30 авторських колективів молодих учених отримають премії Верховної Ради України за 2020 рік. Відповідна Постанова Верховної Ради була прийнята 1 грудня 2021 року.
30 авторських колективів молодих учених отримають премії Верховної Ради України за 2020 рік. Відповідна Постанова Верховної Ради була прийнята 1 грудня 2021 року.
Щорічну премію отримали номіновані колективи з кількістю авторів, яка не перевищує чотирьох осіб. Загальна кількість лауреатів Премії Верховної Ради України молодим ученим за 2020 рік – 67. Кожному з них буде вручено диплом і спеціальний нагрудний знак.
Премію отримують молоді вчені за отримані вагомі наукові здобутки під час проведення фундаментальних і прикладних наукових досліджень. Причому, молодими вважаються вчені віком до 35 років включно, якщо номінант має вищу освіту не нижче магістерського рівня, чи до 40 років включно, якщо вчений має науковий ступінь доктора наук.
Розмір премії у грошовому еквіваленті складає шістдесят прожиткових мінімумів для працездатних осіб, тобто понад 120 тисяч гривень. Кошти для виплати Премії передбачені кошторисом Верховної Ради України.
Всеукраїнська громадська організація «Українська бібліотечна асоціація» долучилась до реалізації проєкту «Розвиток бібліотек як хабів активних громадян».
Всеукраїнська громадська організація «Українська бібліотечна асоціація» долучилась до реалізації проєкту «Розвиток бібліотек як хабів активних громадян».
Україна, як країна Чорноморського регіону, долучається до формування Чорноморської регіональної мережі підтримки розвитку громад, створюючи активне партнерство між публічними бібліотеками та місцевими громадськими організаціями. Впродовж 2021-2022 рр. проєкт впроваджують бібліотеки та бібліотечні асоціації Вірменії, Республіки Молдова, Румунії та України у своїх місцевих громадах.
Проєкт покликаний розвивати партнерство між чотирма країнами та зміцнювати місцеві громади й збагатити можливості співпраці завдяки партнерству між публічними бібліотеками та місцевими громадськими й неурядовими організаціями. Сім бібліотекарів із чотирьох країн Чорноморського регіону будуть співпрацювати та ділитися кращими практиками, а також викликами щодо залучення та розширення прав і можливостей місцевих громад, сприяння громадським обговоренням, активізації громадянського поступу мешканців.
Отриманий досвід буде поширюватися на національному рівні. Діяльність регіональної мережі підтримки розвитку громад із спільними ресурсами забезпечить поширення й використання прогресивного досвіду та стратегій в усьому Чорноморському регіоні.
29 листопада 2021 року відбулася зустріч групи представників країн-членів ЮНЕСКО для обговорення перспектив просування глобальної підтримки освіти у 2022 році.
29 листопада 2021 року відбулася зустріч групи представників країн-членів ЮНЕСКО для обговорення перспектив просування глобальної підтримки освіти у 2022 році.
Представники обговорили можливості розширення обов’язків у сфері освіти та активізації у 2022 році участі основних зацікавлених сторін. Учасники висловили занепокоєність з приводу глобальних тенденцій у освіти та безпрецедентного шоку, викликаного пандемією COVID-19 для систем освіти в усьому світі.
Для адекватної глобальної відповіді на поточні виклики важливо розширювати цифрові знання та навички для усунення глибокої нерівності в освіті, а також для покращення якості контенту та використання нових педагогічних практик.
Спираючись на заклик до глобальної солідарності, на зустрічі були представлені основні висновки глобальної доповіді «Спільне переосмислення нашого майбутнього: нова суспільна угода в сфері освіти». Визнаючи уряди за важливі суб’єкти, котрі повинні взаємодіяти з більш широкою групою зацікавлених сторін, таких як вчителі, студенти та громадянське суспільство, в звіті визначаються ключові проблеми, на котрих усі країни повинні зосередити свої системи освіти.
