Search results found:

posts - 4226

pages - 423

Зміни до плану діяльності Міністерства освіти і науки України

Зміни до плану діяльності Міністерства освіти і науки України

План  діяльності Міністерства освіти і науки України та центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра освіти і науки України, з підготовки проєктів регуляторних актів на 2020 рік, доповнено пунктом наступного змісту: «Проект наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Порядку подання та розгляду заяв в електронній формі на участь у конкурсному відборі до закладів вищої освіти (фахової передвищої) освіти України в 2020 році». Такі зміни внесено наказом  МОН України від 17.01.2020 № 69 на підставі Закону України «Про вищу освіту».

План  діяльності Міністерства освіти і науки України та центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра освіти і науки України, з підготовки проєктів регуляторних актів на 2020 рік, доповнено пунктом наступного змісту: «Проект наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Порядку подання та розгляду заяв в електронній формі на участь у конкурсному відборі до закладів вищої освіти (фахової передвищої) освіти України в 2020 році». Такі зміни внесено наказом  МОН України від 17.01.2020 № 69 на підставі Закону України «Про вищу освіту».

Детальніше: https://bit.ly/2t9ygS8

Фото: МОН

2020-01-30
Share
Засідання Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти

Засідання Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти

28 січня 2020 року відбулось чергове засідання Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти. Обговорювались питання акредитації освітніх програм. 

28 січня 2020 року відбулось чергове засідання Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти. Обговорювались питання акредитації освітніх програм. 

За  результатами обговорення та голосування 113 освітніх програм акредитовано, 71 програма отримала умовну акредитацію, щодо 14 зроблено висновок про необхідність повторного аналізу. Відмовлено в акредитації 6 програмам.

Крім того, на засіданні розглядались такі питання:

– затвердження нового додатку до реєстру експертів та додатку до Графіку доступу до електронних кабінетів та прийняття заяв про акредитацію освітніх програм у 2019/2020 н.р.;

– внесення змін і доповнень до Положення «Про галузеві експертні ради та Положення «Про акредитацію освітніх програм»;

– затвердження Річного звіту Національного агентства за 2019 р.;

– погодження Стандартів вищої освіти за відповідними спеціальностями;

– ухвалення бюджету;

– затвердження «Порядку присудження наукових ступенів доктора наук і доктора філософії спеціалізованими вченими радами закладів вищої освіти (наукових установ)», стосовно якого незабаром буде забезпечене громадське обговорення (детальну інформацію можна знайти на сайті Міністерства освіти і науки України);

– справа Мішалова В.Д. щодо дотримання академічної доброчесності;

– перспективи співпраці з проектом “Нове правосуддя” в частині захисту принципів академічної доброчесності.

 Під час засідання відбувалася трансляція, запис якої доступний зі сторінки НАЗЯВО у соціальній мережі Фейсбук.

Детальніше: https://bit.ly/314BHGh, https://www.facebook.com/nazyavo/

Фото: НАЗЯВО

2020-01-29
Share
Портал управління знаннями

Портал управління знаннями

Національним агентством України з питань державної служби створено «Портал управління знаннями», який функціонує у режимі дослідної експлуатації.

Національним агентством України з питань державної служби створено «Портал управління знаннями», який функціонує у режимі дослідної експлуатації.

Портал створено для швидкої комунікації між державними службовцями та провайдерами освітніх послуг.  Він має підтримувати професійний розвиток державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування.

Портал призначений для:

– забезпечення розвитку ринку освітніх послуг у сфері професійного навчання;

– інформування провайдерами про наявні освітньо-професійні та освітньо-наукові програми підготовки за спеціальністю «Публічне управління та адміністрування» галузі знань «Публічне управління та адміністрування», загальні та спеціальні програми підвищення кваліфікації;

– організації електронної взаємодії суб’єктів Порталу задля  професійного розвитку державних службовців, обміну досвідом.

Користувачами Порталу можуть стати будь-які особи, які використовують інформацію, розміщену на ньому.

