Оприлюднено інформаційно-аналітичний звіт Міністерства освіти і науки України про проведення експерименту з присудження ступеня доктора філософії.

Ініціатива проведення другого експерименту – експерименту з присудження ступеня доктора філософії належала МОН і мала на меті перевірку ефективності функціонування системи атестації наукових кадрів у режимі проведення разових захистів. Основним завданням експерименту була зміна системи та підходів до атестації здобувачів на третьому рівні вищої освіти та створення передумов для удосконалення процедури захисту ступеня доктора філософії. 

Експериментальному запровадженню передувала робота з вивчення відповідного досвіду проведення атестації здобувачів доктора філософії у державах Європейського Союзу та держав Організації економічного співробітництва та розвитку, що дало змогу поєднати процедуру захисту здобувачів наукового ступеня кандидата наук зі схожими моделями інших країн. Експеримент здійснювався в умовах паралельного функціонування системи захистів наукового ступеня кандидата наук, підготовка яких розпочата до 1 вересня 2016 року.

Аналітичні матеріали, підготовлені за результатами проведення експерименту засвідчують, що значна більшість закладів вищої освіти чи наукових установ мають достатню кількість професійних фахівців у складі професорсько-викладацького складу з відповідних галузей знань для підготовки та атестації здобувачів вищої освіти на третьому рівні вищої освіти, вони готові працювати у новому форматі атестації наукових кадрів вищої кваліфікації.

Утворення спеціалізованих вчених рад з правом прийняття до розгляду та проведення разового захисту дисертацій здобувачів ступеня доктора філософії, як зазначається у звіті, наразі є можливою і логічно виправданою частиною експерименту для більшості закладів вищої освіти чи наукових установ, які працюють у напрямку розвитку вищої освіти та сприяють підвищенню кваліфікації професорсько-викладацького складу.

Проведений аналіз кількості дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії підтверджує прагнення здобувачів отримувати наукові ступені у соціо-гуманітарній сфері та сфері охорони здоров’я, що дає підстави до збільшення державних місць для здобувачів вищої освіти на третьому рівні вищої освіти у природничо-технічній та оборонній сферах.

Детальніше: https://bit.ly/31oXfSr, https://bit.ly/31mSIjd

Фото: скріншот

Інформаційно-аналітичний звіт МОН України про проведення експерименту з присудження ступеня доктора філософії
2021-12-02
Share