Search results found:

posts - 2611

pages - 262

НДР-2020

Відповідно до наказу МОН України від 24 вересня 2019 р. № 1234 розпочато конкурсний відбір проектів наукових досліджень і розробок, виконання яких розпочнеться у 2020 році за рахунок коштів державного бюджету.

Відповідно до наказу МОН України від 24 вересня 2019 р. № 1234 розпочато конкурсний відбір проектів наукових досліджень і розробок, виконання яких розпочнеться у 2020 році за рахунок коштів державного бюджету.

Детальніше: https://bit.ly/2oXRQOY,   https://mon.rit.org.ua/node/202

2019-10-05

2019-10-05
Share

Перспективи співпраці України і Білорусі

Україна та Білорусь продовжуватимуть активну співпрацю в науковій сфері, вчені обох країн і надалі зможуть виконувати спільні дослідження у межах двосторонніх проєктів.

Україна та Білорусь продовжуватимуть активну співпрацю в науковій сфері, вчені обох країн і надалі зможуть виконувати спільні дослідження у межах двосторонніх проєктів.

Відповідну програму співробітництва на 2019-2022 роки підписали перший заступник Міністра освіти і науки України Юрій Полюхович та голова Держкомітету з питань науки і технологій Республіки Білорусь Олександр Шумілін 4 жовтня 2019 року під час Другого форуму регіонів України та Білорусі.

«З Республікою Білорусь ми маємо одну з найтриваліших співпраць у науковій сфері. Наприклад, конкурси двосторонніх наукових проєктів проводяться безперервно понад 20 років – з 1998-го. За цей час наші дослідники разом впровадили 67 проєктів за такими напрямами, як нанотехнології, біотехнології, лазерні технології, медицина, ІКТ, енергетика тощо. Зараз вчені України й Білорусі також спільно виконують 10 проєктів, розрахованих  на 2019-2020 роки», – розказав Юрій Полюхович. Він пояснив, що підписання програми на наступні роки дозволить й надалі проводити такі двосторонні наукові конкурси.

Оголосити черговий українсько-білоруський конкурс планують вже на початку 2020-го для виконання у 2021-2022 роках. Документ про співпрацю також передбачає поглиблення взаємодії з трансферу технологій, спільну участь у програмі «Горизонт 2020», обмін інформацією тощо.

«Хочу підкреслити, що потенціал співпраці в цій сфері далеко не вичерпаний і сторонам треба ставити перед собою нові стратегічні цілі. В умовах інтенсивного розвитку в світі нових технологій пріоритетне значення для обох сторін має розвиток співпраці в галузі високих технологій – інформаційні технології, біотехнології, фармація, оптика, лазерна фізика, теплофізика, біоорганічна хімія та матеріалознавство», – зазначив Олександр Шумілін.

Детальніше: https://bit.ly/31Ofzj1

2019-10-05

2019-10-05
Share

Навчання у віртуальному класі

Студенти-менеджери та маркетологи Сумського державного університету отримали можливість долучитися до лекцій у класі віртуального обміну, де синхронно навчається молодь із 7 країн. Разом вони опановують модуль “Ресторанний та туристичний менеджмент” англійською мовою.

Студенти-менеджери та маркетологи Сумського державного університету отримали можливість долучитися до лекцій у класі віртуального обміну, де синхронно навчається молодь із 7 країн. Разом вони опановують модуль “Ресторанний та туристичний менеджмент” англійською мовою.

Заняття стартували на початку жовтня і триватимуть до 14 листопада.

Навчання відбувається за мережевим принципом: студенти отримують лекції  від викладачів, лекторів і бізнес-практиків Університету Небраска, а практичні завдання виконують, спілкуючись з колегами з університетів США, Нідерландів, Оману, Об’єднаних Арабських Еміратів, Великобританії, Індії та України.

Детальніше: https://bit.ly/33lZTEd, https://bit.ly/312lfVk

2019-10-04

2019-10-04
Share

KYIV Tech Hub

Стартапи українських закладів вищої освіти долучились до міжнародної конференції KYIV TECH HUB, яка є майданчиком для пошуку іноземних інвесторів.

