Search results found:

posts - 3355

pages - 336

Теорія самовизначення та академічна доброчесність

Теорія самовизначення та академічна доброчесність

Міжнародний центр академічної доброчесності оприлюднив статтю «Теорія самовизначення та академічна доброчесність».

Міжнародний центр академічної доброчесності оприлюднив статтю «Теорія самовизначення та академічна доброчесність».

У публікації йдеться про основні психологічні потреби, які можуть змінити відношення студентів до академічної доброчесності.

Відомо, що існує зв’язок між мотивацією та самовизначенням. Особи, які більш самовизначенні, більш впевнені та мотивовані. Відповідно до теорії самовизначення, ступінь, до якого людина вважає, що її вибір має значення в її житті, залежить від задоволення трьох психологічних потреб: автономії, компетентності та спорідненості. Під час занять викладач може впливати на ці потреби, заохочуючи самовизначення, допомагаючи підвищити мотивацію та виховуючи академічну доброчесність.

Автономія передбачає здатність приймати рішення і відчувати себе незалежними. Успіх на початку семестру може сприяти підвищенню у студентів почуття компетентності або їхньої віри в те, що вони володіють необхідними навичками для просування вперед. Спорідненість відноситься до психологічної потреби відчувати зв’язок з іншими.

Отже, як що сприяти підвищенню самовизначення, впевненості та мотивації у студентів, можна досягти кращих результатів у зменшенні ймовірності академічної недоброчесності. 

Детальніше: https://bit.ly/3rWiyoL

Фото: ІСАІ

2022-05-03
Share
Підтримка дослідників України від американського хімічного товариства

Підтримка дослідників України від американського хімічного товариства

Американське хімічне товариство (ACS) приєдналося до ініціативи Національної академії наук США (NAS) із надання підтримки українським дослідникам.

Американське хімічне товариство (ACS) приєдналося до ініціативи Національної академії наук США (NAS) із надання підтримки українським дослідникам.

ACS є некомерційною організацією, заснованою Конгресом США для просуванні передового досвіду в освіті й надання доступу до інформації та досліджень, пов’язаних з хімією. Для цього воно реалізує через численні дослідницькі програми, підтримує та видає рецензовані журнали, проводить наукові конференції, видає електронні книги та відоме серед фахівців Chemical & Engineering News.

Наразі ACS виділяє 500 тис. дол. США на підтримку програми NAS Scientists and Engineers in Exile or Displaced (SEED), яка допомагатиме українським вченим та інженерно-технічним працівникам продовжити свою роботу у Польщі та інших сусідніх країнах ЄС. 

Згідно з угодами між українською та польською академіями наук, підтримка науковців та їхніх сімей передбачає надання грантів переміщеним дослідникам і працевлаштування до науково-дослідних установ на термін до шести місяців. Фінансування від ACS буде пріоритетним для надання максимально можливої допомоги українським вченим-хімікам.

Польща була основним напрямком для вчених-біженців з України. Окрім неї багато переміщених осіб виїхало до Естонії, Литви та інших країн. ACS планується розширити програму допомоги, включивши до неї партнерські академії. 

Детальніше: https://bit.ly/37RaGOs, https://bit.ly/3vSXUHd

Фото: ACS

2022-05-03
Share
EducationUaBot

EducationUaBot

Освітній чат-бот EducationUaBot відтепер доступним у Вайбері.

Освітній чат-бот EducationUaBot відтепер доступним у Вайбері.

Платформа покликана допомогти знаходити відповіді на найрізноманітніші питання. Також у чат-боті експерти МОН надаватимуть консультації.

Налагодження комунікацій розширить можливості доступу до актуальної інформації стосовно України та зарубіжних країн. 

Послугами раніше запущеного телеграм-боту щодня користуються понад 1,5 тис. осіб, яких приваблює те, що доступна інформація постійно оновлюється та надається двома мовами – українською та англійською.

