Пацієнтів з легкою формою захворювання, які не мають ризику ускладнень, а також пацієнтів, що одужують та вже не потребують цілодобового нагляду лікарів, рекомендовано лікувати амбулаторно, – в домашніх умовах. При цьому лікарі забезпечують постійний контроль поточного стану пацієнта і його контактних осіб за телефоном та/або можуть здійснювати виїзні консультації з дотриманням правил інфекційного контролю. Медичні працівники, які надають медичну допомогу за місцем проживання, і контактні особи пацієнта обов’язково мають використовувати засоби індивідуального захисту.
Пацієнтів з легкою формою захворювання, які не мають ризику ускладнень, а також пацієнтів, що одужують та вже не потребують цілодобового нагляду лікарів, рекомендовано лікувати амбулаторно, – в домашніх умовах. При цьому лікарі забезпечують постійний контроль поточного стану пацієнта і його контактних осіб за телефоном та/або можуть здійснювати виїзні консультації з дотриманням правил інфекційного контролю. Медичні працівники, які надають медичну допомогу за місцем проживання, і контактні особи пацієнта обов’язково мають використовувати засоби індивідуального захисту.
Стаціонарне лікування здійснюється у разі, якщо пацієнт перебуває в групі ризику щодо розвитку ускладнень або має симптоми, що характеризують середньо-тяжкий і тяжкий перебіг.
Про це йдеться у наказі МОЗ України про “Організацію надання медичної допомоги хворим на коронавірусну хворобу (COVID-19)”, який ґрунтується на рекомендаціях ВОЗ.
За два тижні з моменту введення карантину по всій Україні на Національній онлайн-платформі з цифрової грамотності «Дія.Цифрова освіта» зареєструвалися для навчання більше 40 тисяч користувачів.
За два тижні з моменту введення карантину по всій Україні на Національній онлайн-платформі з цифрової грамотності «Дія.Цифрова освіта» зареєструвалися для навчання більше 40 тисяч користувачів.
З них більше 15 тисяч пройшли тест на цифрову грамотність та з’ясували власний рівень цифрових навичок.
Оглядовий освітній серіал «Карантин: онлайн-сервіси для вчителів», який з’явився на платформі 23 березня, вже встигли повністю подивитись більше 14 тисяч педагогів.
Серіал для батьків «Безпека дітей в інтернеті» під час карантину повністю переглянули та пройшли фінальне тестування більше 4,6 тисяч українців. Перший сезон серіалу «Базові цифрові навички» під час карантину повністю переглянули 3,7 тисяч користувачів, другий сезон — 2,6 тис, а третій сезон майже 2,5 тисячі.
Міністерство освіти і науки України підготувало проєкт наказу «Про затвердження Порядку проведення експертною комісією виїзної ліцензійної експертизи у сферах фахової передвищої та вищої освіти». Документ визначає основні засади формування експертних комісій, порядок проведення ними виїзної ліцензійної експертизи тощо.
Вірус Covid-19 створив проблеми в економіці та системі охорони здоров’я багатьох країн.
Вірус Covid-19 створив проблеми в економіці та системі охорони здоров’я багатьох країн.
Безумовно, питання безпеки здоров’я людей залишаються головним пріоритетом для країн. Однак уряди також повинні вирішувати економічні та соціальні проблеми, які загострились.
ОЕСР підготував доповідь «Supporting people and companies to deal with the Covid-19 virus: Options for an immediate employment and social-policy response».
У документі зроблено огляд практик країн ОЕСР щодо протидії економічним і соціальним наслідкам кризи, викликаної коронавірусом, а також політичних інструментів, які можуть для цього застосовуватись.
1. Зниження ймовірності зараження Covid-19 працівників на робочому місці. Дана міра застосовується у багатьох країнах та пов’язана із переходом на дистанційний режим роботи, для чого застосовуються:
– ослаблення існуючих правил або введення нових можливостей для віддаленого режиму роботи;
– надання фінансової та нефінансової допомоги малим і середнім підприємствам (МСП), щоб допомогти їм швидко розвинути потенціал; ефективні процедури віддаленого режиму роботи;
– співпраця з технологічними компаніями для надання МСП і приватним підприємцям безкоштовного і швидкого доступу до засобів зв’язку та обміну;
– вироблення керівних принципів для зниження ймовірності зараження працівників на робочих місцях у разі, якщо віддалена робота неможлива.