Стартапи українських закладів вищої освіти долучились до міжнародної конференції KYIV TECH HUB, яка є майданчиком для пошуку іноземних інвесторів.

Конференція відбулась 3 жовтня 2019 року  у Києві за підтримки польсько-української ініціативи Startup Bridge. Учасники заходу представили свої проєкти польським венчурним фондам, приватним і державним організаціям, відповідальним за грантове фінансування.

“Цей майданчик було створено, зокрема, для посилення співпраці між Україною та Польщею. Тут молоді й талановиті інноватори можуть проявити себе та отримати можливості для розвитку своїх ідей”, – зазначив під час відкриття конференції перший заступник Міністра освіти і науки України Юрій Полюхович.

Серед учасників були цьогорічні фіналісти Всеукраїнського фестивалю інновацій. Команда бізнес-інноваційного центру Львівської політехніки представила свій проєкт Plerdy – багатофункціональне рішення для поліпшення конверсії на сайтах. Перевагою розробки є великий набір інструментів, який дозволяє в онлайн-режимі змінювати сайт.

Команада Чорноморського національного університету імені Петра Могили продемонструвала додаток HomeMappy, який допоможе людям з вадами зору або інвалідністю легше знаходити потрібні речі в приміщеннях. Використовуючи камеру на пристрої, цей додаток розпізнає предмети та через голосовий супровід орієнтує власника в просторі.

Детальніше: https://bit.ly/32UalCqhttps://bit.ly/2pCE4Bt

2019-10-04

2019-10-04
Share

Україна отримала гранти програми ЄС Еразмус+ на 2,8 тис місць

200 українських організацій спільно з більш як 270 європейськими партнерами отримали 2 тис 766 грантів для обмінів студентами та працівниками вишів. У межах Програми ЄС Еразмус+ усі учасники зможуть поїхати на навчання, практику, підвищення кваліфікації чи стажування до європейського або українського університету.

200 українських організацій спільно з більш як 270 європейськими партнерами отримали 2 тис 766 грантів для обмінів студентами та працівниками вишів. У межах Програми ЄС Еразмус+ усі учасники зможуть поїхати на навчання, практику, підвищення кваліфікації чи стажування до європейського або українського університету.

Переможцями від України стали заклади вищої освіти, наукові установи, громадські, приватні та державні організації з різних регіонів країни. Серед них найбільшу кількість проєктів з мобільності виграли: Київський національний університет ім. Тараса Шевченка; Львівський національний університет ім. Івана Франка; Національний університет “Львівська політехніка”; Український католицький університет; Чернівецький національний університет ім. Юрія Федьковича; Національний технічний університет України “Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського”; Національний університет “Києво-Могилянська академія”.

Найпопулярнішими країнами-партнерами для обмінів з Україною стали Німеччина, Великобританія, Польща, Італія та Франція. 1142 гранти призначені для студентів, а 1624 – для працівників вишів. Усі отримані студентами бали будуть перезараховані українським університетом та внесені у додаток до диплому, а викладачам зарахують такий досвід як підвищення кваліфікації.

Детальніше: https://bit.ly/2oogQP9

2019-10-03

2019-10-03
Share

МОН співпрацюватиме з Google над покращенням вищої освіти

МОН та Google планують покращувати цифрові навички викладачів вишів. Першим кроком стануть відповідні онлайн-курси. Про це йшлося під час зустрічі Міністра освіти і науки Ганни Новосад та директора з публічної політики та взаємодії з державними органами Google Вільсоном Вайтом. 

МОН та Google планують покращувати цифрові навички викладачів вишів. Першим кроком стануть відповідні онлайн-курси. Про це йшлося під час зустрічі Міністра освіти і науки Ганни Новосад та директора з публічної політики та взаємодії з державними органами Google Вільсоном Вайтом. 

