Європейська асоціація університетів оприлюднила звіт «Університети як ключові рушії сталих інноваційних екосистем: результати опитування ЄАУ щодо стану інновацій в університетах».
Європейська асоціація університетів оприлюднила звіт «Університети як ключові рушії сталих інноваційних екосистем: результати опитування ЄАУ щодо стану інновацій в університетах».
У документі представлено докладний аналіз результатів першого загальноєвропейського дослідження університетських інновацій. Це опитування було розроблене для збору даних щодо стану інновацій в європейських університетах, виконання ЗВО своєї місії та підтримки сталого переходу до цифрових технологій. Дослідження продовжує багаторічну роботу ЄАУ з визначення внеску університетів в інноваційні екосистеми у контексті накопичення соціальних проблем та зростання актуальності знань для розробки нових рішень.
У звіті наводяться приклади передової практики інновацій в університетах, які можуть слугувати джерелом натхнення для політиків, фінансових агенцій, а також університетів. Підготовлені рекомендації, які допоможуть досягненню закладами вищої освіти своїх амбітних інноваційних цілей.
Європейська Комісія надаватиме максимальну підтримку освітній сфері України через можливості участі в програмах ЄС для викладачів, вчителів, учнів, студентів і молоді.
Європейська Комісія надаватиме максимальну підтримку освітній сфері України через можливості участі в програмах ЄС для викладачів, вчителів, учнів, студентів і молоді.
Це буде здійснюватися за допомогою заходів, об’єднаних у два взаємодоповнюючих напрямки. По-перше, ЄС підтримує системи освіти і окремі освітні заклади держав-членів. Єврокомісія прийняла пропозицію щодо дій Cohesion для біженців в Європі, щоб забезпечити швидкий перерозподіл доступного фінансування з Європейського фонду регіонального розвитку, Європейського соціального фонду та Фонду європейської допомоги для фінансування широкого спектру заходів підтримки людей, які покидають Україну.
Важливу роль буде відігравати програма Erasmus+. Можливості фінансування, які мобілізує Комісія в рамках цієї програми, наступні: – навчально-виховні заклади, які приймають участь в проектах співробітництва Erasmus+, можуть швидко прийняти українських учнів з гнучким використанням проєктного фінансування; – українські викладачі та тренери можуть отримати фінансову підтримку для полегшення своєї інтеграції; – кваліфікований персонал може бути направлений на тимчасовій основі в райони розміщення біженців; – заклади, які отримують вигоду від поточних проектів Erasmus+ в таких сферах, як інклюзія, різноманіття та інтеграція біженців, можуть на добровільній основі перерозподіляти частину своїх коштів на підтримку діяльності для українських біженців.
По-друге, ЄК надаватиме підтримку українським дітям і вчителям через європейські платформи, зокрема – Портал шкільної освіти, який: – сприяє обміну досвідом та інформацією щодо підтримки інтеграції біженців в системи освіти держав-членів; – організує курси підвищення кваліфікації для вчителів з інтеграції біженців; – інформує про освітні ресурси, які дозволять дітям продовжити навчання також і на рідній мові на основі української освітньої програми. Портал може встановити зв’язок з національними навчальними платформами, доступними для молоді та вчителів на українській мові.
Найбільше шкільне співтовариство в Європі eTwinning пропонує свою підтримку викладацькому складу молодих українських біженців. Воно допомагатиме вчителям, шкільному персоналу та учням в обміні та координації їх дій на низовому рівні шляхом створення спеціальних груп у безпечному просторі платформи.
ЄК буде продовжувати взаємодіяти з державами-членами для спільного пошуку рішень. Буде створена Цільова група для аналізу та поширення досвіду кожної держави-члена з безперервного навчання українських біженців.
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено проміжний березневий звіт «Економічні, соціальні та політичні наслідки конфлікту в Україні».
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено проміжний березневий звіт «Економічні, соціальні та політичні наслідки конфлікту в Україні».
