Search results found:

posts - 5288

pages - 529

ОЕСР: ОСНОВА ДЛЯ ЕФЕКТИВНОЇ РОБОТИ ДЕРЖАВНИХ УСТАНОВ

ОЕСР: ОСНОВА ДЛЯ ЕФЕКТИВНОЇ РОБОТИ ДЕРЖАВНИХ УСТАНОВ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Основа для ефективної роботи державних установ» із серії «Журнал ОЕСР про бюджетування».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Основа для ефективної роботи державних установ» із серії «Журнал ОЕСР про бюджетування».

Цей документ окреслює ключові питання та надає інформацію для урядових лідерів, які прагнуть розробити та впровадити ініціативи, що вимагають спільної роботи між державними установами. У першій частині документу визначаються ключові поняття та досліджуються переваги і пов’язані з ними витрати міжвідомчих ініціатив. У другій -обговорюються різні контекстуальні елементи, які необхідно враховувати при прийнятті рішень щодо розробки міжвідомчих ініціатив, включаючи характер цілей, систему державного управління та відносини між потенційними партнерами. Третій розділ присвячений різним моделям за чотирма основними напрямами: управління, люди (підтримка команди), фінансування та моніторинг ефективності. У заключному розділі розглядаються деякі з основних системних елементів, які можуть сприяти успіху міжвідомчих ініціатив.

Детальніше: https://is.gd/DHjfM3, https://is.gd/qKSHXihttps://doi.org/10.1787/c6b0d3a7-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2023-11-06
Share
ПЛАТФОРМА ДЛЯ ВИВЧЕННЯ МОВ EMPOWER

ПЛАТФОРМА ДЛЯ ВИВЧЕННЯ МОВ EMPOWER

Серед перших сервісів, представлених у межах національної мовної програми Future Perfect, є Платформа Empower.

Серед перших сервісів, представлених у межах національної мовної програми Future Perfect, є Платформа Empower.

Це онлайн-платформа Кембриджського університету, яка доступна для всіх українських закладів вищої освіти, запуск якої став частиною пакету підтримки України. Платформа не призначена для самостійного вивчення мови – вона пропонує навчальні курси Cambridge Empower від A1 до C1 – загальний курс англійської мови для дорослих та старших підлітків, що поєднує матеріали для роботи в класі та персоналізовану онлайн-практику. Для викладачів та вчителів Cambridge English Power пропонує гнучку методологію роботи в класі: вона акцентується на практичних навичках та потребує активного залучення студентів. Українські університети незалежно від форми власності мають безоплатний доступ до Платформи.

Детальніше: https://is.gd/7l5zvv, https://is.gd/gl1Zgq, https://is.gd/rJFhzJ

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-11-06
Share
ПОВІДОМЛЕННЯ ЩОДО ЗАХИСТІВ ДИСЕРТАЦІЙ ДОКТОРІВ ТА КАНДИДАТІВ НАУК

ПОВІДОМЛЕННЯ ЩОДО ЗАХИСТІВ ДИСЕРТАЦІЙ ДОКТОРІВ ТА КАНДИДАТІВ НАУК

Міністерством освіти і науки України 3 листопада 2023 року оприлюднено повідомлення про захист на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Міністерством освіти і науки України 3 листопада 2023 року оприлюднено повідомлення про захист на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Публікація здійснена відповідно до чинного порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2019 року № 943.

Детальніше: https://is.gd/FERK6z, https://is.gd/aPhc8y, https://is.gd/h17tAZ, https://is.gd/pAxw8P

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-11-03
Share
НАСТУПНЕ ПОКОЛІННЯ ВЧЕНИХ-ГУМАНІТАРІЇВ «ПІД ЗАГРОЗОЮ»

НАСТУПНЕ ПОКОЛІННЯ ВЧЕНИХ-ГУМАНІТАРІЇВ «ПІД ЗАГРОЗОЮ»

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джека Гроува «Наступне покоління вчених-гуманітаріїв «під загрозою» через скорочення докторів наук».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джека Гроува «Наступне покоління вчених-гуманітаріїв «під загрозою» через скорочення докторів наук».