Чат-бот створений командою Міністерства освіти і науки для зручного пошуку  інформації про:
– садочка, школи або коледжу за кордоном;
– онлайн-навчання в Україні;
– відновлення особистих документів про освіту;
– продовження викладання та роботи під час воєнних дій.

Незалежно від місця знаходження чат-бот допоможе дізнатися про повернення до навчання.

EducationUaBot створено за підтримки Швейцарії у партнерстві зі Швейцарсько-українським проєктом DECIDE.

Детальніше: https://bit.ly/3LtGbgc, https://cutt.ly/EducationUaBot, https://t.me/EducationUaBot, https://bit.ly/3JPweYz

Фото: МОН

2022-05-02
Share
Оновлено Перелік наукових фахових видань України

Оновлено Перелік наукових фахових видань України

Наприкінці квітня 2022 року на офіційному сайті Міністерства освіти і науки було оновлено Перелік наукових фахових видань, в яких можуть публікуватися результати дисертаційних робіт на здобуття наукових ступенів доктора наук, кандидата наук та ступеня доктора філософії. 

Наприкінці квітня 2022 року на офіційному сайті Міністерства освіти і науки було оновлено Перелік наукових фахових видань, в яких можуть публікуватися результати дисертаційних робіт на здобуття наукових ступенів доктора наук, кандидата наук та ступеня доктора філософії. 

Зміни до Переліку внесено на підставі рішення, прийнятого на черговому засіданні Атестаційної колегії МОН, яке відбулось 7 квітня 2022 року. Зокрема, рекомендовано присвоїти 2 друкованим і 1 електронному періодичним виданням категорію «А» та 40-ка друкованим періодичним виданням категорію «Б» (наказ МОН від 07.04.2022 № 320).

Актуальний перелік наразі містить 121 друкованих та 6 електронних видань категорії «А», а також відповідно 1268 та 81 категорії «Б».

Рішення щодо оновлення Переліку прийняте відповідно до Порядку формування Переліку наукових фахових видань України, затвердженого наказом МОН України від 15 січня 2018 року № 32, зареєстрованого в Мін’юсті України 6 лютого 2018 року за № 148/21600.

Детальніше: https://bit.ly/2YJSMIX, https://bit.ly/3kvvDBi

2022-05-02
Share
Нова рубрика офіційного вебпорталу НРАТ

Нова рубрика офіційного вебпорталу НРАТ

На офіційному вебпорталі Національного репозитарію академічних текстів з’явилась  нова рубрика «Міжнародна підтримка».

На офіційному вебпорталі Національного репозитарію академічних текстів з’явилась  нова рубрика «Міжнародна підтримка».

Вона була започаткована нещодавно для забезпечення своєчасного інформування українських науковців та освітян про різні грантові програми, стипендії, проєкти підтримки академічної мобільності, додаткові конкурси для залучення вітчизняних фахівців. У ній акумулюється інформація з різних джерел – сайтів центральних органів виконавчої влади, академій наук, наукових установ, закладів вищої освіти України, а також зарубіжних ресурсів відповідного профілю.

Наразі у рубриці представлено 24 повідомлення, у яких йдеться про:
– програми фінансування українських вчених й надання грантів для проведення досліджень і продовження навчання від Академії наук Польщі та Польського національного агентства з питань академічного обміну, Енергетичної агенції США, Американського фонду Breakthrough Prize Foundation, Академії наук Франції, Фінського університету Оулу, дослідницьких інституцій і програм Швейцарії і Бразилії;
– стипендіальні програми для проведення досліджень українськими вченими і продовження навчання здобувачами вищої освіти Украини – в університетах світу;
– цифрові платформи та хаби інформаційних ресурсів, створені спеціально для допомоги українцям та тимчасово переміщеним особам з України у пошуках ними роботи, житла, працевлаштування, роз’яснення процедур визнання дипломів, отримання стипендій тощо – портал ERA4Ukraine,  Science for Ukraine, European Research Area for Ukraine.