Очікується, що військові дії уповільнять глобальне відновлення після пандемії COVID-19 та ще більше прискорять інфляцію в усьому світі. Економічні наслідки, на думку експертів, будуть такими: – Україна та Росія є крупними виробниками та експортерами основних продуктів харчування, корисних копалин та енергії; військові дії вже призвели до значних економічних та фінансових потрясінь, особливо на товарних ринках, коли ціни на нафту, газ і пшеницю значно зросли; – зміни цін на сировинні товари та фінансові ринки, що спостерігаються, можуть у разі їх збереження знизити зростання світового ВВП понад 1 відсотковий пункт у перший рік та привести до зростання світової інфляції споживчих цін приблизно на 2,5 відсоткових пункти; – ретельно обміркована та цілеспрямована фіскальна підтримка може зменшити негативний вплив на економічне зростання лише за незначного додаткового стимулу для інфляції; – грошово-кредитна політика має бути націлена на забезпечення міцно закріплених інфляційних очікувань; більшості центральних банків слід продовжити свої плани, за виключенням найбільш постраждалих економік, де може бути потрібна пауза для повної оцінки наслідків кризи; – у найближчому майбутньому багатьом урядам потрібно пом’якшити удар більш високих цін на енергоносії, диверсифікувати джерела енергії та підвищити ефективність там, де це можливо; що стосується продуктів харчування, збільшення виробництва в країнах ОЕСР, утримання від протекціонізму та багатостороння підтримка логістики допоможуть країнам, які найбільше постраждали від перебоїв з постачанням з Росії та України; – директивні органи повинні переглянути доцільність структури ринку з метою забезпечення енергетичної безпеки та створення стимулів для забезпечення переходу до «зеленої» економіки за суспільної підтримки.
Документ належить до серії документів «Економічний прогноз ОЕСР», в якій публікується два рази на рік аналіз основних світових економічних тенденцій та перспективи на найближчі два роки. У підготовленому Департаментом економіки ОЕСР прогнозі представлений узгоджений набір прогнозів щодо виробництва, зайнятості, державних витрат, цін і поточних балансів, заснованих на аналізі кожної країни-члена та індукованого впливу кожної з них на міжнародні події.
Європейська асоціація університетів оприлюднила звіт «Навчальна програма та оцінювання».
Європейська асоціація університетів оприлюднила звіт «Навчальна програма та оцінювання».
У документі представлено результати дослідження способів впровадження удосконаленого цифрового навчання та викладання (DELT), використання цифрових технологій у навчальній програмі, а також розробки та управління цифровим оцінюванням, щоб воно дійсно відображало очікувані результати навчання, було привабливим, різноманітним, якісним та відповідало навчальній програмі.
У дослідженні висвітлюються різноманітні аспекти навчальної програми та оцінювання у цифровому середовищі, а також проблеми, з якими стикаються європейські заклади вищої освіти, такі як забезпечення справедливості для всіх студентів, розробка ефективних інституціональних стратегій для включення DELT у навчальну програму, підтримка викладачів у впровадженні інновацій в цифрове навчання, використання оцінювання як невід’ємної частини навчальної програми та розвиток оціночної грамотності учнів та вчителів. Представлені рекомендації для ЗВО з вирішення зазначених проблем з урахуванням контексту пандемії COVID-19, а також за її межами.
Звіт підготовлений в рамках проєкту «Підтримка європейських університетів у їх стратегічних підходах до цифрового навчання» із залученням Learning & Teaching ЕUA.
«Зелений» (кліматично нейтральний водень Н2) отримують шляхом електролізу води з використанням відновлюваних джерел енергії.
«Зелений» (кліматично нейтральний водень Н2) отримують шляхом електролізу води з використанням відновлюваних джерел енергії.
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено звіт «Інноваційна та промислова політика для зеленого водню».
У дослідженні розглядається поточний розвиток водневих технологій в виробничому секторі та промислова політика, прийнята для їхньої підтримки в різних країнах.