У ній наголошується, що фінансування Дослідницької ради з мистецтва та гуманітарних наук «було свого роду оазисом, але зараз воно теж швидко припиняється». Плани Дослідницької ради з мистецтва та гуманітарних наук Великої Британії (AHRC) скоротити число докторантів майже на третину були описані лідерами сектору як «нищівна новина» для майбутнього гуманітарних досліджень, які попередили, що вони серйозно стурбовані тим, як буде підтримано наступне покоління вчених у цій галузі. Відповідно до змін в докторській програмі, про які було оголошено 20 вересня 2023 року, AHRC заявила, що скоротить кількість докторів наук, які вона фінансує, з 425 до 300 на рік до 2029-30 років, тобто на 29 відсотків. Ці скорочення відбулися після суттєвого зменшення операційного бюджету AHRC цього року, спричиненого головним чином втратою приблизно 9 млн фунтів стерлінгів, пов’язаних із неосновними потоками доходів. Дослідницька рада також повинна буде профінансувати вищу стипендію доктора філософії, яку Управління досліджень та інновацій Великобританії (UKRI) підвищило на 5 відсотків до 18,6 тис фунтів стерлінгів на 2023-24 роки, збільшивши її в попередньому році на 10 відсотків. Скорочення стосуватиметься головним чином партнерства з підготовки докторантів (DTP) AHRC із виділенням додаткових ресурсів для підтримки кількості докторів наук у партнерствах з докторантури (CDP), у яких музеї та бібліотеки співпрацюють з університетами для підготовки докторантів. Автор наводить міркування та висловлювання відносно цього рішення Джонатана Кросса, директора програми стипендій для випускників гуманітарних наук Оксфордського університету Ертегун, Ендрю МакКрей, декана післядипломних досліджень Університету Ексетера, Елісона Фіппс, професора мов і міжкультурних досліджень в Університеті Глазго. Такі скорочення «вже не дивують» у світлі ухваленого в березні 2021 року рішення скоротити річне фінансування дослідницьких проєктів, що підтримуються Дослідницьким фондом глобальних викликів, що, за її словами, «зруйнувало життєво важливу програму розвитку потенціалу на початку кар’єри в глобальному масштабі». Оголошуючи про зміни, Крістофер Сміт, виконавчий голова AHRC, визнав, що ці плани стануть «серйозною зміною для багатьох установ, і це не те рішення, яке ми прийняли легковажно».

Детальніше: https://is.gd/UqFq8m, https://is.gd/R870Qs

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Бібліотекарям

2023-11-03
Share
СТУДЕНТСЬКИЙ НАНОСУПУТНИК POLYITAN-12U

СТУДЕНТСЬКИЙ НАНОСУПУТНИК POLYITAN-12U

Кабінет Міністрів України затвердив рішення про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству освіти і науки на 2023 рік.

Кабінет Міністрів України затвердив рішення про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству освіти і науки на 2023 рік.

Відповідне розпорядження від 20 жовтня 2023 р. № 964-ррозміщено на порталі КМУ. Рішення передбачає, зокрема, що 5,2 мільйона гривень виділять на програму «Підтримка пріоритетних напрямів наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок у закладах вищої освіти», а саме – на завершення розробки студентського наносупутника PolyITAN-12U в межах розвитку космічної програми Київського політехнічного інституту ім. Ігоря Сікорського. PolyITAN-12U – перший український наносупутник формату 12U, створений у межах ЗВО. Створення супутника на базі технічного університету дозволяє реалізувати повний цикл проєктування, виготовлення та випробування космічних апаратів класу «нано» в Україні. Апарат призначений для дистанційного дослідження поверхню Землі за допомогою оптичної системи середньої просторової розрізненості. Супутник також тестуватиме радіопередавачі та антени космічного зв’язку різних діапазонів. Планується, що наносупутник виведуть на орбіту у 2024 році. Після успішного проведення місії університетська космічна програма розвиватиметься також на базі інших технічних українських ЗВО. Це стане важливим поштовхом у п.

