Вірус Covid-19 створив проблеми в економіці та системі охорони здоров’я багатьох країн.

Безумовно, питання безпеки здоров’я людей залишаються головним пріоритетом для країн. Однак уряди також повинні вирішувати економічні та соціальні проблеми, які загострились.

ОЕСР підготував доповідь «Supporting people and companies to deal with the Covid-19 virus: Options for an immediate employment and social-policy response».

У документі зроблено огляд практик країн ОЕСР щодо протидії економічним і соціальним наслідкам кризи, викликаної коронавірусом, а також політичних інструментів, які можуть для цього застосовуватись. 

1. Зниження ймовірності зараження Covid-19 працівників на робочому місці. Дана міра застосовується у багатьох країнах та пов’язана із переходом на дистанційний режим роботи, для чого застосовуються:

– ослаблення існуючих правил або введення нових можливостей для віддаленого режиму роботи;

– надання фінансової та нефінансової допомоги малим і середнім підприємствам (МСП), щоб допомогти їм швидко розвинути потенціал; ефективні процедури віддаленого режиму роботи;

– співпраця з технологічними компаніями для надання МСП і приватним підприємцям безкоштовного і швидкого доступу до засобів зв’язку та обміну;

– вироблення керівних принципів для зниження ймовірності зараження працівників на робочих місцях у разі, якщо віддалена робота неможлива.

2. Гарантія оплачуваної відпустки через хворобу співробітника або члена його сім’ї дозволяє працівникам залишитися на самоізоляції та знизити ризик і швидкість поширення Covid-19:

– розширення оплачуваної відпустки через хворобу для нестандартних випадків, включаючи самозайнятих;

– збільшення тривалості оплачуваної відпустки через хворобу або відмова від стандартних періодів та приведення їх у відповідність з карантинними заходами та медичними рекомендаціями;

– адаптація вимог щодо звітності для отримання оплачуваної відпустки через хворобу  (наприклад, тимчасова відмова від медичної довідки).

3. Забезпечення відшкодування доходу для працівників, поміщених у карантин, які не можуть працювати з дому:

– адаптація правил для забезпечення того, щоб працівники, які перебувають на карантині, мали доступ до оплачуваної відпустки через хворобу;

– компенсація роботодавцям, якщо вони надають оплачувану відпустку через хворобу працівникам, які перебувають на карантині;

– забезпечення підтримки робітників у нестандартних ситуаціях (наприклад, самозайнятих працівників, що перебувають в карантині).

4. Підтримка працівників і сімей з дітьми:

– надання державних послуг по догляду за дітьми батькам, що працюють  в сфері охорони здоров’я, комунальних послуг та службі швидкої допомоги;

– державна підтримка альтернативних заходів по догляду (наприклад, працюючі батьки можуть отримати ваучер для організації альтернативного догляду, отримати оплачувану відпустку, допомогу або вимагати одну третину стандартного доходу за роботу по догляду); 

– надання прямої фінансової підтримки працівникам, яким необхідно взяти відпустку;

– надання фінансових субсидій роботодавцям, які надають працівникам оплачувану відпустку;

– адаптація вимог віддаленої роботи до обов’язків працівників по догляду з точки зору робочого часу і робочого навантаження.

5. Забезпечення робочих місць співробітників та економічної життєздатності фірм, щоб запобігти масовим звільненням:

– введення, розширення і тимчасове ослаблення вимог у схемах роботи зі скороченим робочим днем ​​(short-time working scheme);

– сприяння впровадженню роботодавцями онлайн-тренінгів для інвестування в навички співробітників під час карантину (наприклад, спеціальна субсидія для освіти співробітників, перепідготовки або підвищення кваліфікації робочої сили).

6. Захист і підтримка працівників та їх сімей у разі, якщо вони втратили роботу або власні доходи від самозайнятості (надання допомоги по безробіттю, доступ до державних програм по боротьбі з бідністю).

7. Надання фінансової підтримки фірмам, які постраждали від падіння попиту.

– відстрочка сплати податків і соціальних внесків;

– створення фінансових коштів для забезпечення тимчасової підтримки ліквідності компаній.

Детальніше: https://oecd.dam-broadcast.com/pm_7379_119_119686-962r78x4do.pdf

Як підтримати людей та бізнес у непрості часи. Актуальна доповідь ОЕСР
2020-03-26
Поширити