩОДО ЗАХИСТІВ ДИСЕРТАЦІЙ ДОКТОРІВ ТА КАНДИДАТІВ НАУК

ПОВІДОМЛЕННЯ ЩОДО ЗАХИСТІВ ДИСЕРТАЦІЙ ДОКТОРІВ ТА КАНДИДАТІВ НАУК

Міністерством освіти і науки України 5 травня 2025 року оприлюднене повідомлення про захисти на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Міністерством освіти і науки України 5 травня 2025 року оприлюднене повідомлення про захисти на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Публікація здійснена відповідно до чинного порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2019 року № 943.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/hw4sq, https://ukrintei.ua/y/OTEqThttps://ukrintei.ua/y/viJRV,   https://ukrintei.ua/y/EPyBI

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-05-06
Поширити
ЗВІТ ООН ПРО РОЗВИТОК ВОДНИХ РЕСУРСІВ ЗА 2025 РІК:

ЗВІТ ООН ПРО РОЗВИТОК ВОДНИХ РЕСУРСІВ ЗА 2025 РІК:

На сайті Організації об’єднаних націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) оприлюднено звіт про розвиток водних ресурсів «Гори та льодовики: водонапірні вежі».

На сайті Організації об’єднаних націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) оприлюднено звіт про розвиток водних ресурсів «Гори та льодовики: водонапірні вежі».

У ньому наголошується, що водні ресурси, які починаються з гір, наразі буквально тануть на очах. Гори та альпійські льодовики, які часто називають «водонапірними вежами» світу, стають дедалі вразливішими до зміни клімату та нестійкої діяльності людини. Це загрожує водним ресурсам світу, від яких залежить життя мільярдів людей та екосистем. 2025 рік було проголошено Міжнародним роком збереження льодовиків. У резолюції Генеральної Асамблеї Організації Об’єднаних Націй про сталий гірський розвиток привертається увага світової спільноти до важливості гірських вод, альпійських льодовиків, недопущення швидких змін гірської кріосфери. За останніми глобальними оцінками сільськогосподарський сектор домінує у вилученні прісної води (72%), за ним слідують промисловість (15%) і побутове (або муніципальне) використання (13%). Обсяги забору прісної води в різних секторах значно відрізняються залежно від рівня економічного розвитку країни. Країни з вищим рівнем доходу використовують більше води для промисловості, тоді як країни з нижчим рівнем доходу використовують від 90% води для зрошення сільськогосподарських угідь. За останні 20 років глобальний забір прісної води збільшився на 14%, що відповідає середньому темпу зростання в 0,7% на рік. Більша його частина припадає на міста, країни та регіони, що переживають стрімкий економічний розвиток. Приблизно 4 мільярди людей (половина населення світу) відчувають гостру нестачу води. Забруднення, деградація земель та екосистем, а також стихійні лиха можуть ще більше ускладнити доступ до водних ресурсів.

Детальніше: https://www.unesco.org/en/publications, https://ukrintei.ua/y/mgpR7

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_UNESCO #НРАТ_ЦСР_SDG #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-05-06
Поширити
CIENCE & BUSINESS ACCELERATION PROGRAM

CIENCE & BUSINESS ACCELERATION PROGRAM

Міністерство освіти і науки України  та Український фонд стартапів оголосили про старт нової хвилі відбору наукових стартапів для участі у акселераційній програмі Science & Business Acceleration Program.

Міністерство освіти і науки України  та Український фонд стартапів оголосили про старт нової хвилі відбору наукових стартапів для участі у акселераційній програмі Science & Business Acceleration Program.

Ініціатива покликана підтримати студентські та наукові команди, які працюють над інноваційними наукоємними технологіями, допомогти їм перетворити свої ідеї на конкурентоспроможні бізнес-рішення. Цільова аудиторія – стартапи, які працюють у MedTech; BioTech; AgroTech; GreenTech; Dual-use технології. Планується у результаті проведення конкурсу відібрати 15 стартап-команд, які отримають можливість навчання, консультації експертів із SET University та Berkeley Haas Entrepreneurship з бізнес-моделювання, виходу на ринок, залучення фінансування; менторську підтримку. Пріоритет надається проєктам, які перебувають на стадії Proof of Concept–TRL, мають мінімум двох учасників, один з яких – студент або науковий співробітник; які до цього ще не залучали інвестицій, але мають технічну базу або MVP. У фіналі команди представлятимуть проєкти перед журі та отримають рекомендації щодо подальшого розвитку стартапу та 25 тис.дол.США у вигляді хмарних сервісів AWS.  Заявку на участь можна подати до 24 травня 2025 року.