Детальніше: https://is.gd/5Rnm1n, https://is.gd/mHpDSF

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2023-11-03
Share
ПЛАТФОРМА ДЛЯ ВИВЧЕННЯ МОВ PROMOVA

ПЛАТФОРМА ДЛЯ ВИВЧЕННЯ МОВ PROMOVA

Одним із перших продуктів, що став частиною національної програми популяризації англійської мови Future Perfect, стала Платформа Promova.

Одним із перших продуктів, що став частиною національної програми популяризації англійської мови Future Perfect, стала Платформа Promova.

Мета Promova – допомогти вивчати іноземні мови за допомогою застосунку та вебверсії продукту. Для українців відкрито безоплатний Premium-доступ до вивчення англійської мови за допомогою курсів для самостійного опрацювання та досягнення персональних цілей. Платформа надає українцям безоплатний доступ до чотирьох курсів англійської: General English, Business English, English with TV series та Travel English. У Promova можна знайти граматичні та вокабулярні уроки, а також заняття для тренування англійської вимови за допомогою machine learning. Крім того, на платформі доступні книги зі світової класики, адаптовані під різні рівні англійської мови. Вивчати англійську мову українці можуть з поясненнями українською або ж англійською для більшого занурення. Застосунок Promova вже завантажили понад 12 мільйонів користувачів у всьому світі. Українцям безоплатний Premium-доступ надається на три роки до курсів не лише англійської, а й інших мов. Скористатися можливістю можна, зареєструвавшись на сторінці Free for Ukraine на сайті Promova та підтвердивши громадянство через Дія.Підпис. Зараз у Promova можна вивчати десять іноземних мов. Promova створено командою української кофаундингової IT-компанії Genesis.

Детальніше: https://is.gd/lPlG0N, https://promova.com/free-for-ukraine, https://is.gd/RaxQi5

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2023-11-03
Share
ОЕСР: НОВА ГЕОГРАФІЯ ВІДДАЛЕНИХ РОБОЧИХ МІСЦЬ

ОЕСР: НОВА ГЕОГРАФІЯ ВІДДАЛЕНИХ РОБОЧИХ МІСЦЬ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Нова географія віддалених робочих місць? Докази з Європи» із серії «Документи ОЕСР з регіонального розвитку».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Нова географія віддалених робочих місць? Докази з Європи» із серії «Документи ОЕСР з регіонального розвитку».

У ньому наголошується, що пандемія COVID-19 призвела до різкого прискорення поширення віддаленої роботи в багатьох країнах з розвиненою економікою. Однак, незважаючи на зростаючий інтерес до наслідків віддаленої роботи для міст і регіонів, все ще мало відомо про фактичну нову географію віддаленої роботи під час пандемії. Зростає дискусія і щодо того, чи призведе значне поширення віддаленої роботи до структурного переміщення працівників і передових видів економічної діяльності з центральних міських районів до менш розвинених. Однак у більшості країн ОЕСР все ще незрозуміло, в яких сферах працівники найшвидше перейшли на віддалену роботу. Аналогічно, існує обмежена кількість даних про те, які індивідуальні та територіальні фактори пов’язані з поширенням віддаленої роботи, і чи є ці фактори поширенням віддаленої роботи, а також про те, чи ці фактори рівномірно розподілені в просторі, чи сконцентровані в певних регіонах. У цій роботі досліджується нова географія віддаленої роботи в регіонах і містах Європи, а також вперше розглядаються індивідуальні та територіальні детермінанти географічного розподілу віддаленої роботи в контексті пандемії COVID-19. Вирішення цих питань є важливим з точки зору політики, оскільки це дозволить краще зрозуміти фактори, які перешкоджають реалізації повного потенціалу переваг, пов’язаних з віддаленою роботою, особливо в тих регіонах, де її поширення все ще обмежене. Зростає кількість доказів того, що здатність до віддаленої роботи дійсно відіграватим