Окремо подаються рішення та заходи Європейського Союзу щодо надання максимальної підтримки науковій та освітній сферам України через долучення вітчизняних викладачів, студентів, наукової молоді, дослідників, інноваторів до програм і проєктів ЄС, зокрема – «Горизонт Європа», «Erasmus+» тощо. 

Детальніше: https://nrat.ukrintei.ua/category/mizhnarodna-pidtrymka/ 

2022-05-02
Share
Роз’яснення МОН щодо оплати праці освітян

Роз’яснення МОН щодо оплати праці освітян

На сайті Міністерства освіти і науки України оприлюднено лист №1/4444-22 від 25.04.2022 із роз’ясненням щодо особливостей застосування норм трудового законодавства під час дії правового режиму воєнного стану.

На сайті Міністерства освіти і науки України оприлюднено лист №1/4444-22 від 25.04.2022 із роз’ясненням щодо особливостей застосування норм трудового законодавства під час дії правового режиму воєнного стану.

У листі розглядаються загальні питання організації роботи та оплати праці освітян. Зокрема щодо:
– виплат заробітної плати тим працівникам, які в умовах воєнного стану вимушені були змінити місце проживання, залишити робоче місце, але мають можливість виконувати роботу дистанційно;
– оформлення простою у тих випадках, коли співробітники не можуть повністю виконувати свої посадові обов’язки;
– зменшення розмірів надбавок і доплат педагогічним працівникам за рішеннями відділів (управлінь) освіти місцевих органів виконавчої влади, керівників закладів освіти;
– здійснення виплат працівникам переміщених або закритих закладів та установ освіти.

Зокрема, працівникам закладів освіти, установ освіти, наукових установ, які в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану вимушені змінити місце проживання (перебування), залишити робоче місце, місце навчання, незалежно від місця їх проживання (перебування) на час особливого періоду, гарантується  збереження місця роботи, середнього заробітку та інших виплат. Це визначено частиною першою статті 571 Закону України «Про освіту»,  статтею 10 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану»,  статтями 34, 113, 602 Кодексу законів про працю України та іншими чинними нормативно-правовими документами.  Зазначені працівники можуть виконувати завдання у штатному режимі або дистанційно  без обов’язкового укладення трудового договору в письмовій формі щодо дистанційної роботи.

Органи управління у сфері освіти місцевих органів виконавчої влади, органи місцевого самоврядування мають забезпечити та організувати оплату праці працівників закладів освіти та установ освіти незалежно від їхнього поточного місця проживання (перебування) в Україні чи за її межами, у тому числі шляхом прийняття рішення про оголошення простою у закладах освіти, що наразі не можуть здійснювати освітню діяльність. Відповідно до Галузевої Угоди між Міністерством освіти і науки України та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України на 2021-2025 роки сторони рекомендують керівникам установ та закладів освіти забезпечити оплату простою не з їхньої вини у розмірі середньої заробітної плати.

Також Міністерство освіти і науки інформує керівників закладів та установ освіти про можливість змінити місце розташування та перейти на обслуговування до органів Казначейства за новою адресою розташування.

Детальніше: https://bit.ly/3y8PPkC, https://bit.ly/3LyiDqp, https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-oplatu-praci-pracivnikiv-zakladiv-osviti

Фото: МОН

2022-05-02
Share
Статистичний аналіз ОЕСР

Статистичний аналіз ОЕСР

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила інформацію «Статистичні дані: чому інфляція наразі така висока в найбільших економіках країн ОЕСР? Статистичний аналіз».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила інформацію «Статистичні дані: чому інфляція наразі така висока в найбільших економіках країн ОЕСР? Статистичний аналіз».

У документі зазначається, що станом на кінець квітня 2022 року інфляція у країнах ОЕСР стабільно зростає, і це відбувається починаючи з січня 2021 року. У березні 2022 року інфляція досягла максимуму за останні 40 років у Німеччині та США і стала рекордною в усіх країнах G-7. Поточні рівні інфляції у різних країнах відрізняються, коливаючись від 4,5% у Франції до 8,5% у США.

