Search results found:

posts - 2611

pages - 262

Затверджено новий порядок атестації науковців

МОН змінює порядок атестації наукових працівників – він буде більш демократичним та об’єктивним. Вчених оцінюватимуть за конкретними показниками, з’являються «запобіжники» щодо впливу на атестацію керівника установи та безпосереднього керівника науковця, стають жорсткішими вимоги до академіків.

МОН змінює порядок атестації наукових працівників – він буде більш демократичним та об’єктивним. Вчених оцінюватимуть за конкретними показниками, з’являються «запобіжники» щодо впливу на атестацію керівника установи та безпосереднього керівника науковця, стають жорсткішими вимоги до академіків.

Відповідна постанова була прийнята 3 квітня 2019 року під час засідання Кабінету Міністрів України.

«Зміни, які ми зараз приймаємо, назріли давно. В руках керівників установ в процесі атестації наукових працівників було зосереджено забагато повноважень, що робило вчених залежними від думки та ставлення однієї людини. Така монополія є неприпустимою. Тому ми передали частину цих повноважень вченій раді установи», – пояснила Міністр освіти і науки Лілія Гриневич.

Вчені ради тепер долучені до визначення складу атестаційних комісій, затверджують результат атестації, встановлюють періодичність атестації для кожної посади (3, 4 або 5 років), а також затверджують для кожної наукової посади атестаційну форму.

Важливо, що віднині є чіткі критерії, які мають бути обов’язково відображені в цій формі, – попри галузь, тип посади, відомчу належність. Це, зокрема, якість наукових результатів (публікації, патенти, участь в проектах), викладацька діяльність, національна та міжнародна співпраця, підвищення кваліфікації, мобільність, популяризація науки тощо. Вперше виставлена єдина для всіх, конкретна рамка показників для оцінки роботи науковця – керівник більше не зможе прописувати їх на свій розсуд. Всі вимоги також мають піддаватися документальному підтвердженню.

Положення суттєво зменшує залежність результатів атестації науковця не лише від керівника установи, а й від його безпосереднього керівника. Так, раніше він мав погоджувати атестаційну форму та звіт працівника. Відтепер формат погодження змінено на ознайомлення, щоб навіть у разі конфлікту між вченим та його безпосереднім керівником атестаційна справа мала змогу дійти до розгляду атестаційної комісії.

Інша актуальна зміна стосується переліку осіб, які не підлягають атестації. Зокрема, прибрані «привілеї» для академіків та членів-кореспондентів, які займають наукові посади. Раніше ж вони могли уникати атестації, посилаючись лише на свій поважний статус.

Детальніше: https://bit.ly/2FKi2Bi, – https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/285-2019-%D0%BF

2019-04-18

2019-04-18
Share

Експеримент з атестації докторів філософії

У МОН запустили експеримент: ті здобувачі ступеня доктора філософії, що навчаються вже за новими PhD-програмами, зможуть захищатися в спеціально створених під це разових вчених радах. 

У МОН запустили експеримент: ті здобувачі ступеня доктора філософії, що навчаються вже за новими PhD-програмами, зможуть захищатися в спеціально створених під це разових вчених радах. 

Ця процедура має низку важливих змін порівняно з нинішньою атестацією кандидатів наук. Це стосується і самого порядку захисту, і вимог до здобувачів та членів рад, їхньої роботи тощо. Водночас, багато уваги приділяється й питанням дотримання принципів академічної доброчесності, адже не секрет, що зараз Україна переживає певну кризу в цьому питанні», – зазначив заступник Міністра освіти і науки Юрій Рашкевич.

Зокрема, визначено, що порушенням академічної доброчесності є не тільки плагіат, тобто наявність запозичень без посилань на джерело, а й самоплагіат, фабрикації та фальсифікації. Якщо такі порушення виявлять, то здобувач не отримає ступінь доктора філософії і буде позбавлений права повторно захищати цю ж дисертацію.