Детальніше: https://is.gd/7S85Ti, https://is.gd/mkDhIh, https://doi.org/10.1787/29f94cd0-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2023-11-03
Share
ОЕСР: ІНВЕНТАРИЗАЦІЯ ДЛЯ РОЗРОБКИ ВИЗНАЧЕННЯ ІНЦИДЕНТУ ШІ

ОЕСР: ІНВЕНТАРИЗАЦІЯ ДЛЯ РОЗРОБКИ ВИЗНАЧЕННЯ ІНЦИДЕНТУ ШІ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Інвентаризація для розробки визначення інциденту ШІ» із серії «Документи OECD зі штучного інтелекту».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Інвентаризація для розробки визначення інциденту ШІ» із серії «Документи OECD зі штучного інтелекту».

У ньому наголошується, що штучний інтелект пропонує величезні переваги, але також створює ризики. Деякі з цих ризиків матеріалізувалися у так звані «інциденти ШІ». Через широке використання штучного інтелекту в різних секторах можна очікувати сплеск таких інцидентів. Для ефективного моніторингу та запобігання зазначеним ризикам зацікавленим сторонам потрібне точне та адаптоване визначення інцидентів ШІ. У цьому звіті представлені дослідження та висновки щодо термінології та практик, пов’язаних з визначенням інцидентів, як у сфері штучного інтелекту, так і в інших галузях. Звіт також надає фундаментальну базу знань для виявлення спільних рис і особливостей, які допоможуть розробити визначення інцидентів у сфері ШІ та заохотити адаптацію ШІ в майбутньому. Цей документ і попередні його версії були обговорені та розглянуті членами експертної групи з класифікації та ризиків ОЕСР.AI, обговорювались на засіданнях Групи експертів OECD.AI з інцидентів у сфері штучного інтелекту та на засіданнях Робочої групи ОЕСР зі штучного інтелекту (AIGO), були схвалені Комітетом ОЕСР з політики цифрової економіки і підготовлені до публікації Секретаріатом ОЕСР.

Детальніше: https://is.gd/IFrN2W, https://is.gd/fkYCtc, https://doi.org/10.1787/c323ac71-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект

2023-11-03
Share
ДОРОЖНЯ КАРТА GREEN DEAL ДЛЯ УНІВЕРСИТЕТІВ

ДОРОЖНЯ КАРТА GREEN DEAL ДЛЯ УНІВЕРСИТЕТІВ

На сайті Європейської асоціації університетів опублікована «Дорожня карта Green Deal для університетів».

На сайті Європейської асоціації університетів опублікована «Дорожня карта Green Deal для університетів».