Сторони домовились працювати над адаптацією Google-класів для закладів вищої освіти. Це допоможе викладачам краще організовувати освітній процес, планувати заходи зі студентами тощо.  Також освітяни зможуть пройти відповідну сертифікацію з цифрових компетентностей.

«Спершу Міністерство почало працювати з Google у сфері загальної середньої освіти, і це співробітництво дало прекрасні результати. Я хочу передусім згадати ті зусилля, яких ви доклали, коли проводили навчання з безпечного Інтернету для 22 тис вчителів – це величезна цифра. І тепер ми вже можемо говорити і про вищу освіту, адже ми переконані, що усі освітяни мають підвищувати свою цифрову грамотність – цього вимагають сучасні освітні тенденції», – наголосила Ганна Новосад.  Вона також нагадала, що у 2018 році МОН затвердив для шкіл спеціальний посібник із підтримки цифрового громадянства та безпеки, який розроблявся спільно з Google.

Вільсон Вайт підкреслив, що цифрові навички є дуже важливими у світі. Пріоритетом Google є передусім допомога тим, хто потребує ці навички вдосконалювати. Компанія успішно реалізувала багато проєктів з Міністерством освіти і науки та готова рухатися далі у інших напрямах. За його словами, в подальшому сторони окреслять й інші сфери, де співпраця буде найбільш ефективною.

Детальніше:  https://bit.ly/2oz710A

2019-10-03

2019-10-03
Share

Звіт світового банку про освіту в Україні

Світовий банк презентував звіт «Дослідження сфери освіти в Україні: до більшої результативності, справедливості та ефективності» , у якому визначено 5 пріоритетних напрямів подальшого реформування освіти в Україні.

Світовий банк презентував звіт «Дослідження сфери освіти в Україні: до більшої результативності, справедливості та ефективності» , у якому визначено 5 пріоритетних напрямів подальшого реформування освіти в Україні.

«Нещодавно Уряд схвалив Програму дій, в якій визначено два важливі питання — економічне зростання та розвиток людського капіталу. Це завдання для МОН та усіх міністерств, адже економічне зростання неможливе без розвитку людського капіталу. Проблеми, які вказані у звіті, будемо аналізувати надалі, деякі з них вже вирішуємо…», — наголосила Міністр освіти і науки України Ганна Новосад.

5 напрямів реформування освіти, які представив Світовий банк, випливають з комплексного дослідження, яке проводилось в Україні. Зокрема, йдеться про концепцію «Нової української школи», засновану на компетенціях і орієнтовану на учнів. Вказано на важливість позитивних змін внаслідок реформи середньої та вищої освіти, необхідність зміцнення інституційного потенціалу та структур урядування. Реформи вже значно розширили автономію закладів вищої освіти, але виявилась неспроможність ряду з них повною мірою користуватись цим для підвищення якості викладання та навчання. Отже, автономія має поєднуватися з підзвітністю та спроможністю.

Експерти радять спрямовувати ресурси на зміцнення ефективності та життєздатності кращих закладів та колективів.  І вказують, що модель державного фінансування вищої освіти потребує подальших змін. Важливо реформувати її, запровадити додаткові стимули для закладів. Також Україні потрібно змінити підхід до індивідуальних стимулів для вчителів, можливостей їхнього кар’єрного розвитку. Потрібно забезпечити ефективніший зворотній зв’язок. В українських школах немає загальнодержавних програм професійної орієнтації, що ускладнює для учнів вибір напряму навчання та закладу освіти. Тому слід розробити національну програму надання послуг консультацій та орієнтації, зміцнити системи оцінювання.

Ганна Новосад зазначила, що Світовий банк і МОН мають однакове бачення того, які проблеми в сфері освіти потрібно вирішити та співпрацюватимуть для подальшого впровадження системної реформи освіти.

Детальніше: https://bit.ly/2oh3G6w,

https://bit.ly/2p2NA0B

2019-10-02

2019-10-02
Share
Доступ до електронного архіву наукових публікацій Аmerican Рhysical Society

Доступ до електронного архіву наукових публікацій Аmerican Рhysical Society

Науковці України отримали можливість ознайомитись з публікаціями у галузі фізики, які зібрані в електронному архіві наукових публікацій Аmerican Рhysical Society.