Навчання повинно бути професіоналізовано в рамках спільних зусиль, коли вчителі будуть визнані за їх працю як «виробники» знань і ключові фігури в освітніх і соціальних перетвореннях. Слід також переосмислити організацію шкіл, щоб з’єднати освітні заклади у більш крупну екосистему.
Оскільки освіта буде займати центральне місце в діяльності ООН, учасники зустрічі розробили стратегію відносно участі в укріпленні національних і глобальних обов’язків відносно освіти, опрацюванні заходів реагування на COVID-19, захисту освіти, розвитку навчання протягом усього життя. Члени Групи також привітали доповідь ЮНЕСКО про майбутнє освіти, оскільки він пропонує бачення, котре дозволяє краще реагувати на виникаючі проблеми, такі як економічна нерівність і зміни клімату.
Група веде активну діяльність щодо популяризації освіти та її центральної ролі для всіх цілей стійкого розвитку.
Організацією економічного співробітництва та розвитку оприлюднено звіт «Експертна перевірка автоматичного обміну інформацією про фінансові рахунки, 2021 рік».
Організацією економічного співробітництва та розвитку оприлюднено звіт «Експертна перевірка автоматичного обміну інформацією про фінансові рахунки, 2021 рік».
У документі представлено останні висновки експертних оглядів правових рамок, створених кожною юрисдикцією для впровадження стандарту автоматичного обміну інформацією (АЕОІ). Результати відносяться до 102 юрисдикцій, які зобов’язалися почати АЕОІ з 2017- 2019 років. Також наводиться короткий виклад оглядів Глобальним форумом ефективності на практиці впровадження стандарту, результати котрих, як очікується, будуть опубліковані в 2022 році.
Звіт містить результати процесу моніторингу для відслідковування своєчасності виконання всіх зобов’язань з впровадження стандарту АЕОІ. В ньому наведені деталі партнерських перевірок, а також короткий виклад результатів перевірок правових рамок АЕОІ, в тому числі оновлені визначення, зроблені відносно кожної юрисдикції та аналітичні матеріали щодо ефективності та виявлених проблем. Представлений оновлений аналіз та результати експертної оцінки кожної юрисдикції відносно її правових рамок, які реалізують стандарт АЕОІ, описано етапність дій, надана інформація про усі діючі угоди щодо стандарту АЕОІ, у тому числі активовані в рамках багатосторонніх рамок і двосторонніх угод.
Європейська асоціація університетів закликала університети до участі в управлінні Європейським дослідницьким простором.
Європейська асоціація університетів закликала університети до участі в управлінні Європейським дослідницьким простором.
Європейська асоціація університетів (ЄАУ) сподівається на встановлення регулярного діалогу між зацікавленими сторонами науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт (НДДКР), державами-членами та Комісією на форумі Європейського дослідницького простору (ЄДП) з метою укріплення довіри та праці в напрямку спільного створення та спільної розробки ЄДП, а не лише його реалізації.
Успіх проєкту ЄДП залежатиме від того, які фінансові зобов’язання відносно нього візьмуть на себе держави-члени. У свою чергу, університетський сектор ще не підтримує це, оскільки наразі не отримав відповідних гарантій. ЕК раз підтвердила мету інвестувати 3% ВВП ЄС в НДДКР, але ЄАУ як і раніше стурбована тим, що рівень амбіцій не відповідає адекватним фінансовим вкладенням.
У 2020 році, коли Комісія опублікувала своє повідомлення про ЄДП, Асоціація висловила тривогу щодо реалістичності планів стабільного фінансування для досягнення цілей ЄДП відносно європейських НДДКР. Держави-члени повинні інвестувати як у дослідження, орієнтовані на окремих дослідників, так і в орієнтовані на місію НДДКР. Пандемія доказала, що вони взаємно підсилюють один одного як у короткострокових рішеннях, так і в довготривалому та стійкому розвитку.
У Німеччині майбутня урядова коаліція визначила у своєму договорі роль університетів та взяла на себе зобов’язання витрачати 3,5% ВВП на НДДКР. ЄАУ закликає держави-члени чітко й відкрито взяти на себе аналогічні зобов’язання.