2. Гарантія оплачуваної відпустки через хворобу співробітника або члена його сім’ї дозволяє працівникам залишитися на самоізоляції та знизити ризик і швидкість поширення Covid-19:
– розширення оплачуваної відпустки через хворобу для нестандартних випадків, включаючи самозайнятих;
– збільшення тривалості оплачуваної відпустки через хворобу або відмова від стандартних періодів та приведення їх у відповідність з карантинними заходами та медичними рекомендаціями;
– адаптація вимог щодо звітності для отримання оплачуваної відпустки через хворобу (наприклад, тимчасова відмова від медичної довідки).
3. Забезпечення відшкодування доходу для працівників, поміщених у карантин, які не можуть працювати з дому:
– адаптація правил для забезпечення того, щоб працівники, які перебувають на карантині, мали доступ до оплачуваної відпустки через хворобу;
– компенсація роботодавцям, якщо вони надають оплачувану відпустку через хворобу працівникам, які перебувають на карантині;
– забезпечення підтримки робітників у нестандартних ситуаціях (наприклад, самозайнятих працівників, що перебувають в карантині).
4. Підтримка працівників і сімей з дітьми:
– надання державних послуг по догляду за дітьми батькам, що працюють в сфері охорони здоров’я, комунальних послуг та службі швидкої допомоги;
– державна підтримка альтернативних заходів по догляду (наприклад, працюючі батьки можуть отримати ваучер для організації альтернативного догляду, отримати оплачувану відпустку, допомогу або вимагати одну третину стандартного доходу за роботу по догляду);
– надання прямої фінансової підтримки працівникам, яким необхідно взяти відпустку;
– надання фінансових субсидій роботодавцям, які надають працівникам оплачувану відпустку;
– адаптація вимог віддаленої роботи до обов’язків працівників по догляду з точки зору робочого часу і робочого навантаження.
5. Забезпечення робочих місць співробітників та економічної життєздатності фірм, щоб запобігти масовим звільненням:
– введення, розширення і тимчасове ослаблення вимог у схемах роботи зі скороченим робочим днем (short-time working scheme);
– сприяння впровадженню роботодавцями онлайн-тренінгів для інвестування в навички співробітників під час карантину (наприклад, спеціальна субсидія для освіти співробітників, перепідготовки або підвищення кваліфікації робочої сили).
6. Захист і підтримка працівників та їх сімей у разі, якщо вони втратили роботу або власні доходи від самозайнятості (надання допомоги по безробіттю, доступ до державних програм по боротьбі з бідністю).
7. Надання фінансової підтримки фірмам, які постраждали від падіння попиту.
– відстрочка сплати податків і соціальних внесків;
– створення фінансових коштів для забезпечення тимчасової підтримки ліквідності компаній.
Всесвітня організація інтелектуальної власності у рамках проєкту WIPO GREEN пропонує ознайомитися з 18 найбільш перспективними напрямами для реалізації технологічних рішень у сфері кліматично оптимізованого сільського господарства (Climate Smart Agriculture, CSA).
Всесвітня організація інтелектуальної власності у рамках проєкту WIPO GREEN пропонує ознайомитися з 18 найбільш перспективними напрямами для реалізації технологічних рішень у сфері кліматично оптимізованого сільського господарства (Climate Smart Agriculture, CSA).
Це:
– використання сонячної енергії для нових іригаційних систем;
– підвищення ефективності використання води в процесі стабілізації вина;
– управління системами водопостачання та знесолення;
– зменшення термічного, водного та сольового стресу й покращення адаптації рослинних культур до зміни клімату;
– низьковитратний моніторинг для великих лісових масивів тощо.
WIPO GREEN – глобальний майданчик для просування й поширення екологічно безпечних інновацій. Приєднання до WIPO GREEN відкриває нові можливості співпраці, реалізації проєктів і проведення заходів, участі у глобальній мережі провідних гравців галузі; дозволяє заявити про себе та зробити власний внесок у боротьбу зі зміною клімату.
Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти затверджені Рекомендації для закладів вищої освіти щодо розробки та впровадження університетської системи забезпечення академічної доброчесності. Документ пропонує менеджменту, професорсько-викладацькому складу та здобувачам вищої освіти об’єднатись задля досягнення спільної мети — отримання конкурентоспроможного на ринку праці випускника або перспективного молодого вченого, який у своїй роботі буде керуватись принципами академічної доброчесності.
Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти затверджені Рекомендації для закладів вищої освіти щодо розробки та впровадження університетської системи забезпечення академічної доброчесності. Документ пропонує менеджменту, професорсько-викладацькому складу та здобувачам вищої освіти об’єднатись задля досягнення спільної мети — отримання конкурентоспроможного на ринку праці випускника або перспективного молодого вченого, який у своїй роботі буде керуватись принципами академічної доброчесності.
Університетська система забезпечення академічної доброчесності — обов’язковий елемент внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти.
