У Міністерстві освіти і науки, як і в інших міністерствах України, запроваджено Перехідну книгу (Transition book) для інформаційного забезпечення практики цивілізованої передачі влади та узагальнення ключових даних про стан справ у відповідних галузях. 

 

У перехідній книзі МОН міститься інформація про основні результати  роботи Міністерства за період з вересня 2019 року по червень 2020 року, а також стратегічні пріоритети,  середньострокові та короткострокові завдання державної політики. 

 

Документ складається з таких елементів: загальна інформація про МОН; опис сфер політики та стан справ у них (проблеми, цілі, результати, середньострокові та короткострокові завдання державної політики); завдання європейської інтеграції; міжнародна співпраця.

 

Зокрема, у документі про політику та заходи щодо освітньої, наукової та інноваційної діяльності зазначається наступне.

 

В умовах карантину було організовано освітній процес з використанням технологій дистанційного навчання для здобувачів загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти; створено умови для дистанційного навчання учнів з ООП спеціальних закладів освіти та визначено особливості організації роботи закладів дошкільної освіти та інклюзивно-ресурсних центрів, надання (проведення) психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг (занять).

 

У сфері науки та інновацій:

 

– розпочав роботу Національний фонд досліджень (НФД) щодо фінансової підтримки українських вчених;

 

– оголошено додатковий конкурс з відбору представників і експертів від України до комітетів, відповідальних за моніторинг виконання рамкової програми ЄС з досліджень та інновацій «Горизонт 2020»;

 

– у тестовому режимі запущено роботу вебплатформи «Science to Business Marketing Model» (S2BMM);

 

– забезпечено проведення державної атестації наукових установ.

 

Стосовно пріоритетних напрямів державної політики у Перехідній книзі зазначається наступне.

 

У вищій освіті та освіті дорослих: 

 

– заклади будуть реалізувати усі види автономії, передусім – фінансову; 

 

– ЗВО будуть фінансуватись за результатами їхньої освітньої, наукової та міжнародної діяльності; 

 

– керівники ЗВО забезпечать ефективне управління закладами; 

 

– науково-педагогічні працівники матимуть конкурентний рівень оплати праці та постійний професійний розвиток; 

 

– система конкурсного вступу до ЗВО забезпечить відбір вмотивованих осіб, які спроможні здобувати вищу освіту; 

 

– система забезпечення якості вищої освіти відповідатиме принципам стандартів та рекомендацій Європейського простору вищої освіти (ESG); 

 

– вища освіта буде конкурентоспроможною на міжнародному ринку освітніх послуг; 

 

– буде створена гнучка та ефективна система освіти дорослих (система навчання впродовж життя), яка відповідатиме потребам і запитам громадян, економіки та суспільства.

 

У науці важливими напрямами подальшого розвитку будуть: 

 

– долучення України до міжнародних наукових програм та організацій, а також до міжнародних дослідницьких інфраструктур; 

 

– запровадження державної підтримки права на академічну мобільність; 

 

– впровадження нових підходів до формування оплати праці наукового працівника; 

 

– запровадження пріоритетного розвитку матеріально-технічної бази дослідницької інфраструктури, що працює за принципом відкритого доступу; 

 

– фінансування діяльності наукових установ та закладів вищої освіти за результатами державної атестації; запровадження грантового фінансування науки та низка інших напрямів.

 

У сфері інновацій та трансферу технологій у середньостроковій перспективі: 

 

– держава надаватиме підтримку провадженню інноваційної діяльності та сприяє залученню приватних інвестицій у науку та інновації; 

 

– інноватори будуть користуватись підтримкою у доступі до міжнародних грантових фондів; 

 

– буде створено мережу структур, які забезпечують впровадження (комерціалізацію) розробок інноваторами; 

 

– винахідники та інноватори отримають послуги з трансферу технологій, оцінки інновацій, оцінки прав інтелектуальної власності, прототипування та створення дослідних зразків на високому рівні.

 

З повним переліком напрямів державної політики у сфері освіти та науки можна ознайомитись у відкритій версії Перехідної книги на сайті МОН.

 

Детальніше: https://bit.ly/3iAsNJ9https://bit.ly/2NZ9ECo 

 

 

Фото: МОН

Перехідна книга МОН
2020-07-01
Поширити