Search results found:

posts - 3897

pages - 390

ПЕРЕХІД ВІД ФІНАНСУВАННЯ ШКІЛ ДО ФІНАНСУВАННЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ

ПЕРЕХІД ВІД ФІНАНСУВАННЯ ШКІЛ ДО ФІНАНСУВАННЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джона Моргана «Провідні країни закликають наслідувати корейський досвід переходу від фінансування шкіл до фінансування вищої освіти».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джона Моргана «Провідні країни закликають наслідувати корейський досвід переходу від фінансування шкіл до фінансування вищої освіти».

Наголошується, що план зі скорочення фінансування шкіл для підтримки університетів на тлі демографічних та економічних змін може бути далекоглядним. Розвинені країни, які недофінансовують власні університети, мають замислитись над переведенням частини шкільних бюджетів на вищу освіту з огляду на реалії демографічної ситуації, освітні та економічні зрушення. Колишній старший радник дирекції з питань освіти та навичок ОЕСР і професор Гентського університету Дірк Ван Дамм вважає, що ідея поступового переходу до більш справедливого розподілу державного фінансування системи навчання упродовж життя, має бути підтримана. Дані ОЕСР показують, що «багато країн страждають від відсутності балансу» у державному фінансуванні освіти (Німеччина, Нідерланди, Великобританія, Бельгія). Вища освіта, на його думку, «більше не має на меті виховання еліти, – вона має на меті виховання майбутньої робочої сили». Професор Оксфордського університету Саймон Маргінсон підтримує колегу та наголошує: «певний зсув у фінансуванні від старшої середньої до вищої освіти виглядає неминучим у довгостроковій перспективі в розвинених країнах».

Детальніше: https://bit.ly/3ZJBHsC

2023-03-07
Share
ПРИЗНАЧЕННЯ ДЕРЖАВНИХ СТИПЕНДІЙ ВИДАТНИМ ДІЯЧАМ НАУКИ

ПРИЗНАЧЕННЯ ДЕРЖАВНИХ СТИПЕНДІЙ ВИДАТНИМ ДІЯЧАМ НАУКИ

Уряд підтримав пропозицію щодо призначення державних стипендій видатним діячам науки.

Уряд підтримав пропозицію щодо призначення державних стипендій видатним діячам науки.

Такі стипендії призначаються відповідно до Указу Президента України від 10 вересня 2011 року № 906 з метою стимулювання творчої праці видатних діячів науки, освіти, культури і мистецтва, охорони здоров’я, фізичної культури і спорту, інформаційної сфери, засвідчення їх видатних особистих досягнень. Стипендії строком на два роки отримають доктори технічних, геолого-мінералогічних та філософських наук. Розмір кожної стипендії на місяць становить 1,5 прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Детальніше: https://bit.ly/3SNPNa2, https://bit.ly/3KYAlpM

2023-03-07
Share
ОНОВЛЕНО ПЕРЕЛІК НАУКОВИХ ФАХОВИХ ВИДАНЬ УКРАЇНИ

ОНОВЛЕНО ПЕРЕЛІК НАУКОВИХ ФАХОВИХ ВИДАНЬ УКРАЇНИ

На офіційному сайті Міністерства освіти і науки оновлено Перелік наукових фахових видань, в яких можуть публікуватися результати дисертаційних робіт на здобуття наукових ступенів доктора наук, кандидата наук та ступеня доктора філософії.

На офіційному сайті Міністерства освіти і науки оновлено Перелік наукових фахових видань, в яких можуть публікуватися результати дисертаційних робіт на здобуття наукових ступенів доктора наук, кандидата наук та ступеня доктора філософії.