На додаток до постійних зусиль у сфері науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт уряди вже можуть закласти основу для впровадження зеленого водню шляхом реалізації запропонованих у звіті наступних п’яти типів політики: – підтримка науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт і демонстрація зеленого водню для зниження вартості електролізерів і підвищення їх конкурентоздатності; – збільшення постачання відновлюваної електроенергії; – скорочення розриву в вартості між технологіями зеленого водню та коричневими технологіями за рахунок комплексного пакету заходів політики, таких як встановлення цін на викиди вуглецю та поетапна відмова від неефективних субсидій на видобувне паливо; – зниження невизначеності шляхом просування міжнародної стандартизації, водневої інфраструктури та надійних стандартів регулювання; – використання синього водню як тимчасового вирішення для полегшення переходу до зеленого водню.
Документ належить до серії «Політичні документи ОЕСР в сфері науки, технологій і промисловості», в яких Директорат ОЕСР з науки, технологій і інновацій розробляє основані на фактичних даних політичні рекомендації щодо внеску науки, технологій і промисловості в добробут і економічне зростання.
Провідні світові експерти у сфері штучного інтелекту (ШІ) повідомили членам Європарламенту, що запропонований ЄС закон із регулювання технології ШІ, не є перспективним, оскільки він не охоплює нові потужні системи, які можуть бути використані для вирішення різноманітних задач.
Провідні світові експерти у сфері штучного інтелекту (ШІ) повідомили членам Європарламенту, що запропонований ЄС закон із регулювання технології ШІ, не є перспективним, оскільки він не охоплює нові потужні системи, які можуть бути використані для вирішення різноманітних задач.
Системи ШІ загального призначення, відомі також як базові моделі, розроблені такими технологічними гігантами, як Google, розглядаються як майбутнє технології. Вони можуть навчатися на масових наборах даних текстів, зображень і звуків. Але законодавство не розповсюджується на ці системи безпосередньо – лише на конкретне використання, для якого вони призначені.
Закон ЄС щодо ШІ, представлений як перша спроба врегулювати потенційні недоліки технології, містить заборони на такі види використання, як підсвідомі маніпуляції та соціальна оцінка в китайському стилі. Одна з причин, з якої закон уникає регулювання ШІ загального призначення, полягає в тому, що він має конкретну мету.
Запропонований ЄС закон не повною мірою враховує появу надпотужного нового типу ШІ, а це означає, що законодавство швидко застаріє під впливом розвитку технології. Базові моделі, підготовлені найбільшими світовими технологічними компаніями на гігантських об’ємах даних та адаптовані до широкого кола задач, готові стати інфраструктурою, на якій будуються інші додатки. Це означає, що будь-які недоліки цих моделей будуть успадковані. Існує небезпека, що базові моделі можуть укорінити недоліки безпеки, непрозорість і упередженість технологій ШІ.
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено аналітичний огляд «Використання профорієнтації дорослих для кращого відновлення».
На офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку оприлюднено аналітичний огляд «Використання профорієнтації дорослих для кращого відновлення».
Експерти вважають, що відновлення після пандемії COVID-19 призведе до перерозподілу робочих місць між секторами та професіями та необхідності надання професійної орієнтації і поради дорослим, які потребують підвищення кваліфікації чи перекваліфікації. Також криза призведе до несподіваного переходу більшої частини профорієнтації від безпосереднього контакту до дистанційного.
На основі двох проведених опитувань розглядається вплив пандемії COVID-19 на надання профорієнтації для дорослих. Описується вплив пандемії на попит і надання послуг з профорієнтації, документуються зусилля країн з підтримки надання послуг з профорієнтації під час карантину, а також досліджується необхідність розширення масштабів профорієнтації у майбутньому.
Враховуючи важливість профорієнтації для підтримки актуальних навичок працівників і покращання відповідності між попитом та пропозицією навичок, також пропонуються політичні напрямки для покращання його охоплення, використання та якості.