Зростання цін на енергоносії та продукти харчування є глобальним явищем, яке суттєво впливає на інфляцію в більшості країн. Серед економік країн G-7. За останні роки це зростання склало приблизно 65% у Німеччині і Франції та 80% в Італії.

Базова інфляція також є ключовим чинником у Канаді, Великобританії та США, де вона зросла у середньому, на 3,9% у березні 2022 року. Перебої в ланцюжках поставок та відкладений споживчий попит через COVID-19 також сприяли високій інфляції у більшості країн.

Відпочинок, проживання, транспортні послуги є одним з видів діяльності, які найбільше постраждали від карантину під час пандемії COVID-19 та які зробили значний внесок у інфляцію в березні 2022 року. Жорсткість ринків праці для низькокваліфікованих робіт, а також скорочення пропозиції робочої сили через проблеми зі здоров’ям під час інтенсивної контактної діяльності, зміни в уподобаннях працівників, обмеження на переміщення через кордон, сприяли ціновому тиску, особливо в Великобританії та США. «Вузькі місця» у постачанні напівпровідників на початку 2021 року вплинули на виробничу потужність автомобільного сектору і сприяли підвищенню цін, яке все ще спостерігається у річних темпах інфляції в цьому секторі.

Експерти аналізували інфляцію, визначену національними індексами споживчих цін (ІСЦ), оскільки ці статистичні дані широко використовуються для коригування контрактів, орендної плати, заробітної плати та пенсій. Однак Європейський центральний банк (ЄЦБ) і Федеральна резервна система США (ФРС) не використовують національні ІСЦ як цільовий показник для монетарної політики. ЄЦБ спирається на Гармонізований індекс споживчих цін, щоб забезпечити порівнянність між країнами для оцінки стабільності цін, тоді як ФРС спирається на дефлятор особистих споживчих витрат. Через концептуальні відмінності та відмінності їх вимірювання показники відрізняються від національного ІСЦ у Франції, Німеччині, Італії та США. Проте усі названі показники свідчать про стрімке зростання інфляції з початку 2021 року.

Детальніше: https://bit.ly/3EVe7Qk

Фото: скріншот

2022-05-02
Share
Українська наука та освіта у світовому рейтингу

Українська наука та освіта у світовому рейтингу

Центр світових рейтингів університетів (CWUR) оприлюднив черговий перелік найкращих університетів та наукових установ.

Центр світових рейтингів університетів (CWUR) оприлюднив черговий перелік найкращих університетів та наукових установ.

CWUR надає поради щодо політики, стратегічного розуміння та консультаційні послуги урядам і університетам для покращення результатів освіти та досліджень. Єдиний академічний рейтинг, який складає CWUR, оцінює якість освіти, викладання, результати досліджень і працевлаштування випускників, ефективність організації відповідно до її місії, стратегії та цілей. Для цього проводиться комплексний аудит діяльності установи на основі фактичних даних, отриманих від організацій або із загальнодоступних джерел.

До цьогорічного списку CWUR увійшло 19788 освітніх і наукових установ, у тому числі п’ять українських наукових установ і один заклад вищої освіти:
– Національний науковий центр «Харківський фізико-технічний інститут» (1120 за світовим рейтингом);
– Київський національний університет імені Тараса Шевченка (1472 за світовим рейтингом);
– Інститут ядерних досліджень НАН України (1709 за світовим рейтингом);
– Інститут кібернетики імені В.М. Глушкова НАН України (1740 за світовим рейтингом);
– Інститут сцинтиляційних матеріалів НАН України (1898 за світовим рейтингом);
– Інститут теоретичної фізики імені Н.Н. Боголюбова НАН України (1899 за світовим рейтингом).