Детальніше: https://usf.com.ua/science-business-acceleration, https://portal.usf.com.ua/ /, https://ukrintei.ua/y/CGHc7

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-05-06
Поширити
ОЕСР: ВПРОВАДЖЕННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ФІРМАХ

ОЕСР: ВПРОВАДЖЕННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ФІРМАХ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Впровадження штучного інтелекту у фірмах: нові докази для розроблення політики».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Впровадження штучного інтелекту у фірмах: нові докази для розроблення політики».

Дослідження побудоване на вивченні різних типів даних, які дозволяють більш об’ємно побачити процеси упровадження інструментів штучного інтелекту на підприємствах, а  також  містить пропозиції для  урядових структур щодо підтримки використання ШІ бізнесом. В основу дослідження покладені результати опитування 840 підприємств з країн G7 (опитування ОЕСР/BCG/INSEAD 2022-23), а також 167 підприємств у Бразилії. Респонденти відповідали, зокрема, на питання щодо  цінності для підприємств поточної державної політики у галузі упровадження ШІ, їхніх пріоритетів стосовно майбутнього застосування ШІ, використання хмарних обчислень тощо. Встановлено, що штучний інтелект може допомогти у вирішенні проблем повільного зростання продуктивності в країнах ОЕСР: звіт містить відповідні аргументи для політиків, бізнес-лідерів та дослідників, які дозволяють оцінити  масштаби та перспективи упровадження ШІ у бізнесі та політиці. У ньому міститься огляд перешкод використання ШІ та пропонуються практичні рішення щодо освіти, кваліфікаційних рамок, державно-приватного дослідницького партнерства, публічних даних. Експерти дослідили роботу державних установ, які прагнуть сприяти поширенню цифрових технологій, включаючи ШІ. Наголошується на необхідності  більш ретельного опрацювання політики, забезпечення більш високої міжнародної порівняності даних.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/V8Pme, https://ukrintei.ua/y/6SWug, https://doi.org/10.1787/f9ef33c3-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-05-06
Поширити
НЕ МОЖНА ІГНОРУВАТИ ТЕ, ЩО РОБИТЬ НАВЧАННЯ ДІЙСНО ЦІННИМ

НЕ МОЖНА ІГНОРУВАТИ ТЕ, ЩО РОБИТЬ НАВЧАННЯ ДІЙСНО ЦІННИМ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Кеті Чарльз «Надмірна персоналізація штучного інтелекту може перешкоджати навчанню».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Кеті Чарльз «Надмірна персоналізація штучного інтелекту може перешкоджати навчанню».

У ній наголошується, що у гонитві за трендом все більшої персоналізації навчання не можна  діяти бездумно, втрачаючи головне, – те, що робить навчання цінним. Нам необхідна продуктивне поглиблене навчання. А цифрова освіта, яка обіцяє гіперперсоналізацію через створення адаптованого до слухача контенту, адаптивне оцінювання та  постійний зворотній зв’язок від ГШІ, можуть дати зворотній результат від того, що очікується. У цьому прагненні до індивідуалізації є великий ризик того, що відбувається руйнування якості та змісту освіти. Дійсно, персоналізація має великі переваги: враховує різноманітні потреби, підтримує тих, хто поєднує роботу та навчання, розширює доступ до освіти через розвиток метапізнання. Разом із тим, слід зважати на ілюзію самодостатності (освіта – це не лише отримання та обробка інформації, а й участь у діалозі, обговорення сенсу та пізнання світу); проблем метапізнання та соціалізації (коли навчання стає надмірно персоналізованим, керованим штучним інтелектом, відбувається на самоті та оцінюється автоматично, це позбавляє студента важливих можливостей для інтелектуального розвитку в колективі). Небезпека надмірної персоналізації у тому, що абсолютизується припущення, що всі учні отримують однакову користь від такого підходу, але в реальності багатьом слухачам потрібне структуроване керівництво, наставництво та соціальна взаємодія для розвитку необхідних навичок,  рефлексивний підхід. Завдання вищої освіти полягає не в тому, щоб відмовитися від технологій, а в тому, щоб забезпечити, що вони служать, а не витісняють рефлексивний та соціальний виміри навчання.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/4Efbj