Університети схильні до нового ЄДП, отже і ЄАУ сподівається продовжити відігравати конструктивну роль у розвитку ЄДП.
22 листопада 2021 року Україна та ЄС оновили «цифрове» доповнення до Угоди про асоціацію.
22 листопада 2021 року Україна та ЄС оновили «цифрове» доповнення до Угоди про асоціацію.
На шостому засіданні Комітету асоціації Україна та ЄС у ході зустрічі схвалили двостороннє рішення про внесення змін у «цифрове» Доповнення ХVII-3 (Правила, що застосовуються до телекомунікаційних послуг) до Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. Цим рішенням Україна взяла на себе зобов’язання впровадити найновіше законодавство ЄС у сфері цифровізації, синхронізоване з державами-членами ЄС.
Ключовою складовою законодавчих змін у процесі інтеграції України у Єдиний цифровий ринок ЄС є реалізація Закону «Про електронний зв’язок» і прийняття законопроєкту про національного регулятора в секторі електронних комунікацій. Україна має суттєві досягнення в частині цифрової інтеграції та отримала схвальну оцінку від партнерів по ЄС. Зокрема, представники Єврокомісії підкреслили, що Україна була однією з перших країн, які не членом ЄС, чиї ковідні сертифікати визнані офіційним Брюсселем.
Сторони домовились про подальше співробітництво, зокрема – щодо формування екосистеми DESI (Індекс цифрової економіки та суспільства) в Україні. Це дозволить здійснювати моніторинг розвитку цифрових технологій у порівнянні з цифровою економікою ЄС.
Оголошено конкурс науково-технічних проєктів установ НАН України для їх фінансування у 2022 році.
Оголошено конкурс науково-технічних проєктів установ НАН України для їх фінансування у 2022 році.
Конкурс покликаний сприяти впровадженню результатів науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт установ НАН України.
До участі в конкурсі 2022 року допускаються проєкти, що відповідають наступним тематичним напрямам: – економічне та інституційне забезпечення науково-технологічного та інноваційного розвитку; – машинобудування та приладобудування; – інформаційні та комунікаційні технології; – енергетика та енергоефективність; – раціональне природокористування; – нові хімічні речовини та матеріали; – нові матеріали, методи їх з’єднання та обробки; – новітні біотехнології для охорони здоров’я, фармакології та агропромислового комплексу.
Експертиза та рейтингова оцінка проєктів буде проводитися відділеннями НАН України, а наукова експертиза – незалежними експертами. Після конкурсного відбору проєктів секціями НАН України вони будуть представлені на затвердження Президії НАН України.
Документи на конкурс можна подати до 6 січня 2022 року.
Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти AcademicIQ та сервіс перевірки текстів Unicheck Україна підписали меморандум про співпрацю.
Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти AcademicIQ та сервіс перевірки текстів Unicheck Україна підписали меморандум про співпрацю.
Співпраця між AcademicIQ і Unicheck Україна сприятиме: – поглибленню знань про академічну доброчесність; – поширенню експертних рекомендацій представникам центрів внутрішнього забезпечення якості освіти їх структурних відповідників; – допомозі викладачам закладів вищої освіти щодо методик адаптування та використання систем виявлення схожості в роботах студентів та наукових працівників; – спрощенню перевірки на плагіат академічних робіт; – засвоєнню знань про академічну доброчесність серед викладачів і студентів.
Навчання експертів з акредитації НАЗЯВО стане окремим напрямом співпраці. Студенти, викладачі та спеціалісти з акредитації стануть більш обізнаними у практиках забезпечення академічної доброчесності та якості освіти у навчанні, викладанні та оцінюванні завдяки продуктивній співпраці Academic IQ і Unicheck Україна.
Надання інституційної підтримки закладам освіти у розвитку їхньої системи забезпечення академічної доброчесності та якості освіти є головною метою проєкту AcademicIQ.
