ЮНЕСКО оприлюднила доповідь Міжнародної комісії з перспектив освіти «Спільне переосмислення наших перспектив: нова соціальна угода в інтересах освіти».
У документі акцентована увага на тому, яку роль може відігравати освіта у формуванні сучасного світу та спільного майбутнього у період до 2050 року й на більш віддалену перспективу. Представлені в ньому пропозиції були підготовлені за підсумками дворічного процесу взаємодії та спільної праці на глобальному рівні, котрий показав, що велика кількість людей – дітей, молоді та дорослих – прекрасно розуміють, що ми усі пов’язані один з одним на нашій спільній планеті і що необхідно діяти разом.
У доповіді наводиться багато прикладів внеску окремих особистостей у найрізноманітніших сферах, починаючи з переосмислення навчальних просторів і закінчуючи деколонізацією освітніх програм й врахуванням важливості соціального та емоційного навчання. Висвітлюється зростаюча стурбованість у зв’язку зі зміною клімату, а також такими кризами, як COVID-19, неправдиві новини та цифровий розрив.
Освіта – спосіб організації викладання та навчання впродовж всього життя – вже довгі роки відіграє головну роль у перетворенні людських спільнот. Вона зв’язує людей з усім світом і одного з одним, відкриває перед ними нові можливості та розвиває здібності до діалогу та дій. Однак для формування мирного, справедливого та стійкого майбутнього необхідна реорганізація самої освіти. Спільне переосмислення наших перспектив – новий соціальний договір в інтересах освіти.
Доповідь пропонує урядам, закладам, організаціям та громадянам всього світу укласти нову суспільну угоду у сфері освіти, котра допоможе побудувати мирні відносини, створюючи справедливе та стійке майбутнє для кожного. У ній докладно розглядаються цифрові технології, зміна клімату, відсутність успіху в досягненні демократії та поляризація суспільства, невизначені перспективи працевлаштування тощо.
Доповідь спрямована не лише на те, щоб стимулювати обговорення питань освіти та спонукати до роздумів, але й на те, щоб закликати кожного до активних дій. Основна її ідея полягає в тому, що тільки через численні індивідуальні та колективні дії, прояви лідерства, творчості та турботи можна змінити курс і перетворити систему освіти задля побудови справедливого, рівноправного та стійкого майбутнього.
Детальніше: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000379381, https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000380116/PDF/380116eng.pdf.multi
Фото: скріншот