Зміни до Переліку внесені на підставі рішення Атестаційної колегії МОН, яке відбулось 20 лютого 2023 року. Рекомендовано присвоїти дев’яти друкованим та одному електронному періодичному виданню категорію «Б» (наказ МОН від 20.02.2023 № 185). Актуальний перелік наразі містить 131 друкованих та 8 електронних видань категорії «А», а також відповідно 1324 та 99 категорії «Б». Рішення щодо оновлення Переліку прийняте відповідно до Порядку формування Переліку наукових фахових видань України, затвердженого наказом МОН України від 15 січня 2018 року № 32, зареєстрованого в Мін’юсті України 6 лютого 2018 року за № 148/21600.

Детальніше: https://bit.ly/41MFzL4, https://bit.ly/3Jj9TWq, https://bit.ly/3F20aBm

2023-03-07
Share
VIRGINIA TECH ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ ДОСЛІДНИКІВ

VIRGINIA TECH ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ ДОСЛІДНИКІВ

Коледж ліберальних досліджень та гуманітарних наук Політехнічного інституту університету штату Вірджинія відкриває вакансію для підтримки українських науковців, які наразі є вимушеними переселенцями.

Коледж ліберальних досліджень та гуманітарних наук Політехнічного інституту університету штату Вірджинія відкриває вакансію для підтримки українських науковців, які наразі є вимушеними переселенцями.

Пріоритетні напрями досліджень: політологія, розвиток ЄС, трансатлантичні та трансєвропейські відносини, міграційні процеси. Дослідження повинні бути інноваційними, передбачати міждисциплінарний підхід до вирішення складних проблем, а кандидати на участь у програмі підтримки – мати науковий ступінь, публікації в рецензованих журналах, навички усної та письмової англійської мови. Тривалість програми – 1 рік. Кінцевий термін подання заявок не визначений.

Детальніше: https://bit.ly/3YnOiQZ, https://bit.ly/3JmPK1X, https://www.vt.edu/innovationcampus/index.html

2023-03-07
Share
ЯК ЗРОБИТИ НАВЧАННЯ УПРОДОВЖ УСЬОГО ЖИТТЯ РЕАЛЬНІСТЮ

ЯК ЗРОБИТИ НАВЧАННЯ УПРОДОВЖ УСЬОГО ЖИТТЯ РЕАЛЬНІСТЮ

На сайті ЮНЕСКО у розділі «Освіта змінює життя» опубліковано посібник «Як зробити навчання упродовж життя – реальністю».

На сайті ЮНЕСКО у розділі «Освіта змінює життя» опубліковано посібник «Як зробити навчання упродовж життя – реальністю».

Він містить фактичні дані та інформацію про базові концептуальні моделі впровадження навчання упродовж життя як на національному, так і на місцевому рівнях. Посібник спрямовує читача від основ концепції місцевого самоврядування до конкретного втілення місцево орієнтованих ініціатив. Зокрема, знайомить з інтегрованою політикою сталого розвитку; надає рекомендації щодо формування національної політики, розроблення стратегій та їх впровадження. В його основу покладена теза, що навчання є процесом, який триває упродовж усього життя, і що вся система освіти повинна бути цьому підпорядкована.

Детальніше: https://bit.ly/3YlEMh6, https://bit.ly/3mshsAZ

2023-03-07
Share
КОНКУРС УКРАЇНСЬКО-ЛИТОВСЬКИХ НАУКОВО-ДОСЛІДНИХ ПРОЄКТІВ

КОНКУРС УКРАЇНСЬКО-ЛИТОВСЬКИХ НАУКОВО-ДОСЛІДНИХ ПРОЄКТІВ

Міністерство освіти і науки України, Міністерство освіти, науки та спорту Литовської Республіки і Науково-дослідна рада Литви оголосили конкурс спільних українсько-литовських науково-дослідних проєктів для реалізації у 2024-2025 роках.

Міністерство освіти і науки України, Міністерство освіти, науки та спорту Литовської Республіки і Науково-дослідна рада Литви оголосили конкурс спільних українсько-литовських науково-дослідних проєктів для реалізації у 2024-2025 роках.