Є багато питань, які мають бути врегульовані: Із яких взаємопов’язаних блоків повинна складатись університетська система забезпечення академічної доброчесності? Хто повинен здійснювати контроль та управління всією системою на загальноуніверситетському рівні та її складовими на локальному (інститутському, кафедральному) рівні? Чи повинен у ЗВО існувати структурний підрозділ, який опікується цією проблемою? Хто несе відповідальність за порушення академічної доброчесності і хто уповноважений приймати рішення про призначення виду відповідальності за різні види порушень? Які порушення академічної доброчесності властиві освітньо-науковій діяльності у ЗВО та хто і в якій мірі повинен відповідати за ці порушення?
У затверджених НАЗЯВО Рекомендаціях здійснено спробу перейти від роз’яснення суті академічної доброчесності та просвітницької діяльності – до конкретних рішень.
Університетська система забезпечення академічної доброчесності покликана попередити порушення, а не боротись з його наслідками. Усвідомлення цієї тези стане основою створення успішної системи забезпечення академічної доброчесності у ЗВО.
25 березня 2020 року Уряд ухвалив рішення щодо продовження загальнонаціонального карантину до 24 квітня включно. Відповідно до цього усі заклади освіти незалежно від форми власності та сфери управління мають продовжити карантинні заходи. Також передбачаються зміни у проведенні пробного зовнішнього незалежного оцінювання. Докладна інформація про це буде оприлюднена на сайті МОН 26 березня 2020 року.
25 березня 2020 року Уряд ухвалив рішення щодо продовження загальнонаціонального карантину до 24 квітня включно. Відповідно до цього усі заклади освіти незалежно від форми власності та сфери управління мають продовжити карантинні заходи. Також передбачаються зміни у проведенні пробного зовнішнього незалежного оцінювання. Докладна інформація про це буде оприлюднена на сайті МОН 26 березня 2020 року.
В умовах карантину закладам освіти рекомендовано:
– відмовитись від проведення та участі у масових заходах (пробного зовнішнього незалежного оцінювання, олімпіад, змагань, конкурсів, виставок тощо);
– інформувати здобувачів освіти та співробітників закладів щодо того, як запобігти поширенню хвороби, та дій у випадку захворювання;
– розробити заходи щодо проведення занять за допомогою дистанційних технологій та щодо відпрацювання занять відповідно до навчальних планів після нормалізації епідеміологічної ситуації;
– розробити заходи щодо часткового переведення працівників на дистанційну роботу;
– забезпечити профілактичні заходи, які попередять масове розповсюдження гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом, і гострих респіраторних інфекцій;
– виділити у гуртожитках закладів профтеху, фахової передвищої, вищої, післядипломної освіти місця для ізоляції здобувачів освіти з ознаками гострих респіраторних захворювань;
– виконувати рішення тимчасових обласних протиепідеміологічних комісій;
– обмежити проведення запланованих нарад, перевірок, експертиз до нормалізації епідеміологічної ситуації.
25 березня 2020 року розпочався конкурс спільних українсько-чеських науково-дослідних проєктів на 2021-2022 роки, який оголосило Міністерство освіти і науки України та Міністерство освіти, молоді та спорту Чеської Республіки.
25 березня 2020 року розпочався конкурс спільних українсько-чеських науково-дослідних проєктів на 2021-2022 роки, який оголосило Міністерство освіти і науки України та Міністерство освіти, молоді та спорту Чеської Республіки.
Пріоритетні напрями:
– інформаційні технології, зокрема нові ринкові технології;
– електроенергетика;
– екологія та раціональне використання природних ресурсів;
– біотехнології, нові терапевтичні методи, профілактика захворювань;
– нові речовини та матеріали;
– сучасне машинобудування;
– суспільні науки, гуманітарні науки, мистецтво.
Конкурс відкритий для будь-яких науково-дослідних груп закладів вищої освіти і наукових установ України та науково-дослідних груп університетів Чеської Республіки.
Критерії відбору:
– наукова відповідність;
– наукова якість та інноваційний характер проєкту;
– здатність та компетентність наукових колективів;
– можливість проведення спільних досліджень і адекватність наукового методу і підходу;
– досвід участі у міжнародних проєктах та майбутній розвиток міжнародного співробітництва;
– якість інфраструктури установ – заявників;
– участь молодих науковців (віком до 35 років) та жінок-вчених;
– можливості практичного використання результатів проєкту.
Фінансування поєктних пропозицій розраховано на 2 роки.
Заявки на конкурс можна подати до 25 травня 2020 року.
В Україні працюватиме онлайн-платформа антикризових рішень AC LAB21, яка має об’єднати винахідників, менторів, представників бізнесу та управлінців у пошуку шляхів подолання кризи.