Ключові висновки з питань профорієнтації для дорослих є такими: – під час пандемії попит на послуги з профорієнтації для дорослих збільшився, особливо для нових безробітних, випускників шкіл та робітників найбільш уразливих секторів; – більшість країн перейшли на повністю віддалені служби профорієнтації, адаптувавши більшу частину своєї діяльності до нових каналів надання послуг; – зусилля країн були зосереджені на удосконаленні онлайн-порталів профорієнтації, проведенні чи покращенні дистанційних сесій профорієнтації, підтримці переходу спеціалістів-практиків із профорієнтації на віддалену роботу; – телефон став найбільш ефективним каналом зв’язку з малоосвіченими та людьми похилого віку, безробітними, мешканцями сільської місцевості.
Документ належить до серії документів «Заходи політики ОЕСР у відповідь на коронавірус (COVID-19)», в якій зібрані дані, аналіз і рекомендації з цілої низки тем, спрямованих на подолання кризи в сфері охорони здоров’я, економіки та суспільства, полегшення координації та сприяння необхідним глобальним діям при розв’язанні цієї величезної колективної проблеми.
21 березня 2022 року Кабінетом Міністрів України ухвалені зміни до «Порядку присудження ступеня доктора філософії та скасування рішення разової спеціалізованої вченої ради закладу вищої освіти, наукової установи про присудження ступеня доктора філософії». Відповідна постанова від 21 березня 2022 р. № 341 оприлюднена на урядовому порталі.
21 березня 2022 року Кабінетом Міністрів України ухвалені зміни до «Порядку присудження ступеня доктора філософії та скасування рішення разової спеціалізованої вченої ради закладу вищої освіти, наукової установи про присудження ступеня доктора філософії». Відповідна постанова від 21 березня 2022 р. № 341 оприлюднена на урядовому порталі.
Зміни внесено у зв’язку з дією воєнного стану в Україні, введення якого унеможливило або ускладнило здійснення освітньої діяльності у багатьох закладах вищої освіти та наукових установах. Це стосується, зокрема, проведення атестації здобувачів ступеня доктора філософії та дотримання термінів такої атестації.
Змінами унормовуються процедури атестації здобувачів ступеня доктора філософії в умовах воєнного стану.
З метою захисту прав і законних інтересів здобувачів ступеня доктора філософії пропонується не враховувати період воєнного стану та наступні три місяці після його завершення при обчисленні строків, визначених Порядком.
Організація Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури оприлюднила останнє видання Доповіді Організації Об’єднаних Націй щодо стану водних ресурсів світу «Підземні води: зробити невидиме видимим».
Організація Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури оприлюднила останнє видання Доповіді Організації Об’єднаних Націй щодо стану водних ресурсів світу «Підземні води: зробити невидиме видимим».
Видання присвячене питанням, пов’язаним із підземними водами та робить акцент на їх особливій ролі, проблемах та можливостях у контексті оперативного та адміністративного управління водними ресурсами, їх розвитку у глобальних масштабах.
Як відзначається в документі, підземні води, які складають приблизно 99% усієї прісної води, що знаходиться у рідкій формі на планеті, хоча й розподілені нерівномірно по всій земній кулі, володіють потенціалом, який дозволяє суспільству отримувати величезні соціальні, економічні та екологічні вигоди. На підземні води припадає половина об’єму води, яка використовується для побутових потреб населення світу та біля 25% усієї води для іригації 38% зрошувальних земель. Однак, не зважаючи на величезну важливість цього природного ресурсу, його проблематику недостатньо розуміють, внаслідок чого він страждає від недооцінки, безгосподарності та зловживань.
У публікації стверджується, що в умовах зростаючого дефіциту води в багатьох частинах світу величезний потенціал підземних вод та необхідність продуманого управління ними більше не можна ігнорувати.
Ключові висновки дослідження: – ресурси підземних вод планети являють собою величезний запас прісної води; – у контексті зростаючого попиту на воду, обмеженості поверхневих водних ресурсів та високого на них навантаження, цінність підземних вод повинна отримувати більше визнання його ресурсом, який впродовж тисячоліть дозволяє процвітати суспільству; – підземні води залишаються вразливими до надмірної експлуатації та забруднення, можуть підпадати під руйнівний вплив; – для повного розкриття потенціалу підземних вод знадобляться активні узгоджені зусилля з управління ними та їх використання на основі принципів сталого розвитку.