Важливо також, що якщо плагіат буде виявлений не вченою радою, а вже на етапі розгляду її рішення атестаційною колегією МОН, то наукового керівника можуть на 2 роки позбавити права брати участь у підготовці здобувачів, а голову та членів ради – на 2 роки брати участь в атестації здобувачів.

Окрім того, що захист дисертації має бути публічним та записуватися на аудіо (як є зараз), для експерименту з атестації докторів філософії впроваджується ще й відеофіксація захисту. Запис має розміщуватися на сайті вишу або наукової установи не пізніше, ніж на наступний робочий день після засідання. У відкритому доступі він повинен зберігатися не менше 3 місяців від набрання чинності наказу про видачу диплома доктора філософії.

Під час засідання Ради проректорів в.о. заступника директора департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації МОН Михайло Голубєв також докладно розказав про інші особливості реалізації експерименту з присудження доктора філософії.

Постанова Уряду, яка дала старт експерименту, була прийнята 6 березня 2019 року. Передусім разові вчені ради відрізнятимуться від постійно діючих тим, що створюватимуться безпосередньо для розгляду конкретної роботи. 

Детальніше: https://www.facebook.com/UAMON/videos/567838443715510/,
https://mon.gov.ua/…/%D0%9D%D…/2019/03/28/eksperimentphd.pdf

2019-04-17

2019-04-17
Share

Створено центр підтримки технологій та інновацій

Центр надаватиме підтримку винахідникам та інноваторам в питаннях патентування їхніх розробок.

Центр надаватиме підтримку винахідникам та інноваторам в питаннях патентування їхніх розробок.

Зокрема, в ньому буде доступ до патентного пошуку – інструменту, що дає розуміння про актуальність тих чи інших наукових пошуків, винаходів, стартапів. Також тут можна буде отримати необхідну інформацію щодо правової охорони розробок.

«Через такі центри ми хочемо дати додатковий стимул для розвитку інновацій та академічного підприємництва в університетах. З ініціативою їх створення МОН виступило ще 2016 року, в межах проекту зі створення інноваційної інфраструктури в закладах вищої освіти. І зараз, завдяки спільним зусиллям з Міністерством економічного розвитку і торгівлі та за підтримки Всесвітньої організації інтелектуальної власності, починає роботу перший Центр підтримки технологій та інновацій на базі ЗВО», – відзначив Максим Стріха.

Детальніше – https://bit.ly/2Z4lakd

2019-04-16

2019-04-16
Share

Переможцям Green Talents запропонують оплачене наукове стажування у Німеччині

Українських науковців та дослідників запрошують подати заявку на конкурс Green Talents. Відібрані кандидати зможуть, зокрема, долучитися до щорічного наукового форуму, який присвятять досягненню цілей сталого розвитку. Захід відбудеться у Берліні за участі провідних наукових експертів.

Українських науковців та дослідників запрошують подати заявку на конкурс Green Talents. Відібрані кандидати зможуть, зокрема, долучитися до щорічного наукового форуму, який присвятять досягненню цілей сталого розвитку. Захід відбудеться у Берліні за участі провідних наукових експертів.

Податися на конкурс можуть магістранти, аспіранти, докторанти і постдоки, а також молоді фахівці, які пропрацювали за фахом не більше 3-х років (без урахування досвіду роботи під час навчання). Крім того, кандидати повинні володіти англійською мовою на високому рівні (вище середнього). Заявки не прийматимуться від громадян Німеччини або осіб, які постійно проживають в цій країні.

Заявки приймають до 22 травня 2019 року.

Детальніше – www.greentalents.de

2019-04-16

2019-04-16
Share

Парламентські слухання на тему: «Збалансований розвиток людського капіталу в Україні: завдання освіти і науки»

10 квітня 2019 року у приміщенні Верховної Ради України відбулись парламентські слухання на тему: «Збалансований розвиток людського капіталу в Україні: завдання освіти і науки». 

10 квітня 2019 року у приміщенні Верховної Ради України відбулись парламентські слухання на тему: «Збалансований розвиток людського капіталу в Україні: завдання освіти і науки». 

Їх мета – обговорення ключових проблем у сфері освіти і науки, розв’язання яких забезпечить збалансований розвиток і збереження людського капіталу в Україні, ефективне використання інтелектуального потенціалу та сприятиме створенню конкурентоспроможної ринкової економіки.

У структурі національного багатства багатьох розвинених країн домінує людський капітал, який складає від 2/3 до 3/4 від загальної величини національного багатства. Тому актуальність і важливість розгляду вищезазначеного питання полягає в необхідності збереження та розвитку людського капіталу як стратегічного ресурсу та основного фактора економічного зростання, який би забезпечив збалансований розвиток України, економічний прорив та довгострокові конкурентні переваги.

Основними важелями впливу на розвиток людського капіталу можна вважати науку, освіту, охорону здоров’я та їх зв’язок зі створенням загальноекономічного добробуту народу або держави. Вкрай важливе і особливе місце у формуванні та розвитку людського капіталу посідає наука та інновації, які залучені у процеси самореалізації вже сформованого людського капіталу для забезпечення економічного зростання та системного розвитку всіх сфер життєдіяльності людини, суспільства і держави.

Позиціювання України в міжнародних рейтингах свідчить, що наявність освіченого працездатного людського ресурсу залишається конкурентною перевагою національної економіки, а стан його використання та збалансований розвиток є визначальним фактором посилення її інноваційної спроможності. Проте, Україна неефективно використовує свій освітній, інноваційний та науковий потенціал для економічного зростання та забезпечення конкурентоспроможності на регіональному (субрегіональному) і глобальному рівнях.

Незважаючи на значну кількість нормативно-правових актів, що регламентують освітню, наукову, науково-технічну та інноваційну діяльність, державна політика України щодо розвитку та використання людського капіталу взагалі, та, особливо у цих сферах наразі є недостатньо визначеною. Крім того, нагальною залишається проблема визначення пріоритетів розвитку суспільства і держави, формування ефективної системи стратегічного планування в Україні та державної стратегії розвитку науки, технологій та інноваційної діяльності.

До участі в роботі слухань запрошені народні депутати України, представники Кабінету Міністрів України, центральних органів виконавчої влади, обласних державних адміністрацій і обласних рад, Національної академії наук України, національних галузевих академій науки, закладів освіти та наукових установ, роботодавців, громадських освітянських і студентських організацій.

Детальніше: http://kno.rada.gov.ua/news/main_news/75308.html, http://kno.rada.gov.ua/…/Parl_K…/Parl_slukh/8_skl/75312.html

2019-04-15

2019-04-15
Share

Проект порядку скасування рішення спеціалізованої вченої ради про присудження наукового ступеня

МОН пропонує для громадського обговорення проект Порядку скасування рішення спеціалізованої вченої ради про присудження наукового ступеня, розроблений Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти документ розроблено в рамках реалізації пункту шість статті 6 та пункту дев’ять статті 19 Закону України «Про вищу освіту» та Статуту Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.

МОН пропонує для громадського обговорення проект Порядку скасування рішення спеціалізованої вченої ради про присудження наукового ступеня, розроблений Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти документ розроблено в рамках реалізації пункту шість статті 6 та пункту дев’ять статті 19 Закону України «Про вищу освіту» та Статуту Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.

Порядок визначає процедуру оскарження та скасування рішення спеціалізованої вченої ради (спеціалізованої ради з присудження ступеня доктора мистецтва) про присудження наукового ступеня у разі виявлення в дисертації (науковій доповіді) академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації, порушень академічної доброчесності, визначених законодавством про вищу освіту, або інших порушень під час публічного захисту наукових досягнень у формі дисертації (наукової доповіді).
Вирішення перелічених вище питань є надзвичайно важливим для наукового середовища і суспільства в цілому. Унаслідок прийняття зазначеного Порядку Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти отримає важливий інструмент для реалізації політики забезпечення академічної доброчесності.