Отримувати доступу до інформації про освітні послуги у сфері професійного навчання та суб’єктів надання таких послуг з метою формування запитів на отримання відповідних освітніх послуг можуть лише зареєстровані користувачі – державні службовці, голови місцевих державних адміністрацій, їх перші заступники, заступники, посадові особи місцевого самоврядування. Їм надається можливість:

– здійснювати пошук інформації щодо освітніх послуг у сфері професійного навчання за регіонами, напрямами (темою), рейтингом та формами, датами проведення навчання тощо;

– здійснювати особисте планування професійного навчання шляхом пошуку освітньо-професійних, освітньо-наукових програм та програм підвищення кваліфікації;

– формувати запити на участь у навчанні за програмами підвищення кваліфікації;

– переглядати інформацію щодо результатів навчання за програмами підвищення кваліфікації;

– брати участь у формуванні рейтингу провайдерів, програм підвищення кваліфікації, викладачів (тренерів) шляхом оцінювання програм підвищення кваліфікації та залучених до проведення відповідного навчання викладачів (тренерів).

Ще одна категорія учасників Порталу – це провайдери. Ними є суб’єкти надання освітніх послуг у сфері професійного навчання – заклади освіти, підприємства, установи, організації будь-якої форми власності, що провадить освітню діяльність у сфері професійного навчання, міжнародні або іноземні установи, організації, які реалізують відповідні програми, проєкти міжнародної технічної допомоги, зареєстровані на Порталі їх уповноваженими особами. Вони мають можливість:

– поширювати інформацію щодо власної освітньої діяльності, зокрема освітньо-професійних та освітньо-наукових програм підготовки за спеціальністю «Публічне управління та адміністрування» галузі знань «Публічне управління та адміністрування», програм підвищення кваліфікації, а також викладачів (тренерів), залучених до проведення навчання за програмами підвищення кваліфікації;

– формувати віддалено групи учасників навчання за програмами підвищення кваліфікації;

– взаємодіяти через особистий кабінет з користувачами, викладачами (тренерами), адміністратором Порталу.

Викладач (тренер) – фізична особа, яка зареєстрована на Порталі, має відповідну кваліфікацію та/або практичний досвід проведення навчання за загальними та спеціальними програмами підвищення кваліфікації державних службовців. Вони за допомогою Порталу можуть: 

– поширювати інформацію про особистий професійний досвід та кваліфікацію;

– здійснювати двосторонню взаємодію з широким колом провайдерів;

– контролювати власну викладацьку діяльність.

На Порталі вже розміщено понад 300 програм підвищення кваліфікації і його наповнення триває. 

Детальніше: https://pdp.nacs.gov.ua, https://bit.ly/2uFBxsQ, https://pdp.nacs.gov.ua/pages/about, https://bit.ly/2uGNsXl, https://bit.ly/3aU2OZihttps://bit.ly/2Gxk6gL

2020-01-29

Фото: НАДС

2020-01-29
Share
Додатковий набір експертів з акредитації освітніх програм

Додатковий набір експертів з акредитації освітніх програм

13 січня 2020 року Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти оголосило додатковий конкурсний набір експертів з числа науково-педагогічних, наукових працівників для акредитації освітніх програм.

13 січня 2020 року Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти оголосило додатковий конкурсний набір експертів з числа науково-педагогічних, наукових працівників для акредитації освітніх програм.

Зараз НАЗЯВО  реалізує нову систему акредитації освітніх програм, яка базується на Європейських стандартах і кращих практиках. Ключовим елементом системи є оцінювання діяльності закладу вищої освіти незалежною виїзною експертною групою. 

З метою забезпечення якісної експертизи та оцінювання освітніх програм Національне агентство вже співпрацює із 1423 експертами з числа науково-педагогічних працівників та 383 експертами з числа здобувачів вищої освіти, які станом на 13.01.2020 внесені до відповідного реєстру. Додатковий конкурсний набір експертів проводиться з усіх спеціальностей, проте для певних спеціальностей, зокрема зі спеціальностей економіка, менеджмент та із середньої освіти, передбачені ліміти.

Заявку можна подати  до 9 лютого 2020 року.

Детальніше:https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe6SJ3q1yLLOFkZAbPy9yEpwy6_cuDRATS4cB43Coi8xhl1rw/viewform, https://bit.ly/2RZmrGq, https://bit.ly/2uI8WDq, https://bit.ly/2O5rSme, https://naqa.gov.ua/2020/01/4818/

2020-01-28
Share
Національна онлайн-платформа «Дія. Цифрова освіта»

Національна онлайн-платформа «Дія. Цифрова освіта»

Близько двох місяців відбувалось тестування мобільного додатку «Дія» та Національної онлайн-платформи «Дія. Цифрова освіта». Декілька десятків тисяч водіїв тестували додаток із цифровими посвідченням водія та свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу.