Європейська Комісія створила новий портал для підтримки Європейським Союзом дослідників України European Research Area for Ukraine.
Європейська Комісія створила новий портал для підтримки Європейським Союзом дослідників України European Research Area for Ukraine.
Портал являє собою консолідоване джерело інформації та сервісів щодо підтримки дослідників, які виїхали з України. Він об’єднує ініціативи на рівні ЄС, окремих країн та неурядових груп і покликаний допомогти у пошуках житла, можливостей працевлаштування, спростити визнання їх дипломів, запропонувати інші послуги. Уся інформація буде доступна на англійській та українській мовах.
Портал ERA4Ukraine створений у мережі EURAXESS, яка підтримує дослідників, надаючи їм інформацію від понад 600 центрів та 43 національних порталів держав-членів ЄС і країн, пов’язаних з Horizon Europe. У кожної держави-члена та асоційованої країни є національний портал, на якому послуги підтримки перераховані в структурованому вигляді. Наразі доступно 30 порталів різних країн.
Портал ERA4Ukraine посилається на #Science4Ukraine, громадську групу студентів-добровольців і вчених-дослідників з академічних закладів Європи та всього світу. Волонтери збирають і розповсюджують інформацію щодо можливостей підтримки на університетському, національному та міжнародному рівнях для аспірантів і дослідників, безпосередньо пов’язаних з академічними закладами України.
Інші ініціативи ЄС містять доступ до Science4Refugees, існуючої ініціативи EURAXESS, яка надає біженцям стажування, роботу на неповний і повний робочий день, а також доступ до Європейського дослідницького простору та MSCA (Дослідники у групі ризику).
Також Європейська комісія здійснила декілька кроків для надання підтримки у сфері досліджень і інновацій. Здійснено адміністративні кроки для надання українським бенефіціарам фінансування від програм ЄС з науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт.
All accounts on the NRA website go through a standard registration procedure and are verified. However, in order to obtain additional features, such as publishing open reviews of academic texts, verification by affiliation is required.
To obtain the status “verified”, you must change your primary email address to a corporate one, which is tied to a scientific or educational institution.
For example: user@ukrintei.ua, user@nas.gov.ua
After confirming your corporate email address, your account will be automatically verified by affiliation.
If your email address is corporate, but your account does not have a verification mark, you need to write to us at the email address NRAT@ukrintei.ua. After verification, we will add your address to the database, and your account will be verified.
After completing the verification procedure for affiliation, you can change the primary email address to a convenient one for you, without losing your status during the current verification.
You only need to verify for affiliation once.
* We use corporate addresses from the Unified State Database on Education and the State Register of Scientific Institutions Supported by the State
Search Instructions
To search for news published on the official website of NRАT in the “News” section, you need to enter one word, several words, or an exact phrase in the search field. Different terms are separated by spaces.
The search is performed everywhere – in the title and the news text.
For a more comprehensive result, it is recommended to use word stems (parts of words without endings).
When using multiple words for the search, they are combined using one of the logical methods described below.
By default, the logical connector “and” is used. In this case, search results will include all news releases that contain the specified words, even if they are located separately from each other and are in different parts of the text.
Example: Search phrase: OECD report. Search result: all news containing the words “report” and “OECD” in the text and in the title, both together and separately.
If a phrase or phrase is enclosed in quotation marks (“), the results will include all publications where this exact phrase or phrase is found.
Example: Search phrase: “OECD report.” Search result: all news containing the exact phrase “OECD report.”
If you know the publication date of the news or are interested in a specific time frame in which they were published on the website, you can select such a date or date range in the additional field that looks like a calendar. The date is entered in the format year-month-day and confirmed by clicking on the corresponding date in the calendar dropdown. You can enter a date or choose one by browsing through the calendar by months and years. By default, the interval starts from the oldest date (2018-01-23) and ends with the current date.
You can also use one or more hashtags, which are located under the search field on the right side of the “News” page.
Please note: The search for academic texts is carried out in a separate search window at the following link https://nrat.ukrintei.ua/searchdb.