У ній наголошується, що широкомасштабні наслідки зміни клімату, погіршення стану довкілля, втрата біорізноманіття та природних ресурсів роблять вкрай необхідним досягнення цілісного, швидкого та справедливого «зеленого» переходу. Це є складним завданням як для виробників, так і для користувачів знань у багатьох галузях. Складність і масштаби зеленого переходу виходять далеко за межі спектру проблем безпосередньо пов’язаних з кліматом і навколишнім середовищем, і висвітлює ті аспекти суспільства, які недостатньо інклюзивні, не врегульовані або недостатньо зрозумілі. Ці аспекти стосуються наявності та доступності енергії, чистої води, здорових ґрунтів і продовольства для окремих осіб, громад і галузей. Вони також стосуються зростаючих вразливостей, які є наслідком енергетичної кризи та кризи вартості життя, а також мають подальші наслідки, пов’язані з гендерною, етнічною нерівністю та нерівністю у сфері охорони здоров’я. Університети займають унікальне місце для вирішення цих питань, об’єднуючи дослідників, інноваторів, державний і приватний сектори, а також громади, що їх оточують. Окрім своєї ролі організаторів і розпорядників знань, університети також об’єднують існуючі знання для розробки нових підходів до суспільних викликів. Фактично, довгострокове майбутнє університетів залежить від того, чи будуть вони пропонувати відповідні програми навчання, досліджень та інновацій, які передають необхідні знання та навички для вирішення таких викликів на національному та транснаціональному рівнях. Цей перехід передбачає різний ступінь актуальності та терміновості внутрішньої оптимізації та зовнішнього втручання, а також різні рівні залучення та координації залежно від цільових груп. Багато установ уже обмірковують і діють стратегічно щодо цих питань, але не всі мають хороші позиції, щоб діяти однаково швидко або однаково. Тому дорожня карта «Зеленої угоди» EUA окреслює процеси та втручання, які можуть підвищити вплив і видимість університетів у прагненні до кліматично нейтральної, екологічно стійкої та соціально справедливої Європи. Дорожня карта має слугувати джерелом натхнення та шаблоном для того, як університети можуть протистояти кліматичним та екологічним викликам продовж тривалого періоду часу, дозволяючи їм робити ефективний внесок і служити прикладом стійких спільнот.

Детальніше: https://is.gd/sPQR3W, https://is.gd/KkqZvO

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EUA #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-11-03
Share
ПОРАДИ ЩОДО НАЛАГОДЖЕННЯ КОНТАКТІВ ЗІ СТУДЕНТАМИ ТА ПІДВИЩЕННЯ ВІДВІДУВАННЯ ЗАНЯТЬ

ПОРАДИ ЩОДО НАЛАГОДЖЕННЯ КОНТАКТІВ ЗІ СТУДЕНТАМИ ТА ПІДВИЩЕННЯ ВІДВІДУВАННЯ ЗАНЯТЬ

На сайті Times Higher Education опублікована тематична добірка статей «Show time: як бути привабливим учителем: поради щодо налагодження контактів зі студентами та підвищення відвідування занять».

На сайті Times Higher Education опублікована тематична добірка статей «Show time: як бути привабливим учителем: поради щодо налагодження контактів зі студентами та підвищення відвідування занять».

Наголошується, що останнім часом багато вчених борються зі зменшенням відвідуваності офлайн занять, не кажучи вже про зниження мотивації та взаємодії серед тих, хто їх відвідує. Ситуація посилюється переходом в онлайн-режим: схоже, що для багатьох встановлення взаєморозуміння і залучення студентів раніше не було такою проблемою. Хоча може виникнути деяка розбіжність в тому, що саме означає залучення студентів, ця колекція ресурсів показує, що існує загальне розуміння того, що створення захопливих інтерактивних уроків, навчання спілкуванню зі студентами та ефективне використання технологій, є ключовими відправними точками для впровадження навчання. Добірка містить двадцять одну статтю, які охоплюють ключові аспекти взаємодії зі студентами. Читачі мають можливість ознайомитись з ними та отримати поради щодо: способів зацікавлення студентів; миттєвої відповіді на складні питання; думок про онлайн-залучення; створення присутності викладачів, щоб краще залучити студентів; як утримати увагу студентів; викладання складних понять через комікси; ChatGPT і генеративного штучного інтелекту; використання VR для зміни ставлення студентів-медиків до літніх пацієнтів; використання емоційного навчання для сприяння залученості та критичного мислення; як гумор стимулює критичне мислення, креативність і комунікативні; як використовувати гумор для покращення розуміння студента; мистецтва привнесення гумору в клас; знайомства зі створенням квестів; як відеоігри можуть допомогти залучити студентів; використання цифрових квестів для сприяння залученню студентів тощо.

Детальніше: https://is.gd/bAS2hL

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-11-02
Share