Фото:  pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-05-05
Поширити
ОЕСР: СКОРОЧЕННЯ ВИКИДІВ МЕТАНУ

ОЕСР: СКОРОЧЕННЯ ВИКИДІВ МЕТАНУ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала аналітичний документ «Скорочення викидів метану для зменшення ризику перевищення припустимого рівня викидів у атмосферу» із серії «Документи політики ОЕСР щодо «чистого нуля»».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала аналітичний документ «Скорочення викидів метану для зменшення ризику перевищення припустимого рівня викидів у атмосферу» із серії «Документи політики ОЕСР щодо «чистого нуля»».

У ньому зазначається, що викиди метану спричиняють близько 30% потепління і відбуваються головним чином внаслідок діяльності енергетичного сектору, сільського господарства та через відходи. Вуглекислий газ (CO2) залишається основним чинником зростання середньої глобальної температури, але разом із тим скорочення викидів метану, що є наразі другим за значимістю парниковим газом, має важливе значення для досягнення нульового рівня викидів парникових газів до середини нинішнього століття та досягнення мети Паризької угоди щодо зниження температури на 1,5º C. У короткостроковій перспективі скорочення викидів метану надасть унікальну можливість контролювати підвищення температури, адже метан у 27-30 разів потужніший за СО2, причому  внесок метану у глобальне потепління зумовлений насамперед викидами, що відбуваються останнім часом. Тому скорочення викидів метану може допомогти контролювати зростання глобальної температури у коротко- та середньостроковій перспективі, зменшуючи ризик незворотних для кліматичної системи процесів. За оцінками Міжнародного енергетичного агентства швидке скорочення викидів метану від викопного палива може зменшити зростання температури до 0,1°C до 2050 року, а це – найбільший вплив, ніж негайне виведення з експлуатації усіх легкових та вантажних автомобілів у світі. Тому урядовим структурам необхідно вживати заходів для скорочення викидів метану. Документ пропонує доступні рішення для таких дій, аналізує потенційні труднощі їх упровадження та надає вичерпні докази ефективності такого шляху.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/mWquX, https://ukrintei.ua/y/UmX6B, https://doi.org/10.1787/5fa37719-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG

2025-05-05
Поширити
ГШІ  ВИМАГАЄ  НОВОЇ  СИСТЕМИ  ОЦІНЮВАННЯ

ГШІ  ВИМАГАЄ  НОВОЇ  СИСТЕМИ  ОЦІНЮВАННЯ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Кріс Джонс «Коли генеративний штучний інтелект змінює планку оцінювання».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Кріс Джонс «Коли генеративний штучний інтелект змінює планку оцінювання».

У ній наголошується, що ГШІ отримав наразі такий розвиток, що фактично змушує викладачів університетів постійно підвищувати власну планку креативності та вносити суттєві зміни у систему оцінювання, як власне, у весь освітній процес. Спираючись на свій досвід, Кріс говорить, що більшість його студентів використовують ГШІ, але насправді вони можуть впоратися із завданням краще, ніж ШІ. Він описує  результати вивчення використання системи оцінювання із залученням ChatGPT (оскільки саме цей інструмент є найпопулярнішим серед студентів) та HeyGen.  Політику щодо застосування штучного інтелекту у рамках свого курсу він розробив таким чином, щоб студенти могли використовувати ШІ виключно як інструмент для роботи, а  не  для створення самої роботи. Його система оцінювання передбачає ведення журналу використання штучного інтелекту та проведення аналізу щодо вибору його інструментів, визначення його користі та недоліків, забезпечення прозорості освітнього процесу із застосуванням нових технологій. Він наголошує, що такий підхід є чесним і слідкує, щоб його застосування було зрозумілим для студентів, приносило їм користь та надавало більше балів. 

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/KRL3o

Фото:  pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-05-02
Поширити