Науковці України отримали можливість ознайомитись з публікаціями у галузі фізики, які зібрані в електронному архіві наукових публікацій Аmerican Рhysical Society.

Американське фізичне товариство, одне з найавторитетніших у світі, публікує більше десятка наукових журналів, включаючи Physical Review й Physical Review Letters, а також щорічно організовує понад двадцять наукових зустрічей.

Доступ до його архіву  буде відкритий до 31грудня 2019 року за підтримки Національної бібліотеки України імені В.І. Вернадського та aсоціації «Iнформатіо-Консорціум».

 Детальніше – http://nbuv.gov.ua/node/4911

2019-10-02
Share

Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року

В Україні вступає в силу «Порядок денний щодо сталого розвитку на період до 2030 року», прийнятий Генеральною Асамблеєю ООН 25 вересня 2015 року, індикатори виконання якого визначені ООН 10 липня 2017 року.

В Україні вступає в силу «Порядок денний щодо сталого розвитку на період до 2030 року», прийнятий Генеральною Асамблеєю ООН 25 вересня 2015 року, індикатори виконання якого визначені ООН 10 липня 2017 року.

Опубліковано відповідний Указ Президента України  №722/2019 «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року»

Детальніше: https://undocs.org/en/A/RES/70/1 , https://undocs.org/A/RES/71/313 , https://www.president.gov.ua/documents/7222019-29825

2019-10-01

2019-10-01
Share

Програма діяльності МОН: 5 цілей на 5 років

Програма діяльності Уряду передбачає 5 чітких цілей для Міністерства освіти і науки, які відомство має виконати за наступні 5 років, затверджена на засіданні Уряду 29 вересня 2019 року.

Програма діяльності Уряду передбачає 5 чітких цілей для Міністерства освіти і науки, які відомство має виконати за наступні 5 років, затверджена на засіданні Уряду 29 вересня 2019 року.

“Документ встановлює 5 основних пріоритетів, на які ми мусимо орієнтуватись під час подальшої роботи. Дуже важливо, що це не абстрактні цілі, а конкретні вимоги з індикаторами, за якими мірятимуть успіх політик. Так само, як швидкість поступу учня залежить від чіткості поставлених освітніх цілей, так і успіх урядування залежить від того, наскільки вимірюваними можуть бути ваші результати. Такий підхід значно підвищить продуктивність нашої роботи”,  — відзначила Міністр освіти і науки України Ганна Новосад.

Ціль №1 стосується доступу до якісної дошкільної освіти. Цілі №2 і 3 визначають, якими мають бути випускники школи.

Ціль № 4 надає характеристику випускникам закладів вищої освіти. Передбачається, що вони мають бути конкурентоспроможними фахівцями на ринку праці. Про  досягнення цілі будуть свідчити: частка випускників закладів вищої освіти, зайнятих на позиціях чи у сферах, що вимагають вищої освіти; розмір різниці між оплатою праці осіб з вищою освітою різних рівнів та осіб, які не мають вищої освіти; щонайменше 25% респондентів, опитаних в рамках національних опитувань роботодавців, мають повністю або переважно позитивно оцінити якість вищої освіти в Україні.

Ціль №5 стосується вітчизняної науки. Українські вчені мають отримати належні умови для досліджень та бути інтегрованими у світовий науковий простір. Виконання цілі буде підтверджене збільшенням кількості публікацій та кількості цитувань українських вчених у журналах, які індексуються провідними міжнародними наукометричними базами даних; зростанням частки грантового фінансування у загальному обсязі фінансування наукових досліджень та розробок; високою питомою вагою видатків на фінансування наукових проектів, грантових та стипендіальних програм для молодих вчених у загальному обсязі видатків державного бюджету на науку.

Зараз Міністерство освіти і науки працює над відповідним планом заходів.

Детальніше: https://bit.ly/2ndOd6N, https://bit.ly/2n84wC3

2019-09-30

2019-09-30
Share