Його пріоритетні напрями: енергетика та енергоефективність; технології оборонного спрямування; екологія та раціональне природокористування; науки про життя, нові технології лікування та профілактики найпоширеніших хвороб, дослідження у сфері біотехнології, біоінженерії та генетики; нові речовини та матеріали; інформаційні та нові виробничі технології (лазерні, прецизійні, механотронні, робототехнічні, плазмові, оптоелектронні, сенсорні тощо); актуальні проблеми у сфері соціальних та гуманітарних наук. Конкурс відкритий для науково-дослідних груп ЗВО, наукових установ та підприємств, у статуті яких зазначається діяльність з проведення досліджень. Подані проєкти, розраховані на 2 роки, повинні бути оригінальними, обрані методи і підходи досліджень – адекватними, тимчасові наукові колективи – мати потенціал втілити проєкт у життя завдяки досвіду досліджень та участі у міжнародних проєктах, очікувані результати мають бути націлені на практичне використання. Подати заявку на участь у конкурсі можна до 3 травня 2023 року.

Детальніше: https://bit.ly/3JeWU87, https://bit.ly/3Jf9rIU, https://bit.ly/3Je6Ezq

2023-03-07
Share
ІНСТИТУЦІЙНІ РЕПОЗИТАРІЇ ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІНСТИТУЦІЙНІ РЕПОЗИТАРІЇ ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІНСТИТУЦІЙНІ РЕПОЗИТАРІЇ ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІНСТИТУЦІЙНІ РЕПОЗИТАРІЇ ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІНСТИТУЦІЙНІ РЕПОЗИТАРІЇ ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Знайомтесь, інституційні репозитарії Закарпаття:
· Ужгородського національного університету https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/
· Закарпатського угорського інституту ім. Ференца Ракоці II https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/
2023-03-06
Share
НАВЕДЕННЯ МОСТІВ МІЖ НАУКОЮ, ГРОМАДСЬКІСТЮ ТА ПОЛІТИКАМИ

НАВЕДЕННЯ МОСТІВ МІЖ НАУКОЮ, ГРОМАДСЬКІСТЮ ТА ПОЛІТИКАМИ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Метью Фліндерса «Відносини з політиками є життєво важливими для впливу, і вони можливі».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Метью Фліндерса «Відносини з політиками є життєво важливими для впливу, і вони можливі».

Наголошується, що дії з наведення мостів між наукою, громадськістю та політиками може призвести до започаткування дуже важливих відносин з державними службовцями, парламентськими клерками та посадовцями регуляторних органів. В академічному середовищі наразі докази неакадемічного «впливу», «актуальності» або «соціальної цінності» стають дедалі важливішими. В останні роки академічна наука Великої Британії розвивалася на стику досліджень і політики завдяки вже існуючим ініціативам, таким як стипендії Парламентського управління науки і технологій, стипендії Ради економічних і соціальних досліджень з державної політики та стипендії Британської академії з інновацій. Багато дослідників відчувають себе перевантаженими тиском та не знають, як найкраще діяти, коли опиняються не у звичному для себе науковому середовищі, а на стику досліджень і політики. Навіть якщо дослідники допомогли розробити нову інструкцію, нормативи чи законодавство, немає гарантії, що політики чи чиновники визнають це публічно. Найбільш ефективний варіант впливу на політику зазвичай досягається завдяки поєднанню трьох чинників: наявність відносно невеликої кількості довірчих відносин між дослідниками та ключовими політиками; глибоке політичне розуміння контексту, в якому діють політики; упевненість в тому, що дослідження буде представлене відповідній особі, у відповідному форматі та у відповідний момент. Якщо «наведення мостів між наукою та політикою» відбувається у спокійній, неформальній та стриманій манері, формуються міцні лінії зв’язку, які реально працюють, коли це необхідно.

Детальніше: https://bit.ly/3ZCMapx, https://bit.ly/3KTlNYn

2023-03-06
Share