![](https://nrat.ukrintei.ua/wp-content/uploads/2025/02/eua_12.png)
На сайті Європейської асоціації університетів опубліковано інформаційний матеріал «ЄС експериментує з європейськими дипломами та «інституційними інструментами співпраці».
У ньому йдеться про нещодавно оприлюднене повідомлення Європейської комісії щодо пілотних проектів, які вивчають заходи подальшої інтеграції вищої освіти в ЄС. Це проекти, запущені в рамках Erasmus+ для забезпечення реалізації Рекомендацій Ради ЄС від 2022 року щодо побудови мостів для ефективного співробітництва європейської вищої освіти. У період 2023-2024 рр. ці ініціативи пілотували рішення, спрямовані на спрощення нормативної бази та подолання юридичних перешкод міжінституційної співпраці у сфері вищої освіти, зокрема – створення спільних програм і формування університетських альянсів. Результати упровадження цих ініціатив узагальнено у «Звіті про кінцеві результати експериментальних проектів політики Erasmus+: європейський ступінь та інституціоналізовані інструменти співпраці ЄС». Шість проектів тестували європейський сертифікат диплому за участю 23 країн-членів ЄС і 140 закладів вищої освіти брали участь в експерименті. Було виявлено понад 50 різноманітних проблем і перешкод для виконання спільних програм, включаючи нормативні невідповідності та адміністративні складності. Необхідно спростити розроблення та визнання спільних програм здобуття ступеня в державах-членах ЄС. Однак досі незрозуміло, як швидко добровільне прийняття європейського ступеня забезпечить подолання існуючих проблем. Паралельно чотири проекти вивчали варіанти «інституціоналізованих інструментів співпраці», досліджуючи плюси та мінуси існуючих правових варіантів взаємодії, частина з яких уже використовуються альянсами європейських університетів. Інструменти співпраці, які були розроблені для інших цілей, протестовані у даному контексті для перевірки того, наскільки вони здатні сприяти розподілу активів, спільному найму і транснаціоналізації освітньої діяльності. Встановлено, що жоден існуючий правовий інструмент не відповідає специфіці міжінституційної співпраці у сфері вищої освіти. Пропонується адаптувати Європейську групу територіального співробітництва /EGTC (тип юридичної особи, спрямований на сприяння транскордонній співпраці), внести зміни до чинного законодавства для повного забезпечення співпраці у сфері вищої освіти, а також щоб Європейська Комісія створила абсолютно новий спеціальний інструмент для посилення зв’язків щодо кадрового забезпечення та фінансових правил.
Детальніше: https://surl.li/cizgjo, https://ec.europa.eu/transparency/documents-register/detail?ref=SWD(2024)291&lang=en, https://www.eua.eu/our-work/topics/european-universities-alliances.html
Фото: EUA
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EUA #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини