Search results found:

posts - 4073

pages - 408

Позитивні, успішні студенти?

Позитивні, успішні студенти?

На офіційному сайті ОЕСР опублікувано звіт «Позитивні, успішні студенти?». 

На офіційному сайті ОЕСР опублікувано звіт «Позитивні, успішні студенти?». 

Звіт узагальнює результати Міжнародного опитування щодо викладання та навчання за 2018 рік (TALIS) з урахуванням Програми міжнародного оцінювання учнів (PISA). 

У документі визначаються риси вчителя та освітнього процесу, які мають найбільше значення для кращих досягнень учнів та їх соціально-емоційного розвитку. Автори дослідження для визначення параметрів, які мають визначальний вплив на результати навчання, використовували статистичні методи та здійснювали порівняння з раніше проведеними попередніми дослідженнями.  

Детальніше: https://bit.ly/3q28xU6, https://bit.ly/2Z2NXHh     

2021-02-09
Share
Університети без стін – бачення на 2030 рік

Університети без стін – бачення на 2030 рік

Європейська асоціація університетів на своєму офіційному сайті опублікувала звіт «Університети без стін – бачення до 2030 року». 

Європейська асоціація університетів на своєму офіційному сайті опублікувала звіт «Університети без стін – бачення до 2030 року». 

Документ є результатом серії шестимісячних консультацій та обговорень з членами і партнерами асоціації бачення стабільних та ефективних університетів, напрямків їх подальшого розвитку. 

Європейська асоціація університетів надалі підтримуватиме розвиток Європейського освітнього простору та Європейського дослідницького простору й надаватиме корисні поради університетам, які  оновлюватимуть власні інституційні стратегії у контексті європейської вищої освіти у швидкоплинному світі. При цьому основна увага буде приділятись стійкості, відкритості, місії університетів та способам практичного перетворення цього бачення у реальність.

Детальніше: https://bit.ly/39YHYt8, https://bit.ly/2YYZ5F1 

2021-02-08
Share
Інформація про діяльність НРАТ за січень 2021 року

Національний репозитарій у січні 2021 року

Національний репозитарій академічних текстів розширює свою аудиторію. Тих, кому цікаві короткі новини у сфері науки, вищої освіти, інновацій.

Національний репозитарій академічних текстів розширює свою аудиторію. Тих, кому цікаві короткі новини у сфері науки, вищої освіти, інновацій.

А також тих, хто відкрив для себе НРАТ як джерело академічних текстів – реєстру з коротким описом звітів НДДКР і дисертацій, а також можливістю доступу до повних текстів, які можна прочитати, скачати або поділитись посиланням з колегами, поширити серед учнів.

Інтерес до роботи з академічними текстами у січні 2021 року продовжував зростати. Пошуковою системою Нацрепозитарію скористались 35,4 тис. раз (у середньому 1143 запити на добу), що удвічі більше, ніж у 4 кварталі 2020 року (545 запитів на добу).

Найбільший інтерес у читачів викликали такі академічні тексти (топ-5 за переглядом повних текстів):

– Тенденції розвитку ідей педагогічної майстерності вчителя: теорія і практика (Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова / 0509U000597);

– Підготовка вихователів до естетичного виховання дітей дошкільного віку у навчальних закладах України (Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди / 0411U001444);

– Правове регулювання державних закупівель  (Інститут економіко-правових досліджень НАН України / 0415U004372);

– Розвиток вітчизняного бібліотечного електронного сервісу (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського / 0419U002786);

– Виховання школярів засобами мистецтва у педагогічній спадщині В.О. Сухомлинського (Інститут педагогіки АПН України / 0401U001716).

Офіційний веб-портал НРАТ, де представлена актуальна інформація для науковців, освітян та інноваторів, у січні 2021 року отримав 28,2 тис. переглядів або на 13% більше, ніж у грудні 2020 року (25 тис.).

Джерело – офіційний веб-портал НРАТ: http://nrat.ukrintei.ua/

2021-02-08
Share
Набір експертів Національного фонду досліджень України

Набір експертів Національного фонду досліджень України

Національний фонд досліджень України запрошує до співпраці українських та іноземних учених, які мають науковий ступінь, досвід дослідницької діяльності, наукові публікації, експертної діяльності.

Національний фонд досліджень України запрошує до співпраці українських та іноземних учених, які мають науковий ступінь, досвід дослідницької діяльності, наукові публікації, експертної діяльності.

Ознайомитися більш детально з вимогами до претендентів та порядком реєстрації можна на сайті НФДУ. 

Детальніше: https://bit.ly/3cRxGNt, http://bit.ly/3tipUSi

Фото: НФДУ

2021-02-08
Share
Міжнародний день інтелектуальної власності

Міжнародний день інтелектуальної власності

26 квітня 2021 року відбудеться Міжнародний день інтелектуальної власності. 

26 квітня 2021 року відбудеться Міжнародний день інтелектуальної власності. 

Організатор – Всесвітня організація інтелектуальної власності.

У 2021 році центральною темою дня інтелектуальної власності обрано весь цикл діяльності малих та середніх підприємств, – від виникнення ідеї до виведення продукту на ринок. 

Міжнародний день ІВ 2021 підкреслює ключову роль прав інтелектуальної власності у наданні допомоги мільйонам малих та середніх підприємств світу у побудові більш сильного та конкурентоспроможного бізнесу.  Під час цьогорічної кампанії World IP Day ВОІВ будуть розглянуті питання використання інтелектуальної власності для комерціалізації ідей та розвитку підприємств.

Детальніше: https://bit.ly/3q5CPFe, https://bit.ly/2N2bV2x  

Фото: ВОІВ

2021-02-08
Share
Стипендії для навчання та досліджень у закладах вищої освіти Латвії

Стипендії для навчання та досліджень у закладах вищої освіти Латвії

Державне агентство з питань розвитку освіти Латвійської Республіки пропонує українським студентам, здобувачам та науковцям скористатися можливостями для навчання/дослідження в закладах вищої освіти Латвії та взяти участь у літніх школах у  2021/2022 навчальному році.

Державне агентство з питань розвитку освіти Латвійської Республіки пропонує українським студентам, здобувачам та науковцям скористатися можливостями для навчання/дослідження в закладах вищої освіти Латвії та взяти участь у літніх школах у  2021/2022 навчальному році.

Пропозиція надається у рамках Угоди між Урядом України та Урядом Латвії у сфері освіти, науки, молоді та спорту.

Стипендії для навчання на бакалавраті та у магістратурі надаються на один навчальний рік терміном до 10 місяців, для аспірантів – до 11 місяців. Стипендія для навчання в магістратурі за програмами вивчення латинської філології, літератури, культури та історії Латвії може бути надана на два академічних роки, тобто на весь час навчання у магістратурі.

Право на отримання державної стипендії Латвії для проведення досліджень мають лише академічні та наукові співробітники зарубіжних вищих навчальних закладів і дослідницьких установ. Їм стипендія надається на термін до 5 місяців.

Документи для літніх шкіл подаються безпосередньо організаторам літніх шкіл, які самостійно інформують претендентів про результати конкурсу. Розмір латвійської стипендії для літньої школи складає 711 євро на особу на час літньої школи, але кошти передаються не безпосередньо переможцям, а організаторам літньої школи. Учасники літніх шкіл повинні самостійно оплачувати дорожні витрати.

Усю необхідну інформацію та форми для заповнення можна знайти на сайті Державного агентства з питань розвитку освіти Латвійської Республіки.

Подати заявку на участь у державній стипендійній програмі та участь у літніх школах для українських студентів та здобувачів на 2021/2022 роки можна до 1 квітня 2021 року.

Детальніше: https://bit.ly/3p1Q2NW, https://bit.ly/2Oa9prs 

2021-02-05
Share
Звіт ОЕСР щодо цифрової трансформації МСП

Звіт ОЕСР щодо цифрової трансформації МСП

На офіційному сайті ОЕСР опубліковано звіт «Цифрова трансформація МСП», який належить до серії матеріалів «Дослідження ОЕСР щодо МСП та підприємництва».

На офіційному сайті ОЕСР опубліковано звіт «Цифрова трансформація МСП», який належить до серії матеріалів «Дослідження ОЕСР щодо МСП та підприємництва».

У документі розглядаються актуальні тенденції у сфері цифрового розвитку МСП, у тому числі в контексті кризи COVID-19. Основна увага приділяється питанням цифрової безпеки, онлайнових платформам, блокчейн-екосистем та штучному інтелекту. Звіт описує  можливості використання цифрових технологій, бар’єри для їх прийняття та ризики відмови від використання. У ньому розглядаються конкретні політичні заходи, реалізовані в світі для прискорення цифрової трансформації МСП, а також розглядаються напрямки просування порядку денного щодо цифрової політики МСП. 

Особливу увагу приділено питанням штучного інтелекту, який може повністю змінити ландшафт для МСП та звичні ділові практики.  Надається  інформація про розвиток систем штучного інтелекту, керованих даними, наслідки технологічних змін для бізнес-середовища, ефективність використання ШІ у різних галузях та в рамках ланцюжку вартості. 

Детальніше: https://bit.ly/39YGZtc, https://bit.ly/2LvRlHo 

2021-02-05
Share
Послуги з освітньої діяльності: Інформація від Мінцифри

Послуги з освітньої діяльності: Інформація від Мінцифри

Міністерство цифрової трансформації підготувало добірку послуг у сфері освіти, які найчастіше шукають користувачі.

Міністерство цифрової трансформації підготувало добірку послуг у сфері освіти, які найчастіше шукають користувачі.

Добірка охоплює сферу дошкільної освіти, повної загальної середньої освіти, професійної освіти, фахової передвищої освіти, вищої освіти та післядипломної освіти.

Зокрема, у сфері вищої та післядипломної освіти доступна інформація про наступні послуги:

– ліцензія на освітню діяльність;

– переоформлення ліцензії на освітню діяльність;

– розширення освітньої діяльності;

– звуження освітньої діяльності;

– державна атестація (лише для вищої освіти).

Інформацію щодо отримання інших державних послуг  можна знайти, звернувшись онлайн до Гіду з державних послуг.  

Детальніше: https://bit.ly/39RnvXq, https://guide.diia.gov.ua/register/00493/, https://guide.diia.gov.ua/register/00702/, https://guide.diia.gov.ua/register/00723/, https://guide.diia.gov.ua/register/01095/, https://guide.diia.gov.ua/register/01633/, https://guide.diia.gov.ua

Фото: Мінцифра

2021-02-05
Share
Плани МОН у сфері розвитку вищої освіти, науки та інновацій на 2021 рік

Плани МОН у сфері розвитку вищої освіти, науки та інновацій на 2021 рік

Міністерство освіти і науки України формуючи свої плани діяльності у сфері розвитку вищої освіти, науки та інновацій на 2021 рік, виходить зі Стратегії розвитку вищої освіти на 2021–2031 роки, встановлюючи чіткі цілі та індикатори досягнення, працюватиме над формуванням та реалізацією пріоритетних напрямів наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності на середньостроковий період, продовжуватиме розроблення законопроєкту «Про освіту дорослих», опікуватиметься створенням ефективної моделі автономного закладу вищої освіти, підвищенням рівня упровадження результатів наукових досліджень. 

Міністерство освіти і науки України формуючи свої плани діяльності у сфері розвитку вищої освіти, науки та інновацій на 2021 рік, виходить зі Стратегії розвитку вищої освіти на 2021–2031 роки, встановлюючи чіткі цілі та індикатори досягнення, працюватиме над формуванням та реалізацією пріоритетних напрямів наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності на середньостроковий період, продовжуватиме розроблення законопроєкту «Про освіту дорослих», опікуватиметься створенням ефективної моделі автономного закладу вищої освіти, підвищенням рівня упровадження результатів наукових досліджень. 

Наразі визначено наступні ключові завдання:

– внесення змін до Закону України «Про вищу освіту» в частині надання закладам повноважень самостійно розпоряджатися коштами, визначати внутрішню систему оплати праці, вільно залучати пожертви та інвестиції, залишаючись неприбутковою організацією з усіма податковими пільгами;

– підготовка Закону України «Про основні засади формування та реалізації пріоритетних напрямів наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності в  Україні», формування переліку середньострокових  (тематичних) пріоритетних напрямів наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності;

– підготовка законопроєкту «Про внесення змін до Закону України «Про наукову і науково-технічну експертизу»;

– підготовка законів України «Про підтримку і розвиток наукових обʼєктів, що становлять національне надбання», «Про інноваційні парки», «Про підтримку та розвиток інноваційної діяльності», «Про ратифікацію Угоди між Україною та Європейським Співтовариством про наукове і технологічне співробітництво».

Серед завдань МОН на 2021 рік у сфері вищої освіти:

– пілотування єдиного державного кваліфікаційного іспиту або його окремих елементів із використанням організаційно-технологічних процесів ЗНО;

– отримати позику в розмірі 200 млн дол. США для подальшої підтримки реформ у сфері вищої освіти;

– запустити електронну систему моніторингу працевлаштування випускників закладів вищої освіти;

– розробити та запустити Єдину міжвідомчу електронну платформу для набору іноземних студентів;

– реалізувати план популяризації вищої освіти в Україні для іноземних студентів.

Серед важливих завдань – долучення України до наступної рамкової програми Європейського Союзу з досліджень та інновацій «Горизонт Європа» (2021–2027 рр.) та програми з досліджень та навчання «Євратом» (2021–2025 рр.).

Детальніше: https://bit.ly/3ax78hO  

Фото: МОН

2021-02-04
Share
Цифрова трансформація освіти і науки

Цифрова трансформація освіти і науки

Міністерство освіти і науки України планує продовжувати цифрову трансформацію МОН. 

Міністерство освіти і науки України планує продовжувати цифрову трансформацію МОН. 

Для цього буде реалізовано ряд кроків, серед яких:

– затвердити Концепцію цифрової трансформації освіти і науки України;

– забезпечити учасників освітнього процесу електронними освітніми ресурсами;

– створити умови для підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти з інформаційно-цифрової компетентності;

– забезпечити функціонування програмно-апаратного комплексу «Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту» (ПАК «АІКОМ»);

– запустити інформаційну систему управління професійною (професійно-технічною) освітою (EMIS);

– модернізувати Єдину державну електронну базу з питань освіти (ЄДЕБО);

– створити онлайн-платформу для комунікації між учасниками інноваційного процесу («Наука та бізнес»);

– запустити проєкт SELFIE у пілотних школах і закладах професійної освіти – платформа для самооцінки закладами освіти стану своєї цифрової готовності;

– приєднатися до процесів створення та розбудови Європейської хмари відкритої науки (EOSC);

– удосконалити та наповнювати контентом платформу «Всеукраїнська школа онлайн».

Ознайомитись з презентацією  звіту МОН України з виконання оперативного плану на 2020 рік та основні цілі на 2021 рік можна на офіційному сайті МОН.

Детальніше: https://bit.ly/39M9vOj 

Фото: МОН

2021-02-04
Share