Зауваження і пропозиції приймаються до 19 травня 2019 року

Детальніше – https://bit.ly/2UCXNLn

2019-04-03

2019-04-03
Share

Порядок формування тематики та проведення МОН конкурсного відбору проектів наукових досліджень і розробок

МОН пропонує для громадського обговорення новий Порядок формування тематики та проведення Міністерством освіти і науки України конкурсного відбору проектів наукових досліджень і розробок, які виконуються закладами вищої освіти та науковими установами. 

МОН пропонує для громадського обговорення новий Порядок формування тематики та проведення Міністерством освіти і науки України конкурсного відбору проектів наукових досліджень і розробок, які виконуються закладами вищої освіти та науковими установами. 

Відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» та Порядку формування тематики наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 січня 2018 року № 13 визнати таким, що втратив чинність наказ Міністерства освіти і науки України від 01.06.2006 № 423 «Про затвердження Положення про проведення конкурсного відбору Міністерством освіти і науки України наукових проектів, які виконуються підвідомчими вищими навчальними закладами ІІІ-ІV рівнів акредитації та науковими установами Міністерства за рахунок коштів загального фонду державного бюджету», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 10 листопада 2006 р. за № 1196/13070. 

Детальніше –  https://bit.ly/2JA9mTk

2019-03-23

2019-03-23
Share

Обговорення змін до порядку формування переліку фахових видань

МОН пропонує для громадського обговорення проект наказу «Про внесення змін до порядку формування переліку наукових фахових видань»

МОН пропонує для громадського обговорення проект наказу «Про внесення змін до порядку формування переліку наукових фахових видань»

Детальніше – https://bit.ly/2TQiDez

2019-03-21

2019-03-21
Share

Проєкт наказу «Про внесення змін до Положення про Національну освітню електронну платформу»

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проект наказу «Про внесення змін до Положення про Національну освітню електронну платформу».

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проект наказу «Про внесення змін до Положення про Національну освітню електронну платформу».

Його завдання – уточнення особливостей та механізмів адміністрування спеціального інформаційного ресурсу в мережі Інтернет, на якому у вільному доступі в повному обсязі розміщуються безкоштовні електронні версії підручників або електронні підручники для здобуття повної загальної середньої освіти.

Реалізація наказу акта сприятиме забезпеченню здобувачів повної загальної середньої освіти та педагогічних працівників електронними підручниками, електронними освітніми ресурсами, дистанційними курсами та іншим інформаційним наповненням шляхом їх розміщення на Національній освітній електронній платформі, що надасть можливість реалізувати державну політику в сфері реформування загальної середньої освіти.

Внесення змін до Положення про Національну освітню електронну платформу, затвердженого наказом МОН від 22 травня 2018 року № 523, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 червня 2018 року за № 702/32154, спричинене необхідністю приведення акта у відповідність до Закону України «Про електронні довірчі послуги».

Зауваження та пропозиції можна подати до 05 квітня 2019 року.

Детальніше – https://bit.ly/2TIV46x

2019-03-19

2019-03-19
Share

Проєкт Наказу щодо конкурсу науково-технічних проєктів

МОН пропонує до громадського обговорення проект наказу щодо конкурсу науково-технічних проектів, що здійснюються українськими науковими установами або ЗВО разом з підприємствами, які брали участь в «Horizon 2020»

МОН пропонує до громадського обговорення проект наказу щодо конкурсу науково-технічних проектів, що здійснюються українськими науковими установами або ЗВО разом з підприємствами, які брали участь в «Horizon 2020»

Документ має стимулювати інноваційну діяльність та підвищити спроможність українських організацій брати участь у конкурсах програми «Горизонт 2020». Він визначає порядок проведення МОН конкурсного відбору науково-технічних проектів, які фінансуються в межах підтримки Європейським Союзом участі України в програмі Європейського Союзу «Горизонт 2020 – Рамкова програма з досліджень та інновацій (2014-2020)».

Пропозиції до проекту можна подати до 24 березня 2019 року
Детальніше – https://bit.ly/2U8c5UE

2019-02-27

2019-02-27
Share