В Україні працюватиме онлайн-платформа антикризових рішень AC LAB21, яка має об’єднати винахідників, менторів, представників бізнесу та управлінців у пошуку шляхів подолання кризи.
Рішення, над якими працюватимуть учасники платформи, мають допомогти бізнесу комфортно перейти у режим онлайн-роботи, а також зорієнтувати стартап-команди на нові запити економіки. Найефективніші ідеї пройдуть інтенсивну онлайн-інкубацію, а їхні автори представлять свої проєкти перед експертною радою. Партнери платформи зможуть надавати ресурси для запуску кращих антикризових рішень.
Проєкт організовують Мережа академічних бізнес-інкубаторів YEP разом з Українським фондом стартапів за підтримки Міністерства цифрової трансформації, Міністерства освіти і науки та Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України». Технологічними партнерами проєкту є CISCO та Gravitec.net.
Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення проєкт наказу «Про затвердження форм документів про вищу освіту (наукові ступені) та додатку до них, зразка академічної довідки».
Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення проєкт наказу «Про затвердження форм документів про вищу освіту (наукові ступені) та додатку до них, зразка академічної довідки».
Зокрема до розгляду пропонуються форми дипломів молодшого бакалавра, бакалавра, магістра, доктора філософії, доктора мистецтв, доктора наук, а також додатків до диплому, форма академічної довідки (PhD) й методичні рекомендації щодо опису документів.
Зауваження і пропозиції можна подати до 23 квітня 2020 року.
Всі акаунти на сайті НРАТ проходять стандартну процедуру реєстрації і є верифікованими. Однак для того, щоб отримати додаткові можливості, такі як публікація відкритих рецензій на академічні тексти, необхідна верифікація за афіляцією.
Щоб отримати статус «верифікований», необхідно змінити основну адресу електронної пошти на корпоративну, яка прив’язана до наукової установи або закладу освіти.
Наприклад: user@ukrintei.ua, user@nas.gov.ua
Після підтвердження корпоративної електронної скриньки ваш акаунт буде автоматично верифіковано за афіляцією.
Якщо ваша електронна адреса є корпоративною, але акаунт не має позначки верифікації, вам необхідно написати нам на електронну скриньку NRAT@ukrintei.ua. Після перевірки ми додамо вашу адресу в базу даних, і ваш акаунт буде верифіковано.
Після проходження процедури верифікації за афіляцією ви можете змінити основну адресу електронної скриньки на зручну для вас, не втративши при цьому статусу верифікації.
Проходити верифікацію за афіляцією необхідно лише один раз.
* Ми використовуємо корпоративні адреси з Єдиної державної бази з питань освіти та Державного реєстру наукових установ, яким надається підтримка держави
Інструкція зі складання пошукового запиту
Для пошуку новин, опублікованих на офіційному вебпорталі НРАТ у розділі «Новини» необхідно ввести у пошукове поле одне слово, декілька слів або точну фразу. Окремі слова розділяються проміжками.
Пошук виконується всюди – як у назві, так і у тексті новини.
Для отримання більш повного результату рекомендується використовувати основу слів (частини слів без закінчення).
При використанні для пошуку декількох слів вони поєднуються одним з логічних способів, описаних нижче.
За замовчуванням встановлено логічний сполучник “та”. У такому випадку результати пошуку будуть охоплювати усі публікації новин, де є вказані слова, навіть якщо вони розташовані окремо одне від одного і знаходяться у різних частинах тексту.
Приклад.Пошукова фраза: звіт ОЕСР. Результат пошуку: всі новини, які містять слово «звіт» та слово «оеср» як разом, так і окремо в тексті і в назві.
Якщо словосполучення чи фразу взяти у лапки (“), то результати будуть містити усі публікації, де зустрічається саме це словосполучення або фраза.
Приклад. Пошукова фраза: «звіт ОЕСР». Результат пошуку: всі новини, які містять точну фразу «звіт оеср».
Якщо Вам відома дата публікації новини або цікавить певний проміжок часу, в який вони були опубліковані на сайті, можна обрати таку дату чи інтервал дат у додатковому полі, що має вигляд календаря. Напис дати здійснюється у форматі рік-місяць-день і підтверджується натисканням на відповідну дату у випадаючому полі календаря. Можна вписувати дату або обирати, гортаючи сторінки календаря за місяцями та роками. За замовчуванням інтервал починається з більш давньої дати (2018-01-23) та завершується поточною.
Також Ви можете використовувати один або декілька хештегів, які розташовані під полем пошуку у правій частині екрану сторінки «Новин».