Детальніше: https://bit.ly/3ET8imx, https://bit.ly/37UXmZg

Фото: МОН

2022-04-29
Share
Міжнародна премія L’ORÉAL-UNESCO 2023 для жінок-науковців

Міжнародна премія L’ORÉAL-UNESCO 2023 для жінок-науковців

Організація Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури та Фонд L’Oréal оголосили про проведення конкурсу на здобуття міжнародної премії L’ORÉAL-UNESCO 2023 для жінок-науковців.

Організація Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури та Фонд L’Oréal оголосили про проведення конкурсу на здобуття міжнародної премії L’ORÉAL-UNESCO 2023 для жінок-науковців.

Премія присуджується у галузі фізичних, математичних і комп’ютерних наук номінантам з 5-ти географічних регіонів: Африка й Арабські країни, Азія й Океанія, Європа, Латинська Америка, Північна Америка. Розмір винагороди для кожної з лауреаток складає 100 тис. євро.

Обов’язковою умовою для кандидаток на здобуття премії є визнання міжнародної наукової спільноти за власні наукові досягнення, активна участь у наукових дослідженнях впродовж не менше п’яти років.

Відбір учасниць здійснюватиметься за наступними критеріями:
– видатний внесок у загальний розвиток науки;
– вплив робіт кандидатки на поточний стан розвитку відповідної галузі науки;
– визнання кандидатки колегами з відповідної дисципліни через публікації;
– визнання відданості кандидатки освітній діяльності та Цілям сталого розвитку Організації Об’єднаних Націй.

Кандидатом на здобуття премії мають право висувати керівники університетів або наукових установ, члени академій наук або інших національних наукових установ, завідувачі кафедр, професори та минулорічні лауреатки премії L’ORÉAL-UNESCO для жінок-науковців.

Детальніше: https://bit.ly/3ksjn4h, https://bit.ly/37RpvAz, https://bit.ly/3ksk3ql

Фото: ЮНЕСКО

2022-04-29
Share
Підйом кар’єрними сходами: політичні фактори прийому на роботу

Підйом кар’єрними сходами: політичні фактори прийому на роботу

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Прийом на роботу: рушійні чинники політики прийому на роботу».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Прийом на роботу: рушійні чинники політики прийому на роботу».

У документі представлені нові докази для європейських країн щодо ролі широкого спектру політичних чинників у мобільності працівників з точки зору прийняття їх на роботу чи її відновлення після вимушених перерв, з акцентом на відмінності в залежності від соціально-економічних груп. Перехідний період на ринку праці є актуальним у поточному контексті, коли відновлення після кризи COVID-19 характеризується нестачею робочої сили та водночас низьким рівнем зайнятості у низці країн.

Аналіз фокусується на ймовірності переходу від безробіття та окремих форм бездіяльності (виконання домашніх обов’язків, навчання) до роботи та переходу з однієї роботи на іншу. Виявлено тісний зв’язок між потоками найму працівників і бізнес-циклом зі специфічними моделями під час спаду, відновлення та підйому діяльності підприємств. 

Продемонстровано вплив широкого спектру політик щодо прийому на роботу, зокрема політики ринку праці, податків і програм соціальної підтримки, а також регулювання ринку товарів та їх вплив на певні професії. Пріоритети для окремих країн відрізняються залежно від контексту, характеру проблем і соціальних трендів. Проте виявлені експертами спільні політичні цілі відновлення зможуть сприяти покращанню перспектив працевлаштування безробітних, особливо – молоді, низькокваліфікованих працівників і жінок, що сприятиме відновленню після пандемії COVID-19, перерозподілу та подоланню дефіциту робочої сили.

Дослідження відноситься до робочих документів Департаменту економіки ОЕСР, які охоплюють економічну ситуацію, аналіз політики та прогнози, фіскальну політику, державні видатки та оподаткування, а також структурні проблеми та інші питання.

Детальніше: https://bit.ly/3xXGwUh, https://bit.ly/37JdMnM, https://doi.org/10.1787/0304c673-en

Фото: скріншот

2022-04-29
Share