Поширення знань про академічну доброчесність в рамках підписаного меморандуму допоможе освітнім фахівцям запровадити принципи академічної доброчесності в українську освіту.
Оприлюднено інформаційно-аналітичний звіт Міністерства освіти і науки України про проведення експерименту з присудження ступеня доктора філософії.
Оприлюднено інформаційно-аналітичний звіт Міністерства освіти і науки України про проведення експерименту з присудження ступеня доктора філософії.
Ініціатива проведення другого експерименту – експерименту з присудження ступеня доктора філософії належала МОН і мала на меті перевірку ефективності функціонування системи атестації наукових кадрів у режимі проведення разових захистів. Основним завданням експерименту була зміна системи та підходів до атестації здобувачів на третьому рівні вищої освіти та створення передумов для удосконалення процедури захисту ступеня доктора філософії.
Експериментальному запровадженню передувала робота з вивчення відповідного досвіду проведення атестації здобувачів доктора філософії у державах Європейського Союзу та держав Організації економічного співробітництва та розвитку, що дало змогу поєднати процедуру захисту здобувачів наукового ступеня кандидата наук зі схожими моделями інших країн. Експеримент здійснювався в умовах паралельного функціонування системи захистів наукового ступеня кандидата наук, підготовка яких розпочата до 1 вересня 2016 року.
Аналітичні матеріали, підготовлені за результатами проведення експерименту засвідчують, що значна більшість закладів вищої освіти чи наукових установ мають достатню кількість професійних фахівців у складі професорсько-викладацького складу з відповідних галузей знань для підготовки та атестації здобувачів вищої освіти на третьому рівні вищої освіти, вони готові працювати у новому форматі атестації наукових кадрів вищої кваліфікації.
Утворення спеціалізованих вчених рад з правом прийняття до розгляду та проведення разового захисту дисертацій здобувачів ступеня доктора філософії, як зазначається у звіті, наразі є можливою і логічно виправданою частиною експерименту для більшості закладів вищої освіти чи наукових установ, які працюють у напрямку розвитку вищої освіти та сприяють підвищенню кваліфікації професорсько-викладацького складу.
Проведений аналіз кількості дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії підтверджує прагнення здобувачів отримувати наукові ступені у соціо-гуманітарній сфері та сфері охорони здоров’я, що дає підстави до збільшення державних місць для здобувачів вищої освіти на третьому рівні вищої освіти у природничо-технічній та оборонній сферах.
Національний репозитарій академічних текстів у листопаді 2021 року продовжував наповнюватись академічними текстами – звітами про наукові дослідження, дисертаціями та авторефератами.
Національний репозитарій академічних текстів у листопаді 2021 року продовжував наповнюватись академічними текстами – звітами про наукові дослідження, дисертаціями та авторефератами.
Наразі у НРАТ представлені метадані 162,2 тис. звітів про наукові дослідження (з них доступно у формі повних текстів 107,3 тис.) та метадані 162,4 тис. дисертацій на здобуття наукового ступеня (з них доступно у формі повних текстів 107,9 тис. дисертацій у комплекті з авторефератами). Упродовж жовтня-листопада до НРАТ додано 432 повних текстів звітів НДДКР та 1165 дисертацій. Інформація про них у формі відкритих даних щомісяця оприлюднюється на порталах http://nrat.gov.ua/opendata/ та https://data.gov.ua/.
Щоб віднайти потрібний академічний текст, достатньо скористатись формою простого або розширеного пошуку. Для перегляду повного тексту необхідно авторизуватись. Тексти, представлені у НРАТ, супроводжуються короткими відомостями та мають постійні URL-посилання, що дозволяє користувачам легко ділитись ними з колегами й поширювати серед учнів.