Близько двох місяців відбувалось тестування мобільного додатку «Дія» та Національної онлайн-платформи «Дія. Цифрова освіта». Декілька десятків тисяч водіїв тестували додаток із цифровими посвідченням водія та свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу.

До співпраці з проєктом долучились бібліотеки, які надають доступ до безкоштовного навчання на онлайн-платформі, допомагають у реєстрації, консультують під час навчання та популяризують інформацію про проєкт «Дія. Цифрова освіта». Зазначені послуги надає і ДНТБ України, співробітники  якої взяли участь у вебінарах з питань організації навчання на сайті osvita.diia.gov.ua. На цьому ресурсі вже сьогодні в тестовому режимі надається доступ до освітніх серіалів.

Офіційний запуск онлайн-платформи відбудеться 30 січня 2020 року. На презентації системи будуть представлені результати роботи Мінцифри щодо:

– створення мобільного додатку «Дія», його функціонування та перспектив розвитку;

– навчання цифрової грамотності українців завдяки національній онлайн-платформі «Дія. Цифрова освіта».

Детальніше: https://bit.ly/38MPvbe, https://bit.ly/2RChzZb

Фото: Мінцифри

2020-01-28
Share
Виїзне засідання Комітету з питань цифрової трансформації

Виїзне засідання Комітету з питань цифрової трансформації

22 лютого 2020 року у Запоріжжі відбудеться виїзне засідання Комітету з питань цифрової трансформації Верховної Ради України.

22 лютого 2020 року у Запоріжжі відбудеться виїзне засідання Комітету з питань цифрової трансформації Верховної Ради України.

Планується обговорити питання розвитку електронних комунікацій швидкісного інтернету; ІТ-галузі та стартапів; розумних міст.

Усі бажаючи  зможуть долучитись до прямої трансляції та обговорення онлайн.

Детальніше: https://bit.ly/36wmkrq

Фото: Мінцифри

2020-01-28
Share
Сервіс Open Ukrainian Citation Index

Сервіс Open Ukrainian Citation Index

У жовтні 2019 року ДНТБ України презентувала бета-версію пошукової системи і бази даних наукових цитувань Open Ukrainian Citation Index (OUCI). Це – частина майбутньої глобальної системи URIS, що допомагає шукати наукові документи і стежити за цитуванням вчених. Його реалізація має спростити вченим та бібліотекарям пошук наукових документів, допомогти управлінцям зі збором статистичних даних та розширити читацьку аудиторію українських наукових журналів.  

У жовтні 2019 року ДНТБ України презентувала бета-версію пошукової системи і бази даних наукових цитувань Open Ukrainian Citation Index (OUCI). Це – частина майбутньої глобальної системи URIS, що допомагає шукати наукові документи і стежити за цитуванням вчених. Його реалізація має спростити вченим та бібліотекарям пошук наукових документів, допомогти управлінцям зі збором статистичних даних та розширити читацьку аудиторію українських наукових журналів.  

На даний час розробники значно доопрацювали систему OUCI, а саме:

– реалізовано можливість завантаження  переліку результатів пошуку як таблицю Excel (одночасно можна експортувати до 5000 записів);

– додано у пошукові фільтри та «Аналітику» Перелік галузей знань і спеціальностей 2015 р.;

– оновлено переліки українських членів Crossref відповідно до офіційного переліку реєстраційної агенції;

– додано 110 нових профілів українських журналів;

– налаштовано HTTPS;

– суттєво покращено систему адміністрування.

 Станом на 27 січня 2020 р. пошукова система OUCI індексує 111 млн публікацій з усього світу, 1324 українських видань від 358 видавців, 205 958 публікацій вітчизняних видань.

Дізнатись  про те, як відкрити свої метадані та долучитись до розвитку системи можна за допомогою практичного посібника.

Детальніше: https://bit.ly/3aMKMIk, https://ouci.dntb.gov.ua/, https://bit.ly/36AB7RP

2020-01-27

2020-01-27
Share
Стратегія захисту дітей у цифровому середовищі

Стратегія захисту дітей у цифровому середовищі

Міністерство цифрової трансформації України розпочало проведення електронних консультацій з громадськістю щодо проєкту Національної стратегії захисту дітей у цифровому середовищі на 2021–2026 роки.

Міністерство цифрової трансформації України розпочало проведення електронних консультацій з громадськістю щодо проєкту Національної стратегії захисту дітей у цифровому середовищі на 2021–2026 роки.