Найбільший інтерес у користувачів НРАТ у листопаді 2021 року викликали наступні академічні тексти – дисертації (топ-5 за переглядом текстів): Адміністративно-правове забезпечення кадрової роботи в судовій системі України (Західноукраїнський національний університет, Тернопіль / 0521U100141); Педагогічні умови формування контролю фахових знань майбутніх учителів іноземних мов у процесі дистанційного навчання (Херсонський державний університет / 0418U000022); Поліоксометалат-аніони d-елементів V і VI груп в розчині та в складі солей (Донецький національний університет імені Василя Стуса / 0513U000540); Політико-династична історія держави майя Баакаль за матеріалами корпусу епіграфічних джерел Паленке (Лакамха’) (Київський національний університет імені Тараса Шевченка / 0412U002089); Європейське співробітництво у сфері захисту навколишнього природного середовища (Інститут міжнародних відносин Київського національного університету ім. Т. Шевченка / 0408U005297).
Найбільш затребувані автори листопаді: Шевченко Анна, Гнєдкова Ольга, Розанцев Георгій, Полюхович Юрій, Карнаухова Антоніна.
На офіційному веб-порталі НРАТ окрім академічних текстів можна знайти спеціально відібрані новини та аналітичні матеріали щодо розвитку науки, вищої освіти, інновацій, відкритої науки, академічної доброчесності. Тут можна ознайомитись з майбутніми науковими заходами – конференціями, семінарами, навчальними лекціями, знайти матеріали про цифрові інструменти для науковців та освітян, познайомитись з кращими практиками. На сторінці «довідкові ресурси» представлений актуальний перелік репозитаріїв закладів вищої освіти і наукових установ України.
Зростає аудиторія НРАТ – тих, хто отримує актуальну інформацію з офіційного веб-порталу та акаунтів НРАТ у соціальних мережах, а також тих, хто фахово працює з академічними текстами: у листопаді 2021 року офіційний веб-портал НРАТ отримав 49,1 тис. переглядів (1636/добу). Пошуковою системою Нацрепозитарію скористались 37,3 тис. раз (1245 запитів на добу).
All accounts on the NRA website go through a standard registration procedure and are verified. However, in order to obtain additional features, such as publishing open reviews of academic texts, verification by affiliation is required.
To obtain the status “verified”, you must change your primary email address to a corporate one, which is tied to a scientific or educational institution.
For example: user@ukrintei.ua, user@nas.gov.ua
After confirming your corporate email address, your account will be automatically verified by affiliation.
If your email address is corporate, but your account does not have a verification mark, you need to write to us at the email address NRAT@ukrintei.ua. After verification, we will add your address to the database, and your account will be verified.
After completing the verification procedure for affiliation, you can change the primary email address to a convenient one for you, without losing your status during the current verification.
You only need to verify for affiliation once.
* We use corporate addresses from the Unified State Database on Education and the State Register of Scientific Institutions Supported by the State
Search Instructions
To search for news published on the official website of NRАT in the “News” section, you need to enter one word, several words, or an exact phrase in the search field. Different terms are separated by spaces.
The search is performed everywhere – in the title and the news text.
For a more comprehensive result, it is recommended to use word stems (parts of words without endings).
When using multiple words for the search, they are combined using one of the logical methods described below.
By default, the logical connector “and” is used. In this case, search results will include all news releases that contain the specified words, even if they are located separately from each other and are in different parts of the text.
Example: Search phrase: OECD report. Search result: all news containing the words “report” and “OECD” in the text and in the title, both together and separately.
If a phrase or phrase is enclosed in quotation marks (“), the results will include all publications where this exact phrase or phrase is found.
Example: Search phrase: “OECD report.” Search result: all news containing the exact phrase “OECD report.”
If you know the publication date of the news or are interested in a specific time frame in which they were published on the website, you can select such a date or date range in the additional field that looks like a calendar. The date is entered in the format year-month-day and confirmed by clicking on the corresponding date in the calendar dropdown. You can enter a date or choose one by browsing through the calendar by months and years. By default, the interval starts from the oldest date (2018-01-23) and ends with the current date.
You can also use one or more hashtags, which are located under the search field on the right side of the “News” page.
Please note: The search for academic texts is carried out in a separate search window at the following link https://nrat.ukrintei.ua/searchdb.