Проєкт Стратегії розроблено з ініціативи Міністерства цифрової трансформації з метою  визначення шляхів, механізмів та способів вирішення та забезпечення захисту дітей в мережі інтернет. 

Зауваження та пропозиції можна подати  до 7 лютого 2020 року. 

Детальніше: https://bit.ly/2TX2NO9https://drive.google.com/file/d/1ftag6UGD4n3DFxTZMyETeL45cFl-SD7p/view, https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfg7k3xaNG398ztsBeqm7NvNJ5X_dCAttfG7DGWB2qAPQPlvA/viewf

2020-01-27

2020-01-27
Share
«Data Science School»

«Data Science School»

5–8 березня 2020 року в Інституті математики НАН України відбудеться «Data Science School» – цикли лекцій з методів аналізу даних, машинного навчання та нейронних мереж, а також практичні заняття. 

5–8 березня 2020 року в Інституті математики НАН України відбудеться «Data Science School» – цикли лекцій з методів аналізу даних, машинного навчання та нейронних мереж, а також практичні заняття. 

Захід буде організовано за ініціативою студентів магістратури кафедри математики при Інституті математики НАН України. З огляду на актуальність тематики «Data Science», «Big Data», «Machine Learning» планується започаткувати традицію такої Школи та запросити в якості лекторів найдосвідченіших представників науки, освіти, приватних компаній. 

Школа дасть можливість глибше дізнатися про те, що являють собою «Data Science» та «Machine Learning», отримати загальне уявлення щодо методів, які ними використовуються та набути практичних навичок для їх застосування. Слухачі матимуть можливість подивитись, як саме методи «Data Science» використовуються у різних науках та дізнатись про особливості їх використання. 

Детальніше:  https://bit.ly/3aEyG3L,  https://sites.google.com/view/kaudatascienceschool-2020/Main

Фото: НАНУ

2020-01-24
Share
Розподіл держфінансування університетів у 2020 році

Розподіл держфінансування університетів у 2020 році

Зроблено важливий крок до прозорості та відкритості фінансів. Міністерство освіти і науки України опублікувало детальний розподіл між закладами вищої освіти 16,26 млрд грн. коштів державного бюджету. 

Зроблено важливий крок до прозорості та відкритості фінансів. Міністерство освіти і науки України опублікувало детальний розподіл між закладами вищої освіти 16,26 млрд грн. коштів державного бюджету. 

З 2020 року ЗВО фінансуються за формулою, де університети з кращими результатами діяльності отримують більше фінансування порівняно із бюджетом минулого року. Відповідне рішення схвалив Уряд 24 грудня 2019 року.

Розрахунок обсягу фінансування у 2020 році робився МОН за конкретними показниками, серед яких: масштаб університету; контингент; регіональний коефіцієнт; позиції у міжнародних рейтингах; обсяг коштів на дослідження, які університет залучає від бізнесу чи з міжнародних грантів. З 2021 року до цих показників додасться працевлаштування випускників, які МОН буде відслідковувати через онлайн-систему. Для поступовості переходу у 2020 році були запроваджені обмеження для мінімальної та максимальної зміни бюджету кожного ЗВО – від 95% до 120% відносно 2019 року.

Фінансування за формулою отримають 136 закладів вищої освіти та 12 філій ЗВО, які мають власні кошториси. У 2020 році 94 заклади отримають 100-120%, а 54 – 95-99% від бюджету 2019 року. Завдяки розрахунку фінансування за формулою у 2020 році 17 університетів отримали збільшення фінансування на понад 15 мільйонів гривень. Це: Київський політехнічний інститут ім. І. Сікорського, Львівська політехніка, Харківський політехнічний інститут, Сумський державний університет, Ужгородський національний університет тощо.

Нова система фінансування вищої освіти має стимулювати університети до розвитку з урахуванням, зокрема, запиту ринку праці. Отримавши збільшене фінансування вже цього року, вони можуть збільшити заробітну плату кращим викладачам,  мотивувати науково-педагогічних працівників до підвищення якості освіти.

Наступним кроком МОН разом із профільним комітетом Верховної Ради стане розроблення та внесення комплексних змін до законодавства, які нададуть реальну фінансову автономію університетам.

Детальніше: https://bit.ly/2NTdzkr, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1146-2019-%D0%BFhttps://bit.ly/2ut4YhO

Фото: МОН

2020-01-24
Share